Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Game Developers Forum 2008

Összefoglalónk a fejlesztői konferenciáról. Videóval, benne: Michael Capps interjú!

2008.06.10. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

A tavalyi évben rendezték meg először a Game Developer Forum (GDF) játékfejlesztői konferenciát. A nagy érdeklődést látva a szervezők idén májusban folytatták a hagyományteremtést, és az egyik budapesti bevásárlóközpont mozijában második alkalommal is megtartották a fórumot, mely jelentős növekedést mutatott az előző évhez képest: immáron párhuzamosan két teremben folytak az előadások.

Game Developers Forum 2008

A nemzetközi fejlesztői konferenciákkal szemben a hazai esemény célközönsége nem csak a játékfejlesztők közül került ki: a fejlesztés iránt érdeklődő játékosokat éppúgy várták, mint az évek óta ezen a téren dolgozó programozókat, designereket. Az előadásokat is ennek megfelelően rendszerezték: az egyik teremben inkább szakmai, míg a másikban általánosabb bemutatók voltak. Az előadók között pedig a hazai fejlesztők mellett több külföldi cég fejese is képviselte magát, így tavalyi előadása után ismét üdvözölhettük Cevat Yerlit, a CryTek alapítóját, de európai premier prezentációval jött el dr. Michael Capps, az Epic Games elnöke is. Rajtuk kívül az osztrák Sproing Interactive, valamint hazai színekben a 3D Brigade, a Digital Reality, az Eidos Hungary, az Invictus Games, a Jagex, valamint a Studio 21 és a Mesharray munkatársai tartottak előadást. Az angolul nem tudók számára a külföldiek előadásainak megértését szinkrontolmács segítette.

A GDF megnyitóját követően Michael Capps fogott kézbe egy Xbox 360 kontrollert, hogy a moziterem óriási vásznán mutassa be a fejlesztés alatt álló Gears of War 2-t. Mint elmondta, Európában elsőként hazánkban volt lehetősége a nagyközönségnek belepillantani az új játékba, melyből a második pályát vitte végig az Epic főnöke. Nagyszabású akciót láthattunk, és mint kiderült, ez csak fokozódni fog a játék során. Michael Capps egy másik, szakmai előadást is tartott a délután folyamán, mely után sikerült kameránk elé állítanunk, hogy pár kérdésünkre válaszoljon, ezt cikkünk végén lévő video-összeállításunkban tekinthetitek meg, feliratos formában.

Game Developers Forum 2008

Cevat Yerli előadásának témája a játékgrafika jövője volt, kifejtette ezzel kapcsolatos nézeteit, elsődlegesen, hogy a következő igazán jelentős váltás 2-3 év múlva várható legkorábban. Az előadás valahogy nem tűnt annyira profin összeszedettnek, mint vártam, a diákon óriási szöveghalmaz, melyet Cevat többnyire egyszerűen felolvasott, ráadásul néha talán túlzottan mély szakmai irányt is vett a téma. A délután folyamán amúgy a nagyteremben ismét a CryTek egy munkatársa ragadta magához a mikrofont, aki a Crysis készítésének egyes műhelytitkait osztotta meg a nagyérdeművel.

Sajnos a párhuzamosan futó előadások miatt nem jutottam el minden érdekes témára, de azért kiemelném Kozák Tamás prezentációját. Az elsősorban az Insane autós játékkal ismertté vált, debreceni Invictus ügyvezetője arról tartotta előadását, hogy mennyire más a távol-keleti piacra játékot fejleszteni. Egy igen nagy piacról van szó, ahol azonban egészen más kultúrája van a játékoknak. A fejlesztőket buzdította, hogy az óriási tömegek miatt érdemes elgondolkodni ezen országok megcélzásán is, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy miben mások az ottani szokások. Például fontos, hogy a játékokat egy kézzel lehessen irányítani, az emberek másik kezében ugyanis ott a cigaretta, és ha ezt a játék irányítása meggátolná, akkor inkább nem is foglalkoznak vele sokat. A kalózkodás elleni leghatékonyabb megoldás pedig mint megtudtuk, az, hogy ingyen kell adni a játékot. Persze, jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor miből jön vissza a fejlesztés költsége, de erre is van válasz: míg az alap ingyenes, minden extráért – pl. licencelt autók – kisebb-nagyobb összegeket kell elkérni. A modell Tamás beszámolója alapján remekül működik.

Game Developers Forum 2008

Az előadások között az előtérben több kiadó és fejlesztő standja várta az érdeklődőket. A Mesharray Digitális Médiaiskola gépein például 3D tervezőprogramokat lehetett kipróbálni (előadásukon amúgy a Softimage|XSI használatát prezentálták), a CD Projektnél pedig Michael Capps dedikálta az Unreal Tournament 3 és Gears of War játékokat, de a Witcher főhősének életnagyságú szobrával is lehetett fotózkodni. A fejlesztők pedig toborzásra is felhasználták az eseményt: a Crytek, a Ubisoft, az Eidos és a Sproing Interactive standján lelkesen hirdették, hogy új munkatársakat keresnek hazai vagy külföldi irodájukba.

A Game Developers Forum egy határozottan jó irányba fejlődő rendezvény, melyre idén több mint ötszázan látogattak el. Kíváncsian várjuk, hogyan bővül tovább az elkövetkező évek során, mikor kell majd több napban gondolkodniuk a szervezőknek, vagy mikor fognak egyszerre 3-4 szálon futni az előadások. Egy biztos: mi jövőre is ott leszünk.

Game Developers Forum 2008

Végül pedig tekintsétek meg összefoglaló videónkat, melyben többek között Michael Capps is válaszol kameránk előtt állva kérdéseinkre. ■

Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008Game Developers Forum 2008

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.