Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével

Új oktatóterem indult a cívis városban.

2008.06.17. 00:00 | szerző: Retee | Interjú

3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével A Mesharray Digital Media School idén márciusban alapította meg első vidéki oktatótermét Debrecenben, méghozzá a helyi játékfejlesztő csapat, a Cross Racing Championship és az Insane megalkotóival, az Invictus Gamesszel karöltve. A 3ds Max Mesterképzésnek a Debreceni Egyetem ad otthont, a kurzust elvégzők pedig az egyetem kreditpontjaira is számíthatnak.

3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével
Kozák Tamás és Gazsó Péter

A június 5-én tartott nyílt napon a már említett Invictus tagjai meséltek a képzésről, miközben látványos bemutatóval prezentálták, hogyan és milyen részekből is épül fel egy arc, vagy éppen egy autó. Az első előadó, Gazsó Péter, a csapat vezető grafikusa elmondta, hogy a kurzuson egyértelműen a gyakorlati megvalósítást próbálják majd átadni a diákoknak, így a száraz elmélet helyett inkább látványos, de egyszerűbb feladatokkal vezetik be a hallgatókat a 3D rejtelmeibe. Ugyanakkor megjegyezte azt is, hogy ehhez a szakmához nem árt némi fantázia, lelkesedés, és az önképzési hajlam sem. Az egyórás bemutatón a látvány vonalán haladva például egy elsőre bonyolult felépítésűnek tűnő arc „összerakását” tekinthettük meg 3ds Maxben, s tapasztalhattuk, hogy a végleges kép mindössze öt-hat lépésből épül fel - a jelenlegi tanulóknak ez volt az első komolyabb feladatuk, de nekik is csupán csak pár órájukba került a megalkotás. Később további képek, míg végül animációk felépítésébe nézhettünk bele, a grafikus mindenesetre igen látványosan demonstrálta a szoftver képességeit.

3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével
Gazsó Péter (Invictus)

Az első felvonás után az Invictus ügyvezetője, Kozák Tamás beszélt általánosságban a 3D világáról, majd kérdésekre válaszolva elmondta, hogy ahogy minden szakmában, itt sem kell mindenből kiemelkedőnek lenni, elég, ha egyvalamit tanulunk meg nagyon jól, a többi már jön vele együtt – persze az említett önképzési vágy itt is elengedhetetlen. Hozzátette, hogy a tanfolyamot elvégzők természetesen nem csak a játékok világába nyerhetnek bepillantást, hiszen a tanultak a rokonszakmáknál, például animációs-filmeknél, reklámoknál is szükségesek, és jól használhatók. ■

3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével
Kozák Tamás (Invictus)
3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével3ds Max Mesterkurzus az Invictus és a Debreceni Egyetem közreműködésével

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.