Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

BlackSite: Area 51

Magyar felirattal, budget kategóriában jelent meg az Unreal 3 engine-es FPS.

2008.07.24. 00:00 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

Bár a Midway FPS játéka eredetileg tavaly év végén jelent meg, egy forgalmazóváltást követően most magyar felirattal, olcsó kiadásban került a boltokba, így aktuálisnak láttuk beszámolni róla.

BlackSite: Area 51

A történet meghatározásánál egy kicsit bajban vagyok, ugyanis nem igazán értem, mit is akartak a készítők. Az elemeit különböző játékokból ollózták össze, és az a baj, hogy ez látszik is rajta. A fő konfliktus, hogy a kormány emberkísérleteket végez „übersoldatok” létrehozása érdekében. Ez ugye Return to Castle Wolfenstein. A végén pedig a feeling, mikor be kell jutni az 51-es körzet hatalmas betonkupolája alá, tiszta S.T.A.L.K.E.R. Aztán vannak itt még földön kívüli lények, amiket romos városon/földalatti bázison végighaladva kell legyilkolni, mint a Half-Life-ban. Minden bizonnyal, az „Area-51=lezuhant űrhajó” közhelyet felhasználva emelték be az idegeneket a történetbe, de akkor meg mi a fenét csinálunk mi Irakban, ahol az első fejezet játszódik?

Mivel a Blacksite elsősorban egy akciójáték, a történet csak alibi a lövöldözéshez. Ezt fogadjuk el így és nézzük a főbb karaktereket. A mezei katonák természetesen hullanak, mint a legyek, ahogy kell, de nem a mi Delta Force-os csipet-csapatunk, ami ugye egyéniségekből áll. A fő-fő katona, Aeran Pierce, amolyan Jack Bauer-type (ezek volnánk mi). A jellemzés a kézikönyvből van, ugyanis egy árva szót nem szól az egész játék alatt. Ellenben folyamatosan hallgathatjuk a szemrehányásokat, hogy miért vagyunk olyanok, mint a leírásban. Az egység kopasz-tetovált-fegyvermániás tagja, Greyson, pont úgy néz ki és viselkedik, mint ahogy a kopasz-tetovált-fegyvermániás karakterek szoktak. Aztán nem hiányozhat, ugye a dögös tudós csaj, Samantha Carter Noa Weis. Végül pedig van A néger katona, aki azzal súlyosbítja az ebből fakadóan amúgy sem túl rózsás helyzetét, hogy fűnek-fának elkezdi mutogatni kisfia fényképét. Hát, öreg, tartós tejet már te se vegyél.

BlackSite: Area 51

A játék egyébként nem túl hosszú, egy délután alatt végig lehet játszani könnyű fokozaton. (A nehezebbeken meg szenvedjen az, akinek hét anyja van.) Az viszont, hogy összesen hat darab ellenségfajta van (alosztályokat nem számolva, ugyanis olyanok nincsenek), még a rövidség ellenére is kevés. A játékmenet egyébként nem csak abból áll, hogy megyünk és lövünk. Van, amikor kocsin visznek és lövünk, de előfordul az is, hogy helikopteren visznek és lövünk. Néha mi is odaülhetünk a volánhoz, hogy lőjön egy kicsit más is, de ez a rész egy vicc. A 3+ tonnás Hummer úgy pattog, mint egy gumilabda. Az jutott róla eszembe, mikor a Top Secret című filmben elhajtanak az imént felrobbantott mercivel, mondván, „Ezek a németek aztán tudnak kocsit gyártani!”

Említettem már, hogy a Blacksite magyar felirattal jelent meg. Ez mindazoknak nagy segítség lehet, akik nem túlzottan értenek angolul. Annak ellenére is, hogy a felirat nem mentes a félrefordításoktól. A legviccesebb például, hogy az iraki vegyi bunkert a Köztársasági Gárda helyett „republikánus őrök” védik. Az egészet tekintve azonban korrekt munka.

BlackSite: Area 51

A játék az Unreal 3 motort használja, ami a grafikát tekintve hozza a színvonalat (tényleg). Kár, hogy a fejlesztők már kevésbé. A játék alapállapotban játszhatatlan, hála a motion-blur effektnek, ami nagyon jól mutat, amikor a Call of Dutyban felrobban mellettünk egy gránát, mi pedig csak kóválygunk a légnyomástól. A Blacksite-ban azonban ez a hatás alapból benne van minden egyes mozdulatnál, fordulásnál, melynek eredménye, hogy semmit nem lehet látni. A játékon belül legfeljebb a felbontást állítgathatjuk, külső konfigurációs program pedig még az Unreal motor ellenére sincsen, így a megfelelő file (a52postfx.xxx) módosításával lehet kikapcsolni az effektet. Fura módon a játék néha „elfelejti” betölteni a textúrákat (például állásvisszatöltésnél vagy új pályarészeknél), és ilyenkor csak egy nagy feketeséget látunk az ég vagy néhány tereptárgy kivételével. Ilyenkor újra kell tölteni az állást, csakhogy a játék konzolos eredetéből fakadóan checkpointokat használ állásmentésre. Így egy ilyen bug menet közben akár vissza is vethet minket a játékmenetben.

A Blacksite nem rakta magasra a lécet, azt viszont illett volna tökéletesen átugrani. Még azt, hogy az egész úgymond cselekményt közhelyekből állították össze, sem tartom negatívumnak, legfeljebb csak a kreativitás teljes hiányának. Ahhoz, hogy egy teljesen átlagos játékot adjanak ki a kezükből, elég lett volna, ha kiszűrik a néhány nagyobb bugot. Nem nagy dolgok, de a pozitívumok hiánya miatt azért eléggé szembetűnő. ■

BlackSite: Area 51
BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51BlackSite: Area 51

értékelés

BlackSite: Area 51

Pozitívumok
  • magyar felirattal jelent meg
  • Az Unreal 3 motor hozza a formáját...
Negatívumok
  • ...a fejlesztők már kevésbé.
  • kevés ellenségfajta
Minimális rendszerigény: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, 256 MB-os videokártya
6,0
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 6
hangulat 4
BlackSite: Area 51
A legutóbbi BlackSite: Area 51 cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Balanses
Balanses 2008.07.27. 19:13
Nem kizárt hogy kiprobálom a játékot de engem a cikk nem hatott meg. Valaki más írhatta volna.
Balanses
Balanses 2008.07.27. 19:19
Mondjuk a grafika nem a legjobb de nem is rpossz. Szerintem olyan F.e.a.r. szintű ami jó emrt az nmég fut a gépemen :)

Bocs hogy ezt 2 üziben írtam le :D
TheHolyOne
TheHolyOne 2008.07.27. 21:13
A cikk nem szentírás, hanem vélemény, és mint ilyen, eléggé szubjektív. Tehát nem biztos, hogy le kell cserélni a cikkírót, ha nem egyezik a tieddel.
Egyébként próbáld ki nyugodtan, oldalt az online shop-ban meg is tudod rendelni (reklám;-) ). Én már kipróbáltam, és a véleményemet a cikkben olvashatod. Ennyi.
Gerry
Gerry 2008.07.27. 21:23
...és a F.E.A.R. ami két évvel az Area 51 előtt jelent meg, megfelelő minőségi standardot jelent manapság...?
Zup
Zup 2008.08.26. 04:12
A F.E.A.R.-nek iszonyat rosszul optimizált engine-je van. A Blacksite grafikája mérföldekkel jobb, mint a F.E.A.R.-é, a bökkenő csak az, hogy ugyanolyan rosszul optimalizált.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?