Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Command & Conquer: Red Alert 3

Három a magyar igazság. Igaz ez a Red Alert sorozatra is?

2008.08.09. 00:00 | szerző: Gerry | Előzetes

A Vörös Riadó és a Hell March először 1996-ban, egy békés őszi reggelen csapott le. A Dune 2-vel, illetve még inkább a Command & Conquerrel műfajt teremtő, s eddigre már legendássá vált Westwood legújabb stratégiája szinte pofátlan magbiztonsággal tarolta le a piacot és a szaksajtó ítészeinek objektivitását egyaránt. Játékunk alapvetően a Command & Conquer által mintegy másfél évvel korábban kitaposott ösvényen haladt tovább, s alkalmazta a C&C játékok által mind a mai napig használt receptet: élő színészek által előadott ripacs, de mégis szórakoztató átvezető videók, gyors, pergő játékmenet, rendkívül egyszerű erőforrás-menedzsment és fejlesztési rendszer. Mindez öntsük nyakon jópofa kerettörténettel és igen hangulatos egységekkel, s lám, meg is kaptuk a C&C-k sikerének titkát.

Command & Conquer: Red Alert 3

A kerettörténet, mint olyan, arra a már önmagában is hajmeresztő tézisre épített, miszerint a II. világháború borzalmaitól letaglózott Einstein visszamegy az időben, és kivonja Hitlert a történelemből. Azonban kényszeredetten tapasztalja, hogy míg a nácik eltűntek, addig a szovjetek megerősödtek, s ennek örömére szépen, komótosnak nem nevezhető módon elkezdték meghódítani Európa, és úgy mellékesen az egész sárgolyó országait. Velük szállt szembe a Szövetségesek jófiúkból és -leányokból álló gittegylete, akik végül is legyőzték az orosz medvét. A Red Alert két kiegészítője után a második felvonás 2000 végén debütált. Ebben a Szövetségeseknek alárendelt Szovjetunió proletárjai lerázván az imperialisták rabláncait felemelkedtek, és megküzdöttek a békéért, a béke frontján. És bár harcuk elbukott, a proletariátus új, mérsékelten dicső vezére, Yuri 2001 telén újfent felvette a harcot a gaz ellenséggel, és pszichés energiáit fordította a szocializmus dicsőségének emelésére. Bukás, totális pusztulás, pont.

Mindezek után azonban tökéletes csönd honolt a Red Alert sorozat háza táján, egészen idén februárig, mikor is az EA fanfárok, üdvrivalgás és tapsvihar közepette be találta jelenteni a harmadik részt. A játékosok örömkönnyei még alig száradtak fel a klaviatúrán, mikor is az előzetes videókat és képeket látva merőben alattomos módon kérdések fogalmazódtak meg a gamerek pici szívében, miszerint: miféle csiricsáré grafika ez, és kik/mik ezek az idióta Transformers-utánzatok a képeken? A válasz – mint oly sok esetben – ezúttal is sokrétű, mint a kakaós csiga. A fáma szerint a Red Alert 3 előzményeképpen a csúnya gonosz szovjetek némi brazil szappanoperás elemmel operálva, időgépük segítségével kivonták Einsteint a forgalomból. Efölött érzett örömükben újfent nekiestek a Szövetségeseknek, azonban ekkor történt valami meglepő, hiszen a két megszokott oldal rájött, hogy valahonnan keletről igen ferde szemekkel néznek rájuk. Történt ugyanis, hogy míg az orosz medve újfent belepiszkált az idővonalba, ennek áldatlan mellékhatásaként Japánban erőre kapott a Felkelő Nap Birodalma, amely elérkezettnek látja az időt arra, hogy annak rendje és módja szerint mindenkit letöröljön a színről.

Command & Conquer: Red Alert 3

A fölöttébb sunyi módon, alattomban kifejlesztett birodalmi seregek finoman szólva is jelentősen eltérnek a Red Alert univerzumában megszokottaktól. Az még rendben volna, hogy rendelkeznek magukat beásni képes, valóságos lézerágyúval felszerelt, enyhén szuicid hajlamú gyalogsággal, légi transzporttal, na de ki látott már holmi alulfejlett Transformersre hajazó tankgyilkosokat, és a minden pederaszta vágyálmát képező, iskolai formaruhás, pszichés energiákkal túltöltött kommandósleányzókat? Alighanem nem sokan láttak ilyesmit sem a Command & Conquer univerzumban, sem pedig annak tíz kilométeres környékén. A jelenlegi információk, képek és persze videók alapján arra a kérdése, miszerint a Felkelő Nap Birodalma hogyan is illeszkedik a Red Alert sagába, igen egyszerű választ lehet adni: sehogyan.

Bár az már a korábbiakban kiderült, hogy a Red Alert 3 minden korábbinál színesebb világot tár majd elénk, melynek színvilága és karakterei néhol már az ízléstelen határát súrolják, a régi kedvenc Szovjetek és Szövetségesek esetében rengeteg korábbi egységet szinte egy az egyben megtartottak, avagy minimális átalakításokkal tárnak elénk, illetve az új katonák is nagyjából belesimulnak az instant újrafelhasznált egységek közé. E miatt a Red Alert 3 megőrzött valamicskét az elődök, elsősorban a második rész bájából, habár a harmadik felvonásnál a rajzfilmszerűség mintha minden korábbinál jobban áthatná a játékot. Mindebbe azonban a jelenlegi információk alapján igen bajosan illeszkedik az egyébiránt logikusan szerepeltetendő harmadik fél, amelynek egységei stílusukban nagymértékben elütnek a korábbiaktól. Természetesen a Felkelő Nap Birodalmából csupán a sereg töredékét láthattuk az eddigiekben, így apróbb változtatások a megjelenésig minden bizonnyal foganatosítva lesznek majd, ámbár a tényleges koncepció már aligha fog megváltozni. Avagy stílszerűen szólva átalakulni.

Command & Conquer: Red Alert 3

Egységek tekintetében, mint már említettem, a Red Alert 2 által kitaposott ösvényen halad tovább a Red Alert 3 is, így újfent üdvözölhetünk egy sor megszokott régi egységet: lesz itt Tesla gyalogos, Kirov léghajó, kissé felspécizett Delfinek, MiG-ek, Mirage tank, hogy az olyan közkedvelt nyalánkságokról, mint a brutális Apokalipszis tank, avagy a kidomborodóan hatékony Tanya ne is beszéljünk. Az már most is jól látható, hogy a hagyományokhoz hűen a szovjet oldal elsősorban a szárazföldi hadviselésre fókuszál, míg a Szövetségeseknél dominánsabban jelentkezik a légierő, illetve a vízi egységek megléte. Újdonságként mindkét oldal több olyan egységet is kapni fog, amelyek egyaránt képesek lesznek a szárazföldi és a vízi hadviselésre. A japán fél egységeiről a fentebb már említett két iszonyaton (melyek közül a loknis-nyalókás kommandóslány jelen sorok írójában maradandó elmekárosodást foganatosított) kívül per pillanat igen keveset lehet tudni, s az azonosítást tovább nehezíti, hogy olyan egzotikusnak szánt nevekkel találkozhatunk, mint például az igen sanszosan alakváltoztatásra képes Jet Tengu/Mecha Tengu és Sea-Wing/Sky-Wing. Alapvetően azonban úgy tűnik, hogy a japán fél a némiképpen furcsának ható egységein kívül megfelelő arányban elegyíti a vízi, a légi és a szárazföldi egységeket, és fog eképpen némileg kétes értékű színt vinni a Red Alert 3-ba. Ezen színek megjelenítéséért az EA bevált SAGE motorjának sokadik verziója fog gondoskodni, amelynek gyökerei nagyjából Noé és az Özönvíz idejére datálhatóak. Az első verzióját még W3D néven az Emperor: Battle for Dune-hoz használták, majd ezt alakították át a mindmáig egyetlen C&C univerzumbéli FPS, a Renegade-hez. A C&C: Generals epizódhoz a SAGE nagy részét újraírták, legutóbb a C&C 3-hoz fejlesztettek rajta, és most már RNA név alatt fogja a Red Alert 3-at hajtani. Bárhogyan is számoljuk, egy alapjaiban kb. hét éves motorról van szó, amely korossága ellenére megfelelően muzsikál még napjainkban is, köszönhetően az évek során történt fejlesztéseknek, és sok teljesen újraírt kódrésznek, valamint a számtalan effektnek.

Nagyjából ez tehát, amit jelenleg tudni lehet a Red Alert 3-ról. Persze azon kívül, hogy magához a játékmenethez láthatóan nemigen akarnak hozzányúlni az EA szakijai, így minden marad kényelmesen a C&C-széria tizenhárom évvel ezelőtti medrében. Antik, mondhatnánk. Mindez azonban nem feltétlenül negatívum, hiszen a jól bevált alapokra építkezve is lehet maradandót alkotni az új és a régi elemek, valamint az innovációk kellő mértékű vegyítésével. A nagy kérdés csupán az, hogy a látványvilág, illetve a játékosok jelentékeny része által stílszerűen sandán nézett harmadik fél hogyan fog illeszkedni magába a játékba, illetve a Red Alert univerzumába. Idén ősszel majd ezt is meglátjuk. ■

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3
A legutóbbi Command & Conquer: Red Alert 3 cikkek, hírek

hozzászólások (31)

zagka123
zagka123 2008.09.15. 12:10
Sziasztok!

A témám nem vág szervesen a RA3-hoz. Szal csak kiváncsi volnék, hogy mi a különbség a "C&C3" és a "C&C3 Kane Edition" között. Köszi!

Tényleg, már egy hete letöltöttem a RA3 Beta verzióját, feltelepítettem, csak még nem tudtam crack-et szerezni hozzá. Van valakinek tippje, hogy honnan tok letölteni?
sysnrt
sysnrt 2008.09.15. 16:04
A Kane Edition a C&C3 bővített változata. Néhány kivágott videó, 5 multi pálya, meg még egy csomó szinte teljesen haszontalan dolog van benne. Már szerintem nem lehet kapni, csak néhány helyen, használtat.
Cracket meg itt nem lehet kérni.
Lynx82
Lynx82 2008.09.27. 15:54
Érdekes ez a red alert sorozat.
Mondjuk itt a vörösök nem feltétlenül a "rosszfiúk" szerepét játszák.
Az is érdekes hogy ennyi vörös csillag és sarló-kalapács láttán is nyugton vannak a nagy jogvédők... bezzeg ha kiadnának egy hasonló rts-t vagy fps-t
amiben a III Birodalmat kell győzelemre segíteni horogkeresztekkel... na akkor lenne rikácsolás meg jajveszékelés és szépen be is tiltanák....
lassan elég volt ezekből a szuper amcsi hős szarokból meg a kommunista horda is lerágott csont...
de sebaj ez kell az alultáplált uj genereciónak

ébresztő....
Gerry
Gerry 2008.09.27. 20:59
Abban teljesen igazad van, hogy hányingert keltő, amikor az EA logóban vöröses hátér előtt találkozik a sarló és a kalapács: mintha valamiféle poénos kis jelvény lenne, nem egy olyan jelkép, aminek égisze alatt százmilliók életét nyomorították meg, és tízmiliókat nyírtak ki.
Azzal nincs semmi gond, hogy a játékban szerepel a vörös csillag és a sarló kalapács, hiszen mégha nem is egy hiteles történelmi RTS-ről beszélünk, ha szerepel a szovjet fél a játékban, akkor kapja meg a jelvényeket is, okés, gond egy szál se. De amikor az Ea logó bekúszik, az tényleg azt az érzetet kelti, hogy poén az egész, jópofa kis jelvény ez, mögöttes tartalom nélkül. Nagy poén, de tényleg...:-|

Az is igaz, hogy rakat II. Vh-s RTS-ben vígan elvan a vörös csillag és a sarlókalapács, amik kellenek is a hiteles ábrázolásmódhoz, nade horogkereszt helyett oly sok esetben csak német nagykeresztelkkel találkozhatunk, amitől megintcsak elfog a hányinger. Én második világháborús játékokban horogkereszteket akarok látni, és sarlókalapácsokat, mert akkor ezek (is) kőkeményen hozzátartoztak az adott birodalmi jelvényekhez, ergo mint történelmi tény ezeket igenis szerepeltetni kell, és nem szivárványszínű zászlót berakni helyettük. De gusztustalan, amikor egyoldalúan kommunista jelképek mindig vannak, nácik pedig csak módjával, nem mindig szerepelnek a játékokban...

Viszont ezt az "alultáplált új generáció" hagyjuk már, szinkronban röhejes és módfelett unalmas ;)
Lynx82
Lynx82 2008.09.27. 21:35
Egyetértek veled!
Minden Jót!:-)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.