Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása

A Gears of War 2 fejlesztéséről beszélt a neves fejlesztő.

2008.08.19. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

Augusztus 18-án kezdődött el az idei GCDC, melyen rengeteg neves előadó tart prezentációt az igen nagy létszámú összegyűlt társaságnak, párhuzamosan négy teremben. Az első nap egyik legfontosabb előadását kétségkívül az Epic Games ismert arca, a budapesti Game Developers Forumon is jelen lévő Michael Capps tartotta.

GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása

Az előadás a folytatások készítéséről szólt, természetesen a Gears of War 2-re alapozva. Capps kiemelte, hogy fontos, hogy megfelelő IP legyen a fejlesztők kezében, egy olyan téma, melybe könnyen beleéli magát a játékos, és megfelelő kapcsolódási pontjai vannak a játékosokkal. Ennek megfelelően a GoW környezete a valós világhoz hasonlítható, igaz, lerombolt épületekkel. Nincsenek lézerek, nincsenek űrlények – helyettük különböző szörnyek vannak, meg egy rosszfiú antihős. A fegyverek se túlzottan rugaszkodnak el a valóságtól. Megjelenésükben persze elég extrémek, de a lövedékek a hagyományosakhoz állnak közel.

Fontos volt, hogy egy olyan ikont találjanak a játékhoz, mely hamar megragad az emberekben. Először a Splinter Cell szériából ismert három zöld pont merült fel, hiszen ez elég egyértelmű, de aztán a vörös színű, fogaskerékkel körülvett koponya maradt. És ez igen sikeresnek is bizonyult: rengetegen választották tetoválásuk mintájául az emblémát, erről mutatott Capps fotókat is. De a rajongók pólókat is csináltak az emblémával, sőt, akár olyan emberek is felhasználták a logót, akiknek semmi közük a játékhoz.

Michael bemutatta a Gears of War franchise főbb jellemzőit: a környezet egyfajta "lerombolt szépség": csodás épületek, romos állapotban. Az emberiség végső küzdelme van a középpontban, egyfajta horror sztori keretében. A játék során sose harcolunk egyedül, de Marcus a fő karakter. Ha a posztert megvizsgálja valaki, mindezt meg is figyelheti rajta.

GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása

A folytatás készítésének kihívásait ecsetelve mindenekelőtt egy fontos szempontot mondott Capps: egy franchise létrehozására koncentráljunk, ne egy játék készítésére. Míg egy folytatás – de akár egy új játék – esetében mindenekelőtt a percenkénti élmény összehasonlítás igen fontos, a játékosok az összehasonlítást vizualitás, játékidő, fegyverek száma és egyéb szempontok alapján is megteszik. Annak ellenére, hogy például egy mozifilm megítélése nem a hosszától függ... Miközben a játékok ára alapvetően nem változott, a fejlesztési költségek sokszorozódtak, így Capps véleménye szerint inkább a minőségben kell versenyezni, mint a méretben.

A folytatástól érthetően a játékosok többet várnak, mint a legutóbbi rész volt, de mivel nincs ugyanannyi idő a fejlesztésre, az újításokra kell koncentrálni. Ehhez a tervezés során 16 "részre" osztották a játékot – például történet, technológia, co-op játék, multiplayer stb. -, és mindegyiknél megvizsgálták, miből legyen több, min javítsanak illetve miből legyen új, hasonló dolog a folytatásban. Technológiát nézve fontosnak tartották, hogy az új játékukkal minden eddiginél magasabbra helyezzék a lécet a következő generációs játékok számára. Nagyszabású, emberek a Locust horda elleni összecsapásokat akartak, rengeteg karakterrel a képernyőn. Lerombolható környezetet, dinamikus fedezékekkel, mely az előző részből kimaradt. A kooperatív játék igen fontos szempont a fejlesztés során, szinte e köré építik. A kilépés/belépés javítására is sok figyelmet szentelnek, jobb járművek lesznek, több mentési slot lesz, hogy könnyebb legyen megszakítani a játékot, több mentési slot lesz, hogy egyszerre több játékban vehessünk részt, és lehetőség lesz arra, hogy a játékosok különböző nehézségi szinten vegyenek részt a kooperatív módban.

A Gears of War nagyon jól szerepelt az Xbox Live-on, hamar az első helyre ugrott. Ennek megfelelően sok figyelmet kap a többszemélyes játék a második részben is. Nagy csapatok helyett két ötfős csoport vehet majd részt, MI botok is lesznek, és változtatnak a megszokott játékmódokon is. Deathmatch helyett például a Wingman módban kétfős csapatok játszanak, melyek játékosai egymást gyógyítják, ha elég közel vannak egymáshoz. A Horde módban pedig a folyamatosan jövő Locust ellenfeleket kell közösen legyőznünk.

GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása

A játékmenetben is megtartják mindazt, amit szerettek a játékosok: fedezékeket használó TPS lesz, intuitív vezérléssel, emlékezetes fegyverekkel. A fedezékek terén több száz kisebb-nagyobb módosítás történik, megjelennek például a dinamikus fedezékek: a környezet rombolásával hozhatunk létre búvóhelyeket, vagy például a rockworm fog mozogni és fedezéket biztosítani számunkra. Újdonságként megjelenik a motorosfűrész-párbaj, túszokkal egészíthetjük ki páncélunkat, új, látványos kivégzések jelennek meg, több boss és miniboss vár majd ránk, és változatosabbak lesznek az ellenfelek.

A prezentáció zárásául egy élő prezentációt láthattunk Cappstől. Egy lerombolt városban indult el Marcusszal, átrohant egy ledőlt darun, majd egy ellenfelet magához ragadva védte magát a támadásoktól. Az egyik legyilkolt szörnytől egy pajzsot sikerült szerezni, mely még a rakéta ellen is hatásos védelmet biztosított. Láthattunk egy kis demonstrációt a fegyverekből is, mint például a lángszóró, vagy a szatelit-alapú pusztító eszköz. De a motoros fűrész is elég brutálisnak bizonyult, az ellenfél egyik karját vágta le vele Michael. A prezentáció végén egy Brumak pilóta jelent meg, Marcus pedig kifejtette játékbeli társának, hogy azon fogják folytatni útjukat...

Szerdáig tart a Games Convention Developers Conference, a második napról még közlünk majd egy összefoglalót, szerdától pedig belevetjük magunkat a GC bejárásába – sok-sok játékbemutató vár ránk. ■

GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása
GCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadásaGCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadásaGCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadásaGCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadásaGCDC 2008 - 1. nap - Michael Capps előadása

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.