Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Rise of the Argonauts

A görög mitológiát eleveníti fel az év végére várt akció-RPG.

2008.10.23. 00:00 | szerző: Barnabás | Előzetes

Az őszi nagy játékdömping egyik versenyzője a Codemasters kiadó színeiben induló Rise of the Argonauts. A játék a manapság divatos akció-RPG stílust képviseli, de a készítő Liquid Entertainment elrugaszkodott a Diablo klónok unalomig ismert játékmenetétől, és egy színesebb lehetőségekkel kecsegtető játékkal igyekszik megnyerni a stílus híveit. Az ókori görög mondakörből táplálkozó alkotás nemsokára megjelenik, így itt az ideje, hogy egy előzetes keretében kicsit bővebben is körüljárjuk a játékot.

Rise of the Argonauts

A Rise of the Argonauts története a görög mitológia egyik ismert történetét, az Aranygyapjú legendáját dolgozza fel. A játékban Iaszón görög királyt fogjuk irányítani, akinek feleségét meggyilkolják. A gyilkoson állt bosszú után a király útra kel Argó nevű hajóján, hogy meglelje a legendás Aranygyapjút, mely az egyetlen reménye felesége feltámasztására. Ezen hosszú, veszélyekkel teli, izgalmas útján fogjuk irányítani Iaszónt.

A játékmenet Görögország különböző, összesen 15 szigetén történő kalandozásban fog testet ölteni. A változatos helyszínek mellett egyfajta bázisként fog szolgálni a küldetéseink közben saját hajónk. Úgy kell elképzelni az Argót, mint a Mass Effect vagy a Star Wars: KotOR űrhajóit, csak még szabadabban átalakítható formában. A hajón meg fog látszódni a játékban elért fejlődésünk, valamint haladásuk különböző hozományai is: többek között új kincsek, trófeák kerülnek bele. Emellett pedig kovácsot, papot és egyéb NPC-ket is toborozhatunk, akik segítségével a küldetések közben fegyvereinket és egyéb felszerelésünket is tudjuk fejleszteni.

Rise of the Argonauts

Természetesen nem egyedül kell megvívnunk epikus csatáinkat: a játék folyamán négy különböző, rendkívül karakterisztikus egyéniséggel rendelkező társat kapunk. Héraklész (ismertebb nevén Herkules) a nyers erő megtestesítője, Atalanta a fürgeségé, Akhilleusz a lándzsás harcé, míg Pán a mágikus képességeké. Egyszerre két bajtársunk harcolhat oldalunkon, akik teljesen különböző harci stílusban vesznek rész a küzdelmekben. Például míg Herkules tank típusú karakter módjára ront be az ellenfelek sűrűjébe, és tépi darabokra ellenfeleit, addig Atalanta a háttérből érvényesül, és pontos nyílvesszőivel lyuggatja keresztül ellenlábasainkat.

A csaták irányítása valós időben történik, de a tipikus hack and slash játékmenetet apró változtatások teszik színesebbé. Ezek közé tartozik, hogy ellenfeleinknek és hőseinknek nem látható életerőpontjaik vannak, hanem a testen bekapott sebek súlyosságából következtethetünk egészségi állapotukra. Ha egy ellenfél karját súlyosan megsebesítjük, akkor azzal nem tud többet fegyvert forgatni, vagy a lábára sújtva bicegni fog. Fontos elem a harcban a védekezés is: Iaszón pajzsa kivédi a legtöbb ránk mért támadást. Fegyvereinken kívül segítségül hívhatjuk speciális támadásként az isteni erőket is. Ezeknek a lehetőségeknek köszönhetően igazán változatos csaták várhatóak, nem csak klikkelgetnünk kell ész nélkül az egér bal gombjával.

Rise of the Argonauts

A görög istenekkel való viszonyunk a játék fontos pontját képezi. Négy görög isten szerepel a játékban, akinek kedvében járhatunk, és akinek ajánlhatjuk hőstetteinket. Nagymértékben befolyásolja a játékmenetet, hogy Apollo, Árész, Athéné vagy Hermész kegyeltjei leszünk. A szintlépésekkor ennek megfelelően választhatunk új képességeket és tulajdonságokat, és a választott istenektől függ az is, hogy milyen típusú fegyvert fogunk nagyobb hatékonysággal forgatni a csatamezőkön (kardot, lándzsát vagy buzogányt). Továbbá a játék kimenetele is függ attól, hogy melyik istent preferáljuk. A program egyébiránt is figyeli döntéseinket, amelyek függvényében alakul a további játékmenet. Így a későbbi küldetésekre kihatással lesz az is, hogy miket cselekszünk vagy mondunk, mely társainkkal kalandozunk. A játéknak többféle befejezése is lesz, azonban elegendő lesz az utolsó 1-2 játékórát újrajátszani ezek megtekintéséhez, nem kell az egész játékot újra végigvinni. A dialógusrendszer a Mass Effectben sikerrel alkalmazott módszer alapjaira épül, így ennek megvalósítására sem panaszkodhatunk majd.

Eddig még nem került említésre a grafika és az irányítás témája, melyek sarokpontjai egy jól játszható akció-RPG-nek. Az Unreal 3 motort használó grafika szépnek mondható, bár a Mass Effect tetszetősebb megjelenítéssel büszkélkedhet. Az irányítás egyszerű: a támadások könnyen kivitelezhetőek, és a menükben, inventoryban való turkálás is könnyen, kényelemesen kezelhető. Társainkat teljes mértékben az MI irányítja, így ezzel sem kell foglalkoznunk, csak belevetnünk magunkat az akciódús küzdelmekbe.

Rise of the Argonauts

A Rise of the Argonauts az őszi játékkínálat egy figyelemre érdemes darabja. A görög mitológián alapuló, részletesen kidolgozott története és a szokásos akció-RPG elemeket kibővítő új lehetőségei révén egy megkapó, egyéniséggel rendelkező játékkal gazdagodhatunk, amelyre érdemes várni. Már csak az a kérdés, hogy a tetszetős, jól hangzó ígéreteket mennyire tudják beváltani a fejlesztők. Ezt a várhatóan közeli (nem hivatalos hírek szerint talán novemberi) megjelenésnek köszönhetően hamarosan megtapasztaljuk, és egy teszt keretében természetesen meg is fogjuk osztani a kedves olvasókkal. ■

Rise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the ArgonautsRise of the Argonauts
Rise of the Argonauts
A legutóbbi Rise of the Argonauts cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Chavez
Chavez 2008.10.27. 11:28
Kiváncsi leszek a gémre. Bár a főszisztéma nagyon sablonos. Bosszúhadjárat, feleség feltámasztása? Remélem hangulatilag rendben lesz.
mucius
mucius 2008.10.28. 16:19
a görög mitológia már csak ilyen sablonos...
Sucee
Sucee 2009.02.14. 21:55
Hmm.
Én a napokban kezdtem csak el játszani a PoP: The Two Thrones játékkal (tudom, kicsit elkéstem :-P ), és néztem erről egy gameplay videót...
Szerintem eléggé nagy a hasonlóság, csak itt nincsenek akrobatikus mozdulatok, a PoP meg nem ilyen véres. :-D

A videóból ítélve és a Codemasters-höz mérve nem tűnik olyan nagyon jónak, de nem mondok véleményt, amíg nem láttam élőben...
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.