Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Star Wars: The Old Republic

Összefoglaló a héten bejelentett új MMO játékról.

2008.10.23. 00:00 | szerző: Retee | Előzetes

Kedden történt meg a BioWare első online RPG-jének, a The Old Republicnek bejelentése. Előzetesünkben összefoglaljuk, mit lehet tudni eddig a játékról.

Star Wars: The Old Republic

Az MMO-ban 300 évvel járunk a KotOR II sztorija után, de több ezerrel előzzük meg Darth Vaderék feltűnését. Ám ezúttal sem a nyugalom szigetére fogunk tévedni. A konkrét történet előtt a Jedik pusztító csapás mértek a Sithekre, akiknek mindössze egy nagymestere tudott elmenekülni a mélyűrbe, ő azonban – sötét rítusokkal meghosszabbítva életét – a háttérből elkezdte építeni a Sith Birodalmat, s eljött a nap, amikor a Sithek nem rejtőzködtek már többé. Száz évvel az MMO kezdete előtt visszatért a császár, aki meglepve a Köztársaságot, óriási csapást mért arra, csellel elfoglalva a Coruscant, egyúttal megtörve büszke lakói hitét. A Köztársaság történetének legvéresebb háborúja kezdődik ekkor, hisz a két fél tudja, hogy a cél csak a végső győzelem lehet. A Sithek, akik folyamatosan átverték és csapdába csalták ellenségüket, irányítják a Coruscant, a Tythont és a Korribant, míg az Alderranon, a Utapaun, az Agamaron, a Dathomiron, és a Manaanon a Jedik az urak. A két tábor között épp viszonylagos béke honol, a hangsúly azonban a viszonylagoson van, a háttérben ugyanis mindkét fél intrikákat sző, s gyűjti az erőit. Ebbe a világba születik a mi főhősünk is – és hogy a Sith Birodalom, avagy a Galaktikus Köztársaság kötelékébe tartozik-e, azt mi döntjük el. Ám még a Sithek abszolút vezetői birodalmuknak, addig a Köztársaság nem tudja elfelejteni a Coruscant elvesztét, s ezért kimondva-kimondatlanul a Jediket hibáztatják. No nem mintha üldöznék őket, vagy az újjáalakított hadsereg nem venné igénybe támogatásukat, ám régi megbecsülésük megtört, s nemcsak a szenátus, hanem a Galaktikus Köztársaság lakói is sokszor idegenkedve fogadják őket...

A BioWare kiemelte, hogy egyértelműen egy sztori-központú MMO-t akarnak, amelyben annyi küldetés kap helyet, ami egy single player darabot is simán lepipál (sőt, hozzátették, hogyha valaki arra vágyik, hát nyugodtan elfelejtheti az MMO-t, és kalandozhat egyedül). Épp ezért a legtöbb munkát a küldetések kiötlése jelenti, mert mint mondták, nem akarnak más MMO-k csapdájába esni, és a feladatokkal komolytalanná tenni az egész Star Wars világot. "Darth Vadert sohasem kérte volna arra egy farmer, hogy keressen meg neki egy alkatrészt, amivel aztán megszerelheti a traktorját – így Téged sem fog." - nyilatkozták erről a fejlesztők. Jediként elsősorban Jedit, Sithként pedig Sithet kell játszanunk, így minden küldetésünk ehhez, no meg világuralmi/béke törekvéseinkhez kapcsolódik majd. Hogy mindez színesebb legyen, kialakíthatjuk saját csapatunkat, akik azonban nem szolgamód követnek minket: ha érdekük úgy kívánja, elárulhatnak, de ezt mi is megtehetjük velük. És persze itt már nincs visszatöltés: ha valamit eltoltunk, hát eltoltunk, ha megöltünk egy NPC-t, akkor megöltük, többé nem támad fel. Tetteink következményekkel járnak, s ettől függ jellemünk is. Természetesen nem kell sablonokat játszanunk, nem csak teljesen sötét Sithek, és árnytalan Jedik járják a világot, a két szélsőség között bőven van hely számunkra. Az egyik véglet a gonoszság, a másik a tökéletes jóság, közte azonban ott a pragmatikus és a kiszámíthatatlan jellem is.

Star Wars: The Old Republic

A BioWare ígérete szerint Sithként és Jediként két külön játékot tapasztalhatunk meg, és ez nemcsak a képességekben mutatkozik meg, hanem döntéseink következményében is. Sithként például tudomásul kell vennünk, hogy bárki bármikor megpróbálhat megölni, ellensúlyozásképp viszont nekünk sem kell semmilyen atrocitást eltűrnünk, oda csapunk, ahová csak akarunk. Jediként viszont nem lesz illendő békés NPC-ket öldösni, igaz velünk is barátságosabban fognak bánni. Érdekesség: történetünket olyannyira mi szőhetjük, hogy akár el is árulhatjuk választott oldalunkat, engedhetünk a sötét út csábításának, vagy épp elindulhatunk a fény felé – az más kérdés, hogy az addig megszerzett képességeinkkel mit tudunk utána kezdeni. Természetesen a küldetések is eltérnek majd, hisz a Sithek a pusztításra és a hatalom megszerzésére törekednek, míg a Jedik a békét és a harmóniát keresik (meg egy felpofozható Sithet).

Alapvetően mindenki Jedinek születik, csak aztán továbbtanul... Sokat egyelőre nem lehet tudni a karakteralkotásról, a fejlesztők mindössze annyit árultak el, hogy Jediként (sötét jediként is) indulva különböző alkasztok felé specializálódhatunk, amelyek jó része a klasszikus Star Wars figurák alakjaiból táplálkozik. Fejvadász például úgy néz ki, hogy biztosan lesz, a többit meg a fantáziánkra bízták, amíg hivatalosan fel nem lebbentik a fátylat. Hogy lehet-e nem Jedi karaktert készíteni? Ez is csak később derül ki.

Star Wars: The Old Republic

A harcról megint csak keveset tudhatunk jelenleg. A legfontosabb változás a körökre osztott összecsapások kiiktatása, ami nem meglepő, hisz egy MMO-ban meglehetősen fura lenne a pause gomb (másrészt technikailag kb. megvalósíthatatlan), így itt minden valós időben fog történni. Fénykard van, sugárfegyver biztos, hogy lesz, aztán meg ott vannak még a Jedi képességek is. Az űr viszont igencsak kimarad, bár a bejelentésen tartózkodtak egyértelmű választ adni azon kérdésre, hogy kóborolhatunk-e a csillagrendszerekben, de elég valószínűtlen, hogy az alapstílus mellé a BioWare beépít egy szimulátor részt is.

Nem derült még fény a megjelenési időpontra, de az biztos, hogy nem egyhamar lóbálhatjuk meg a fénykardot. Még a képek is csak a pre-alpha állapotból másztak ki, sokat kell még ezen dolgozniuk a BioWare-es srácoknak. Az előfizetési díj szintén tabu per pillanat, no és a gépigény... nos, arról annyit tudunk, hogy a csapat határozottan kijelentette, nem az a céljuk, hogy a mostani PC-k 5%-án fusson csak el a játék, így nem ígérnek túl magas rendszerigényt – aztán majd meglátjuk. Konzolos verzióról nincs szó, legalábbis "egyelőre", ám az idézőjeles szót annyira kihangsúlyozták, hogy ezt nem vehetjük szentírásnak. És látva a Dragon Age "elestét" (azaz hogy az eredetileg PC-exkluzív játékból mégiscsak várható konzolos verzió is), ki tudja, mit mondanak majd pár hét múlva... ■

Star Wars: The Old Republic
Star Wars: The Old RepublicStar Wars: The Old RepublicStar Wars: The Old RepublicStar Wars: The Old RepublicStar Wars: The Old RepublicStar Wars: The Old Republic
Star Wars: The Old Republic
A legutóbbi Star Wars: The Old Republic cikkek, hírek

hozzászólások (17)

PrOHax
PrOHax 2008.11.30. 15:32
Elég kicsi a valószínűsége, hogy ingyenes lesz.... sőt, szinte biztos, hogy fizetős lesz.
fldrag321
fldrag321 2008.12.31. 11:15
Hm, már nagyon várom. Ha kijön, biztos, hogy abbahagyom a mostani MMO-t, amivel játszom =D Kár, hogy még sokat kell várni.
tibi6893
tibi6893 2008.12.31. 11:47
tuti hogy fizetős mint MMORPg-k többsége, a Guild Wars pedig CORPG, de ahhoz képest hogy ingyenes, nem rosszabb mint fizetős társai, sőt....nagyon is megállta a helyét, sok dolog hiányzik belőle...
bratyi
bratyi 2009.02.15. 18:51
nem tom sztem bukta lesz...engem hidegen hagy..inkább republic commando kellene:,-(
fldrag321
fldrag321 2009.03.11. 15:19
"A legfontosabb változás a körökre osztott összecsapások kiiktatása, ami nem meglepő, hisz egy MMO-ban meglehetősen fura lenne a pause gomb"
Ajánlom megtekintésre az Anarchy Online nevű játékot, ami hasonló alapokra épít, még sincs benne pause gomb...Tehát működhetne.
Kár, hogy a BioWare is átesett a gombveregetős játékok oldalára. Mondjuk nem panaszkodom, Mass Effect is bejött, de így a PvP-t a nyomorék mozgáskoordinálatlanok, mint én nem fogják élvezni szerintem. =)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.