Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Warhammer Online: Age of Reckoning

Az ígéretek nagy részét teljesítette a Mythic új MMORPG-je.

2008.11.01. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

Egyre több és több MMO játék jelenik meg, vagy épp kerül bejelentésre, új ötleteket azonban igazán kevés tartalmaz közülük. A Mythic csapata igazán komoly ígéreteket tett, amikor belefogott a Warhammer Online: Age of Reckoning fejlesztésébe, és a játékkal töltött hetek tapasztalatai alapján a legtöbbet szinte maradéktalanul meg is valósította.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A játék világa adott, a Games Workshop már rég megalkotta a Warhammer univerzumot, egy komoly szerepjáték foglalkozik vele, rengeteg kiegészítővel, ráadásul egy táblás stratégiai játék is a rajongók rendelkezésére áll. Ez részben segítség, részben kötöttség volt a Mythic számára, hiszen nem kellett kitalálniuk egy működőképes világot a semmiből, viszont alkalmazkodniuk kellett olyan körülményekhez is, melyek míg egy normál szerepjátéknál zseniálisak, egy MMORPG-ben nem működnek túl jól. A játékrendszert emiatt meglehetősen átdolgozták, a karakterek sokkal kevésbé halandóak, és a tulajdonságok is másként működnek. A világ többé-kevésbé érintetlen maradt, egy alternatív, középkori Európa a helyszín, mely a káosz szorításában vergődik. A játékosok ebbe az összecsapásba kapcsolódnak be, mindkét oldalon.

A Dark Age of Camelot annak idején az első igazán működőképes RvR rendszert hozta be az MMO piacra, ahol nem csak a játékosok harcolnak egymás ellen, hanem inkább különböző érdekcsoportok. Ezt fejlesztette tovább a Warhammer Online a Rend (Order) és a Pusztítás (Destruction) gigászi küzdelmévé. A szembenálló feleket a High Elf, Empire és Dwarf (Rend), illetve a Dark Elf, Chaos és Greenskin (Pusztítás) csapatok jelentik. Nem jelent azonban gondot, ha nem azonos fajt indítunk barátainkkal, mert igen gyorsan, akár pár óra játék után is csatlakozhatunk hozzájuk – természetesen csak ha azonos oldalon állunk. Később a harc egyre jobban összekapcsolódik, az ellenfél fővárosát pedig már csak egyesített erővel lehet elfoglalni.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A szerepjátékrendszer komoly változásokon esett át, hogy alkalmas legyen egy MMORPG-hez. Szinte csak a tulajdonságok neveit tartották meg. A sebzés mértékébe kézifegyereknél a Strength számít, lőfegyvereknél a Ballistic Skill, míg mágiánál az Intelligence. Szintén komoly szerepet kap a Weapon Skill, mely azt határozza meg, hogy az ellenfél páncéljának mekkora része számít egy-egy közelharci csapásnál. A gyógyító mágiák erejét a Willpower növeli, míg a Toughness csökkenti a bekapott sebzést, az Initiative pedig a kritikus találatok számát. Életerőnk mindig a Wounds tízszerese. Az összes tulajdonság fejlődik minden szintlépésnél a kaszttól függő mértékben, de a tárgyakkal lehet igazán egyre is koncentrálni.

A képzettségeknél három típust különböztetünk meg, az Actiont, a Morale-t és a Tacticet. Az Action az, melyet ténylegesen használunk, tehát a támadások, varázslatok. A Tactic a finomhangolást és a helyzetekhez való alkalmazkodást segíti, növelhet például tulajdonságokat vagy továbbfejleszthet képzettségeket. A Morale képességek egy-egy hosszabb csata közben lesznek elérhetőek, komolyabb sebzés vagy gyógyítás érhető el velük, de sok más fajtát is szerezhetünk a játék során.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A küldetések rendszerét is újragondolták a fejlesztők. Míg itt is megtalálhatjuk a megszokott "fuss ide, fuss oda" vagy épp "ölj meg ezt és ezt" típusú missziókat, finomítottak a megszokott megoldásokon. Sokszor nem kell például visszafutni a küldetéssel a fickóhoz, aki adta, csak azért, hogy megkapjuk a következő lépést, hanem az utolsó feladat automatikusan befejezi az aktuális feladatot és adja a következőt. Több típust különböztetünk meg, így például a Kill Collector bizonyos típusú ellenfelek elpusztítását jutalmazza, az Exploration pedig a terület felfedezése közben kapott feladatokat jelöli. Az RvR jelzésűek mindig a másik fél elleni harchoz kapcsolódnak, adott pontok felderítése vagy játékosok megölése kapcsolódik hozzá főként. Fontos szerepet kap a Tome is, melyet egy vaskos könyv formájában láthatunk. Azon kívül, hogy itt követhetjük nyomon tevékenységünket, küldetések, megölt ellenfelek, a megszerzett történelmi darabkák formájában szerezhetünk Morale és Tactic képességeket is megfelelő feltételek teljesítésekor. Achievementeket különféle dolgok teljesítéséért kaphatunk. Például ha megölünk pár megadott ellenfelet, vagy egy konkrét kaszt adott számú tagját, esetleg többször meztelenül jelölt ki csapatunk egyik tagja, vagy például többször meghaltunk már szikláról lezuhanva. A jutalom lehet egy hangzatos cím – például Narcist –, vagy valamilyen ruhanemű, mint egy látványos köpeny, de legtöbbször egy kis plusz XP.

A crafting résznél is kiküszöböltek pár problémát: egyszerű maradt, de azért nem a WoW "primitívsége", és kimarad a szintekre osztott rendszerek grindelése is, mint például az EQ2-ben. Négyféle gyűjtögetési mód és két készítés létezik. A Butcher az elejtett állatokból és szörnyekből gyűjt összetevőket, a Scavenger az emberi ellenfeleket fosztogatja, a Salvager különféle tárgyakat szedhet szét összetevőkre, míg a Cultivator növényeket termeszt. Készíteni tudunk különféle italokat és talizmánokat. Az Apothecary az italokat készíti egy fő- és három másik összetevőből. Az alaptulajdonságokat meghatározza már az alapanyag, de a hatóidejét és erejét mi állíthatjuk be a többivel. A talizmánokat azokba a tárgyakba tehetjük, melyeken erre alkalmas hely van. Adhatnak különféle tulajdonságok és védelmeket, valamint a legtöbb csak egy ideig hat, utána elenyészik. Készítésük hasonló az italokéhoz, de a három segédanyag sokkal kötöttebb.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A játék grafikája messze elmarad a modern FPS csodáktól, igaz, nem is várható el a stílus tagjaitól. Kellő részletességgel rendelkezik azért, hangulatos és szép helyszíneket találhatunk, de a fő erőssége a komolyabb látótávolság és a sok karakter gyors kezelése, így nagyobb csatákban is boldogulhatunk csúcsgép nélkül. A karakterek mozgásai is kidolgozottak, a ruhák azonban sajnos nem annyira változatosak, néha előfordul, hogy már a harmadik köpeny van a karakterünkön, de még mindig ugyanúgy néz ki. Ennek ellensúlyozására kitalálták, hogy a különböző tárgyak átfesthetőek, igaz nem minden tárgy, és néha egyáltalán nem az a része, mint amit mi szeretnénk átszínezni. A játék hangjai nagyon jól sikerültek, viszont negatívum, hogy sok helyen nincs hangja az NPC-knek.

Mindig nagy ígéretekkel vágnak neki az MMORPG-knek a fejlesztők, kellemes meglepetés, hogy a Warhammer Online esetében tartani is tudták ezeket. A pár elmaradt dolog – mint például a kivett kasztok – ingyenes frissítésekkel érkeznek majd folyamatosan a játékba. Igen ígéretes játékot raktak tehát össze a Mythicnél, melyben komoly kihívást jelent a PvE és az RvR rész is, hangulatos küldetésekkel és helyenként remek humorral fűszerezve. Az pedig már nem a fejlesztők hibája, hogy a játékosok több mint fele van a Destruction oldalon... ■

Warhammer Online: Age of Reckoning
Warhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of ReckoningWarhammer Online: Age of Reckoning

értékelés

Warhammer Online: Age of Reckoning

Pozitívumok
  • Jó karakteregyensúly
  • Rengeteg lehetőség
  • Igen részletesen kidolgozott RvR
Negatívumok
  • Nem túl szép grafika
  • Túl erős Destruction oldal
Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,5 GHz, 1 GB RAM (Vista esetén 2 GB), ATI Radeon 9500/NVIDIA GeForce FX 5900 vagy jobb, DVD-ROM, 15 GB HDD
8,5
grafika 7
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 10
Warhammer Online: Age of Reckoning
A legutóbbi Warhammer Online: Age of Reckoning cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?