Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Mirror's Edge (PS3)

Faith kalandjai tetőről tetőre vándorolva - kipróbáltuk a konzolos verziót.

2009.01.10. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

Mikor a tavalyi E3-on a DICE bejelentette készülő új játékát, egy FPS nézőpontú platformjátékot, erősen húztam a számat, vajon mi fog ebből kisülni. Aztán jöttek az újabb és újabb képek, videók a játékról, és a Mirror’s Edge egyre inkább megtetszett és érdekelni kezdett. A Playstation 3-as változat már december közepén meg is érkezett, jövő héten pedig jön a PC-s is. Addig is lássuk, mit kaptunk a konzolokra!

Mirror's Edge (PS3)

A jövőt nem épp szívderítően képzelik el a fejlesztők: egy rendőrállamban élnek az emberek, ahol mindenki, mindenhol megfigyelés alatt áll. Kamerák lesik minden a polgárok mozdulatát, és a karhatalom lecsap pillanatok alatt, ha valami rendelleneset tapasztal. Faith szülei egy lázadás során haltak meg évekkel ezelőtt, így nem meglepő módon főhősnőnk nem fogadja el ezt a világot. Runnerként dolgozik: a tetőkön keresztül szállítja a legális és illegális csomagokat, melyeket a feladók nem szeretnének a kormány orra előtt utaztatni.

Egy rövidebb kihagyás után tér vissza Faith a tetők világába, így indulásnál megkapjuk azonnal a tutorialt. Már az első meló során komolyabb nézeteltéréseink támadnak a rendőrökkel, ugyanis valahogy indokolatlanul agresszívnek bizonyulnak. Megmenekülésünk a szerencsének és Faith vakmerőségének köszönhető csak. A dolgok aztán csak bonyolultabbá válnak, amikor az egyik polgármester irodájában találkozunk a húgunkkal, aki rendőrként dolgozik egy ideje. A gondok főképp abból erednek, hogy a fent említett jelölt halott, és nagy valószínűséggel Kate fegyverével végeztek vele, miközben ő eszméletlen volt az események alatt. Az összes nyom egy tépett naplódarab, rajta az Ikarus szóval. Így a hajsza megindul a nyomok és a tettesek után.

Mirror's Edge (PS3)

A játék irányításánál sikerült a fejlesztőknek elérniük, hogy igen egyszerű megtanulni, azonban elég sokáig tart tökéletesre fejleszteni. A legtöbb mozgás az időzítésre támaszkodik: jókor kell elugranunk a tető szélén vagy a cső felett, hogy minél kevesebbet veszítsünk közben sebességünkből. Az alap mozgásokat már az oktató küldetésben megtanulhatjuk, ez elég is arra, hogy az első speedrun pályán két perc alatti időt fussunk. A bonyolult mozgásokkal ez az eredmény akár 42 másodperc környékére is csökkenthető.

Nem csak a rohanás és ugrálás tölti ki az időnket, ugyanis a rend őrei folyamatosan próbálják megakadályozni, hogy célunkat elérjük. Néhol normál egységek, máshol a rohamcsapatok képzett, jól felszerelt emberei várnak bennünket. Bevetnek mesterlövészeket és helikoptereket is, így gyorsnak és pontosnak kell lennünk a meneküléshez. Nem mindig lehet elfutni, helyenként mindenképp ártalmatlanná kell tenni az ellenfeleket. A küzdelmet pedig ugyanaz a részletes koreográfia és akrobatikus mozdulatok jellemzik, mint a tetőkön való közlekedést. Remekül összefűzhetünk mozdulatsorokat, például a falra felfutva kikerülhetjük a golyókat, majd onnan elrugaszkodva leüthetjük az ellenfelet. Lehetőség van lefegyvereznünk őket, sőt, akár használhatjuk is a megszerzett pisztolyokat, puskákat.

Mirror's Edge (PS3)

Az egyjátékos rész szépen felépített pályákkal, ötletes megoldásokkal rendelkezik, melyek fokozatosan nehezednek a történet előrehaladtával. Néhol tapasztalhatóak csak kisebb-nagyobb hibák, melyek igen fura ugrásokat eredményeznek. A helyszínek változatosak, már amennyire egy főként tetőkön és épületekben játszódó játéknál lehet. Irodák, raktárak, csatornák váltogatják egymást a nyílt tetőkkel, a legtöbb helyen pedig sikerült az összes továbbjutást segítő elemet is teljesen simán beilleszteni a környezetbe.

A speedrun tekinthető a többjátékos résznek, még ha itt is csak egyedül játszunk. Részben a játék pályáiból, részben direkt erre készített helyszíneken kell minél gyorsabban végigjutnunk. Az eredményünket interneten keresztül feltöltve összehasonlíthatjuk másokéval, sőt, akár el is menthetjük az egész futást, melyet ha elküldünk egy barátunknak, megpróbálhat megelőzni, miközben minket szellemalakként lát a pályán. Folyamatosan érkeznek új pályák a játékhoz, így a megjelenés óta már többet is letölthettünk.

Mirror's Edge (PS3)

A játék grafikájához az Unreal Engine-t használták fel, mert a fejlesztés kezdetekor még nem állt a rendelkezésükre a DICE saját motorja, a Frostbite. Egy kicsit feltuningolták a grafikus motort, hogy alkalmasabb legyen a Mirror’s Edge egyedi látványvilágának megjelenítésére, főként a fényhatások terén változtattak. Az összhatás tényleg nagyon jó lett, vakító fehér falak, rikító díszítések és a jól látható piros útmutatások. De ami az erőssége az egyben a gyengéje is: a kinti napsütéses helyszíneken a fehér falak annyira világosak, hogy az ember legszívesebben levenné a TV-n a fényerőt, de akkor meg bent nem látna semmit sem. A belső nézet általában nem zavaró, meglepően jól átlátható minden így is. Igazán feldobja a hangulatot, hogy látszik a kezünk, lábunk, ahogy megtámaszkodunk valahol egy ugráshoz, elrugaszkodáshoz. A PC-s verzió ígért fejlesztése a fizikai modellezés, plusz reklámokat, díszítéseket ad majd hozzá. (De a PC-s változatot majd külön is véleményezzük.)

A Mirror’s Edge egy remek játék lett, mely vitt egy kis új színt a platformjátékok világába, de azért nem rengeti meg alapjaiba a stílust. Az összetett mozgások sok lehetőséget adnak, melyeket csak gyakorlással lehet elsajátítani, így mire az ember a végére ér, akár kezdheti is elölről, csak már sokkal gyorsabban haladva. Az egyetlen igazán hangulatromboló elem a játékban az animeszerű borzalom, mely összeköti a küldetéseket, a játék többi része igen hangulatos lett. ■

Mirror's Edge (PS3)
Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)Mirror's Edge (PS3)

értékelés

Mirror's Edge

Mirror's Edge
Pozitívumok
  • Érdekes nézőpont
Negatívumok
  • Túl drasztikus fényváltozások
  • Idétlen anime jellegű átvezetések
Minimális rendszerigény: 3 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB-os videokártya PixelShader 3.0 támogatással: GeForce 6800/Radeon X1300 vagy jobb (GF7300 nem támogatott), 8xDVD-ROM, 8 GB HDD
9,0
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9
Mirror's Edge
A legutóbbi Mirror's Edge cikkek, hírek

hozzászólások (44)

GTA4forever
GTA4forever 2009.02.02. 16:20
hat nem tudom h ti h vagytok vele de a mirrors edge 5 perc utan unalmassa valik. na en jobbra szamitottam
annyira_a
annyira_a 2009.02.07. 20:57
Nekem a PC-s változat teljesen kielégítette az igényeimet. Közepes grafikán játsszva is élvezhető volt :-D Imádom... ennyi :)
GTA4forever
GTA4forever 2009.02.08. 14:13
nem rossz a grafika de egy ido utan unalmas. a masodik palyan mar untam az egeszet
cygary
cygary 2009.02.08. 14:15
Hát akinek az NFS izgalmasabb az meg is érdemli :-D Második pályán még simán tart az extázis, sőt az egész játék során mivel kb 4 órás. Tehát te 10 perc alatt meg is untad...
GTA4forever
GTA4forever 2009.02.13. 21:49
hat kb,nekem annyi is eleg volt nekem:d a nfs nel is annyi
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.