Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

F.E.A.R. 2: Project Origin

Alma nem esik messze a fájától - érkezik a parás horror-FPS folytatása.

2009.01.17. 00:00 | szerző: Barnabás | Előzetes

Az FPS stílus kedvelői valószínűleg még emlékeznek a 2005 őszén megjelent F.E.A.R. című horror-akció játékra. Akkoriban szép kritikákat és sikereket ért el a Monolith vérbő harcokkal tarkított, időlassítós programja. 2006-ban és 2007-ben aztán két kiegészítő is napvilágot látott az alapjátékhoz (Extraction Point illetve Perseus Mandate címmel), melyeket más fejlesztő, nevezetesen a TimeGate Studios követett el. A Monolith pedig elkezdte fejleszteni az igazi folytatást, azonban a címmel kapcsolatban komoly viták alakultak ki. Ugyanis az első rész kiadójánál, a Vivendinél maradtak a F.E.A.R. név jogai, miközben a Warner Brothers Interactive lett a Monolith fejlesztőcsapat többségi tulajdonosa. A név körüli hosszan elhúzódó hercehurca végül 2008 szeptemberében oldódott meg, mikor is a Warner Brothers megvásárolta a F.E.A.R. nevet az ex-Vivenditől, azaz az Activision Blizzardtól. Így az ideiglenesen Project Origin címen futó alkotás megkaphatta a jogosan odaillő, rajongók által ismert F.E.A.R. 2 címet.

F.E.A.R. 2: Project Origin

A név körüli bonyodalmak után nézzük, mit is fogunk kapni az új F.E.A.R. játéktól. A klasszikus paráztatós, félelemkeltő FPS stílus maradni fog, csakúgy, mint az időlassítás közben kivitelezett látványos, szikraszórós tűzpárbajok. A természetfeletti jelenségek ismét Alma karakterében csúcsosodnak ki, az első részben pulzusunkat nővelő, félelmetes kislány ezúttal is ránk fogja hozni a szívszélhűdést a hirtelen bekattanó, rémisztő víziókon keresztül. A paranormális képességekkel rendelkező leány a sztoriban fontos szerepet fog kapni, s remélhetőleg, most többet tudhatunk meg róla, mint az eddigi részekben. A második epizód történetéről egyelőre annyit lehet tudni, hogy az eredeti első rész történéseinek vége előtt körülbelül fél órával kezdődik. Michael Beckettet, a különleges bevetési egység egy tagját fogjuk irányítani, azzal a kezdeti feladattal, hogy mentsünk meg egy befolyásos üzleti vezetőt. Az egyszerűnek ígérkező küldetés persze korántsem fog zökkenőmentesen menni, és állig felfegyverzett ellenségeken kell keresztülverekednünk, illetve lövöldöznünk magunkat a célpontunk eléréséig.

Már ezen az első pályán is látszik a tűzpárbajok filmszerű kivitelezése. Szikraeső, széttörő berendezés, mindenfelé repülő forgácsok, és sűrű füst kíséri a gazdag műgyűjteménnyel és fényűző berendezéssel tarkított szálláson zajló tűzharcokat. A készítők nagy rajongói John Woo filmjeinek, így a játékban zajló non-stop akció a művész úr filmjeinek hangulatát fogja idézni. A játék elején egyébként a korábbi részek magányos játékmenetétől eltérően társakkal az oldalunkon fogunk harcolni. Ekkor paranormális képességeink még csak homályos látomásokban nyilvánulnak meg, így csak a későbbiek során fogjuk megkapni az időlassítós erőnket - egy műtét következtében. Ezen kórházas helyszínen fogjuk majd először kamatoztatni új tudásunkat, melyre a későbbiekben igen erősen rá fogunk szorulni. Az első F.E.A.R.-ben az időlassítás szinte állandó használatára voltunk kényszerítve a túlélés érdekében, és ez valószínűleg a második részben sem lesz másként. Az életerő szisztéma tekintetében pedig úgy néz ki, nem az elsősegélycsomag-szedegetős mechanizmus fog működni, hanem a manapság divatos, nem kevésbé irreális életerő-visszatöltődős megoldást kapjuk.

F.E.A.R. 2: Project Origin

Az első részt tekintve két fontos kritika fogalmazódott meg a játékkal kapcsolatban: az egyik az egy idő után monotonná váló irodaházas és gyár- vagy raktárépületeket megjelenítő helyszínekkel kapcsolatban volt, a másik pedig az ellenfelek csekély változatosságát érintette. Valljuk be, egy idő után elég repetitívvé vált az időt belassítunk, lekaszáljuk az ellenfeleket, megyünk tovább a következő terembe játékmenet is. Ezeken a dolgokon igyekeznek javítani a készítők. A helyszíneket tekintve most is többségben fognak maradni az irodaházas terepek, de emellett más jellegű környezetet is fogunk kapni, mint például iskolaépület és kórház, valamint többször kerülünk ki az épületekből a szabad ég alá. Az ellenfeleket tekintve pedig nemcsak klónkatonákat fogunk százával irtani, hanem a paranormális oldalt erősítő szörnyekkel, élőhalottakkal is fogunk hadakozni. Egyik ilyen az emberből átalakult, élőhalott Remnant, amely a közeli holttesteket kelti újra életre, és csak az ő elpusztításával lehet az életre keltett testeket örök nyugalomba szenderíteni. A feltámasztott zombi támadóink spirituális kötelékkel kapcsolódnak mesterükhöz, és amint a Remnant elpusztul, azonnal élettelenül rogynak össze. Emellett hatalmas mecha robottal is fel kell vennünk a harcot, sőt, majd alkalmunk is lesz beülni egy ilyen monstrumba, és a hatalmas tűzerejével osztani az áldást a hullámokban érkező ellenfelekre.

A mesterséges intelligencia az előző részben sem volt rossz, sőt, néha meglepően okosan kerítettek be, vonultak vissza és taktikáztak a csapatokban mozgó ellenfeleik. A F.E.A.R. 2-ben pedig még inkább erősítik a készítők az MI-t, és a taktikai lehetőségek közé immár bekerül a fedezékrendszer is. Gyakorlatilag bármilyen környezeti elemet használhatunk fedezékként, a feldöntött bútoroktól kezdve az autókig szinte minden menedékként szolgálhat. Persze arra is ügyelnünk kell, hogy mennyire biztonságos aktuális takarásunk, mivel a léceken, deszkákon könnyen át lehet lőni, míg az autó például felrobbanhat. Ellenfeleink is bevetik ellenünk ezen új lehetőségeket, például barikádokat emelnek és fedezékbe húzódnak, jól kihasználva környezetüket.

F.E.A.R. 2: Project Origin

Grafikai téren az eddigi képek és videók alapján szépen mutat a játék, és látszik, hogy a Monolith nagyon felturbózta az első részben is megcsodált, saját kezűleg alkotott grafikus motort. A részecskeeffektek, füst, köd, árnyékok és fények megjelenítése első osztályú, és ugyan a színvilág terén még mindig a barnás, szürkés színvilág dominál, sokkal élőbbnek hat, mint az első rész. Az agresszív, brutális tettekről rettegő egyének jobb, ha nem próbálják ki a játékot, ugyanis a Project Origin nem véletlenül kap felnőtt besorolást. Fröcsögő vér, repkedő végtagok, cafatoló, agresszívan belező játékmenet jellemzi elkeseredett harcunkat, így semmiképpen nem ajánlható galamblelkű egyéneknek a játék.

A F.E.A.R. 2-t egyszerre fejlesztik PC-re, Playstation 3-ra, és XBOX 360-ra, és remélhetőleg a multiplatformos megjelenés nem fogja magával vonni a játékmenet egyszerűsödését és az optimalizálási gondokat. Az eddigi információkból biztosan látható, hogy az elődnek megfelelő folytatás készül a Monolith berkeiben, és a februárra – hazánkban magyar feliratos formában – várható megjelenés egy vérgőzös hentmester FPS játékot fog elhozni, mely látványos és akciódús játékmenttel kecsegtet. A parás, félelmetes hangulat ugyan lehet, hogy kevésbé lesz jellemző a pörgős játékmenetnek köszönhetően, de Alma hirtelen előbukkanó karaktere biztosan ránk fogja hozni pár alkalommal a frászt. ■

F.E.A.R. 2: Project Origin
F.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project OriginF.E.A.R. 2: Project Origin
F.E.A.R. 2: Project Origin
A legutóbbi F.E.A.R. 2: Project Origin cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Intuicio
Intuicio 2009.01.20. 10:47
Jajjj de várom már ;-)
Már az első rész is iszonyatosan bejött, nah meg persze a kiegészítő Persus is :-O
Gyere Alma gyere, disco klubban szól már a zene :love:
:D:D:D93
:D:D:D93 2009.01.24. 12:12
alig varom februart :D street fighter burnout f.e.a.r juheee
:D:D:D93
:D:D:D93 2009.01.28. 17:07
jeeeh most toltom a demojat ooo igen:-D;-):-)
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.