Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

Változatos helyszíneken folytatódik a látványos offroad arcade verseny.

2009.01.17. 00:00 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

A PlayStation 3 megjelenésekor egyetlen arcade autós játékként bizonyára sokan választották a gép mellé a MotorStormot. Az offroad autóverseny pedig egyértelműen jó döntés volt, hiszen látványos grafika és pörgős játékmenet várt mindazokra, akik betolták a Blu-ray lemezt a gépbe. Valamivel több, mint másfél évvel később pedig megérkezett a folytatás is, melyben az Evolution Studios természetesen megpróbálta felülmúlni az előző résszel elért sikereket.

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

Az eddigi kopár, sivatagos környezetet egy egyszerű trükkel, helyszínváltással cserélték le a Pacific Rifthez. Ezúttal egy szigeten folynak a versenyek, ahol többféle területhez lesz szerencsénk: köves vidékek, trópusi növényzettel gazdagon ellátott dzsungelek, folyókkal vagy lávafolyamokkal szabdalt részek. Összesen 16 pálya vár ránk, mely a duplája az első részben szereplőkének. Járművekből ismét nagy a választék, az egyszerű motorkerékpártól és ATV-n keresztül a buggyn és terepjárón át bigfootig és teherautókig hét járműosztály van.

A fő játékmódot a fesztivál jelenti, melyben négy csoportra – tűz, víz, levegő, föld – osztva találjuk a versenyeket. Ahogy az az arcade játékoknál lenni szokott, kezdetben mindegyikben 2-3 közül választhatunk, és ahogy nyerjük meg a futamokat, úgy válnak elérhetővé az újabbnál újabb kihívások. Az egyes versenyek más és más típusba tartoznak, a Race esetében egyszerűen a pozíciónk számít, az Eliminationben bizonyos időközönként az utolsó helyen álló versenyző felrobban, így ezért kell igyekeznünk az élre törni, a Speed Trial futamokon pedig fontos, hogy a megadott időn belül teljesítsük a két kört.

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

A pályákon most is rengeteg alternatív útvonalat találhatunk, melyek némelyikét csak bizonyos járműtípussal tanácsos megközelíteni. Így például a mély folyókon motorral nem tudunk átjutni, az ugratók pedig a nagyobb járműveknél jelenthetnek problémát. A saras részek is a bigfoot és a teherautók esetén járhatóak jobban. Nehezíti dolgunkat, hogy nem mindig látható, merre is visz az utunk, mert például a növényzet egybeolvad, vagy egy-egy óriási levél sziklát rejt maga mögött, így miközben gyanútlanul próbálunk átvágni rajta, váratlanul ripityára törjük autónkat. (Ilyenkor egy látványos külső nézetes felvételt látunk, ahogy járművünk alkatrészei hullámossá válnak, majd természetesen nem sokkal később ismét teljes épségben folytathatjuk a versenyt.) Sokszor tehát célszerű az előttünk lévőket követni, legalábbis amíg kiismerjük magunkat a pályák rengeteg útvonalán. Mindemellett a pályák dinamikusan is változhatnak, ahogy például egy-egy versenyző kidönt egy fát, vagy kerekével mély nyomot szánt a sárba. Végül olyan veszélyek is leselkednek ránk, mint a sziklás hegyi szakaszok pereméről lezuhanás.

Egy-egy futamon 16 versenyző indul. A mesterséges intelligencia pedig elég agresszíven tudja irányítani ellenfeleinket: megpróbálnak leszorítani az útról, vagy csak egyszerűen belénk jönnek, ha épp ahhoz tartja kedvük, a lényeg, hogy eléggé meg tudják nehezíteni dolgunkat. Természetesen a multiplayer lehetőség se maradt ki, a netes játék mellett újdonságként most már osztott képernyőn akár négyen versenyezhetünk egymással.

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

Arcade játékról lévén szó nem maradhatott ki a járművekből a turbó se, melyet korlátozottan használhatunk, ha ugyanis túlmelegítjük vele a motort, az bizony felrobban. Azonban ekkor hívhatjuk segítségül a pályákon található kisebb-nagyobb vízmosásokat, tócsákat, esetleg vízeséseket, melyek pillanatok alatt lehűtik járművünket. De néhány helyen hűtésre szolgáló zuhanyt is elhelyeztek a pálya fölé. A folyóknál persze nem mindegy, milyen járművel megyünk bele, ugyanis rosszul megválasztva az útvonalat elsüllyedhetünk benne. Egyéb nehezítés is van: a lávafolyamok hője akkor is fűti a motort, ha épp nem használjuk a turbót, tehát ezeket jobb minél messzebb elkerülni.

Míg a Playstation 3 megjelenésére valószínűleg nem kis kapkodás kísérhette az első MotorStorm játék elkészültét, a fejlesztők a folytatást nyugisabb tempóban készíthették, így bár eget rengető újítás igazából nem került bele, remekül felturbózták az eredeti játékot. A sokféle környezet és a rengeteg alternatív utat biztosító pályák megfelelő változatosságot biztosítanak, hosszú időre látványos arcade versenyzési lehetőséget nyújtva a játékosoknak. ■

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)
MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

értékelés

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)
Pozitívumok
  • Változatos pályák
  • Látványos prezentáció
  • Többféle környezet
Negatívumok
  • Néha nehezen látni az útvonalat
8,5
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9

hozzászólások (2)

fubenalvo
fubenalvo 2009.01.19. 18:10
a képek alapján nem szabad HDTV-n játszani, simán legalább nem látszik hogy ronda. xD
levi 25
levi 25 2009.02.21. 20:07
Egy képan rondának tűnik pedig tutira nemaz.Csak a motorstorm 1 (monument
walley)-en játszottam és annak eléggé csúcs volt a graphics
:-):-)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?