Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Mount&Blade

Kissé elavult és ronda, de élvezhető játékmenetű RPG készült.

2009.01.23. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Tisztelt Ügyfeleink! Cégünk legújabb akciójában olyan tettre kész ifjak jelentkezését várjuk, kikben buzog a vágy, hogy leigázzák, halomra gyilkolják, elevenen megnyúzzák környezetük lakosságát. Természetesen mindezt korántsem holmi öncélú szadizmustól vezérelve, hanem kizárólag a közjó érdekében, amiért a későbbiekben le kell igázni, halomra kell gyilkolni, és természetesen elevenen meg kell nyúzni a távolabb eső vidékek lakosságának tetemes hányadát is. Ajánlatunk netán érdekli Önt? Szeretne Ön is középkori hadúr lenni? Ez esetben azonnal hozzá is kezdhet három hetes akkreditált, instant hadúrképző tanfolyamunkhoz mindössze 5990 forintért (sőt, akciósan 30%-kal olcsóbban), s mi azonnal postázzuk a megfelelő oktatószoftvert is, csakis Önnek! Rendelje meg most!

Mount&Blade

A fent leírtak meglehet szokatlannak tűnhetnek, azonban szinte teljes mértékben lefedik a Mount&Blade legfőbb célját: hódíts, hogy ne Téged hódítsanak meg. Téged, kedves kalandor, ki legfőbb hobbijának a napfényes Calradia meghódítását tűzte ki célul. A földét, amely az egzotikus középkorban leledzik, hol a nép csak arra vár, hogy megérkezzen a hős, ki leigázza őket. Hőst pedig kreálni kell, így mikor feltelepítvén a játékot mérsékelten meglepően az „Új játék” opcióra kattintunk, RPG-ket (amatőr, otthon összeeszkábált freeware) megszégyenítő részletességgel alakíthatjuk ki főhősünket. Kár, hogy ennek a játékmenet során szinte semmiféle jelentősége nincs, hiszen bár bizonyos mértékű RPG vonással rendelkezik a Mount&Blade, legfőbb célunk mégiscsak az, hogy minél nagyobb sereget hozzunk össze, a lehető legnagyobb területet, és a lehető legtöbb erődöt kontrollálhassuk, s minél jobban ledózerolhassuk a végtelen folyamként özönlő ellent. S bár számos területen igen erőteljes hiányosságai vannak, a Mount&Blade képes a monitor elé szegezni a játékost... kezdetnek például a grafikával. Ami ocsmány. És még rendkívül finoman fejeztem ki magamat. A Mount&Blade látványvilága a bődületesen ronda és a közepesen ronda között vergődik, s néhol belesik az „eszeveszettül ronda” legmélyebb bugyraiba is. Amikor először elindítottam a játékot, heves pislogás után kapkodtam a fejemet, és sürgősen kerestem magamnak egy naptárat, ami megnyugtatott afelől, hogy tényleg az évtized végén, és nem az elején tartunk. Mindezt aligha lehet túlragozni, hiszen ami szépnek ígérkezett 1999-2000. környékén, annál már az erőteljes hümmögés is kevésnek tűnik 2008-2009. körül.

Mount&Blade

Szerencsére a játékmenet igen erősen kiköszörüli az audiovizuális horrort. Pályafutásunkat zöldfülű lovagként kezdjük, akinek néha még a helyi banditák is megfekszik a gyomrát, pontosabban az öklét. Azonban mint az lenni szokott (és itt az RPG elem előtérbe kerül) a kezdeti, fikusznál is zöldebb állapotunkat hamar kinőjük, s igazi jól nevelt táposcsirkévé válunk, seregünkkel egyetemben. Ugyanis bár kezdeti harcainkat még egyedül vívjuk meg, idővel társaink is akadnak, akik velünk együtt fejlődnek illetve specializálódnak, s fegyverzetük is ezzel szinkronban fejlődik. E tekintetben teljes mértékben kielégítő azon igen nagy mennyiségű szúró, vágó, és zúzószerszám, amit a játékba beépítettek, és amelyekre szépen lassan szert tehetünk. Akárcsak a településekre és egyéb földi jókra, amelyekre már csupán seregünk ellátása szempontjából is elengedhetetlenül szükségünk lesz – a Mount&Blade ugyanis bár nem törekszik hiperrealisztikus megvalósításra, meglehetősen korrekt összetettséget tár elénk a háttérmenedzsment és igények terén is. A csatákban és várostromokban – amik a játék sava-borsát alkotják – nem csupán seregünket kommandírozhatjuk, hanem mi magunk is nagyüzemben aprítatjuk a vágásra érett ellenfeleket, amiben nagy segítségünkre van az, hogy számos különböző fegyvernem közül választhatunk, hogy mikre is akarunk specializálódni.

Mount&Blade

Természetesen célunk nem csupán a céltalan portyázás, hiszen különféle missziókat is elvállalhatunk a környékbeli nemesektől, falusiaktól, illetve a későbbiekben az arisztokrácia tagjaitól is, aminek jutalma nem csupán csengő aranyban, hanem egyéb javadalmazásban is mérhető, így például nemesi címben és saját területben. A küldetések tekintetében szövevényes kerettörténetre és szappanoperákat megszégyenítő meglepetésekre ne számítson senki, hiszen jobbára véletlenszerűen generálódó missziókkal találkozhatunk, amelyek sokszor finoman szólva is szerfelett unalmasak, szorosabban vett kerettörténet pedig nincs. Ennek megvan az a pozitív hozadéka, hogy azt csinálunk, amit akarunk, szabadságunkat szinte semmi sem korlátozza; azonban néha bizony határozottan elkelt volna valamiféle picit mederbe terelgető küldetésfolyam. Ugyanakkor az is igaz, hogy a fejlesztők egészen hatásosan keltik egy valóban élő világ illúzióját, ahol ha úgy alakul, a kutya nem figyel ránk, s minden halad a maga megszokott kerékvágásában.

Mount&Blade

Hosszasan lehetne még írni a Mount&Blade apró finomságairól, amiket a török illetőségű fejlesztők belezsúfoltak a programba, kezdve a csaták forgatagától a kereskedem lehetőségein át a szó legszorosabb értelmében tonnányi küldetésig és hatalmas világig. Érezhető a lelkesedés és az energia, amit belefektettek a játékba, noha a technikai megoldások finoman szólva sem érik el a dátum megkívánta standardokat, s játék közben számos esetben az amatőrizmus és a bugok kevésbé lélekemelő formában is kibukkannak. Mindezek ellenére a Mount&Blade egy élvezhető, és sokak által szerethető alkotás, amelybe személy szerint ugyan nem szerettem bele rendkívüli módon, de egyes pillanatait kétségkívül roppant élvezetesnek találtam. Ez is valami. ■

Mount&Blade
Mount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&BladeMount&Blade

értékelés

Mount&Blade

Pozitívumok
  • Hatalmas játéktér
  • Teljesen szabadon játszhatunk
  • Rengeteg remek ötlet
  • Hangulatos és viszonylag realisztikus csaták
Negatívumok
  • Számos dögunalmas küldetés
  • Elborzasztó grafika
  • Kiaknázatlan lehetőségek
  • Néhol kissé túlzottan is szabadon ereszti a játékost
Minimális rendszerigény: 512 MB RAM, 64 MB-os videokártya, 700 MB HDD
7,5
grafika 4
hangok 6
játszhatóság 8
hangulat 8
Mount&Blade
A legutóbbi Mount&Blade cikkek, hírek

hozzászólások (102)

CSognor
CSognor 2009.04.02. 19:57
Próbáljátok ki az Age of Machinery modot, nagyon nagy!!!!:-D:-D:-D
mrvegh
mrvegh 2009.04.05. 13:00
ti nektek engedi hogy letöltsetek új módokat a talwords forumon ??
me nekem nem :,-(
daemoonhunter
daemoonhunter 2009.08.31. 15:24
Nekem igen!

TÉK:D
palkoteve
palkoteve 2009.09.29. 21:43
Hát én már láttam jobbat is.:-/ Személy szerint én elég hamar meguntam. Mindig csak a csaták. És nem nagyon tudsz elmenni másfelé. Jó van egy-két fejvadászküldi, meg futár, de ezek ugyanazok, csak a személyeket cserélik ki. Szerintem egy idő után iszonyú unalmassá válik. De amíg nem jön el ez az idő, addig egész jó.
bbaazzssii
bbaazzssii 2011.07.31. 17:12
hogyan lehet elérni, hogy király legyek?
és vannak előnyei?
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?