Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Empire: Total War

Ezúttal a hódítások kora lesz a totális háború színtere.

2009.02.06. 00:00 | szerző: Morello | Előzetes

Most már nyugodtan mondhatjuk, hogy a Creative Assembly 2000-es játéka, a Shogun: Total War legendát, sőt hagyományt teremtett. Egy olyan, félig valós idejű, félig körökre osztott szabályrendszert alakítottak ki, amely a Total War család többi tagján is gyakorlatilag változtatás nélkül vonult végig, és ezek a játékok (a Medieval, a Rome és a Medieval II, a kiegészítőkről nem is beszélve) mind a mai napig nagy népszerűségnek örvendenek.

Empire: Total War

A sorozat márciusban folytatódik, bár a folytatás szó nem feltétlenül helyes, hiszen eddig is össze-vissza ugráltunk az időtengelyen. A legutolsó középkori rész után most egy nagy lépést teszünk előre, egészen a XVIII. század elejéig, a gyarmatosítás koráig, valamint az amerikai kontinens függetlenségi mozgalmainak éledéséig. Sőt, még az indiánok is szerepet kapnak a játékban, de hogy számukra milyen funkció lett kiosztva, esetleg játszható frakcióként is választhatóak lesznek-e, az még egyelőre kérdéses. Azért nem csak Amerika lesz a célpontban, a jó öreg európai színtérről se feledkeztek el a készítők.

A hűséges Total War rajongók minden bizonnyal ezúttal is elsőre kiigazodnak majd a játékon, amely nem ígér különösebb forradalmi változtatást, inkább a bejáratott megoldások további finomítása, részletezése, illetve néhány egyéb lehetőség beépítése a fő cél. Ez nem is meglepő, hiszen egy Total War játéktól már mindenki tudja, hogy mire számítson, de az önismétlés elkerülése végett természetesen várunk finom és ízes újdonságokat is!

Empire: Total War

Mint írtam, ezúttal a XVIII. századot sorsolta ki a történelem szerencsekereke a játék időpontjának. A harceszközök terén annyira látványos fejlődés nem ment végbe, szóval a lovasság, a tűzfegyveres gyalogság és az ágyúk adják majd seregünk javát. Finomítások természetesen történtek, például már lóból is többféle típust kezel a program, amelyeknek más-más tulajdonságaik vannak. A közelharci és lőfegyvereket külön kezelik a katonák, sőt, az újratöltés is vizuálisan látható. A gyalogosrohamok kedvelői még szuronyt is szegezhetnek, amely szintén egy új lehetőség.

További érdekesség még a dobosok szerepe, akik nem mint harci egység, hanem a többieket lelkesítendő vesznek részt a harcokban. Maguk a csaták is monumentálisabbak lettek, hiszen a csatatér is megnagyobbodott – nagyobb lett minden eddigi Total War játékban tapasztaltnál. A tereptárgyaknak eddig nem volt különösebb jelentőségük, akadályként vagy lerombolandó objektumként voltak jelen. Az Empire-ben a gyalogság már meg tudja szállni az épületeket, tehát erődítésként, fedezékként használhatja a házakat. Az eddigiekben is szerepe volt a magaslati pontoknak a harcmezőn, az új részben ez szintén kimondottan fontos lesz.

Empire: Total War

Mint látható, a korábbinál is több taktikázási lehetőséggel bír majd az új Total War rész. Ezt megfejelik még azzal a készítők, hogy az MI-t is tovább okosítják. Jobban értékeli a célpontokat, a fő célt veszi előre, a többi sorrendje már változhat. Az egységeket pedig ez alapján fogja mozgatni. Vannak olyan elemek is, amelyek már eddig is jelen voltak, de az Empire-ben tovább hangsúlyozták őket. Ilyenek például az időjárási viszonyok, amely már a sorozat korábbi részeiben is befolyásolta a csapatok mozgását, tűzgyorsaságát, pontosságát stb. Ez most is így lesz, sőt, a puskapor nedvesedésével is számolnunk kell. A talajviszonyok a tüzérségi hatékonyságra is kihatással vannak, hiszen nedves, saras talajon az ágyúk mozgatása nehézkes, a kilőtt golyó pattogását is tompítja. Amúgy a pattogó ágyúgolyó már szintén megoldott volt a korai részekben, tehát megfelelő keménységű talajon még az egymás mögött álló hadoszlopokat is veszélyeztethetjük.

A játék alapvető koncepciója és a gazdasági rész jelentősen nem változott meg, tehát a városaink fejlődésére is ügyelnünk kell. A diplomáciai és a kereskedelmi lehetőségeket kissé továbbfejlesztették, ami mindenképpen pozitívum. Ami viszont jelentős újdonságnak számít, az a hajócsaták real time, irányítható kidolgozása. Korábban ugye a tengeri ütközeteket mindig a gép számolta ki, közvetlen ráhatásunk erre nem volt. A XVIII. századi hadjáratokban sokszor kulcsszerepe volt a tengeri csatáknak, így valóban logikus, hogy ezt a vetületet is komolyabb szinten be akarták építeni a játékba. Szóval most már a háborgó tengert és az ádáz küzdelmet vívó, megtépázott vitorlázatú és hajótestű fregattokat is látványosan kidolgozták. Ez tényleg komoly újításnak ígérkezik, remélem valóban élvezetesen és kezelhetően sikerült megoldani a tengeri ütközeteket.

Empire: Total War

Ne várja senki, hogy az Empire: Total Warral a sorozat teljesen kifordulna saját magából. Azokat a bejáratott megoldásokat fogjuk kapni, mint az eddigiekben, nyilvánvalóan alkalmazkodva az új korszak, a XVIII. század vívmányaihoz. Néhány további okosságot azért még hozzátoldottak a programhoz, főleg a tengeri hadviseléssel kapcsolatban, szóval azért nem fogjuk önismétlésként megélni az Empire-t. Remélem, márciusban élvezetes játékot kapunk kézhez a SEGA-tól, várjuk az újabb hódítást! ■

Empire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total WarEmpire: Total War
Empire: Total War
A legutóbbi Empire: Total War cikkek, hírek

hozzászólások (39)

Martin 19
Martin 19 2009.02.27. 13:53
Na akkor faxa ;-)
Retee
Retee 2009.02.27. 15:28
Amennyire én látom: nem nagyon/nagyon nem.
haenilion
haenilion 2009.02.27. 18:11
Kicsi off: Az AI mindig is buta volt a Total Warokban, de a modderek mindig kijöttek valami jó AI-vel (félve megjegyzem, hogy a Medi2-nél lehet ezért nem törte magát a CA a mesterséges intelligencia megalkotásával). A Kingdomshoz ajánlom a xbai/xcai AI modot (twcenteren rá lehet keresni), vagy a Stainless Steel modot, aki esetleg nem ismeri; egy teljesen új játékot kap.
Vagy itt említeném meg a Third AGe: Total War modot is, ami a Gyűrűk Ura korába helyezi át az egész játékot ;-) Két-három hét, és kész lesz. [url=http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654]link[/url]

On: Az Empire demoja is már agyon van modolva, a kijövetel után egy-két hónappal már teljesen új mesterséges intelligenciát fog kapni a játék.
109
109 2009.02.28. 15:44
Nagyon élvezem a demot
Ez teljesbe igen ott lesz a toppon...nálam legalább is
rákerestem erre a gyűrűk ura cuccra a jútúbon
az is kemény
lehet nyomulni a sötét oldallal is?
ezek csak csatákra korlátozódnak vagy itt is van kampány térkép?
frodót a végén karóba lehet húzatni?
garreth
garreth 2010.11.25. 16:34
Srácok itt a hivatalos magyar oldal - ott mindent megtaláltok:
www.twonline.hu
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.