Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Saints Row 2

Nagy szabadsággal de gyenge grafikával érkezett a THQ GTA-klónja.

2009.04.17. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Koppintások mint tudjuk, tömegével léteznek; némi túlzással szinte minden termék vesz némi "ihletet" egy már korábban megjelenttől. A jól sikerült plagizálás legfőbb ismérve, hogy nemigen látszik rajta az ügyes lopkodás. Azonban a jók mellett mérsékelten ötletes lenyúlások is tömegével léteznek, amelyekről ordít, hogy mely termék, avagy jelen esetben játék adta a kiindulási alapot, s a keretet. Ilyen volt a konzolokra megjelent Saints Row első része is, amely egyértelműen egy GTA-koppintást prezentált, amivel azonban kétségkívül el lehetett ütni az időt ideig-óráig. Megjelenésekor a GTA San Andreas már a múlt ködébe veszett, viszont a GTA 4 meg még a "when it’s done" örökbecsű jeligéjére készülgetett. Mivel ily módon a nagy testvér nem látszott a látóhatáron, a Saints Row egészen korrekt eladásokat produkált, ami természetszerűleg maga után vonta az utód elkészítését is. Ennek eredményeképpen készült el az egészen hihetetlen módon Saints Row 2-re keresztelt második epizód, amely egy tökéletesen átlagos játék lehetne, ami talán elmenne unalmasabb hétköznapokra... ha történetesen nem hónapokkal a GTA IV megjelenése után került volna a boltok polcaira. Az összkép így viszont nem egy átlagos játékot mutat, hanem egy majdhogynem kritikán alulit, ami minden elemében erősen vicces a GTA IV után. Pedig alapból nem ezen a téren akarna vicces lenni a Saints Row 2...

Saints Row 2

Az alapszituáció szerint főhősünk (akit valóban rendkívül részletesen mi magunk alkothatunk meg, eltekintve attól, hogy normális szinkronhangot nem lelhetünk számára) sikerrel kiszabadul a börtönből, s az abszolút nulláról új életet kezd a nagyvárosban, régi bandáját feltámasztva, és lassanként kiszorítva a három másik rivális társaságot a városból. Hihetetlenül izgalmas és innovatív kerettörténetet kapunk tehát, amelyet sajnos a játékmenet sem tud feledtetni. Az első lépések még nem indulnak annyira katasztrofálisan: igaz, a PC-re portolt irányítás finoman szólva is hagy némi kívánnivalót maga után, de a grafika elmegy. Főleg balra, lévén például a karakterek mozgásanimációinak repertoárja lényegesen szélesebb, mint a GTA IV-ben, ezzel együtt határozottan erőltetettebb is. A látványvilág pedig... elmegy. Kevés szóda, sok alkoholnemű, szokták volt mondani, és bár a Saints Row 2 grafikája nem kiált sürgősen a "Delete" billentyű vad csapkodásáért, szépnek semmi esetre sem mondható. Átlagosnak, illetve sokkal inkább átlagon kissé alulinak inkább, minden elemében: poligonszámban, az effektek milyenségében, a kidolgozás részletességében egyaránt. Magyarán elviselhető, na. Ellentétben a járművek irányításával, amely nagyjából annyi realizmussal és természetességgel bír, mint Mickey Rourke arcszerkezete. És legalább annyira elborzasztó is. Viszont ez esetben legalább nem kell a GTA IV-re hivatkoznunk a "bezzeg ott" örökbecsűt tantrikusan ismételgetve, hiszen a Saints Row 2 járműveinek fizikája bármely épkézláb játékkal összehasonlítva is kritikán aluli színvonalat prezentál. Mindennek alátámasztásául most mindenki hunyja le szépen a szemét, és képzelje el, mennyi köze volt a valós autós közlekedéshez annak, amikor gyermekként törte-zúzta játékautóit, és lőn, pontosan meg is kapta a Saints Row 2 által képviselt realizmust. A grafikához hasonlóan az audiorész is átlagos, avagy átlag alatti: a szinkronhangok elmennek, a választható rádióadók száma elégséges, akárcsak az ezek által prezentált számoké, de különösebben kiemelkedőt aligha találhatunk. Mit mondjunk, kissé sótlan.

A helyszínt adó Stilwater lakóinak módszeres terrorizálásán túl egyik fő feladatunk a város fölötti uralom megszerzése. Ezen a ponton egészen jól szerepel a Saints Row 2, hiszen a megszokottnál lényegesen nagyobb szabadságot ad a játékos kezébe a missziók teljesítését, illetve bandánk menedzselését illetően. A város szabad, azt csinálunk, amit akarunk (bár ez aligha hathat elementáris erővel bárkire is), és úgy, ahogy akarjuk – a játékos rendkívül hosszú pórázra van engedve. Igaz, ebben a pórázban sok örömöt aligha lelhetünk, hiszen például az MI egészen csapnivalóra sikeredett, legyen szó rendőrökről, mezei járókelőkről, avagy bandatagokról, az eredmény se nem vicces, se nem realisztikus, mintsem inkább pocsék. A játékélménnyel ellentétben a programhibák száma igen magas. Szó elszáll, hang bennakad, a grafika pedig fennakad: egészen változatos bugokkal futhatunk össze. Hol pusztán a játékos vezetése csapnivaló, azaz keresgélhetünk lokalizációkat és célszemélyeket szénakazal jelleggel, hol viszont autóba beszállva a játék folyamatosan, meghatározott időközönként megáll egy pár másodpercre, majd megy tovább. Hol eltűnik alólunk a textúra, hol nem. Hol hibát jelent egy mentés, hol nem. S hol agyvérzést kapunk, hol nem. De inkább igen.

Saints Row 2

Elviekben a fő történeti szál adja minden játék gerincét, kisebb-nagyobb mértékben. Így van ez a Saints Row 2-vel is, azonban itt nem holmi gerincet kapunk, hanem fogpiszkálót. Jó vékonyat. Ugyanis nem úgy van ám, hogy csak nekiesünk a fő nyomvonalnak, és közben több-kevesebb mellékküldetést teljesítve szépen lassan végigevickélünk rajta. Nem, barátaim, efféle merőben konvencionális játékelemekkel nem találkozhatunk tesztünk alanyában. Ahhoz, hogy a várost birtokba vevő, azt félig kiirtó, s mindenféle személyes sérelmünket megtorló küldetésekkel haladjunk, szükségünk lesz a mennyei mannára, azaz a "tiszteletre". A fő történeti szál küldetései ugyanis megkövetelnek x mennyiségű "tiszteletet", és ennek hiányában bizony sehogy sem akaródznak elérhetővé válni. Ezt a rendszert látván Ali G bizonyára tobzódna örömében, mondván, hogy eljött a Respect Kánaán. Mi azonban aligha fogunk hasonlóan túláradó érzésekkel közelíteni a Saints Row 2 rendszere felé. Tiszteletet elviekben szinte minden akciónkért kaphatunk: ha halomra gyilkoljuk valamely ellenséges banda tagjait, azért éppen úgy jár, mint ha elszabadulunk és gallyra vágunk egy fél kerületet. Az igazi tiszteletbányát azonban az ún. "Activity" küldetésekben lelhetjük meg. Ezek alapvetően parányi mellékküldetések, amelyekben idiótábbnál idiótább dolgokat művelhetünk, és jellemzően nagyobb pusztítást vihetünk véghez, mint a Little Boy. Legyen szó időre és pénzre menő totális destrukciótól avagy célszemélyek likvidálásától kezdve az utcai bunyóig, a repertoár választékos, teljesen komolytalan, több, egyre nehezedő szinten is játszható, csak éppen hamar elunható. A szabadság és az önfeledt pusztítás öröme letaglózó volt a GTA III-ban, 2002-ben, azonban azóta mintha eltelt volna némi idő. Legalábbis elviekben.

Bár a történetben és a mellékszálakban van egy-két érdekesebb rész, alapvetően az Activity küldetések szórakozás faktora rendkívül gyorsan redukálódik le az abszolút zérus közelébe – legalábbis a többség számára. Azonban bizonyára vannak olyanok, nem is kis számban, akiknek bejön a Saints Row 2 által képviselt játékmenet, és főképpen maga a koncepció, amelyet úgy lehet a legjobban jellemezni, miszerint a GTA és a Postal egy alkoholmámoros éjszakán fogant törvénytelen gyermekét. A Saints Row 2 ugyanis nem a GTA IV féle realizmusról, professzionálisan kidolgozott karakterekről, fantasztikus átvezető jelenetekről szól, hanem az idiotizmusról, minden elemében. Így akik vevők erre, azok bizonyára remekül elüthetik az időt a Saints Row 2-vel, azonban azoknak is igazuk van, akik a GTA IV után csak ülnek, pislognak, és olyasféle dolgokat krákognak, hogy "mi ez az igénytelen, kidolgozatlan borzalom?" Mint az éremnek, ennek is két oldala van. Csak az egyik felén plusz súlyok vannak, amelyek erősen lehúzzák. ■

Saints Row 2
Saints Row 2

értékelés

Saints Row 2

Saints Row 2
Pozitívumok
  • Rendkívül nagy szabadságot ad a játékos kezébe
  • Néhol tényleg jópofa
  • Erőteljesen kusztomizálható
Negatívumok
  • Igen gyenge grafika
  • Túlzottan is komolytalan
  • Programhibák tömege
  • Unalmas Activity küldetések
  • Kisebb kivételekről eltekintve érdektelen fő történeti szál
  • Felejthető karakterek
Minimális rendszerigény: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, 15 GB HDD, DVD-ROM
6,5
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 6
hangulat 7
Saints Row 2
A legutóbbi Saints Row 2 cikkek, hírek

hozzászólások (11)

npocok
npocok 2009.04.23. 13:38
Nekem meg van ez a játék csak nem indul el sajnos:-((:-((
Drukala
Drukala 2009.07.27. 15:00
Rég láttam ennyire fos átiratot is. Far Cry 2 gond nélkül fut maxon, ez még lowon is szaggat, a hang problémákról nem is beszélve. Pedig látszik, hogy jó game lehet konzolokon. F#ck PC hozzáállás rulez...
Banane
Banane 2009.07.27. 15:04
Jah elég gagyi átírat,havernak sem futott jól de valahogy el ment a kedvem az autós részektől meg a f*szi mozgása b*zis volt sztem : )
Misimokus95
Misimokus95 2009.07.30. 22:41
meg vagyok elégedve a játékkal még multiplayer mode is van :) és coop-mod is szvla jobb mind a gta 4 és nem akadozik folyamatosan ;)
ohgodwhy
ohgodwhy 2012.07.20. 16:34
A cikk rossz, és az író is érezze rosszul magát.
A pc port rossz, de a Gentlemen of the row moddal ki lehet küszöbölni a problémáit. MAga a játék még a Third-nél is jobb sok tekintetben.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.