Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Bionic Commando

Júliusban érkezik PC-re a 20 évvel ezelőtti játék felújítása.

2009.05.31. 00:00 | szerző: Barnabás | Előzetes

A Bionic Commando cím talán ismerősen csenghet pár, ősidők óta számítógépes játékokkal foglalkozó arcnak, ugyanis az eredeti játék még 1988-ban jelent meg Commodore 64-re, Gameboyra és NES-re. Azóta eltelt több mint 20 év, és a Capcom feltámasztja a legendát.

Bionic Commando

Tavaly már megjelent egy Bionic Commando Rearmed névre hallgató alkotás, mely az eredeti játék felújított változata volt, és nagyszerű szórakozást nyújtott a klasszikus oldalra scrollozó platformer játékmenetével. Idén pedig eljött az idő az eredeti Bionic Commando folytatásához, konzolra épphogy boltokba került az új rész, PC-sként azonban még egy ideig várhatunk rá, a nyár során fog megérkezni.

A játék története körülbelül 10 évvel az eredeti epizód után játszódik, ahol Nathan Spencer főhősünk – akinek hangját nem más adja, mint a Faith No More együttes frontembere, Mike Patton – elég hátrányos helyzetből indul. Ugyanis a világ a bionikus képességekkel rendelkezők ellen fordult, és Nathan egy árulás következtében, koholt vádak alapján a börtönben köt ki. Már közeleg a hamisan rábizonyított bűntettek alapján kiszabott halálbüntetés időpontja, amikor a Bio-Reign nevű terrorista alakulat egy nagy erejű fegyverrel elpusztítja Ascension City lakosságának és épületeinek nagy részét. Nathannek felajánlanak egy alkut: megmenekülhet a kivégzéstől, és tisztázzák minden bűne alól, ha különleges képességei és egyedi robotkarja segítségével megállítja a Bio-Reign terrorista csoportot.

Bionic Commando

Itt csöppenünk a játékba, amely egy klasszikus TPS játékmenetet kínáló alkotás. Az ugrándozós-lövöldözős játékmenetet Nathan bionikus karja teszi egyedivé, melyből csáklyát kilőve Pókemberként tudunk lengedezni, a pályákon fellelhető környezeti elemekben megkapaszkodva. A közlekedés megkönnyítése mellett bionikus karunk a harcok terén is óriási segítséget nyújt: csáklyánkat egy ellenfél felé lőve, és magunkat odarepítve egy szempillantás alatt üdvözölhetjük a delikvenst a bordái közé fúródó csizmáinkkal. Természetesen a másik irányban is működik a dolog: a csáklyával megragadva könnyen magunkhoz ránthatjuk a gonosz terroristát, hogy öklünkkel zúzzuk be az orcáját. Emellett le is lökhetjük a szerencsétlen gonosztevőket a tátongó szakadékokba, valamint nehéz tárgyakkal, például autókkal vagy szikladarabokkal nyomhatjuk agyon ellenlábasainkat. A magasból a földre érkezve lökéshullámot generálhatunk, amelynek hatására a közelben tartózkodó ellenfeleink talajt vesztve, megbénulva esnek hanyatt. Bionikus karunk mellett kézifegyverekkel is ritkíthatjuk a terroristák sorait: először egy hangtompítós pisztoly áll majd rendelkezésünkre, de gyorsan bővülni fog fegyvertárunk olyan darabokkal, mint a kézigránát, rakétavető, távcsöves puska, sörétes puska vagy gépfegyver.

Ahogy említettem az elején, a Bionic Commando először konzolokra jelenik meg, így nem ússzuk meg a konzolos szokásoknak megfelelően a pályákon elszórtan fellelhető gyűjtögetnivaló tárgyakat, valamint a különböző extra, opcionális feladatokat, mint például bizonyos számú fejlövés kivitelezése, vagy meghatározott számú terrorista lemészárlása a csáklyánkkal való hintázás közben. Ezen extra feladatok teljesítését a játék természetesen jutalmazza is, így kaphatunk értük extra töltényhelyet, vagy bizonyos fegyverekhez nagyobb sebzést, esetleg több testpáncélt az elszenvedett sérüléseink redukálására.

Bionic Commando

A helyszínek tekintetében is nagy változatosságra számíthatunk: a porrá rombolt Ascension Cityben bolyonghatunk épületbelsőkben, felhőkarcolókban, csatornákban, metróalagutakban, és lesz gazdag vegetációval rendelkező dzsungeles helyszín is. Ezzel kapcsolatban a grafikára nem lehet egy zokszavunk sem: az előzetes képek alapján gyönyörűen kidolgozott helyszíneken lengedezhetünk majd robotkarunkkal. A dizájn különösen hitelesre sikeredett, ahogy az utópisztikus romok között közlekedünk Ascension Cityben, kettészakadt hidak, leomlott épületek maradványai felett robotkarunkkal átlendülve. Remélhetőleg a fizikára is nagy figyelmet fordítanak, és élethűen tudjuk hajigálni bionikus robotkarunkkal a tonnás súlyú környezeti elemeket ellenfeleinkre. Sok függhet a mesterséges intelligencián, és az irányításon, valamint a kamerakezelésen, ami a TPS játékok rákfenéje.

A játékot a svéd illetőségű GRIN-re bízta a Capcom. Az ő fejlesztőgárdájuk felelős a Ghost Recon: Advanced Warfighter sorozatért, amely várhatóan garanciaként szolgál a Bionic Commando profi kivitelezéséért. A játék május 22-én jelent meg PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokra, a PC-s kiadás pedig valamikor júliusban várható. Nincs is más hátra, mint várni a megjelenés időpontját, és reménykedni, hogy a Bionic Commando képében egy élvezetes, jól játszható, magával ragadó TPS-el gazdagodik a 2009-es év játékpalettája. ■

Bionic Commando
Bionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic CommandoBionic Commando
Bionic Commando
A legutóbbi Bionic Commando cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Lemon75
Lemon75 2009.06.01. 10:12
"A játékot a svéd illetőségű GRIN-re bízta a Capcom. Az ő fejlesztőgárdájuk felelős a Ghost Recon: Advanced Warfighter sorozatért, amely várhatóan garanciaként szolgál a Bionic Commando profi kivitelezéséért."

Hát ezt gondoltuk a Terminator Salvation -ről is... :D
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.