Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Blur - interjú a Bizarre Creationsszel

A Project Gotham Racing fejlesztői arcade autós játékon dolgoznak.

2009.06.02. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

A Project Gotham Racing sorozatot fejlesztő Bizarre Creations a PGR játékok után valami újat szeretett volna csinálni, ezért egy más jellegű arcade autóverseny fejlesztésébe kezdtek. Ez lesz a PC mellett PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra érkező Blur, amelyről a londoni bemutatót követően Ben Ward kommunikációs vezetővel beszélgettünk.

Blur - interjú a Bizarre Creationsszel

Hogyan viszonyul a Blur a többi autós játékhoz?
Amikor belekezdtünk a fejlesztésbe, leültünk átgondolni, hogy mit is szeretnénk: megmaradni annál az autóverseny kategóriánál, mely hemzseg a játékoktól, vagy inkább egy kevésbé népes irányzatot választunk. Az utóbbi mellett döntöttünk. Míg a Project Gotham Racing játékaink a szimuláció és az arcade közé esnek, a Blurrel a Mario Kart játékélményét akartuk ötvözni a PGR-rel. Olyan területet célzunk meg, mellyel más még nem próbálkozott. Egy intenzív és szórakoztató játékot szerettünk volna készíteni, ahelyett, hogy a realisztikusság rabjai maradtunk volna.

Lesz egyszemélyes játék is, vagy csak a multiplayerre koncentráltok?
Egész máshogy közelítjük meg ezt a kérdést. Alapvetően mind az egyszemélyes, mind a multiplayer rész ugyanaz, mindkettő a közösségi hálókra hajazó interfészre épül. Egyszemélyes játékban az MI vezérelte ellenfelekkel kommunikálhatsz ezen keresztül és ellenük indulhatsz versenyekre, no meg a sztori is ennek segítségével bontakozik ki. Multiplayerben pedig hús-vér emberekkel veszed fel a kapcsolatot. Az interfész mindkét esetben ugyanaz. Szerettük volna minél egyszerűbben elérhetővé tenni a játékot mindenki számára, így ha valaki játszott az egyszemélyes móddal, nem kell új dolgokat megismernie a többszemélyes versenyzéshez.

Hányan játszhatnak egyszerre?
Egy gépen, osztott képernyőn akár négyen vehetnek majd részt, netes multiplayer módban pedig legfeljebb 20 játékos vehet részt egy-egy versenyben. De persze ha nem szeretnénk ennyi autót a pályán, kevesebbre is állíthatjuk a maximumot. Lesznek csapatjátékok is, akár tíz csapat részvételével. A futamok megszervezésére a már említett közösségi rendszer szolgál, ahol barátainkat, játékostársainkat mind megtalálhatjuk.

Valós helyszínekről beszéltetek, hol versenyezhetünk majd a Blurben?
A játék Los Angelesben indul, Kalifornián keresztül egészen San Franciscóig jutunk, majd átkerülünk az USA keleti partjára, New Yorkba, majd onnan tovább Európába. Lesz pár verseny Nagy-Britanniában (London Hackney negyedében és a Westminster környékén), majd Barcelonában, aztán jön a Távol-Kelet, például Tokió. Tehát a világon mindenfelé lesznek versenyek, melyekkel igyekszünk minden eddigi játékunknál érdekesebb helyszíneket felsorakoztatni.

A játékban különböző power-upokat lehet felvenni és használni, mondanál ezekre néhány példát?
A legalapvetőbb a nitro, mely gyorsítja az autódat, és ha a megfelelő pillanatban használod, nagy előnyt szerezhetsz a versenyben. Emellett aknát dobhatsz le, csapdát állítva a mögötted jövő ellenfeleknek, vagy energiasugárral lökheted odébb a többi autót. Az se mindegy, hogy az utóbbival hol találod el az ellenfeledet, hiszen attól függően lassítod csak, vagy akár teljesen le is lökheted az útról. Mindegyik power-up használatához némi ügyességre lesz szükség, ha minél hatékonyabban szeretnénk alkalmazni azokat.

Lesz esélyünk a power-upok használata nélkül is megnyerni egy versenyt?
Úgy gondolom, aki egyáltalán nem használja a power-upokat, az nem nagyon marad versenyben. Megadjuk azonban a lehetőséget, hogy teljesen kikapcsolhatóak legyenek egy-egy futamra a power-upok, vagy ha valamelyik nem tetszik, akkor azt külön is le lehet tiltani. De még sok van hátra a játékmenet kiegyensúlyozásából. Leginkább azonban szeretnénk meggyőzni a játékosokat, hogy érdekes és izgalmas ezeket használni.

Előnyt vagy hátrányt jelent, hogy licencelt autókat használtok a játékban?
Mindenképpen előnyt. A licencelt autókkal más játékok nem tudnak versenyezni. Vannak más autóversenyek, melyekben törnek az autók, de ha megkérdezel egy játékost, hogy egy BMW-t vagy egy kitalált autót szeretne összetörni, mindig a BMW nyer. Persze ez nehézségekkel, kihívásokkal is jár, hiszen meg kell győzni a gyártókat, hogy hozzájáruljanak ehhez, de a PGR játékokkal már elegendő tapasztalatunk volt ezen a téren. Így aztán odaálltunk eléjük, közöltük, hogy törni meg a levegőben pörögni fognak az autók és hasonló, és ha ez nem tetszik, akkor az autójuk nem lesz a játékban. Így a gyártók, akik bekerültek, tényleg benne akartak lenni a játékban.
Egy érdekes dolog az autókkal kapcsolatban, hogy a Blurben a különböző autós kultúrákat mind bele akartuk venni, a drifterektől a tuningolókig. Nem úgy, mint például a Need for Speed vagy a Midnight Club, melyek csak a tuningról szólnak. Ha egy adott típusból nem volt ehhez megfelelő jármű – például nincs driftes Ford –, akkor felvettük a gyártóval a kapcsolatot, és közösen kialakítottunk egyfajta koncept-autót, azaz kitaláltuk, milyen lenne egy ilyen jármű, ha mégis gyártanának belőle. Összesen hetven licencelt autó lesz amúgy a Blurben.

Lesznek-e tuning lehetőségeink a Blurben?
Nem, nem akartunk ebbe belemenni. Aki nagyon bele szeretne mélyedni a lehetőségekbe, az a power-upokat kombinálhatja, de magát az autót nem lehet majd tuningolni.

Köszönjük az interjút.

Blur
A legutóbbi Blur cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.