Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Wolfenstein - interjú az id Software-rel

Az id új FPS-éről kérdeztük Peter Sokalt és Steve Nixet.

2009.06.02. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

Az Activision E3-at megelőző londoni bemutatóján az id Software két munkatársa, Peter Sokal közösségi vezető és Steve Nix üzletfejlesztési igazgató is részt vett. Az augusztusban megjelenő új Wolfenstein játékról tartott prezentációjukat követően lelkesen válaszoltak az újságírók kérdéseire is.

Wolfenstein - interjú az id Software-rel
Peter Sokal és Steve Nix, id Software

Hogy kapcsolódik az új játék sztorija az előző Wolfenstein részekhez?
Peter Sokal: A történet a Return to Castle Wolfenstein eseményei után játszódik. B.J. Blazkowicz leküzdötte Himmleréket, azonban a nácik nem ülnek ölbec tett kézzel. Rálelnek egy Black Sun névre hallgató energiaforrásra, melyet a hadsereg megerősítésére szeretnének felhasználni. Azonban ehhez a Veil dimenzión kell keresztüljutniuk, ez teremt hidat a valóság és a Black Sun között. Az intro videóban látható küldetése során Blazkowicz is talál egy rejtélyes erővel rendelkező amulettet, melynek elemzése során a tudósok kiderítik, hogy a benne lévő kristályokat egy (fikcionális) német városban, Isenstadtban lehet megtalálni. Így aztán megkérik B.J.-t, hogy menjen oda és nézze meg, miben mesterkednek a nácik.

Mennyire lineáris játékmenetre számíthatunk?
Peter Sokal: Akkora változatosságot szeretnénk adni a játékosnak, amekkorát csak lehet. Ez alatt azt értem, hogy egyes összecsapások vagy néha akár küldetések sorrendjét a játékos választhatja meg. Isenstadt városában indulunk, felfedezhetjük a várost és mellékküldetésekre akadhatunk, de ha nem járjuk be alaposan a helyet, akkor ezekbe nem futunk bele. Ilyen mellékküldetések során pedig találhatunk fegyvereink vagy a Veil erő fejlesztéséhez használható upgrade-eket, így ha ezeket nem játsszuk végig, máshogy küzdhetünk majd a történet során.

Számíthatunk különböző befejezésekre?
Steve Nix: Nem, nem lesz ennyire elágazó a sztori. De ahogy a különböző frakciókkal interakcióba lépünk, az módosíthat kicsit a történeten, de mindez nem vezet eltérő befejezéshez.

Wolfenstein - interjú az id Software-rel
Peter Sokal és Steve Nix, id Software

Az említett frakciók velünk vagy ellenünk lesznek?
Steve Nix: Igazából egyik se. Felhasználnak Téged céljaikhoz, de ugyanakkor kényelmesebbé is teszik az életed. Sose tudhatod, hogy megbízhatsz-e bármelyikükben. De a frakciók igen fontosak, mivel alapvetően segítségükkel fejlesztheted a fegyvereket. A Golden Dawn például az okkult szakértői, rajtuk keresztül fejlesztheted a Veil erőket. A fegyverekhez szükséges upgrade-eket pedig a feketepiacon szerezheted be, ha elég aranyat és egyéb kincset, vagy esetenként megfelelő információt gyűjtöttél össze. A Veil upgrade-ek unlockolásához könyvekre és sírokra kell rálelni.
Peter Sokal: Másik fontos dolog a frakciókkal kapcsolatosan, hogy segítenek a sztori kibontakozásában, háttértörténeteket fednek fel. Ha például nem értünk valamit, elmehetünk a Golden Dawn frakcióhoz, és megkérdezhetjük őket, hogy mi is történt.

A prezentáció során láthattunk valós fegyvereket, mint például az MP40-et, de ugyanakkor tesla gunt is – milyen arzenálra számíthatunk?
Peter Sokal: Fegyverek széles választéka lesz elérhető a játékban, a hagyományosaktól kezdve, mint a Kar 98 vagy az MP40, de természetfeletti jellegűek is rendelkezésünkre állnak majd, mint a tesla-ágyú vagy a particle cannon. Úgy gondolom, jó dolog, hogy mindezt a játékos akár egyszerre is magával cipelheti, ráadásul mindet fejlesztheti is. Tehát lehet kezdetben egy hagyományos fegyverünk, például egy Kar 98, amire aztán távcsövet vagy hangtompítót és más extrákat szerelhetünk. Rengeteg választási lehetőséget adunk a játékosnak abban, hogy hogyan fejleszti a fegyvereit.

Számíthatunk-e boss ellenfelekre, melyek például több HP-val rendelkeznek, vagy csak valami speciális taktikával tudjuk legyőzni?
Steve Nix: Lesznek lények – nem igazán bossok –, melyeket az első találkozáskor jóval nehezebb lesz legyőzni. Alapvetően a Wolfensteinben nemcsak az ellenfelek nehézsége nő, hanem a fegyvereink tűzereje is. Tehát ahogy haladunk előre és fejlesztjük fegyverünket, úgy válik a nehezebb ellenfelek legyőzése is egyre könnyebbé.

Wolfenstein - interjú az id Software-rel

Milyen Veil erőket használhatunk a játékban?
Steve Nix: Négyféle ilyen erő lesz. A Sight segítségével a Veilben lévő ellenségek válnak láthatóvá, még a sötétben is. (De a Veilben amúgy egyúttal kicsit gyorsabban is mozgunk.) A Shield védelmet biztosít, és ha fejlesztünk rajta, akár vissza is veri a nekicsapódó lövedékeket, így ellenfeleink magukkal végezhetnek. A Mire az időt lassítja, de egyik fejlesztésével mi normál sebességgel mehetünk és csak a többiek lesznek lassúak vagy akár teljesen leállnak. Végül egy bővítés segítségével átlőhetünk objektumokon és falakon is.
Peter Sokal: A Veil erőket akár kombinálhatjuk is, és a fejlesztésük után még több lehetőség áll a rendelkezésünkre.

A prezentációban láthattunk egy helyet, ahol egy szerkezet letiltotta Veil képességeink használatát, sok hasonló lesz a játék során?
Peter Sokal: Igen, mindenképpen. Egyrészt szeretnénk, hogy a játékos sokat használhassa a Veil erőket, de ugyanakkor valamelyest korlátozni is ebben. A náciknak nem tetszik, hogy B.J. ellenük használja a Veilt, ezért kifejlesztik a Veil semlegesítő szerkezetet, mely ellehetetleníti a Veil használatát a harcokban. Így ha hozzászoktunk a Veil használatához, néha váratlanul jöhet a nélkülözése, és értetlenül állhatunk, hogy "a fenébe, most mit fogok így csinálni". Szóval igen, többször lesz ilyen helyzet a játékban.
Steve Nix: A Wolfenstein mindig is a meglepetésekről szólt.

Milyen multiplayer lehetőségek lesznek?
Peter Sokal: Erről egyelőre még nem beszélhetünk, de keményen dolgozunk azon, hogy igen szórakoztató többszemélyes játékélményt biztosítsunk majd a játékosoknak.

Wolfenstein - interjú az id Software-rel

Köszönjük szépen az interjút!

Wolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-relWolfenstein - interjú az id Software-rel
Wolfenstein
A legutóbbi Wolfenstein cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 1. rész

Sándor Csabát kérdeztük a Los Angeles-i rendezvényről.