Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Demigod

A Warcraft III-hoz készült Defense of the Ancients mod új köntösben.

2009.08.03. 00:00 | szerző: Playbahnosh | Ismertető/teszt

Aki ismeri a Warcraft 3-ból kifejlődött Defense of the Ancients című modot, azoknak elég annyit mondanom, hogy a Demigod a fent említett mod "kiszőkítése": szebb és butább. Aki nem tudja, miről beszélek, azoknak összefoglalom a lényeget.

Demigod

A Defense of the Ancients (avagy DotA) a Warcraft III multiplayer részéből nőtt ki, és hamar nagy népszerűségre tett szert egyedi játékmenetével a stratégiát és RPG-t szeretők körében, ugyanis eléggé eltér az úgymond "normál" RTS és RPG játékmenettől. Adott két erőd a térkép két ellentétes sarkában, a Warcraft játékokból ismert gonosz, illetve jó fajok részéről. A két erődöt utak kötik össze, és mindkét oldal térfele jobbára ugyanúgy néz ki – mintha tükrözték volna a térképet az átló mentén, hogy megmaradjon az erőegyensúly. Megadott időközönként mindkét oldalról MI irányította kis csapatok indulnak el az ellenfél bázisa felé, és megpróbálják bevenni azt. Természetesen alapból mindkét csapat egyforma erős, ezért ha ez így maradna, a játék a végtelenségig folyna.

Itt jönnek képbe a játékosok. Mindenki választhat magának egy karaktert a világot benépesítő temérdek hős közül. Ezekkel a hősökkel segíthetjük kis csapatainkat. A fő cél az ellenfél erődjének bevétele és elpusztítása, de persze nem csak ennyiből áll az egész. A játék elején kapunk egy kis kezdőtőkét is, amelyet az ellenség épületeinek, egységeinek és hőseinek kitartó kaszabolásával gyarapíthatunk. Ebből vásárolhatunk hősünknek mindenféle jóságot: páncélzatot, fegyvereket, bájitalokat, teleport tekercseket és egyéb varázstárgyakat, amelyek segítenek a harcban. Persze hősünknek nemcsak a tárgyak, hanem saját képességei is rendelkezésre állnak, amelyeket a leölt ellenfelek után járó XP-ből, szintlépést követően fejleszthetünk.

Demigod

Ha valakinek nem világos, hogy most melyik játékról beszélek, az nem sokat téved, bármelyikre is gondol: a fent említett elemek mindkét játékban benne vannak. Röviden azt is mondhatnánk, hogy a Demigod tulajdonképpen a DotA pofátlan másolata. Még az Unreal Tournamentes kommentátort is átvették. Viszont a különbségek nagyon szembetűnőek. A DotA-ban száz (!) hős közül válogathatnak a játékosok, melyek között mindenki megtalálhatja a saját ízlésének és játékstílusának megfelelőt, mert egész szépen kiegyenlítették az erőviszonyok. Minden hős máshoz ért, van, aki saját kis sereget tud idézni és azzal ront neki az ellenfeleknek, van, aki más hősök levadászására specializálódott, vagy támogatóként állja meg a helyét és így tovább. A Demigodban ezzel szemben mindössze nyolc hőst találunk.

A játékmenet annyiban tér el a DotA-tól, hogy itt már zászlókat is kell foglalni a győzelemhez. Ez annyiból áll, hogy odacammogunk, és addig malmozunk a zászló mellett, amíg az kifehéredik vagy besötétül, az általunk játszott oldaltól függően. Minden elfoglalt zászló ad valamiféle bónuszt: új boltot, aranybányát, esetleg egy újabb portált, amelyen keresztül újabb csapatok indulnak csatába. Ezeket a csapatokat fejleszthetjük is a Citadellában, erősebb páncélt, fegyvereket vehetünk nekik, új egységekkel is megtámogathatjuk őket, de persze mind pénzbe kerül. Emellett a játékmódokban van némi eltérés, a Demigodban ugyanis többféle is van. Általában az ellenfél Citadellájának lerombolása a cél, viszont van olyan is, hogy egy adott számú ellenséges épületet vagy hőst kell elpusztítanunk a győzelemhez.

Demigod

Amit nagyon hiányoltam a Demigodból – a nagyobb hősválasztékon kívül –, az a tárgyak kombinálása és választéka. Elég kevés tárgy van a játékban a DotA brutális nagyságú választékával szemben, ahol a játékot leginkább a hősök felszerelése döntötte el, és hatalmas lehetőség volt a taktikázásra. Ott még kombinálni is lehetett bizonyos tárgyakat, hogy új, erősebb fegyvereket, páncélokat vagy speciális ereklyéket kapjunk. A Demigodban ilyen sajnos nincs. Ráadásul a tárgyak nagy része vagy használhatatlan/értelmetlen, vagy iszonyat drága. A fejlesztésektől és a hősök képességeitől sem voltam nagyon elájulva, elég standard cucc, a legtöbb hős a DotA-ból ismert hősök másolata vagy azok keveréke. Az egyetlen kivétel számomra a játék "reklámarca", Rook, aki tényleg igazán ötletesre sikerült és jó vele játszani.

Amit még nem értek, az a történet. Annyiról szól az egész, hogy a Panteonban elhalálozott az egyik isten, és most bajnokságot rendeznek a félistenek (demigodok) között, hogy ki legyen az utód. Mindezt egy rövidke, nem túl meggyőző intróból tudhatjuk meg. A tournament mód végén, ha nyertünk, kapunk egy pár másodperces outrót a karakterünkkel, hogy "Éljen! Nyertél! GG!". Ennyi. Egyjátékos mód tulajdonképpen nincs a Demigodban, ami végül is érthető, mert multiplayer játékról van szó. Van skirmish gép ellen és van a tournament mód, ahol több meccset játszunk csapatban, az ellenfeleket és a csapattársakat pedig MI irányítja. A DotA-nak, mod lévén, nem volt külön története, de senki nem is kérte számon. Adott egy pálya, adott pár hős, menj, ölj! Ennél nem is kell több, mert nem hiányzik. De ha már a fejlesztők mindenképpen akarnak történetet, azt vagy dolgozzák ki rendesen, vagy hagyják a fenébe, mert ez így sokkal inkább gáz, mintha egyáltalán nem lenne. A multiplayer résszel is vannak problémák, ugyanis a játék kiadásának idején nem működött a rendszer. Nem lehetett más játékokhoz csatlakozni, kifagyott, kilépett, összeszakadt. Azóta a fejlesztők már kiadtak pár patchet és javítottak a szolgáltatás színvonalán is, de azért egy multira kiélezett játéknál ez igen nagy blamázs.

Demigod

A Demigodban bármilyen meglepő, de nincs tutorial rész. Akárhogy kerestem a menüben, nem találtam se hírét, se hamvát. Aztán fellapoztam a (magyar nyelvű) kézikönyvet, és ezt találtam a "Bevezetés a játékba" fejezetben: "Nézzünk szembe a tényekkel: a két legidegesítőbb dolog, ha a játék kezelését a kézikönyvből vagy a játékba épített kiképzésen keresztül kell megtanulnunk. Valószínű, senki sem olvastatta el a kézikönyvet barátaival, vagy játszatta végig a játék kiképzést velük, ha be akarta vezetni őket a stratégiai játékok világába..."
Ezen egy fél órát röhögtem, amikor elolvastam. :-) Szóval, azért nincs tutorial, hogy mindenki egyenlő eséllyel (totál fogalmatlanul) induljon csatába? Oké, néhány játékban tényleg idegesítő az oktató rész, főleg, amikor nem lehet átlépni és negyed órán keresztül a kamerát kell forgatni, mert nem lép tovább (ugye, Black & White?). Egyébként is, aki már játszott egy FPS-el vagy RTS-el, az minddel játszott. Persze a kézikönyvben leírták, hogy melyik gomb mit csinál, és mi lenne a célja a játékban, de azért a játékbeli tutorialt ezúttal hiányoltam egy kicsit, melyben az alapokat elmagyarázhatták volna.

Az egyetlen dolog, amiben a Demigod lekörözi az elődjét, a grafika. Tényleg csodálatos, ötletes és szépen kidolgozott a játék megjelenése. A pályák és a hősök kidolgozása különösen tetszett. Az effektek nagyon szépek és az animációk is totál rendben vannak. A zene és a hangok is megállják a helyüket, bár a hősök szinkronja néhol sántít egy kicsit, de elnézhető. Ami még tetszett – és ez elég most furcsán fog hangzani –, az a kézikönyv. A legtöbb manualben csak a szokásos rizsát találjuk a játékról, és szerintem a játékosok 98%-a életében nem olvasott el egy kézikönyvet elejétől a végéig, persze azok közül, akik egyáltalán kinyitottak egyet is. A fenti szösszenet után elkezdtem lapozgatni, hátha akad még ilyen mókás rész, és akadt, nem is egy. Ezt épp a "Problémamegoldás" című fejezetben találtam: "Szóval megvetted a játékot, hazavitted, feltelepítetted és valami nem stimmel? Hát nem tesztelték ezek a játékot? Miért kell állandóan olyan játékokat kiadniuk a kapzsi fejlesztőknek, ami még nincs kész? Csak azért, mert a játékfejlesztők vonzzák magukhoz a nőket, még nincs joguk kiadni egy ilyen szemetet! Igaz? Ezután pedig a problémamegoldás lépéseit ecseteli a könyvecske. A készítők és kiadók általában nem is foglalkoznak a kézikönyvvel, csak mint szükséges rossz, összecsapják és bele a dobozba. Tényleg jó ötlet, hogy a Gas Powered Games munkatársai poénokkal dobják fel az amúgy szürke és semmitmondó könyvecskét. Lehet, hogy nem fogunk üvöltve röhögni tőle, de azért kezdetnek nem rossz. :-)

Demigod

Ahogy a bevezetőben is említettem, a DotA-hoz képest a Demigod egy szőkített verzió: szebb és butább. De még a rendesen idejétmúlt Warcraft III grafika mellett is jobban leköt a DotA, mert a Demigodból pont azok a részek hiányoznak, amelyek a DotA-t jó játékká tették: a rengeteg lehetőség és taktikázási mód. Bár ahogy a játék és kézikönyv sejteti, várhatóan nem ez lesz az egyetlen rész, így még van lehetőség a fejlődésre. ■

DemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigodDemigod

értékelés

Demigod

Pozitívumok
  • Gyönyörű grafika
  • Ötletes pályák
  • Pörgő játékmenet
Negatívumok
  • Kevés hős
  • Hiányzó játékelemek
  • Sok hiba
Minimális rendszerigény: 2,4 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 128 MB-os videokártya (GeFroce 6800/Radeon X1600 vagy jobb), 8 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1
Ajánlott konfiguráció: 3 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 256 MB-os videokártya (GeForce 7600/Radeon 2600 vagy jobb)
7,0
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 6
Demigod
A legutóbbi Demigod cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Beny12
Beny12 2009.08.03. 09:17
Azért annyira nem kell elkeseredni, hiszen nézzük csak meg, hogy a DotA honnan fejlődött ilyen zseniális szintre. A fejlesztők bizonyára nem hagyják veszni a dolgot, és majd jönnek újabb cuccok, újabb karakterek.

A karakterek meg tényleg rohadtul hasonlítanak egy-két DothA-s társukhoz. Pl. (nevét nem tudom) az a négykézláb rohangáló szörnyetegre, mikor megláttam egyből azt mondtam, hogy olyan mint Naix.

Amúgy jelenlegi állapotában tényleg tyúkfing, mert 4-5 óra gameplay után meguntam a játékot. Nagyon egysíkú volt, legyen akár easy, vagy hard a nehézségi szint a tournamentben. 3 tárgyból, és egy kis gold-farmolásból olyan hőst csinálhatsz, hogy egyedül beveszed a citadellát.
Neten ugyan nem próbáltam, de nem hiszem hogy sokkal másabb lenne, azon kívül, hogy nem buta MI-k ellen játszom.
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.