Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Call of Juarez: Bound in Blood

A vadnyugati lövölde folytatódik a mindenre elszánt McCall testvérek részvételével.

2009.08.10. 00:00 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A Call of Juarez a lengyel Techland fejlesztőbrigád western környezetben játszódó FPS-e, mely 2006-ban jelent meg. Az első részben megtört papként ismerhettük meg Ray McCallt, akit a nemrég boltokba került, és jelen cikkünk alanyául szolgáló, Bound in Blood alcímet viselő második részben is irányíthatunk fiatalabb korában, nem kevésbé cinikus és agresszív jellemvonásokkal megáldva. Az első epizódból megismert indián srác, Billy ezúttal nem tűnik fel, helyette Thomas McCall, Ray fivére a másik irányítható karakter. Billy kihagyásával a játékmenetből elmaradnak a lopakodós, settenkedős elemeket. Ez szerintem jó döntés volt, az első Call of Juarezben elég sokszor voltak frusztrálóak a sunnyogós részek. Itt bizony csak zúznunk kell, pontosabban gyilkolni az utunkba kerülő rosszarcú banditákat.

Call of Juarez: Bound in Blood

A játék sztorija jól kidolgozott, végig izgalmas és fordulatos. Az első fejezet az amerikai polgárháborúban kezdődik, ahol Ray-jel kell a támadások visszaverése mellett megtalálnunk Thomast, és felrobbantanunk egy hidat az ellenség utánpótlásának elvágása céljából. Saját otthona megmentése érdekében a két testvér megtagadja felettese parancsát, így dezertőrökké válnak, és elindulnak az öntörvényű igazságosztók felé vezető úton. A házukat és farmjukat már romokban találják, de William öccsük kimenekítése után egy súlyos hibát is elkövetnek egy seriff lelövésével. Az ezt követő céltalan menekülésüket felváltja a Juarez kincsének megkaparintására kitűzött cél, valamint egy szép hölgy kegyeinek elnyerése. Többet nem akarok lelőni a sztoriból, már ebből is látszik, hogy egy jól összerakott történetet adtak nekünk lengyel barátaink. Ray és Thomas stílusa, jelleme viszonylag mélyen ábrázolt, valamint a többi főbb karakter is kidolgozott, és a párbeszédek sem sablonosak az esetek túlnyomó többségében.

A történet után nézzük meg, miben nyújt többet a második Juarez játék, mint a viszonylag sok programhibával tarkított első felvonás. Nos, a legfőbb újítás az, hogy immár a legtöbb esetben mi választhatjuk meg, hogy Ray vagy Thomas bőrében fogjuk végigvinni az adott fejezetet. Ez jópofa dolog, csak sajnos nem sikerült teljes mértékben kihasználni az ebből eredő potenciált. A két testvér tulajdonságai nem különböznek olyan sok dologban, és a nagyon ritka kivételektől eltekintve ugyanazon az útvonalon közlekednek a küldetések során. Annyi a különbség, hogy Ray szívósabb, keményebb legény, így ő két pisztollyal is tudja osztani az áldást, valamint dinamitot is hajigálhat. Mivel zömökebb testfelépítésű, és tekintélyes páncélt visel, ezért a magaslatokra való feljutásnál Thomas segítségére van szüksége. Thomas az agilisabb csóka, ő lasszóval lengedezhet, dobótőrökkel hajigálhat, valamint a puskával pontosabban lő távolra. Ettől eltekintve mindkét borostás fegyverhőssel ugyanolyan elánnal és stílusban fogjuk irtani a zsiványokat. A két testvér néha külön útvonalat kap a küldetések során, de ezek a részek sajnos túl rövidek és túl ritkán fordulnak elő ahhoz, hogy kellő motivációt nyújtsanak a játék másik karakterrel való végigjátszásához.

Call of Juarez: Bound in Blood

A Call of Juarez: Bound in Blood játékmenetének fő része, tehát ellenfeleink puskával és pisztollyal való lemészárlásának megvalósítása jól sikerült. Élvezetesek a vadnyugati lövöldözések, amelyeket a koncentrációs mód és a remek fedezékrendszer is elősegít. A koncentrációs módra akkor nyílik lehetőségünk, amikor elegendő rosszfiút tettünk el láb alól. Ekkor 60 másodpercig adódik lehetőségünk az előhívására, és aktiválásakor villámgyorsan intézhetjük el a körülöttünk lévő ellenlábasainkat. A két testvérnél különbözőképpen néz ki a koncentrációs mód használatkor, de a lényege ugyanaz. A másik remek dolog a harcoknál a fedezékrendszer, amelynél automatikusan hozzásimul hősünk az arra alkalmas tereptárgyhoz, és mögüle könnyedén tudunk lövöldözni. A fegyverek terén lehetett volna nagyobb változatosság a játékban: a pisztolyon, puskán és sörétesen kívül még az indiánoktól zsákmányolt íj áll rendelkezésünkre, valamint Ray dinamitja, és Thomas dobótőrei. A küldetések során egyébként lesz lehetőségünk az összegyűjtött pénzből nagyobb sebzésű és pontosabb célzású mordályokat vásárolni. Emellett alkalmunk nyílik gatling gunnal is osztani az áldást, valamint rögzített ágyúkkal is pusztíthatunk alkalomadtán. Mondjuk az ágyúk célzása elég furcsa lett, de idővel meg lehet szokni. A harcok egyik nagyon jelentős része még a párbaj, ugyanis a főbb ellenfeleket mindig egy párbaj során kell hidegre tennünk. Ez a játékelem már az első Call of Juarezben is jelen volt, csak most továbbfejlesztett formában kapjuk meg ezt a gyors reakcióidőn múló mini játékrészt. A lényeg az, hogy jobbra-balra oldalazva megfelelő rálátással rendelkezzünk ellenfelünkre, amikor is a megkonduló harangszóra pillanatok alatt előkapjuk a pisztolyunkat egy határozott egérrántással, és egy jól célzott lövéssel előbb terítsük le a szemben álló felet, mint ő minket. Ez eleinte kicsit nehéz lehet, de ha ráérzünk a párbajok ízére, később már laza mozdulattal alázzuk a porba az ellenünk szegülő gonoszembereket.

A játék 15 fejezetet tartalmaz, melyek változatos helyszíneket és küldetéseket foglalnak magukban. A már említett polgárháborús helyszínen kívül részünk lesz postakocsis menekülésben, fogoly kiszabadításban, indiánok előli menekülésben, postakocsis konvoj védelmében. Továbbá két olyan fejezet is helyet kapott a játékban, melyben szabadon bandukolhatunk, és vállalhatunk el három nagyobb küldetést, amelyek általában párbajjal (és busás pénzbevétellel) végződnek. Ezek a pályák érdekesek, jók lettek, kár hogy csak kettő van belőlük a Call of Juarez 2-ben. Elég nagy bejárható terepet kapunk bennük, mely nagy részét lóháton fogjuk átszelni. A többi fejezetben is fogunk paripákon közlekedni, amely örvendetes tény, bár a pacik irányítását jobban, valóságszerűbben is megcsinálhatták volna.

Call of Juarez: Bound in Blood

A Call of Juarez: Bound in Blood grafikája nagyon tetszetősre sikerült: a karaktermodellek részletesek, szépek, a motor pedig főleg a külső terek megjelenítésében jeleskedik. A környezetünk – az erdők, hegyek, kopár vidékek, vadnyugati falvak – ábrázolása is nagyon hangulatos, valamint a lövések, robbanások és a füst megvalósítása is jól sikerült. A hangokra, zenékre sem lehet különösebb panaszunk, különösen a McCall testvérek angol szinkronhangjai sikerültek ütősre. Az irányítással nincsenek különösebb problémák, a szokásos FPS kezelést kapjuk. Ha Thomasszal közlekedünk, azért a kötélhimbálózós, ugrálós részek elég frusztrálóra sikerültek, részben az ezen a téren kissé suta irányításnak köszönhetően. A programhibák terén sokkal jobban teljesít a Call of Juarez 2, mint a bugoktól hemzsegő első epizód. Néha ugyan feltűnt egy-két hiba, de ezek nem voltak túlságosan zavaróak, vagy a továbbjutást hátráltatóak. A mesterséges intelligencia hozza a kötelező szintet, de ne várjunk tőle csodákat: amint meglátnak, ránk rontanak az ellenfelek, a sniperes kollégák meg a távolból igyekeznek lepuffantani.

A játék öt multiplayer módja nagy részben csapat alapú játékmódokat kínál, többfajta kitűzött céllal és összesen 13 választható karakterosztállyal. Az egyik csapat a törvényen kívüliek oldalán áll, míg a másik fél a rend őreit testesíti meg. Némelyik játékmódban minden meccs után megcserélődik a felállás. A multi részben vérdíj rendszer működik, melynek az a lényege, hogy a sok ellenfelet leszedő, ügyes játékosra egyre növekszik a vérdíj összege, így előbb-utóbb mindenki őt akarja eltenni láb alól. Sok multi térképet híres vadnyugati témájú filmek ismert jelenetei inspiráltak, így biztosan kerülünk majd a vásznon látottakhoz hasonló helyzetekbe.

Call of Juarez: Bound in Blood

Összességében a Call of Juarez második része egy kellemes, akciódús, izgalmas vadnyugati FPS lett. A küldetések változatosak, a sztori fordulatos, és a western környezet játékban viszonylag ritka előfordulása miatt a játék nem csak a megrögzött FPS rajongók táborában találhat követőkre. Az apróbb hiányosságok mellett egy korrekt alkotás a Bound in Blood, és bár nem ér fel a felső kategóriás első személyű lövöldék panteonjába, pár délutánra kellemes kikapcsolódást tud nyújtani. ■

Call of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in BloodCall of Juarez: Bound in Blood

értékelés

Call of Juarez: Bound in Blood

Call of Juarez: Bound in Blood
Pozitívumok
  • Remek grafikai megvalósítás
  • Fordulatos sztori
  • Változatos küldetések
  • Izgalmas párbajok
Negatívumok
  • A két irányítható karakter hasonlósága
  • Hosszú távon monoton játékmenet
  • Néhol körülményes irányítás
  • Együgyű mesterséges intelligencia
Minimális rendszerigény: Pentium 4 3,2 GHz/AMD Athlon 64 3500+, 1 GB RAM, Windows XP/Vista, 256 MB-os videokártya, 4 GB HDD
8,5
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9
Call of Juarez: Bound in Blood
A legutóbbi Call of Juarez: Bound in Blood cikkek, hírek

hozzászólások (16)

Razor03
Razor03 2009.08.24. 22:04
Ezzel a résszel az a baj, hogy olyan mint a Call of Duty: monoton, arcade, rövid... legkevésbé sem komoly játék. Könnyed szórakozás, mert erre van manapság igény. A Techland-ék nagyot zuhantak a szememben, pedig az első rész a kedvenc játékom.
core2duo
core2duo 2009.09.02. 19:17
Hát igaz az elsőben naon jok voltak lopakodós jelenetek, de a másodikban ki kell irtani fél amerikát......de azért birtam.:-)
ShuleyvA
ShuleyvA 2009.09.05. 17:09
„...a játékmenetből elmaradnak a lopakodós, settenkedős elemeket...”
Először is elemek, másrészt pedig nagy kár ezekért az elemekért.

„Itt bizony csak zúznunk kell...”
Lám, a játék legnagyobb hátrányát így nem is kell megemlítenem már. Ebből sokkal többet is ki lehetett volna hozni, pusztán, ha megnéznek legalább 30 western filmet előtte.

„A fegyverek terén lehetett volna nagyobb változatosság...”
Mégis mit vártál egy ilyen stílusú játékban? Minigunt? :-) A pályákon fellelhetőek különböző lőállások gattling meg ágyú is (ami egyébként azért olyan szar, mert ívelni kell vele, miután pedig lőttünk, azért nem tudjuk mozgatni, mert az hátracsúszik a lövéstől), szóval nem is értem, aki több fegyverre vágyik az valami modern korban játszódó játékkal játsszon, ugyanis akkor és ott ezek voltak terítéken.

„...a pacik irányítását jobban, valóságszerűbben is megcsinálhatták volna.”
Tökéletesen egyetértek. Erre is azt tudom mondani, ha nem is próbálták volna ki, de megnézhettek volna valami lovas filmet vagy versenyt a TV-ben. Nincs semmi hangulata a lovaglásnak.

Amúgy valóban nem volt rossz, kellene még ilyen beütésű játék, kerülve minden hülye fantáziaelemet. Ha kicsit komolyabban veszik az egészet, emlékezetes maradhatott volna.
core2duo
core2duo 2009.09.07. 13:47
ÉS LEHETNE HOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSZABB!!!!!!
ShuleyvA
ShuleyvA 2009.09.07. 14:15
Sok minden hátránya van. Maximum végigtolod mindegyik karakterrel még 2x X-)

Meg ami még szerintem hiányzott, hogy a lovat nem lehet eldönteni. Szóval odamész hozzá, a kezeddel eltolod a fejét, majd az egész lovat hátra fele elnyomod, akkor elfekszik. A földön ráfekszel a fejére és úgy marad. Ez egyrészt jó fedezékhely, másrészt, ha követnek sokan, 20-30 méterről nem szúrnak ki, feltéve, ha nem teljesen kopár terepen vagy. Nem, kicsit sem vagyok lószakértő, áááh :-D
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.