Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

GDC Europe 09 – első nap

Összefoglalónk a kölni fejlesztői konferencia első napjáról.

2009.08.18. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

GDC Europe 09 – első nap A GDC Europe nyitónapjának első vitaindító előadását a Crytek egyik alapítója, Cevat Yerli tartotta, aki tavaly már a budapesti GDF-en is hasonló témában fejtette ki nézeteit: mi lesz a játékgrafika jövője? Az egyik legismertebb német fejlesztőcsapat fejese szerint 2012-ig nem lesz jelentős előrelépés a grafikában, szerinte ugyanis akkora várható a következő konzolgeneráció. Addig a játékokban leginkább a grafikai stílussal lehet kiemelkedni. A felbontás gyakorlatilag adott: a Full HD, azaz 1920*1080 jelenti általában a maximumot (legalábbis ha konzolokra gondolunk), a képgenerálásban, technológiai megoldásokban történő továbblépéshez azonban nem feltétlenül elegendő a mai hardver. Ilyen például a raytracing, mely szerinte jelentős előrelépés lehetne, de igencsak erőforrás-igényes művelet. Cevat előadásának egyetlen hibája talán a diákban volt: hosszú szövegek kerültek szinte minden egyes oldalra, melyet az ember óvatlanul is elolvas, ahelyett, hogy a beszédre figyelne. Láthattunk videót a CryEngine 3-ból is, csodás effektekkel teletűzdelve.

GDC Europe 09 – első nap
Cevat Yerli

Don Daglow slide-jai egész más stílusban születtek: maximum pár szó, esetleg egy vicces képbe helyezett egyetlen mondat – és ez bőven elég is ahhoz, hogy az adott mondanivaló lényegét összefoglalja. Már a tavalyelőtti GCDC-n hallottam Dont beszélni, így hétfőn nem volt kérdéses, hogy beüljek az előadására és a vele való beszélgetésre is. Egy igazi veteránról van szó, már az 1970-es években játékokat fejlesztett, melyek akkor még szobányi méretű számítógépeken futottak, és grafika helyett szöveges infókat kapott a játékos. Saját fejlesztőcsapata, a Stormfront Studios kb. 20 éven keresztül üzemelt, sajnos másfél évvel ezelőtt a körülmények bezárásra kényszerítették, de azóta is aktívan dolgozik a játéktervezésben. Előadásának címében az új célcsoportok számára történő fejlesztést ígérte témának, de elég messziről indult, és végül nem sok szó esett erről a kérdésről, de a Crytek itt lévő magyar fejlesztőivel egyetértettünk abban, hogy igazából mindegy, Don előadásait mindig élvezetes hallgatni, akármiről is beszél. :-)

A délután fő előadását a Remedy üzleti ügyeit intéző Matias Myllyrinne tartotta, aki cégének játékairól, a Max Payne sorozatról és a jövőre megjelenő Alan Wake-ről beszélt. A Remedy nem sok játékot csinált megalapítása óta, a Death Rally felülnézetes autós játék után belekezdtek a négy-négy és fél évig készülő Max Payne-be, majd a folytatás után jött az Alan Wake. Célkitűzésük, hogy ne egyszerűen egy játékot, hanem egy komplett szórakoztató terméket készítsenek minden egyes alkalommal, nem véletlen például, hogy a Max Payne megfilmesítési jogait már a játék megjelenése előtt eladták. Megtudtuk azt is, hogy tudatosan egyezik meg a főhős neve a játék címével, ezzel is a karakter fontosságára hívják fel a figyelmet. Illetve a Max Payne 2-nek ők a The Fall of Max Payne címet szánták, a kiadó viszont ragaszkodott a 2-es sorszámhoz, így alakult ki a mindkettőt magába foglaló végleges cím. Az Alan Wake-kel a pszichothrillereket szeretnék számítógépes formába vinni, és a látott video alapján nagyon jó úton haladnak céljuk eléréséhez.

GDC Europe 09 – első nap
Matias Myllyrinne

A nap végére jutott még egy előadás a casual játékokról. Bár a válság ezt a piacot is elérte, van még lehetőség a növekedésre, csak meg kell találni a megfelelő célközönséget. Igaz, ez nem mindig egyszerű, például az iPhone-ra letölthető több tízezer játék közül felhívni a sajátunkra a figyelmet csak megfelelő marketinggel lehet, például minél több cikkmegjelenés elérésével. A fejlesztők számára az 1-2 dollárra csökkent árak se éppen szerencsések, de el kell fogadniuk, hogy nem minden játékért fognak 10-20 dollárt kiadni a játékosok. Népszerűek ebben a kategóriában a "Match 3" típusú játékok (Bejeweled, Zuma stb.) és a Hidden Object Game-ek (ld. Agatha Christie: Halál a Níluson), de a játékosok ma már jóval többet várnak ezektől is, fel kell frissíteni a megszokott típusokat egy-egy új ötlettel, nem elég például egyszerűen valami sztoriba ágyazni a Hidden Object játékokat.

A keddi napon további előadásokkal folytatódik Kölnben a GDC Europe. ■

GDC Europe 09 – első nap
Don Daglow
GDC Europe 09 – első napGDC Europe 09 – első napGDC Europe 09 – első napGDC Europe 09 – első napGDC Europe 09 – első napGDC Europe 09 – első nap

hozzászólások (0)

cikkajánló

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.

Ernest Cline: Armada [könyv]

Egy olyan erős kezdés után, mint a Ready Player One, nagyon nehéz újra megugrani a szintet. Ernest Cline-nak sikerült.