Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battlestations: Pacific

Battlestations: Midway Reloaded!

2009.09.06. 00:00 | szerző: Phoenix | Ismertető/teszt

Ha világháborúról van szó, egyre nehezebb frisset és izgalmasat alkotni. Én magam is kezdek már kicsit belefáradni a témába, és bár a szimulátoroknak sem vagyok nagymestere, de a nemrégiben bemutatott Tom Clancy's HAWX meghozta a kedvem a repkedéshez, és hogy némi stratégiával fűszerezték a dolgot, az nálam különösen nagy piros pontot jelentett. Na meg amúgy is, régóta várok már egy kis jóféle hazait.

Battlestations: Pacific

Az előző rész, a Battlestations: Midway sokaknak okozott kellemes csalódást a szaksajtó, és természetesen a játékosok köreiben. Így érthető, hogy a bevált recepten az Eidos Hungary fejlesztői nem sokat változtattak. A Pacificben is megtalálunk mindent, amit az elődjében szerettünk, csak itt egy kicsit nagyobb adagban. Két single player kampányt játszhatunk végig, egyet amerikai és egyet japán oldalról. Az amerikai kampányban megtörtént összecsapásokban arathatunk "megtörtént győzelmeket", míg a japán kampányban – érthető logikai problémák miatt – olyan ütközeteket kell megnyernünk, amiket maguknak a japánoknak annak idején nem sikerült, esetleg maga a csata sem történt meg a valóságban.

Az ütközetekben szinte minden fegyvernem kedvelői megtalálják a maguknak valót. Repülhetünk vadászgépekkel, különféle bombázókkal és torpedóvető gépekkel. Hajók terén is tekintélyes a választék: irányíthatunk rombolókat, cirkálókat, járőrhajókat, tengeralattjárókat és anyahajókat. Akár egyesével, akár egész flották formájában. Esetenként a szárazföldön lévő fix tüzérségi ütegekkel is kell lövöldöznünk. Miután elég sokféle harci járművet kell használnunk, az irányításuk kellemesen egyszerű, a könnyű megtanulhatóság végett. Küldetések közben általában szabadon váltogathatunk a rendelkezésre álló gépek között, és így is épp elég odafigyelést igényel, amikor vadászgépek és bombázók között váltunk, lévén egész más a manőverezhetőségük, és még az egyszerű irányítás mellett is ránk törhet néha a szomorú felismerés, hogy azon a magasságon a vadászt még ki lehetett hozni a zuhanórepülésből, amin a bombázót már nem nagyon...

Battlestations: Pacific

De nem csak a gépekből kapunk ilyen széles repertoárt, az egyes gépekhez tartozó fegyverzet is igen változatos lehet. Amire szükségünk is lesz. Egy csatahajót hiába géppuskázunk a levegőből, látni fogjuk, hogy talált – nem is kunszt egy lassú és ráadásul hatalmas hajót eltalálni géppuskával –, de kapunk egy feliratot is rögtön, hogy nagyon szép dolog az igyekezetünk, ám hatástalan. Ilyenkor vagy egy másik fegyverre kell váltanunk – bombára, torpedóra –, vagy ha ilyenünk nincs kéznél, akkor másik gépre. A HAWX-ban látott abszolút arcade jellegű rakéta- és bombaszórás itt is visszaköszön, de jelentősen finomított formában. A Pacificben ugyan reális mennyiségek vannak a függesztett fegyverekből, de miután azokat elhasználtuk, szépen lassan újratöltődnek, még a levegőben. (Mindez a realitással szemben leginkább a játékélmény érdekeit szolgálva.)

A repülőkön általában két fegyver közül választhatunk, a hajókon ez több is lehet. Légvédelmi gépágyú általában mindegyiken van, emellett lehetnek még nagyobb kaliberű ágyúk, torpedók és mélyvízi bombák is. Mindegyiknek megvan a maga rendeltetése, de előfordulhatnak átfedések is. Az ágyúval például apránként "lebonthatunk" egy másik hajót, de sokkal gyorsabb sikerre számíthatunk, ha egy torpedóval sikerül eltalálnunk. Ez viszont már nem olyan egyszerű, ehhez már elég gyorsan mozognak a hajók. De ha ágyúval sikerül kilőnünk a másik hajó motorját, akkor drasztikusan csökkenni fog a sebessége, kvázi sokkal egyszerűbb lesz utána egy torpedó közbeiktatásával pontot tenni a tengeri csetepaté végére. Ha pedig ez ellenfél kezdett el minket lebontani, akkor parancsot adhatunk a hajó különböző részeinek javítására. A repülőgépek különféle felszereléseinek használata is igényel némi gyakorlást. A bombavetés hogyan és mikéntjére elég könnyű ráérezni, rakétázni meg pláne egyszerű, de a torpedózásnál már komolyabban oda kell figyelni, hogy milyen magasságon oldjuk ki, és hova célzunk vele.

Battlestations: Pacific

A vezérlésre visszatérve: mindamellett, hogy az egyes gépek irányítása felettébb egyszerű, a különféle egyéb lehetőségek – gépek váltogatása, hajóknál javítási parancsok kiadása stb. – megtanulása és alkalmazása bőven le fogja kötni a figyelmünket. Az első küldetések elején néhány jótanácsot kapunk arra nézve, hogy az adott szituációban milyen új dolgokra lesz lehetőségünk, illetve szükségünk. Ez akár két-három egész képernyős szöveget is kitehet, ami első blikkre akár ijesztő is lehet, de aggodalomra semmi ok, ami ráfér egy Xbox 360 kontrollerre, azt nem lehet olyan vészes megtanulni. Igazából azonban akármennyire is arcade a játék, mégis alapvetően szimulátornak tekinthető, így az ember teljesen természetesnek venné, hogy joystickkel kell játszani. Ennek beállítása azonban nem volt annyira triviális, így a teszt során inkább az X360-as kontroller mellett döntöttem, és majd később folytatom a botkormány beállításával való kísérletezgetést.

Grafikai téren majdhogynem hibátlan a játék. A gyönyörűen megjelenített tenger, a rajta tükröződő napfény, az alóla átsejlő korallzátonyok alapból nagyon impozáns látványt nyújtanak. A hajók és a felettük cikázó repülőgépek igen változatosak, és nem kevésbé kidolgozottak. Az időjárás effektek is nagyon valósághűek, a robbanásokat viszont közelről nézve kicsit gyengének éreztem a többi grafikai elem mellett. Tegyem hozzá: jó esetben nem látunk közelről robbanást... Hanghatásokat tekintve valami hasonlót tudnék elmondani. Meggyőző géppuskaropogás és bombarobbanások veszik körül az embert, a zene is nagyon kellemes, itt az (angol) szinkronhangokat éreztem gyenge láncszemnek. Bár nem tudhatom biztosra, de valahogy nem éreztem a beszédeken a tejes átélést, nem tűnt túl profinak a szinkronszínészek munkája.

Battlestations: Pacific

Nem maradt ki a Battlestations: Pacificből természetesen a multiplayer rész sem, azonban erről már korábban alaposan beszámoltunk, így akit érdekel a játék ezen aspektusa, az olvassa el a multiplayer módról született előzetesünket.

Akik az előző részt ismerték és szerették, azok a Pacificben sem fognak csalódni, ebben egészen biztos vagyok. Akik viszont még csak most tervezik, hogy megismerkednek a játékkal, azoknak azt tudom javasolni, hogy ne ijedjenek meg a kezdeti nehézségektől, a Battlestations: Pacific azon ritka játékok közé tartozik, amely megérdemli azt a kis időráfordítást, amíg megtanuljuk a kezelését. ■

Battlestations: Pacific
Battlestations: PacificBattlestations: PacificBattlestations: PacificBattlestations: PacificBattlestations: PacificBattlestations: PacificBattlestations: Pacific

értékelés

Battlestations: Pacific

Battlestations: Pacific
Pozitívumok
  • Egyedülálló játékmenet
  • Gyönyörű grafika
  • Változatos arzenál
Negatívumok
  • Az irányítás kissé macerás
8,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 7
hangulat 8
Battlestations: Pacific
A legutóbbi Battlestations: Pacific cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?