Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

4x4 Hummer

Az UAZ Racing 4x4 kiteljesedett a világra. Immár a GM autóival dagonyázhatunk az arcade-autóversenyben.

2009.10.21. 00:00 | szerző: Peac | Ismertető/teszt

Az UAZ Racing 4x4 megjelenésével sokan csodálkoztunk rajta, hogy egy csapat képes magára vállalni egy lehetetlen feladatot. Az Avalon Style egy olyan off-road szimulátort alkotott, amely első ránézésre nem volt éppen egy hatalmas siker. Valamit mégis megfoghattak a fejlesztők, ugyanis most itt a második kiadás. Immáron nem az uráli vasdobozokkal, hanem a legújabb GM márkákkal, elsősorban a leginkább divatból emlegetett Hummerrel, no és kilenc további gépjárművel.

4x4 Hummer

A játék olyan szempontból hasonlít a hétköznapi autóverseny-szimulátorokra, hogy a továbbjutásos rendszer és a tuning lehetősége igazából semmi újdonságot nem ad, ellenben (azok számára, akik nem ismerik az UAZ Racing 4x4-et) a versenyeken az első körben nagyon meg fognak lepődni. A sima utak a feledés homályába vesznek, valamint a precíz féktávokra és kigyorsításokra vonatkozó ismereteink is feleslegessé válnak ebben a játékban. Ha véletlenül van út az autónk alatt, az is inkább csak ösvénynek nevezhető, és természetesen nem éppen egy sztráda. Dobál, csúszik, ragad, beakad, felborít, vagyis minden elképzelhető és elképzelhetetlen módon akadályoz, hogy a kijelölt úton az ellenfeleinknél gyorsabban vagy simábban menjünk végig.

Versenymód van bőven, de én igazából két irányvonalra tudnám szétválasztani. Gyorsasági és ügyességi területre. Véletlenül ezek az elnevezések pont megjelennek a versenymódok között konkrétan is, de igazából az ügyességi versenyen kívül minden mód arról szól, hogy a lehető leggyorsabban áthaladjunk az ellenőrzőpontokon, amit két egymásra állított traktorgumi szimbolizál. Az ügyességi módban az időnek nincs jelentősége, viszont a lehető legkevesebb hibával kell végigmennünk a szalaggal elkerített szakaszokon. A szalag elszakításáért büntetést kapunk, valamint a szalagot tartó karó kidöntését sem tolerálják a pontozóbírók. Minden versenymódnál hasznos, de az ügyességi versenynél alapfeltétel a felező bekapcsolása. Figyelem! Ez nem automatikusan történik. Nekünk kell bekapcsolni mindig. Kikapcsolása csak akkor javasolt, ha gyorsasági versenyen nagy tempót akarunk elérni, felezővel ugyanis nem tudunk túl gyorsan menni. Ha netán valahol olyannyira elakadunk, hogy se előre, se hátra, segít a csörlő, amit tuninggal tudunk csak beszerezni. Versenyeinkben (a játék jellegéből adódóan) az egyik kihívás a kameranézet meghatározása. Vannak helyzetek, amikor szinte egyikből sem látunk szinte semmit.

4x4 Hummer

A megfelelő autó kiválasztása nem könnyű. Sajnos financiális határaink vannak, amelyet több verseny megnyerésével tolhatunk kijjebb. Az autónkhoz minél több alkatrészt veszünk, annál strapabíróbb, gyorsabb és mozgékonyabb lesz a nehéz terepen. Autónk meglehetősen sokszor sérül, ami a tájakból adódik, ilyen esetben a versenyek között a tuning lehetősége mellett javíthatjuk is a gépünket. Ha elfogy a pénzünk, meglehetősen nehéz helyzetbe kerülünk. Ez például abban az esetben következhet be, ha az utolsó fillérig tuningoljuk az autót, majd a következő versenyen annyira összetörjük, hogy az azt követő futamot már nem bírja ki. Ebben az esetben el kell adjuk a kocsit – persze áron alul –, és vehetünk egy olcsóbbat, rosszabbat, amivel persze a státuszunk szerint egyre nehezedő versenynek vághatunk neki. Egyszerűbb akkor inkább újrakezdeni az egész bajnokságot elölről.

Minél előrébb jutunk a szuperkupában, úgy nyílik meg előttünk a Világ. Majdnem minden kontinensről merítettek a fejlesztők. Van sivatag, sarkkör, erdő-mező, sziklák és minden, ami a tájegységre jellemző. A térképen kis felkiáltójel jelzi, hogy éppen hol mehetünk aktuális futamra.

4x4 Hummer

Az UAZ Racing 4x4 grafikájához képest egy árnyalatnyit javult a helyzet, de nem nevezhető éppen nagy durranásnak, ami a monitorunkon megjelenik. A fejlesztők hozták a kötelezőt, és egy szép játékot készítettek, de semmi újdonságot nem mutattak fel. Sőt, talán azt is megkockáztathatjuk, hogy külsőségekben pár éves lemaradásuk van. Ez alá tartozik a hangeffektek minősége is. Alapvetően nem rossz, de nem mondhatnánk éppen realisztikusnak. Való igaz, hogy a hangok egyértelműen mutatják, hogy mi történik velünk éppen, aminek mondjuk az éjszakai versenyek alatt vehetjük nagy hasznát.

Mindezek alapján ha nem zavar az átlagos grafika és az elavult hangok, érdemes adnunk a 4x4 Hummernek egy esélyt. Első nekifutásra talán unalmasnak tűnik, de nagyszerű hétvégi időtöltés lehet, ugyanakkor egy új jelenség a világban, hogy off-road verseny után nem leszünk nyakig sárosak. ■

4x4 Hummer
4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer4x4 Hummer

értékelés

4x4 Hummer

4x4 Hummer
Pozitívumok
  • Sokféle terep
  • Gazdasági kihívás a tuningnál
Negatívumok
  • Gyenge hanghatások
  • Középszerű grafika
Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,4 GHz, 512 MB RAM, 256 MB-os videokártya, DVD-ROM, 6 GB HDD
Ajánlott konfiguráció: Core 2 Duo 3 GHz/Athlon 64 X2 4200+, 2 GB RAM, 256 MB-os videokártya
6,0
grafika 5
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 8

hozzászólások (2)

Indigo
Indigo 2009.10.21. 13:36
A pontszámmal egyetértek, ellenben a cikket egy kicsit "kevésnek" érzem.

Én külön megemlítettem volna az orienteering (tájékozódás) játékmódot, ami (szerintem) a legélvezetesebb az egészben. Nagyon király érzés a több négyzetkilóméternyi, gyönyörű, szinte érintetlen vadregényes tájakon szabadon kóborolni. Ráadásul az ügyességünk mellett ez a játékmód egy kis okoskodást is igényel, mert csak domborzati térkép áll rendelkezésünkre, és abból kell kifilózni, hogy a következő, több km-nyire lévő ellenőrzőpontot vajon hogyan érjük el leghamarabb, van-e arra út, átjáró, stb. Ráadásul elég nagy a pofáraesés lehetősége, mert sokszor a helyszinre érve derül csak ki, hogy szakadék állja utunkat, vagy ott van ugyan az ellenőrzőpont közel, csak éppen 500m-rel magasabban, és a feljáró a hegy másik oldalán van... :) De ez épp erről szól...

A látvány szerintem elég pofás, nem tudom ilyen téren milyen újdonságot kellett volna fölmutatni.

A fizikáról és irányításról viszont semmi nem lett megemlítve, pedig ezek minden autós játék sarkalatos pontjai. Nos, az utóbbi rendben van, semmi különleges. Mondjuk a nézőpont-váltás billentyűket érdemes megjegyezni, és trial versenyeken rajtuk tartani az ujjainkat, mert a nehéz, szűk terepeken sűrűn kell nézőpontot váltani, hogy a szituációnak megfelelően a legjobb nézőpontot megtaláljuk, vagy egyáltalán lássunk valamit.

A fizika sajnos elég bicegősre sikeredett, ami kicsit hazavágja az amúgy élvezetes játékot. Az autók mozgását elég darabosnak éreztem, és sokszor tűnt úgy, mintha nem lenne se felfüggesztése, se súlya az autónak... Ráadásul, egy ugratón földobva az autót, a levegőben(!) 90 fokkal is "irányba tudtam tenni" (mint a trackmania-ban), ami egy vicc...

Azért ideig-óráig élvezetes tud lenni, de lenyomja az ember a kampányt, és kifújt... Újból és újból elő lehetne venni a játékot, folyamatosan lehetne javítgatni az időket, de sajnos a kissé béna fizika miatt ez elmarad.
Razor1911
Razor1911 2009.10.22. 19:00
Teljesen egyetértek Indigo-val. Egyszer én is végigvittem de újból már nem volt kedvem... Érdemes kipróbálni. De azért meg nem venném...
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.