Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Star Trek Online interjú

A Cryptic Studios társproducerét faggattuk a népszerű sci-fi sorozatra alapozó MMORPG-ről.

2009.10.28. 00:00 | szerző: PC Dome | Interjú

Andy Velasquez
Andy Velasquez
A City of Heroes és City of Villains játékokkal ismertté vált, majd nemrég a Champions Online-nal elkészült Cryptic Studios egy másik MMO játékon is dolgozik, amely azonban szakít a szuperhősökkel. Az egyik legnépszerűbb sci-fi sorozathoz, a Star Trekhez kapcsolódó fejlesztés alatt álló új online RPG-jük, amely terveik szerint számos jelentős újítást hoz az MMO-k világába. Andy Velasquez társproducert kérdeztük exkluzív interjúnk során a Star Trek Online-ról.

Star Trek Online interjú

Először is, kérlek mutasd be magad és a csapatot. Hány ember dolgozik a Star Trek Online projekten a Crypticnél?
Csá! A nevem Andy Velasquez és a Star Trek Online projekt társproducere vagyok. Az STO csapat a kezdetektől fogva keményen dolgozott, mostanra szépen kinőttük magunkat, a fejlesztőbrigád immár több mint 60 főt számlál.

Mi a játék háttérsztorija?
A Star Trek Online 2409-ben játszódik a Prime Universe-ben, amely sokkal barátságtalanabb, mint a sorozatok és filmek végeztével volt. A Klingon Birodalom kihátrált a Khitomeri Egyezményből és a Föderációval kötött békeszerződésből, szövetségre léptek az orionokkal, gornokkal és nausicaiakkal, ezzel a totális háború szélére sodródtak a Föderációval szemben. A Romulus pusztulása darabokra törte a romulán népet, kisebb frakciók marakodnak a romokon, amely egykor a Romulán Birodalom volt. A Borg is visszatért új, erősebb asszimilációs technikákkal, és optikáik újra az Alfa Kvadráns fajaira szegeződnek.
Azzal, hogy a jövőbe helyeztük az STO-t, lehetőséget adtunk a játékosoknak, hogy egy ismerős környezetben játszhassanak, és egyúttal találkozzanak a leginkább szeretett és utált fajokkal és csoportokkal. A jövőben játszódó STO-ban a játékosoknak az is megadatik, hogy a kor hőseivé váljanak. Szerettük volna elérni, hogy a játékos úgy érezze, hogy akár ő is lehet a következő Picard, Janeway vagy Kirk.

A Föderáció és a Klingonok lesznek a két választható fél. Sok különbséget fog érezni a játékos attól függően melyik oldalt választja?
Lesznek különbségek a Klingon és a Föderációs játékmenet között, főleg a játékosok által elérhető tartalmakban, de mindkét oldal autentikus Star Trek élményt fog nyújtani.
A Klingon oldal leginkább a PvP-re fókuszál a Föderációs ellenfelek és más klingonokkal szemben is a házak közti harcok során. Az alapvető játékmenetben nem lesznek nagy eltérések, szóval, ha egy föderációs Olympic osztályú hajón tanultál repülni, egy klingon Bird of Preyt is probléma nélkül elvezetsz majd.
Föderációs játékosok is harcolhatnak majd klingonokkal direkt és indirekt PvP-ben, valamit felfedezhetnek új és eddig ismeretlen rendszereket. Azonban a legnagyobb különbség a Föderációs játékmenetben az epizodikus tartalom lesz.

Star Trek Online interjú

Melyek a karakterosztályok a játékban, és hogyan mutatnád be azokat röviden?
Az STO-ban nincs kötött kasztrendszer, mint amilyet a más MMO-khoz szokott játékosok ismerhetnek. A sorozatokból ötletet merítve, a karakteralkotásnál választhatunk egy szakterületet, ami majd egy bizonyos irányba terelgeti karakterünket, de ezen felül a játékoson múlik, hogy a fejlődése során milyen skilleket és hajóosztályokat vesz fel, és milyen tárgyakba fektet be, ezzel kialakíthatja az általa betölteni kívánt szerepet.
Például, ha egy olyan karakterrel szeretnék játszani, amely a társaim támogatására és buffolására fókuszál, akkor választhatom a mérnöki hivatást, vehetek egy Galaxy osztályú csillaghajót, és speciális felszereléssel láthatom el a technikusi készletből, így be tudom tölteni a támogató feladatot.

Mennyire lesz lehetőségünk testre szabni a hajónkat és a kapitányunkat?
A játékosok természetesen választhatnak majd a Star Trek univerzum megannyi híres faja közül, mint például a vulkáni, andoriai, bolián, ember, és a fajokon belül is rengeteg lehetőségünk lesz a saját ízlésünkhöz szabni a karaktert.
A Star Trek Online "Alkosd meg saját fajod" (Create your own Race) szerkesztőjének segítségével a karakterek testreszabhatóságának lehetőségei exponenciálisan nőnek. Mindig is látni akartad, hogy nézhet ki egy vulkáni, andoriai antennákkal? Pakold fel a vulkáni füleket, rakj antennákat a kapitányodra és nézd meg! Aztán változtasd kékre a színét, rakj rá egy bajori orrot, növeld meg a koponya méretét, hogy elférjen benne a hatalmas agy, egyszóval alkoss valami számodra különlegeset.
A Cryptic Studiosnál híresek vagyunk arról, hogy minden termékünk a végletekig testreszabható. Nincs ez másként az STO számára fejlesztett hajórendszerrel sem. Érdekes kihívás volt a rendszer tervezése, mert olyan csillaghajókat szerettünk volna alkotni, amelyek visszaadják a régi jó Star Trek érzést, így a testreszabhatóságot konfigurációkra alapozó rendszerrel oldottuk meg. Így a játékos akár ránézésre, a felépítése alapján megállapíthatja egy másik hajó erőviszonyait, viszont mégis egyéninek fog hatni a hajó attól függően, hogy a másik játékos hogyan állította azt össze. Anyagtípusok, ablakformák, színek és mintázatok, a hajó regisztrációs száma, és persze a gondolák, a csészealj, a hajótest, a pilonok és más hajórészek lehetnek azok, amelyeket a játékos megváltoztathat.

Egy csillaghajó kapitányaként milyen küldetésekre számíthatunk a játék során?
Úgy gondoltuk, hogy unalmasan darálni és tribliket ölni, amíg a játékos szintet nem lép, nem éppen "Star Trekes", ezért úgy alkottuk meg a tartalmakat, hogy a játékos sok különböző és érdekes helyre látogathasson el akár egyetlen alkalom során is.
Az űrben elindulva válaszolunk egy segélyhívásra, áttörünk a blokádon, hogy elérjük a sérült hajót, átsugárzunk a másik hajóra, megmentjük a kapitányt és legénységét, majd egy közeli bolygóra követjük a nyomokat, ahol hatalmas csatában legyőzzük a gonosz idegeneket. És ez csak egy példa volt abból, hogyan nézhet ki az epizodikus tartalom az STO-ban.
Másik hatalmas része a Trek érzésnek, hogy eljussunk oda, ahová még senki nem merészkedett, így az STO-ban is találunk majd tartalmakat, amelyek új és különös rendszerek felfedezésére fókuszálnak.

Star Trek Online interjú

Átélhetünk csatákat az űrben és felszíni harcokat is – milyen százalékban lesznek ezek jelen a játékmenetben? Vagy ez teljesen a játékoson múlik majd?
A játék hatalmas része játszódik az űrben és a felszínen, de úgy jött ki, hogy kicsivel több lesz az űrben kalandozás. Viszont mindkét oldalon lesz bőven elég tartalom, hogy a játékosok kedvükre válogassanak.
Ha szereted a PvP-t és ki akarod vinni az új Defiant osztályú hajódat egy körre, találsz majd űr-PvP pályákat a játékban. Ha ki akarod próbálni a frissen szerzett anti-proton puskádat néhány borg ellen, találsz majd olyan epizódokat, ahol ezt megteheted. Ha nem húzol különösebben egyik oldalra sem, úszhatsz a játék természetes folyásával, és bőven lesz alkalmad megtapasztalni az űrbéli és a földi hadviselést is.

A PvE mód instance-alapú történettel, flottaharcokkal és felfedezéssel várja a játékost, beszélnél erről kicsit részletesebben?
Valóban, a PvE élmény nagyon sokrétű. A fő történetszál az epizodikus tartalmakon keresztül bontakozik ki, amiről már beszéltünk.
A flottaharcok hatalmas események, amelyek teljesítéséhez sok hajóra van szükség. Például, ha borg kockák bukkannak fel a Naprendszer szélén, egy-két hajónál többre lesz szükség, hogy megoldják a helyzetet.
Egy Star Trek játék nem lehet Star Trek, ha nincs benne felfedezés! Sok energiát fektettünk egy olyan rendszer kifejlesztésébe – amelyet kedvesen "Genesis" rendszernek neveztünk el –, amely képes arra, hogy procedurálisan generáljon tartalmat, így szinte végtelen lehetőség nyílik a felfedezésre. A Genesis rendszer segítségével a játékosok mindig találnak majd valami újat és izgalmasat, amit még nem láttak korábban.

Hogyan zajlik a felszíni felfedezés, mit tehetünk, miután lesugároztunk? Minden játékosnak lesz egy saját ötfős csapata, vagy csatlakozhatnak másokhoz és akár közösen is felfedezhetik a bolygót és csinálhatnak küldetéseket?
Természetesen a játékosok összeállhatnak a barátaikkal egy csapatba a felszíni küldetések során. Ha a játékos egyedül játszik, a csapata a hajója tisztjeiből áll majd. Azonban ha összefognak, a csapat tagjai a baráti hajók kapitányai lesznek.
Tartalomtervezőink mindenféle érdekes dolgot eszeltek ki, hogy mit csinálhat a játékos a felszíni pályákon. Keresztülrohanni egy hajón és lekapcsolni a térhajtóművet, mielőtt felrobban, vagy idegen bolygókon kutatni elveszett ereklyék után csak néhány dolog azok közül, amelyeket a játékos a felszíni küldetések során teljesíthet.
Sok közösségi pálya is van, amelyek tartalmaznak felszíni elemeket. Beugranál Quark bárjába egy italra vagy megnéznéd az admirális irodáját a földi űrdokkban? Ezt mind megteheted a kapitányod bőrében.

Star Trek Online interjú

Milyen jelentős újdonságokat nyújt majd a Star Trek Online a többi űrbéli MMORPG-hez képest?
A már felsorolt újdonságok mind kiemelik az STO-t a többi MMORPG közül, és ezek tényleg izgalmas újítások.
Az epizodikus tartalom nagyon érdekes és eddig még nem látott módja a játékos tartalommal való ellátásának, arról nem is beszélve, hogy teljesen eredeti, Trekes érzést kelt.
A szintén említett "Alkosd meg saját fajod" rendszer nagyon érdekes lehet sok potenciális játékos számára. Habár sok játék tartalmaz testreszabható elemeket, ezek sok helyen mégis le vannak korlátozva fajra vagy kasztra. A Star Trek Online-ban annyira emberi vagy idegen karaktert alkothatsz, amennyire szeretnéd, végül pedig valami teljesen egyedit hozhatsz létre.
A Genesis rendszer és a felfedezés, a hajóépítés, a tiszti rendszer, és a lista megy tovább. Ezek mind izgalmas újdonságok a Star Trek Online-ban.

Lesz kapcsolat a játék és a sorozatok/mozifilmek között, mint karakterek, helyszínek stb.? Hát persze! Úgy építettük fel a játékot, hogy akik újak a Trek-verzumban, azok is egyből bele tudják vetni magukat és élvezni a játékot, de ezen kívül sok-sok ismerős esemény, helyszín és karakter is feltűnik majd, aminek biztosan örülni fognak a vérbeli Star Trek rajongók is.
A jövőben járunk, így a mozifilmek és sorozatok szereplői közül sokan eltávoztak már, de összefuthatunk majd a régi hősök leszármazottaival, és a játékosoknak nem egyszer kell viselniük majd a sorozatokból és filmekből ismert karakterek cselekedeteinek következményeit.
Helyszínek tekintetében messzemenőkig hűek tudtunk maradni a Star Trekhez. Meglátogatni a Guardian of Forevert, végigsétálni a Promenádon a kapitányod bőrében vagy körberepülni a Naprendszert a saját felspécizett Akira osztályú hajódon, ezek még az új Trek rajongókat is elkápráztatják majd.

Köszönjük az interjút!

Star Trek Online interjú
Star Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjúStar Trek Online interjú

Fordította: Playbahnosh

Star Trek Online
A legutóbbi Star Trek Online cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.