Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Champions Online

Új szuperhősös játék érkezett a City of Heroes fejlesztőitől.

2009.11.04. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Hősnek lenni jó. Pont. Alapvető tézis ez, amellyel minden kissrác tisztában van attól a szent pillanattól kezdve, hogy először látta meg Bruce Wayne igazságosztó oldalát, avagy éppen Superman kívül hordott alsógatyáját. Mert a hősök tökösek. Szuperképességeiknél csak macsóságuk nagyobb, még ha ezt az esetek nagyobbik részében képtelenek is némi értékelhető élvezeti faktorra váltani a hősöktől olvadozó szebbik nem irányába. A hősökért epedezik minden fiú és lány, illetve hősöktől bomlik minden rosszfiú széles e galaxisban. Bár az amerikai képregény arany-, ezüst-, de még bronzkorának is régen vége, a szuperhősök manapság is rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Sőt, a nagyszámú filmadaptációnak köszönhetően a képregényektől meg nem fertőzöttek millióihoz is eljut egy-egy lézersugár avagy pókháló, hogy az adamantium karmokról már ne is beszéljünk.

Champions Online

Az MMORPG-k terén azonban viszonylag szerény mértékben jelentkeznek a mindenféle mutációval és földöntúli származással megvert szuperlények, melynek okát nem is igen tudnám megmondani. Hiszen miután a Dunát már berekesztették a különféle fantasy MMO-k, ki ne vágyna arra, hogy tesztoszterontól duzzadó főhősét kommandírozva rendet vágjon az intergalaktikus gonoszok soraiban? A jelek szerint ha nem is rengetegen, de azért épp elegen ahhoz, hogy a City of Heroes és City of Villains játékok fejlesztőitől mintegy nem hivatalos folytatásként nemrég megjelenjen cikkünk címszereplője, a Champions Online, hogy újabb pofont adjon nem csupán az intergalaktikus, hanem a merőben földhözragadt gonosz néniknek és bácsinak is. De főleg a bácsiknak.

Az első, amivel szupervilági pályafutásunk során szembesülni fogunk, értelemszerűen a karaktergenerátor, amely nélkül RPG aligha létezhet; illetve a Champions Online esetében Sims nem létezhet. Tudniillik a Cryptic Studios legújabb alkotásában folytatja a City of Heroes által kitaposott nyomvonalat, amelyben mindent a szemnek és a játékosnak, azaz karakterünket abszolút saját ízlésünknek megfelelően alakíthattuk. Bárhogyan. Mindezt a Champions Online értelemszerűen újfent megfejelte kistrillió csáprágóval, polipkarral és hangyafejjel annak érdekében, hogy olyan szeretetreméltó héroszokat alkossunk meg, kiknek nemcsak hősiességétől, hanem a puszta látványától is elalél mindenki. A lehetőségek tárháza ha nem is végtelen, de tény, hogy pusztán a karaktergenerátorral el lehetne ütni a teljes nyugdíjas éveket, ami garantálja, hogy itt soha nem fog fellépni a WoW-ban például mindennapos eset, miszerint négy tök ugyanolyan tauren sámán üldögél egymás mellett a megvilágosodást és az elfet keresve.

Champions Online

Sajnos a karakterünk milyenségének megválasztásakor már meglehetősen beszűkülnek a lehetőségeink, mintha csak egy szaúdi molla fejébe látnánk be. Összesen tizennyolcféle rendkívül hősies alapbeállítás létezik, amelyek mintegy instant csomagban kínálják a sugárfertőzött világmegmentőt meg a high-tech bádogembert, no és persze a túlvilági démont. Az elemeket vegyítve azonban tetszés szerint mi is beállíthatjuk hősünk alapképességeit. Legyünk bár merőben átlagos, lézerszemmel és repüléssel operáló hős avagy mágus, netán fegyvermániákus mesterlövész, mindezen képességeket bizonyos szintig vegyíteni is tudjuk – más kérdés, hogy mennyiben érdemes ezt megtennünk. Miután mindent beállítottunk, és gondolatban újfent átsuhantunk a külcsínt érintő potom félmilliónyi lehetőség fölött, neki is láthatunk a világmegmentésnek.

"Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan" – így a világot 10%-ban megmentő és 90%-ban közben leromboló nagy hadjáratunk első állomásaként meg kell mentenünk Millenium Cityt a rettenetes nevükkel szinkronban ritka ocsmány pofázmánnyal felvértezett quarrok támadásától. A háttérben azonban nem a sáskaszerű terráriumszökevények, hanem az ördögi Dr. Doom áll, akinek nevével még sokszor fogunk találkozni a játékban, amelyben egyébként a kerettörténet kellőképpen lassan bontakozik ki. A Champions Online világa egyfajta keveréke az '50-es, '60-as éveknek, pontosabban azok képregényvilágának és napjainknak, azzal a lényegi különbséggel, miszerint itt minden bokorban minimum féltucatnyi hős vár ugrásra készen arra, hogy... pizzát szállíthasson. Vagy kínai kaját. Esetleg hogy elmehessen postásnak. Ugyanis az univerzum, amibe csöppenünk, nem állíthatnánk, hogy hiányt szenved szuperhősökben, sőt, már-már szinte túlkínálat jelentkezik a hőspiacon – ami persze logikus annak fényében, hogy jelen MMO-ban minden pattanásos tizen- és huszonéves óriási démonként materializálódhat, de inkább egyenes következménye mindez magának a világnak, amelyben hemzsegnek a kolosszális képességekkel felvértezett világmegmentők, és valósággal elborítják a póriasabb héroszok. Kezdetben már csupán emiatt sem igazán jön át a szuperhős hangulat, azaz, hogy mi vagyunk az ember a gáton. Kicsivel később pediglen azért nem fog átjönni a "hú de fasza vagyok" hangulat, mert minden gizda gengszterke fogja magát és fél kézzel lecsap minket. A kötelező szintlépesek persze segítenek a bajon, azonban így nagyon passzentosan be van lőve, hogy mi és merre, különben jön az újjáélesztés. Holott a harcban olyan relatív újításokkal találkozhatunk, mint például az, hogy az összecsapások közben is képesek vagyunk mozgásra a szélrózsa minden irányába – akár felfelé is. Minden valamirevaló hős tud ugyanis repülni, vagy legalább ugrálni, mint a nikkelbolha, avagy teleportálni, vagy vakondokként a földet túrni. Ennek folyamán ellenségeinket egészen változatos irányokból lephetjük meg, ami bár jól hangzik, nem feltétlenül takar mézeshetekkel felérő gyönyöröket, hiszen ugyan mi vagyunk a szuperlézereket szupermesszire szóró szuperhős, mégis az utolsó nyomorult zombi messzebb dobálja a kavicsait, mintsem hogy mi elérnénk addig. Az így fellépő hátrányokat menekülés közben aligha kell ecsetelgetnem, igaz, az elhalálozás majd újjáéledés nem jár különösebb levonásokkal.

Champions Online

Ellenfeleinktől némileg megvédhetnek a társaink is, hiszen mire jó egy MMO, ha nem tápolásra, meg koreaiakkal való chatelésre. Több küldetés kizárólag a csoportos élvezetek felé tereli a szuperhős fiát, lányát, igaz, a legtöbb MMO-val ellentétben a Champions Online olyan rettenetesen nem kényszeríti rá a játékost, hogy csatlakozzon valamely frakcióhoz, csoportosuláshoz, és egyáltalán, foglalkozzon picit az egyes régiókban megtalálható maximum 100 főnyi emberi játékossal is. Az adott területek szinte minden esetben egy, illetve több külön küldetésfolyamot takarnak, saját történettel, amelynek során felkészülhetünk arra, hogyan is fogjuk a végén lecsapni a lokális főgonoszt. Ezek a történetek többségükben tipikusan klasszikus(an bárgyú) képregényekbe illő sztorik, amely életérzésre a már említett világ is csak ráerősít. No meg persze a grafika, amely a cell shading ösvényein vezet el minket a képregényekhez vezető rögös úton. Inkább karakteres, semmint gyönyörű, azonban a grafikusok sikeresen elérték, hogy az említett technológiának köszönhetően a nem túlzottan ritkán jelentkező elnagyolt, alacsony részletességű modellek és textúrák ne legyenek különösebben feltűnőek.

A gonoszok azonban nem csupán merő kedvtelésből lézengenek és termelődnek újra igen sűrűn, hanem hősködésünk 25. szintjénél megalkothatjuk saját nemezisünket is. Különbejáratú ősellenség, csak nekünk, csak most, és csakis tonnányi csatlósával együtt! Remek újítás ez, ahogyan az is, hogy számos társával ellentétben cikkünk alanya már megjelenésekor sem hemzsegett a hibáktól, hanem egy szinte már bugmentesnek tekinthető játékot kaptunk a kezünk közé, ami az MMORPG-k terén ha nem is ritka, általánosnak semmiképpen sem nevezhető fejlemény.

Champions Online

Bár nem állítanám, hogy a Champions Online alapjaiban rengetné meg kerek világunk kocka játékosait, mindenképpen figyelemreméltó alkotás a sok egy kaptafára készülő MMO között, hiszen nem csupán egy, az átlagtól jelentősen eltérő világgal bír, hanem számos remek ötlettel is gazdagítja a stílust. S hogy mindennek a vége mindenképpen csak tápolás, tápolás és tápolás a végtelenségig? Nos, erről már aligha maga a Champions Online tehet. Ez kérem egy ilyen játékstílus. ■

Champions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions OnlineChampions Online

értékelés

Champions Online

Champions Online
Pozitívumok
  • Jópofa világ
  • Kimeríthetetlen karaktergenerátor
  • Remek grafikus stílus
  • Helyenként igen ötletes
Negatívumok
  • Specializációk korlátai
  • Kiegyensúlyozatlan játékelemek
  • Néhol kicsit átgondolatlan fejlesztések
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 9
hangulat 8
Champions Online
A legutóbbi Champions Online cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.