Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Resident Evil 5

PC-re is megérkezett a népszerű túlélőhorror játék ötödik epizódja.

2009.11.10. 00:00 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A tekintélyes múlttal rendelkező Resident Evil sorozat idén az ötödik felvonásához érkezett, amelyben fényes nappal kell hentelnünk a Las Plagas vírussal fertőzött egyedeket Afrika földjén. A tavasszal megjelent PlayStation 3 és Xbox 360 verziók után ősszel PC-re is megérkezett a játék. Mivel a PS3-as verzióról már született egy ismertető, így ezen írás a PC-s átirat különbségeire fog fókuszálni.

Resident Evil 5

Röviden azért összefoglalom, hogy mégis miben más a Resident Evil 5, mint a korábbi epizódok. Először is az atmoszféra más lett, mint a korábbi részekben. A kevésbé sötét helyszínek, és a sokkal akciódúsabb játékmenet miatt kevésbé lett félelmetes, baljósló, rémisztő a játék, mint a korábbi Resident Evil alkotások. Ezt vérmérséklettől függően lehet pozitívan és negatívan is megítélni, összességében szerintem a pörgős játékmenet nem vált a Resident Evil sorozat kárára. A másik fontos tényező a mindig mellettünk lévő társunk, Sheva Alomar jelenléte. A csinos hölgy mesterséges intelligenciája remekül sikerült, tényleg új dimenziót ad hozzá az eddigi Resident Evilök játékmenetéhez. Ehhez kapcsolódóan a kooperatív játékmód is telitalálat, haverunkkal vállvetve küzdve nagyszerű élményekben lehet részünk. Az új Resident Evilben feltűnnek quick-time eventek is, és bár biztosan sokan szeretik ezt a reflexfejlesztő gombnyomkodást, szerintem kihagyható lett volna a játékból. Viszont a pályák közötti tárgyvásárlás és eladás, valamint a fegyverfejlesztés ötletes újítás, nincs is annál nagyobb élmény, mint amikor kimaxolt sebzésű shotgunnal vágunk rendet a ránk támadó vérszomjas ellenfelek tömegében.

És hogy miben más a PC-s verzió, mint a tavasszal tesztelt PS3-as? Ha nagyon gyorsan le akarnám zárni a cikket, akkor azt írnám, hogy szinte semmiben. No azért mégis akad pár apróság, amit érdemes megemlíteni. Először is maga a konverzió egésze érdemel dicséretet. Szépen optimalizált lett a játék, és az irányításra is odafigyeltek, szóval egy igényes átirat született. Főleg a korábbi Resident Evil portokhoz képest feltűnő a különbség, amelyek eddig eléggé összecsapottak voltak. Elég csak a Resident Evil 4 grafikájára visszaemlékeznünk, amely körülbelül a PS2 grafikai szintjét ütötte meg. Most azonban dőzsölhetnek a csúcskonfigurációval rendelkező PC-sek, hiszen itt lett a legszebb a Resident Evil 5. Tűéles grafikai kidolgozottság, rendkívüli igénnyel kidolgozott karakterek, animációk, és szemkápráztató robbanás-, tűz- és füsteffektek jellemzik a játékot. Az átvezető animációk is normális minőségben láthatóak, nem agyontömörített videókat kell megtekintenünk, mint a PC-s Resident Evil 4 esetében.

Resident Evil 5

Nemcsak a grafika terén figyeltek oda a konverzióra a Capcom jómunkásemberei, hanem az irányítást is a PC-s szokásokhoz igazították. Aki játszott már TPS-sel, annak egyből kézre fog állni az irányítás. Ugyan a PC-s perifériák (egér+billentyűzet) miatt jött egy olyan hozomány is, hogy sokkal könnyebben fogunk célozni, és az egér segítségével hajszálpontosan fogjuk osztani a headshotokat. Ezáltal még kevésbé lett félelmetes az atmoszféra, és könnyebb lett a játék, de a lehetőség megvan, hogy gamepadet csatlakoztassunk az autentikusabb élmény érdekében. Egyébként a konzolos verziókhoz képest nagyobb lett a célkereszt a mászkálós részeknél, míg a párszor előforduló járműves, rögzített pozícióban való mészárlásoknál alig látható méretűre zsugorodott. Továbbá kaptunk PC-n gyorsbillentyűket a 180 fokos gyorsforduláshoz, a késünk elővételéhez, és az 1-9-es numerikus billentyűkkel a tárgylistánkból is egyből fel tudjuk használni a dolgainkat.

Érdekesség: A RE5 PC-s változata elsőként támogatja teljes körűen az NVIDIA 3D Vision technológiáját. Azaz míg a többi ezt alkalmazó játék a 3D-s megjelenítést úgy oldotta meg, mintha ablakként néznénk be a játéktérbe, a Resident Evil 5 esetében már olyan érzésünk lesz helyenként, mintha a zombik kiugranának a képernyőből. Sajnos ezt a teszt során nem tudtuk alaposan kipróbálni, de Kölnben a gamescom alkalmából volt szerencsém "látni a jövőt", azaz az NVIDIA standján megmutatták, hogyan is néz ki a gyakorlatban a 3D megjelenítés. Mit ne mondjak, igencsak impresszív volt a látvány a 120 Hz-es Samsung LCD és a speciális szemüveg használatával. A játékban ráadásul az átvezető jelenetek is három dimenzióban jelennek meg. A technológia alkalmazásához a szemüveg és egy megfelelően gyors NVIDIA videokártya mellett 120 Hz-es LCD vagy legalább 100 Hz-es CRT monitor szükséges. (Dino)

Resident Evil 5

A kooperatív módnál a konzolos verzióktól eltérően PC-n nincs osztott képernyős megoldás, így mindkét játékosnak rendelkeznie kell a játék egy példányával. A Games for Windows Live-on keresztüli kooperatív módba való bejelentkezés egyébként abszolút zökkenőmentes, bármikor beléphet vagy kiléphet társunk, és kilépése esetén egyből az MI veszi át karaktere irányítását. Ami még új a PC-s verzióban, az a két főszereplő számára megszerezhető egy-egy plusz kosztüm mellett a végigjátszás után elérhető Mercenaries játékmód bővítése. A No Mercy-nek elnevezett módban ellenfelek végeláthatatlan hordái zúdulnak nyakunkba, és egyetlen célunk a minél tovább életben maradás. A vérgőzös aprítás kellemes felüdülést nyújt a nap közben megfáradt idegeink pihentetésére, ahogy egymás után zúzzuk le az életünkre törő rémségek hadait.

Tehát a Resident Evil 5 nagyon jól sikerült PC-re is, egy kiváló, minőségi konverziót kap kézhez a vásárló. Így aki nem játszott még vele konzolon, és szereti az akció dús, adrenalin fűtötte túlélőhorror játékokat, mindenképpen tegyen vele egy próbát! ■

Resident Evil 5
Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5Resident Evil 5

értékelés

Resident Evil 5

Resident Evil 5
Pozitívumok
  • Játékbeli partnerünk remek MI-je
  • PC-n még gyönyörűbb helyszínek, animációk, effektek
  • Minőségi, igényes konverzió
  • Izgalmas, akció dús játékmenet
  • Remek kooperatív játékmód
Negatívumok
  • Kevésbe félelmetes az atmoszféra, mint a korábbi részekben
  • Az egér használata miatt néhol túl könnyűvé váló nehézség
9,0
grafika 10
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 8
Resident Evil 5
A legutóbbi Resident Evil 5 cikkek, hírek

hozzászólások (4)

nyomi
nyomi 2009.11.11. 03:53
nekem valahogy jobban tetszett xboxon, mint pc-n... lehet azért, mert pc-n még zavaróbb volt, hogy nem lehet sétálni meg lövöldözni egyszerre :-|
maxcavalera
maxcavalera 2009.11.11. 21:52
Szerintem a negyedik rész jobb volt-sokkal!
fete
fete 2010.01.01. 20:38
Sziasztok!

Hogy lehet menteni a Resident Evil 5-ben?
Magyar nyelvű változata van-e?

Fete
maxcavalera
maxcavalera 2010.09.01. 22:29
A játékot,nekem automatikussan menti el. De aszem kell, az a windows LIVE.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?