Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Champions Online - Bill Roper interjú

Az első hónapok tapasztalatairól kérdeztük a veterán játékfejlesztőt.

2010.01.02. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

Bill Roper
Bill Roper
Négy hónapja indult el a Cryptic Studios szuperhősös MMORPG játéka, a Champions Online. A fejlesztésben részt vett Bill Roper is, aki korábban a Blizzard North alelnöke volt, majd a Flagship Studiosszal történt próbálkozás (Hellgate: London) után a Cryptichez csatlakozott, ahol designigazgatói és produceri minőségben dolgozik a Champions Online projekten. Interjúnkban az indulás utáni tapasztalatokról kérdeztük.

Champions Online - Bill Roper interjú

PC Dome: Kezdjük statisztikai adatokkal: hányan csatlakoztak a játékhoz és hány karaktert hoztak létre az első hetek során?
Bill Roper: A játék megjelenését követő első pár hónap alatt több mint egymillió karaktert kreáltak, és folyamatosan csatlakoznak új játékosok, ahogy egy-egy ingyenes hétvégét vagy más ösztönző programot biztosítunk. Folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy minél több embert bevonjunk a játékba.

Van olyan karakterosztály, amely jelentősen népszerűbb a többinél? Vagy olyan tulajdonság, amelyet sokkal többen választanak karakterük megalkotásakor?
A Champions Online-ban alapvetően nincsenek előre definiált osztályok, de vannak olyan szupererő-csoportok, amelyek különösen népszerűnek bizonyultak játékosaink körében. Nagy kedvencek az olyan klasszikusok, mint a tűz vagy az elektromosság, de a sokkal ezoterikusabb erő és gadgeteering is népszerű. A rendszer legjobb tulajdonsága, hogy teljesen nyitott, azaz megalkothatod az általad elképzelt hőst anélkül, hogy be lennél szorítva egy karakterosztályba vagy egy képességcsoportba.

Mi volt az indulás után a játékosoktól kapott legjobb visszajelzés számodra?
Sokkal kevésbé egy visszajelzésről van szó, mint inkább a közösséggel kialakított folyamatos kommunikációról. Például a Powerhouse-on jelentős változtatásokat végeztünk, arra alapozva, hogy mit akartak a játékosaink. Nem csak azt szerették volna, hogy egy képességet annak megvétele előtt egyszerűen kipróbálhassanak, hanem hogy mindezt egy-egy konkrét szituációban tehessék meg – így megadtuk nekik ezt a lehetőséget.

Champions Online - Bill Roper interjú

Van bármi olyan dolog, amit máshogy csinálnál, ha ma indulna el a Champions Online?
Persze! Sokkal több idő kellett volna a játék általános kiegyensúlyozására, és ebből problémáink is adódtak, amikor jelentős változtatásokat kellett tennünk a tapasztalati/nehézségi görbéken, már a korai indulást követően. Mire az emberek többsége megkezdte a játékot, a tapasztalati görbe már igen közel volt ahhoz, amit szerettünk volna, de a korán csatlakozó játékosok közül páran bosszúsak lettek a változásoktól. A szuperképességek kiegyensúlyozására is jobban oda kellett volna figyelnünk az indulás előtt.

Mi volt a játékosok reakciója a képregényszerű, cel-shaded grafikára? Honnan jött az ötlet, hogy ezt a stílust használjátok?
A művészeti stílust direkt úgy választottuk ki, hogy tükrözze a négyszínű képregények világát, amelyet ebben a játékban életre akartunk kelteni. A játékosok nagyon jól reagáltak a Champions Online grafikai megjelenésére, teljesen elfogadták a stílusbeli döntést. Számos grafikai beállítási lehetőségük van azonban a játékosoknak, és ezek némelyike csökkenti a képregényszerűséget, tehát akinek ez nem annyira jön be, kicsit tud módosítani rajta.

Milyen új tartalom kerül a játékba az év végéig? Gyors ütemben bővítjük új tartalommal a játékot. Nemrég indult el az "Attack of the Misfit Toys" event, amely az új évbe visz át, és többek között ezek találhatók benne:
- Egy különleges ünnepi esemény keretében Black Harlequinnel szállhatunk szembe, mindenki számára megmentve az ünnepet. De vigyázni kell, mert amerre Black Harlequin jár, nyomában ott a félelmetes Clarence is!
- Új ruhadarabok, mint például egy steampunk monokli.
- Nyolc új akciófigura.
- Új perkek, melyeket összegyűjtve különleges ruhafejlesztésekhez lehet jutni.
2010-ben rengeteg további újdonság lesz, újra bevezetve népszerű játékelemeket, és természetesen meglepetések is várhatók. Egy csomó dolog szerepel a terveink között, amelyekkel folyamatosan nagyobbá és nagyobbá tesszük a játékot. ■

Champions Online - Bill Roper interjú
Champions Online - Bill Roper interjúChampions Online - Bill Roper interjúChampions Online - Bill Roper interjúChampions Online - Bill Roper interjúChampions Online - Bill Roper interjúChampions Online - Bill Roper interjú
Champions Online
A legutóbbi Champions Online cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.