Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dragon Age: Origins - Awakening

Megérkezett a kiegészítő lemez a tavalyi év legjobb RPG-jéhez.

2010.04.09. 00:00 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A Dragon Age: Origins számtalan szavazáson begyűjtötte a 2009-es év legjobb RPG-jének járó címet (többek között a PC Dome díjkiosztóján is). És tegyük hozzá, abszolút megérdemelten vívta ki mind a szakma, mind a játékosok elismerését ez a fantasztikusan megkomponált alkotás. Igaz, a Bioware-től megszokhattuk a csúcsminőséget, így csak akkor lepődnénk meg, ha véletlenül egy gyengébb játékprogram kerülne ki a kezeik közül. Természetesen erről most szó sincs, és annyit már elöljáróban közlök, hogy az Awakening (magyar alcímén Eszmélés) mindenkinek el fogja nyerni a tetszését, aki Ferelden hősévé vált az alapjátékban.

Dragon Age: Origins - Awakening

Igazából mire is vágyik az ember egy jó kiegészítő lemez esetében? Kapjunk minél több új tartalmat (varázslatokat, ellenfeleket, fegyvereket, képességeket és felfedezhető területeket), valamint minél hosszabb játékidőt. Ha ezen kitételek teljesülnek, már abszolút elégedettek lehetünk. Sok játék esetében az is kritérium, hogy az alapjáték hibáit javítsák ki. Nos, a Dragon Age: Originsben szinte minden jó volt (a korábbi cikkben említett apró gondokat kivéve), így javítani sem igazán kellett, csak folytatni a zseniális történetet. Tehát a grafika, irányítás, hangok, zenék terén is az alapjátékban már megtapasztalt, felső kategóriás minőséget kapjuk a kiegészítőben (természetesen a most is jól megírt magyar feliratozást beleértve).

Dragon Age: Origins - Awakening

Az Awakeninget kezdhetjük korábbi karakterünk importálásával, vagy akár egy teljesen új, 18-as szintű orléziai Gray Wardent is generálhatunk. Az importálásnál arra ügyeljünk, hogy az inventoryból nem minden tárgy marad meg (ez a Warden's Keep DLC-s tárgyakat érinti tapasztalataim szerint), no és ami felszerelést a korábbi társainkon hagytunk, annak is búcsút inthetünk. Ugyanis egy új történetbe kezdünk az Awakeningben, mely során egy kivétellel csak új kísérőket fogunk irányítani. A sztori szerint hat hónappal járunk az alapjáték végkifejlete után, és Grey Warden parancsnokunkkal éppen megérkezünk Vigil's Keepbe, hogy berendezkedjünk rendünk új főhadiszállásán. Azonban az erődítmény darkspawnok támadása alatt áll, és a rémségek kipucolása közben egy beszélő példányra is ráakadunk. A feladatunk tehát az újabb, szervezett irányítást mutató darkspawn fenyegetés felderítése és megszüntetése lesz. A történetet most is jól megírták, de nekem hiányzott, hogy néhány ponton nem csatlakozik a sztori az Originshez, azaz nem teljes mértékben az ott abbahagyott történetszálat folytatjuk ezúttal. Például többek között kíváncsi lettem volna arra, hogy mi történt az összes korábbi harcostársunkkal. Mondjuk ez valószínűleg tudatos döntés a történetvezetést illetően, és remélhetőleg sok felmerült kérdésünkre a Dragon Age 2-ben fogunk választ kapni. Még egy dolog zavart a történetben: ezúttal sokkal könnyedebben lett kezelve a Grey Wardenné avatás szertartása. Nincs komoly, szigorú kiválasztási folyamat, hanem csak rábólintunk az adott személy beavatására, és vagy túléli, vagy nem.

Dragon Age: Origins - Awakening

Az Awakeningben új térképet kapunk, változatos helyszínekkel. A saját erődünk mellett megfordulunk majd többek között Amaranthine kikötővárosában, Kal'Hirol törpe erődjében, Blackmarsh lápvidékén és Wending Woods erdejében. Az új helyszínek érdekesek, jól kidolgozottak, és a rajtuk zajló küldetések is többnyire nagyon ötletesek. Saját erődünk karbantartása és a politikai/diplomáciai jellegű küldetések változatosak, és egyben nehéz döntések elé állítanak. A társainkat illetően az egyetlen visszatérő játszható karakter a részeges törpe harcos, Oghren. Nos, nekem nem ő volt a kedvenc karakterem az alapjátékban, de alkoholista és szexista beszólási között most is vannak ütősek. Még feltűnik Alistair és Wynne is, de a többiekkel sajnos nem találkozhatunk (ó, Morrigan, de hiányzol...). Ez viszont azt jelenti, hogy új karaktereket ismerhetünk meg: két harcos (Mhairi és Justice), két tolvaj (Sigrun és Nathaniel Howe) és két varázsló (Anders valamint Velanna) csatlakozhat hozzánk Oghren mellett. Alapvetően jól eltalált karakterek, különösen a szellem formájában megismert Justice és a macsós stílussal bíró Anders (aki viszont egy nyávogó kismacska hatására teljesen megszelídül). Nathaniel Howe karaktere azért érdekes, mert ő az Originsben általunk lemészárolt Arl Rendon Howe fia, és a fiatalember első körben még el akar tenni minket láb alól. Tehát érdekesek új társaink, de én azon a véleményen vagyok, hogy az alapjáték karakterei azért emlékezetesebbek voltak. Emellett a játékbeli romantikus kapcsolatok híveit sajnos el kell keserítenem, mert hiába az új karakterek, az Awakeningben nem alakíthatunk ki románcot egyikükkel sem. Igaz, ezúttal is vannak személyes küldetéseik, és az elfogadási szintjükre most is érdemes odafigyelnünk.

Dragon Age: Origins - Awakening

Természetesen a felvehető új fegyverek, páncélok és tárgyak (a stamina potion különösen hasznos harcosoknak és tolvajoknak) mellett a karakterfejlesztésben is kapunk újdonságokat. Mindhárom karakterosztály (harcos, tolvaj, varázsló) kapott 2-2 további specializációt, a mágusok kapnak új – többségében jól használható – varázslatokat, és új talentekkel is bőven el leszünk látva. A skillek is kaptak három új csoportot: az életerőt fejlesztő vitality, valamint a stamina/mana mennyiséget növelő clarity passzívan tápol, de a rune crafting segítségével immár mi készíthetjük el saját rúnáinkat, melyeket ezúttal fegyverek mellett páncélokba is beépíttethetünk. Azonban az "enchantmentet" ezúttal sem kerülhetjük el, ugyanis mi csak létrehozzuk a rúnákat, beépíteni már kizárólag más segítségével tudjuk őket. A harcok ezúttal is nagyon szórakoztatóak és kellően taktikusak: remekül lehet használni az új varázslatokat/talenteket, bár döntően a korábbi taktikáinkra fogunk támaszkodni (például a Cone of Cold, a Crushing Prison és a Fireball továbbra is prímán használható). A nehézséget is jól belőtték, sőt normal fokozaton kicsit könnyűnek is éreztem néhol a játékot a 23-as szinten importált, kétkezes fegyverekre specializált harcosommal. Természetesen szörnyekből és ellenfelekből szép számmal kapunk aprítani valót, ezúttal is szembesülni fogunk sárkányokkal és irdatlan, drabális monsterekkel. Egyetlen új tárgy szerepeltetésével nem értettem egyet: a Herrentől 6 aranyért megvásárolható Manual of Focus könyvecskék segítségével ugyanis teljesen újraalkothatjuk karaktereinket (képességpontokat, skilleket, talenteket illetően). Ez szerintem megbontja az RPG szabályrendszerét, és használata rombolja a játékélményt. Persze senkinek sem kötelező élni a Manual of Focus adta lehetőséggel.

Dragon Age: Origins - Awakening

Az Awakening körülbelül 25 órás játékidővel bővíti a Dragon Age: Originst, és bár nincsenek benne eget rengető újdonságok, az alapjáték meghosszabbításaként értelmezve remekül sikerült. Ugyan kicsit magas fogyasztói árral bír, de nem sok kiegészítőről mondhatjuk el, hogy 25 kellemes játékórát ad az alapjáték magas minőségi jellemzőit mind megtartva. Aki végigjátszotta a Dragon Age: Originst, annak kötelező erre is beruháznia, aztán már nincs más hátra, mint tűkön ülve, messiásként várni a Dragon Age 2-t. ■

Dragon Age: Origins - Awakening
Dragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - AwakeningDragon Age: Origins - Awakening

értékelés

Dragon Age: Origins - Awakening

Pozitívumok
  • Jól használható új varázslatok, képességek, tárgyak
  • Jó sztori, izgalmas küldetések, változatos helyszínek
  • Ugyanolyan minőségi alkotás, mint az alapjáték
Negatívumok
  • Az új karakterek annyira nem emlékezetesek
  • A történet kapcsolódhatna jobban az Originshez
Minimális rendszerigény: Dragon Age: Origins alapjáték, Intel Core 2 1,6 GHz/AMD 64 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM (1,5 GB Vista/Win7 esetén), Radeon X850 256 MB/GeForce 6600 GT 128 MB vagy jobb videokártya (Vista esetén Radeon X1550 256 MB/GeForce 7600 GT 256 MB), 20 GB HDD
8,5
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 9
Dragon Age: Origins - Awakening
A legutóbbi Dragon Age: Origins - Awakening cikkek, hírek

hozzászólások (7)

Balanses
Balanses 2010.04.11. 15:45
:-O:-O:-O
Kemloth
Kemloth 2010.04.15. 18:40
Hmm... nyárra akartam eredetileg beszerezni, de lehet, hogy hamarabb is megveszem. Áprilisban már biztosan nem, de májusban esetleg.
De előbb-utóbb biztos. Addig is egyszer legalább végigtolom az alapjátékot! 8-)
Richie
Richie 2011.01.10. 20:15
Most fejeztem be. Nem rossz, nem rossz, de kicsit hevenyészett. Kicsit gyorsan és logikátlanul ér véget, és van egy csomó olyan esemény, amit mintha mát láttam volna...
Mint amikor visszatapsolják a színészeket még 1 dalra. A dal jó, a színészek jók, de azért mégiscsak érződik rajta, hogy ez már csak a ráadás...
Sucee
Sucee 2011.01.10. 20:38
SPOILER
Nem tudom pontosan, hogy a "gyors és logikátlan" befejezés alatt erre gondolsz-e, de amikor az volt az "outro", hogy wardenünk egy tőrt szúrt a Mother szájába, aztán minden további nélkül megfordult és elsétált... Hát, érdekes arcot vágtam, az biztos :D
Richie
Richie 2011.01.11. 00:20
Nekem éppen villám volt... :) De jah, meg előtte is. Megy a nyomozás, meg az ítélkezés, közben még az opcionális dolgok felénél sem tartok. Erre menni kell csatába, de nem egyértelmű, h ez most a végső csata lesz-e, aztán hipp-hopp, máris ott vagyunk. De különösebb jelentősége már nincs, hogy a várost, vagy a Strázsát mented-e meg. A társak sem túl izgik. Én végig Anderst, Igazságot és Ogrent használtam, bár pl. az első részben Ogrent nem csíptem.
Ja, meg ugye az Originben ennél 20x nagyobb területet járhatsz be, és gyűjtesz sereget. Ferelden hős királya, akit mellesleg én ültettem a trónjára miért nem küldött egy árva katonát sem?!
Felmelegített töltöttkáposzta... na persze egy csomó máshoz képest még így is zseniális, de az alapjáték mellett azért gyenge.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?