Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Megújulva, de a klasszikus játékmenethez visszanyúlva folytatódnak a Sam & Max epizódok.

2010.05.24. 16:55 | szerző: Morello | Ismertető/teszt

Már előre kiterveltem, milyen jól kibabrálok majd főszerkesztőnkkel az új Sam & Max epizód kapcsán. Kuncogtam magamban, ahogy elképzeltem a jellemzően bő lére eresztett cikkeimhez szokott Dino kikerekedő szemeit, amikor a Sam & Max: The Devil's Playhouse - The Penal Zone című doksit megnyitva összesen egyetlen mondatba botlik: minden ugyanolyan, mint eddig, mindössze egy újabb küldetést kapunk.
Nos, végül velem babrált ki a Telltale Games, ugyanis a harmadik évad egyáltalán nem olyan lett, mint azt az előző kettő alapján megszoktuk. Már a főmenü is gyanúsan eltér az eddigiektől, az új játékot elindítva pedig még inkább meglepődhetünk. A Telltale Games eddigi Sam & Max epizódjait pofonegyszerű point & click módon lehetett kezelni, a nem túl látványos, de jópofa 3D-s rajzolt világban. Grafikai téren most előreléptünk, irányítás terén pedig egy aprót vissza. Ugyanis a The Devil's Playhouse címet viselő harmadik széria már inkább egy animációs film benyomását kelti, látványosabb, „háromdésebb”, komponáltabb az eddigieknél, ami egy kicsit furcsa ettől a mindig is rajzfilmes alapokon nyugvó játéktól, de megszokható.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Ötszörös röhögőgörcs jön, lökött hősökön.

Másrészről pedig az irányítás hellyel-közzel visszakacsint az 1993-as kiadású, kalandjáték klasszikusnak bátran nevezhető Sam & Max: Hit The Road felé. A pointer is ugyanazokat a formákat veszi fel, amiket a LucasArts egykori remekművében megismerhettünk, csak hogy még nyilvánvalóbb legyen a retro feeling. Tehát az egyszerű point & click maradt, de néha kombinálnunk kell a tárgyainkkal, bizonyítékokat gyártani, a jegyzeteinket böngészni stb.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Az irányítás és az ikonok kaptak némi retro jelleget.

És ami teljesen újszerűnek számít, hogy Max pszichikus képességeket kapott, amely segítségével képes átváltozni egy céltárgyra, gondolatot olvasni, teleportálni és hasonlók. Még jövőbe látó képessége is van, ami mindig egy kis súgást jelent a megoldáshoz. Nekem annyira nem jött be ez az újítás, abszolút nem illik a Sam & Max világba, bár végül is hozzá lehet szokni. Az új epizód kezdése is elég kaotikus. Fogalmunk sincs, mi történik, hol vagyunk és mi a szituáció, pláne az előző évadok történéséhez képest. Persze értem én, hogy ez a látomás az irányítás újdonságainak bemutatásául szolgál, de mégis kezdetben elkedvetleníti a játékost, aki értetlenül áll a semmihez nem köthető, érthetetlen szituációban, amíg végre helyére nem kerülnek a dolgok.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Max új képességeivel új kombinációkra nyílik mód.

A sztori menete illeszkedik a szokásos Sam & Max őrülethez, a két dilis zsaru ismét a legképtelenebb kalandokon, akadályokon (és azok még képtelenebb, elmeháborodott megoldásain) kell hogy keresztülverekedje magát, amíg sikerül (látszólag) pontot tenni az ügy végére. Az eddig megismert szereplők jó része ebben az epizódban is feltűnik, a továbbjutás pedig nem túl nehéz a játékban, általában kitalálhatók a megoldások, Max képességei is segítenek ebben.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Érdekes, hogy minden földönkívüli békével és szeretettel érkezik, csak amikor megismerik a földi viszonyokat, akkor jönnek rá, hogy mégis jobb lenne elpusztítani a Földet... :)

Eredetileg nem akartam osztályozni, lévén csak egy új epizódról (évadról) van szó, de mivel eléggé megváltozott a játék az eddigi két szezonhoz képest, mégis megteszem. Szerencsére a sorozat hangulata, a szokásos poénok és őrültségek megmaradtak, szóval aki az eddigi epizódokat végigvitte, bátran folytathatja a történetet a harmadik évaddal.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Max, a Freelance Police lököttebb fele.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Óóóhh, bárcsak ilyen könnyen menne!
Sam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's Playhouse

értékelés

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Pozitívumok
  • A szokásos Sam & Max hangulat
  • Némi retro hatások
  • Kicsit komplexebb megoldások, mint az eddigi évadokban
Negatívumok
  • Zavaros kezdési szituáció
Minimális rendszerigény: 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, DirectX 8.1 kompatibilis videokártya 128 BM memóriával, DirectX 9.0c (Mac verzió is elérhető)
Ajánlott konfiguráció: 3 GHz-es Pentium 4 vagy hasonló teljesítményű processzor, 256 MB-os videokártya
8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9
Sam & Max: The Devil's Playhouse
A legutóbbi Sam & Max: The Devil's Playhouse cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.