Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Split/Second: Velocity

A Pure fejlesztői a Burnout széria nyomában járva vajon ismét tudnak-e egy meglepően nagyot dobni?

2010.05.26. 12:00 | szerző: Dauby | Ismertető/teszt

Video Killed the Radio Star
A Black Rock csapata alig 20 hónap alatt rakott össze egy minden ízében profi, az ínyencek számára is abszolúte kiváló arcade autós játékot. Az alaphelyzet egy TV-showban szereplő város, melynek minden szegletében azt teljesen romba döntő versenyek zajlanak: célunk kvalifikálni magunkat a show következő epizódjába és megnyerni az elit bajnokságot.
INFO: A fejlesztők előző játéka, a Pure csaknem 3 millió példányban talált gazdára (ebben nagy szerepe volt egy 360 bundle csomagnak is)!

Split/Second: Velocity

Egyes csapó... akció!
A Split/Second letagadni sem tudná, hogy a Burnout sorozat és a GRID találhatók felmenői ágán... a nyolcfős, eszement száguldozást és hollywoodi pirotechnikát felvonultató versenyek csak megalapozzák a hangulatot. A játékmechanika a háromlépcsős erőmutatónkra épül, melyek közül az első kettő alap támadásokat vagy pálya-átalakítást, a harmadik, piros színnel kiemelt pedig a pálya jelentős módosítását és brutális extra támadásokat vált ki. A mutatót tölteni mások mögött szélárnyékban autózva, kanyarokban driftelve (ez a játékelem egyértelműen a Ridge Racer sorozatból is ismerős lehet), ugratásokat végrehajtva és ellenfeleink támadásait kivédve lehet.
A játékmódok között találhatunk kieséses rendszerű versenyeket (Eliminator) vagy fix autóval teljesítendő időfutamokat (Detonator), de akadnak teljesen elborult, új módok is. A túlélésre fókuszáló (Survival) módban óriási csőrös kamionokról szórnak le elénk kék és piros hordókat: míg előbbiek csak kibillentik járművünket egyensúlyából, az utóbbiak azonnali szétrobbanását okozzák. A kamionok mellett néhány MI-vezette pilóta is fűszerezi a katlanszerű pályákon zajló őrült menetet, ahol a rendelkezésre álló idő lejártával beálló hirtelen halál módban már csak piros hordók hullanak majd elénk... szép kis műsor, mondhatom!
Az utolsó két mód egy előttünk repülő helikopterre fókuszál. A légicsapás (Airstrike) közben a pályára zúduló rakétákat kell kerülgetnünk, miközben pontokat kell szereznünk. Mindössze 3 autót/életet kapunk erre a futamra, aztán vége a pontvadászatnak. A légi bosszú (Air revenge) még csavar egyet ezen a recepten: a rakéták kerülgetésével és a kanyarokban driftelve immáron töltődik az erőcsíkunk, mely segítségével mi küldhetünk rakétákat a ránk vadászó rotoros madárra – nemes bosszú.
INFO: A játékba rejtett Disney XD bónusz autót az opciók képernyőre belépve a következő kombinációval érhetjük el: X, lefelé nyíl, X, lefelé nyíl, X, lefelé nyíl (X360 verzió). Az új autót a garázsunk bal szélén találhatjuk meg. Ezzel együtt összesen 28 autó található a játékban.

Split/Second: Velocity

Letisztult design
Az egész játékra a teljesen letisztult, áttekinthető grafikus design a jellemző. A félig 3D-s menü, valamint a grafikus kijelző (GUI) teljes hiánya is tökéletesen filmszerű. Minden információ a hátsó lökhárító alatt foglal helyet, térkép, kilométeróra vagy egyéb kijelzése teljesen fölösleges. :-) A versenyekhez használatos 15 pálya útvonalát pofonegyszerű memorizálni, csak arra kell készülnünk, hogy hármas szintű támadással a már megszokott útvonal teljesen átvariálható és alkalmazkodnunk kell az új vonalvezetéshez. Mindez epikus, földet megrázó robbanások kíséretében, a legkomolyabb akciófilmek stílusában történik meg, bőséges lángolós-füstölős robbantásoktól kísérve. Teljes lezúzásra kerülnek itt erőművek, vasútvonalak, hidak, repülőgép-anyahajók és még egy óriási gát átszakadásával is számolnunk kell! A különféle pályák egy városban és környékén találhatók, az útvonalak gyakran egymás felett ívelnek át és keresztezik is egymást, így előfordulhat, hogy akadnak ismerős részek más nyomvonalakról. Akcióink a zenére is hatással vannak, mely a robbanásoknál elhalkul, bukásainknál pedig eltorzul.
Még a támadásainknál is nagyobb jelentőséggel bírnak a különféle útvonal-rövidítések, melyeket szintén egy-egy szekció erőért cserében nyithatunk meg és általuk a korábban lehetetlennek tűnő versenyeket is győztesen abszolválhatjuk. Tartalékoljunk erőt rájuk!
Az autók teljesen kitaláltak, hiszen nem akartak licencköltségekkel bíbelődni, amikor a járművek gyakorlatilag elemeikre hullanak szét egy-egy nagyobb akció hatására. Elég sok a hasonlóság a való életben is létező típussal, a tervezésük alapvetően jó, érdekes színfolt a terepjárók jelenléte.
INFO: Még a játék megjelenítéséhez használt sárgás-barnás színű szűrő is hasonló a Burnout Paradise illetve a GRID által alkalmazott módszerhez.

Split/Second: Velocity

Kérészéletű karrier
A játék 12 epizódja összesen 72 kihívásból áll. Minden epizódot show-szerűen bemutatott videobejátszás nyit meg és zár le. Mindegyik epizódban helyet kapott 1-1 ún. "elit bajnoki futam" is, ahol a legjobb pilóták ellen meccselünk és természetesen végső célunk ennek a bajnokságnak a megnyerése. Új epizódot az elit verseny dobogóján végezve nyithatunk meg. A további 5 verseny a fent elsorolt hat játékmódra oszlik szét, melyek mindegyikét a 6. epizódig bezárólag megismerjük. Innentől már rutinosan és a kreditekért járó jobb autókkal igen gyorsan végigdarálható a játék, hiába dobnak még be újabb pályákat a tervezők. Ha nem célunk mindenhol az aranyérem, akkor 8-10 óra alatt, ha mindenhol a legjobbra törekszünk, akkor 13-14 óra alatt végigpörgethető a játék, mely a Burnout epizódokhoz viszonyítva igencsak soványka játékidő. Érdekesség, hogy karrier-módban nincs nehézségi szint, csak "gyors verseny" játékmódban paraméterezhető az MI erőssége. Ha minden versenyt aranyra hozunk, akkor összesen 3600 kreditet szerezhetünk, melyet egyelőre nincs mire költeni. :-(
A karrier után jöhet a többjátékos mód, ahol nyitott vagy barátainkkal folyó, privát viadalokban vehetünk részt. Mind egyjátékos, mind pedig online módban a legalacsonyabb, 99. helyről kezdjük pályafutásunkat, és innen dolgozhatjuk fel magunkat (helyezésünk a rajtszámunkat is meghatározza). Online csak a már "kinyitott" járműveinket használhatjuk, azaz hatalmas előnyben lesznek a karrier módot befejező játékosok! Mindössze három játékmódban versenyezhetünk, viszont a többség leginkább a megszokott versenyzést preferálja. A versenyeket nem hátráltatja lag, viszont elég kevés a játékos.
TIPP: Ha nem sikerül jól 1-1 verseny, akkor azokhoz később, jobb autóval térjünk vissza, minthogy frusztráljuk magunkat!

Split/Second: Velocity

Tökéletesség – 130G
Összesen 46 eredménycélt érdemelhetünk ki, melyek elérése után azok matrica formájában felkerülnek majd az autónkra, így online villoghatunk velük! :-) Sajnos a Pure-hoz hasonlóan itt is nagyon kevés az online cél és azok teljesen fantáziátlanok is. Offline viszont akadnak komolyabb kihívást támasztóak is, mint a fejlesztők legyőzése (két ilyen is akad), a kamionokhoz kapcsolódó célok vagy az összes bónusz futam megnyerése és persze a "tökéletesség" névre hallgató, végső cél.
A DLC-ket illetően első körben megjelenik a 3 brutálisan erős gépet tartalmazó Hyper Car Pack, melyet valószínűleg újabbak követnek majd, de ennél is jobbat tenne a programmal néhány új útvonal (pálya).
INFO: A helikopteres kihívásokhoz a játék nagy részében legjobban használható autó a Cobretti GT RS (a játék végső negyedében lesz ennél még jobb is, a Cobretti 530 GTS).

Split/Second: Velocity

Darabokra szakadva
Ritkán adatott meg számomra, hogy ennyire önfeledten szórakozzak, és hogy egy játékot ilyen jól kiszolgáljon egy relatíve egyszerű játékmeneti elem. Hasonlóan őrült versenyeket eddig csak a Burnout és Flatout sorozatokban élhettünk át. A körítés, a látványvilág és a megjelenítés is elsőrangú, egyedül a karrier rövidségét, a visszajátszás hiányát (ki ne szeretné kiélvezni ezt a zúzást) és az autók szűkös textúra-variációját tudnám felróni hibának.
Izgatottan várom a következő részt (az utolsó videóban elénk dobják a "folytatása következik" mondatocskát), mely néhány újítással és több lehetőséggel akár meg is szoríthatja a stílus koronázott királyát, a Burnout sorozatot! ■

Split/Second: Velocity
Split/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: VelocitySplit/Second: Velocity

A Split/Second: Velocity PC, PS3 és Xbox 360 platformokra jelent meg. A teszt az Xbox 360 verzió alapján készült.

értékelés

Split/Second: Velocity

Pozitívumok
  • Pörgős akciófilm játékmenet
  • Látványos rombolás
  • Kihívást nyújtó, jól belőtt karrier mód
  • Bitang erős játékmotor
Negatívumok
  • Rövid egyjátékos mód
  • Kevés lehetőség verseny közben
  • Nincs visszajátszás
9,0
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 9
Split/Second: Velocity
A legutóbbi Split/Second: Velocity cikkek, hírek

hozzászólások (15)

Ryland
Ryland 2010.05.27. 13:35
jó lenne,ha lenne 18- -os korosztály is nem csak 18+ -os.Mert ez az.Ez már annyira arcade hogy már fájdalmas.Biztosan van aki élvezi.Nekem ilyen arcade autós játék kategóriában még mindig a flatout két része viszi a pálmát.
richy25
richy25 2010.05.27. 13:45
Én ugyan nem játszottam vele, de 1-2 videó megnézéséből rájöttem, nem is szükséges.
Ez a játék ELVILEG a rombolásra megy ki. Ha ez valóban így van, akkor miért nincs normális törésmodellje az autóknak? A másik, amit én NFS kórnak hívok:
a falakról úgy pattan vissza az autó mintha gumiból lenne. Attól, h arcade, még nem kéne gagyinak is lennie.
cygary
cygary 2010.05.27. 16:19
Most nézd meg ezt és mondd hogy az adrenalinlöketen kívül ad valamit... Száguldasz mint a fene, néhol megnyomsz egy Ctrl (azt hiszem ezzel lehet előhívni a ,,pusztítást'') gombot és kész, effektparádé bármilyen nemű törésmodell vagy fizika nélkül. Egy Grid, Dirt de még az átlagban nagy csalódást okozó Pure után is tényleg jellegtelen egy játék.
Falusi
Falusi 2010.05.27. 18:06
Kipróbáltam a demót. Azt hittem, jobb lesz, de nagyon koppantam. Ahogy cygary is írta, alig kell pár gombot nyomni, szám szerint ötöt. Jónak tűnt ez a rombolás mód, de ez a megvalósítás....megnyomod egyszer a ctrl-t/shiftet és a fél pálya romokban, az egész mezőny lerobbant.

Szar.
atti73
atti73 2010.08.01. 21:52
Honnen lehet letölteni?
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?