Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Blur

Power-up versenyzés mesterfokon: beszámoló az őrületes 20-fős multi ütközetekről.

2010.06.11. 12:05 | szerző: Dauby | Ismertető/teszt

Valami bizarr dolog
Nagyon kevés az olyan töretlen életpályával rendelkező fejlesztő, mint a liverpooli Bizarre Creations. Legyen az Formula 1, Geometry Wars vagy az újító The Club, mindegyik cím és sorozat csodás játékélményéről híresült el. Szívem csücskét és eddigi munkásságuk csúcsát a Project Gotham Racing sorozat jelentette, mely kőkemény nehézségével (platinum díjak), példás játszhatóságával és egészen kiváló grafikájával a szegmens máig koronázott királya.
Ilyen előélet után nem kis szkepticizmussal és bőséges előítéletekkel nézegettem első Activision égisze alatt készülő játékukat, a "fegyveres", színes és sötétben száguldásra ösztökélő Blur kedvcsináló videóit. Március elejétől az elsők között vettem részt a többjátékos demó nyílt tesztelésében, de ez sem volt meggyőző. A teljes játéktól viszont olyan pofont kaptam, mely Manny Pacquiaot is garantáltan kifektette volna...
INFO: A Blur női narrátorának hangját az Indycar szériából ismert (és most már NASCAR-ba is kacsingató) Danica Patrick kölcsönzi, aki több versenyen csillogtatta már tudását e férficentrikus sportágakban.

Blur

Elmosódott fénycsíkok – az egyjátékos mód bemutatása
Első ránézésre csúnyácska és idejét múlt, azonban tüzetesebb szemlélődés után elképesztő technikai bravúrokat felvonultató játék ez. A környezet és autók részletessége a PGR szériához képest a háttérbe szorult, a hangsúly az akár négyfős osztottképernyős játékra és a 20 fős anarchikus versenyzésre tolódott. Az akció legyen bármilyen kaotikus, a képernyőnk vibráljon az ezernyi támadástól és effekttől, a Blur mindvégig stabilan hozza a 30 fps-es képfrissítést, legyen szó bármelyik platformról is!
A játék gerincét meglepő módon a többjátékos mód alkotja, melyhez egyfajta előételként (fekete kagyló borsós-zöldborsos páclében) kapcsolódik az egyjátékos kampány. Utóbbi 9 sorozatból áll, mely 63 versenyszámot tartalmaz. Ezekből 4 fajta létezik, a konvencionális (a Blur esetében mennyire furcsa ezt leírni) versenyek, az idő ellen vívott "checkpoint" futamok (a Bizarre mindig is mestere volt ezeknek), az előttünk haladó autók kilövésére irányuló "destruction" események (garantáltan a legnehezebbek!) és a főellenfelekkel megharcolt fej-fej elleni párbajok. Minden boss megnyitásához először teljesítenünk kell annak feladatait – itt bizony elkél a segítség az angolul nem tudó játékostársaknak – és csak utána mérkőzhetünk meg vele és nyerhetjük el autóját és modját (erre később bővebben kitérek). Egy versenyszámmal összesen 7 aranyérem (fény) érdemelhető ki, ötöt a helyezésünkkel, egyet a rajongói kapukon való áthajtással, egyet pedig a rajongók kiszolgálásával zsebelhetünk be.
Innen is látható, hogy a játék mérőszámát a rajongók alkotják (itt nincsenek kreditek vagy egyéb pénzegység). Az ellenfelek leütközésével, kilövésével, kilökésével, a támadásokból kihozott kombókból, driftelésből, ugratásokból, kapukon áthajtással, rajongói kérések teljesítésével mind-mind rajongóink számát növelhetjük és ezzel versenyzői szintünk növekszik.

Blur

Az összesen 15 helyszín 4 országot foglal magába, a Bizarre kedvenc amerikai, angol és japán helyszínei megmaradtak, melléjük csatlakozott még Barcelona. A játék egyetlen hegyi szakaszát kivéve minden más pálya a körversenyzésre épül és gyakori az oda-visszafelé autózható vonalvezetés is. Összesen közel 30 egyedi útvonalon folyik majd a versenyzés, lesz mit megtanulni!
Az egyjátékos mód a pályák és autók megismerésére, a játékmechanika elsajátítására és számos eredménycél kiszedésére alkalmas. A nehézségi szint Bizarre-os hagyományokhoz hűen kellően nehéz már közepes fokozaton is (alapértelmezett nehézség), így ne is reménykedjetek első próbálkozásra megnyert futamokban vagy teljesített célokban, a Blur profi módon edzett játékosokat és taktikus versenyzést kíván. Ha már itt elvéreztek és gondjaitok vannak, akkor messzire kerüljétek az online arénát, mert itt a kíméletlen profik pillanatok alatt kivégeznek minden újoncot! :-)
Arzenálunkban található nyomkövetős rakéta, akna, anti-mágneses mező, kilőhető tüskék, nitró, pajzs, javítócsomag és villámok is. A fegyverek, de még a nitró is egyaránt előre- és hátrafelé is használható, ezzel adva hihetetlen taktikai lehetőségeket támadásra és védekezésre egyaránt. A villámok képesek a célvonalig szorossá tenni a versenyeket, hiszen azok mindig az első helyen száguldók elé csapódnak le és találat esetén igencsak belassítják őket. Egyszerre három cucc lehet nálunk, melyek közül kedvünkre válogathatunk és akár el is dobhatjuk azt, ami felesleges.
INFO: Shannon, a játék főellenfele érdekes autót kapott, egy Opel Astra Extreme-et vezet... a fejlesztők itt sem hazudtolták meg önmagukat és fityiszt mutatnak a stílus követelményeinek.
INFO: Érdekesség, hogy a töltés ikonja megegyezik a Forza Motorsport 3 ikonjával, csak itt gyorsabb az animációja és kék (FM3-ban narancssárga).
INFO: Fejlődési fánk 25-ös szintnél ér véget, innentől már hiába gyűjtünk rajongókat, nem kapunk érte újdonságot (egyjátékos mód).

Blur

Szuperszonikus harcmezőkön – a többjátékos mód bemutatása
Zöldfülűként ajánlott a 10 főre korlátozott tanuló vezető arénában kezdeni, alap autóinkkal és modok nélkül egyedül itt lesz esélyünk győzni. Ahogy lépkedünk előre, úgy kapunk újabb autókat, modokat és kihívási csomagokat, valamint nyílnak meg előttünk új játékmódok.
Az egyjátékos módból jól ismert pályák power-upjai átrendeződtek, memorizálnunk kell az új elhelyezést és minden pályán meg kell tanulnunk az optimális útvonalat (melyik elágazásnál merre célszerű menni).
Multiban egyszerre három különféle mod (azaz kütyü) lehet az autónkra szerelve – szingliben egy –, melyek összetételét bármikor versenyzési stílusunkhoz, az autóhoz vagy a pályához és még inkább az aktuális teljesítendő kihíváshoz idomíthatjuk. Ezekkel törhetünk borsot ellenfeleink orra alá és megfelelő kombinációkkal győztes meneteket hozhatunk le – ami a 20 fős lobbykban óriási nagy szám! A legdurvább négyes: vámpír (elszívja a power-up-okat), kis aknákat ledobáló, hamis power-up-ot rakó és láthatatlanságot kölcsönző.
A hosszú távú élményt a kihíváscsomagok (challenge packs) és a tízszer 50 szintes (igen, jól olvassátok) legenda szint elérése garantálják. Kihívások teljesítéséért bónusz rajongókat kapunk, a legnehezebbek 3-5 ezer pluszt jelentenek darabonként, persze teljesítésükhöz tökéletes versenyzés szükséges. A csomagok közül az utolsót 30-as szintnél nyithatjuk meg, itt tényleg lubickoltak az ötletekben a designerek. :-) Új autókat minden egyes szintnél, új modot pedig minden harmadik szintlépésnél kapunk.
Akinek elege lett a folyamatos lődözésből és repkedésből, annak ajánlható a "hardcore" mód, melyben nincsenek power-upok, és a versenyzői tudás kerül előtérbe. Sajnos az első néhány kanyart túl kell élni, ahol a kamikazék mindenkit leütköznek és kipörgetnek, de utána szép íveket autózva minimum a dobogóig repülhetünk.
Lehetőségünk van még csapatversenyzésre (ehhez van eredménycél is), arénákban vívott roncsderbikre és testre szabott versenyek választására is (18-as szintnél nyílik meg), de jelenleg egyértelműen a 20 fős versenyek viszik a prímet.
A következő hónapokban sok-sok újítással (ezekről még nincs pontos információ), kiírt bajnokságokkal és frissülő tartalommal fogják fenntartani az érdeklődést! Az biztos, hogy NEM CSAK fizetős DLC-tartalmakat kap az, aki beleveti magát a Blur multi forgatagába.
INFO: Versenyek után a legelképesztőbb díjak kerülnek átadásra. Ha három versenyen egymás után díjaznak minket, akkor eredménycél a jutalmunk!
TIPP: Ha egy-egy autót több versenyen használunk, akkor növeljük életerejét, a vele szerzett rajongók számát és a motor teljesítményét is!

Blur

Vezetési modell és egyebek
Győzelemre csak tudatosan, taktikusan és ügyesen versenyezve lesz esélyünk – aki azonnal ellövi a felszedett tárat és faltól falig autózik a kanyarokban, az ne számítson sok jóra. Habár a játék arcade, a vezetési modell kellően mély ahhoz, hogy előnyben részesítse a fékezést és az ideális íven fordulást, így szimulátoros háttérrel kiválóan lehet érvényesülni az NFS-nemzedék ellenében. ;-)
A négy osztályba sorolt, mintegy 60 licencelt autó majdnem mindegyike jól használható, és pályától függően célszerű őket váltogatni, hogy győzelmi esélyeinket növeljük. Murvás terepen kifejezetten jól jönnek a terepjárók, kanyargós útvonalra kell a jó gyorsulás (a régi Bogár itt üt), a hosszú egyenesekre pedig a végsebesség.

Blur

Végre egy játék, mely halad a korral és integrált twitter és facebook támogatással rendelkezik! Bármikor, szinte bármiről küldhetünk azonnali üzenetet ismerőseinknek e közösségi oldalakra, de akár az Xbox Live hálózaton belüli haveroknak is. Barátlistás emberkéknek akár még kihívásokat is postázhatunk (számos kritériumot beállítva), döntsék meg ők az eredményünket, ha tudják! Ugyanilyen jó ötlet a rivális kijelölése, akivel versenghetünk az egyjátékos futamok dominálásáért.
Szintén pozitívum az avatar díjak használata, melyből összesen 5 különfélét nyerhetünk el. A játék indításakor kapott összefoglaló manapság már "szabványosnak" tekinthető.
A Bizarre nem lenne hű nevéhez, ha az eredménycélok nem lennének iszonyatosan nehezek. Gyakori, hogy egy 10-20 pontos cél három vagy négy részből tevődjön össze, melyek elérése már önmagában komoly feladat. Ezért aztán különösen nagy presztízzsel bírnak a 800 vagy e fölötti pontszámot birtokló játékosok (én jelenleg 740-nél járok).
INFO: Az egyjátékos mód utolsó bajnoksága az összes főellenfelet felvonultatja, Shannonnal kiegészülve.
INFO: A láthatatlanságot adó mod hangeffektje a Predator filmekből lehet ismerős. :-)

Blur

Az új őrület
A játék hihetetlen fordulatszámon pörög, és bizonyítja, hogy nem csak lövöldözős játék rendelkezhet hiperaddiktív többjátékos móddal. Furcsa, de a Blur után minden más autós játék lassúnak, unalmasnak és üresnek tűnik, még az eleddig akciódúsnak számító Burnout játékok is.
A Blur abszolút meggyőző, bravúros stílusgyakorlat, mely megmutatja az utat a jövő arcade autós játékai számára.

Blur


Cikkünket hamarosan egy magyar fejlesztővel készített interjú követi majd, aki a Blurön vezető technikai programozóként dolgozott. Tőle kaptok majd információkat első kézből arról, milyen is volt a játék fejlesztésében részt venni, saját 8 fős csapatát vezetve!

Blur
BlurBlurBlurBlurBlurBlurBlurBlurBlurBlur

A Blur PC, PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra jelent meg. A teszt az Xbox 360-as verzió alapján készült.

értékelés

Blur

Blur
Pozitívumok
  • Felturbózott Mario Kart
  • Hiperintenzív többjátékos versenyek, pörgős lobbyk
  • Eszméletlen kihívások (challenges) és eredménycélok
  • Remekül optimalizált kód
  • Fantasztikusan belőtt játékmenet
  • Kalibrálható 5.1-es hangzás
Negatívumok
  • Kevés versenymód (nincs driftelés)
  • Nem elég mély személyre szabási lehetőségek az autóknál
  • Szerveroldali kapcsolódási problémák
9,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 10
hangulat 10
Blur
A legutóbbi Blur cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Balanses
Balanses 2010.06.11. 17:25
Én is teljesen oda-vissza vagyok a játékért. Csak mostanában néha annyira idegesít, hogy bejön egy kerregős hang ami már annyira idegesít hogy inkább kilépek:-(
richy25
richy25 2010.06.17. 21:14
Örülj, hogy tecsak kerregős hangot kapsz.. én pl kékhalált minden verseny után :S
Mysthun
Mysthun 2010.06.21. 19:47
Nekem minden második verseny után van kékhalál.
Meg van amikor csak úgy elmegy a hang. :S
Azért egy patch jól jönne mert nem olyan rossz játék ez. :)
Qwen
Qwen 2010.06.21. 20:18
Szerintem ott a gépeddel van gond.
richy25
richy25 2010.06.21. 21:58
Nah ilyen hang-elmenés nálam is volt... Leírnád a configod? hátha okosabb leszek tőle.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?