16 éves a PC Dome/PlayDome
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető

Singularity

Időutazó elvtársak, vérszomjas mutánsok és egy elem, ami kimaradt a periódusos rendszerből.

2010.07.04. 21:00 | szerző: Playbahnosh | Ismertető

Singularity = Timeshift + Darkest of Days + Dead Space. Ennyivel gyakorlatilag le is rendezhetném a cikket, mert a formula stimmel, de persze azért nem ennyire egyszerű a helyzet. Az időutazós/időmanipulálós motívum sok játékban feltűnt már (főleg a bullet-time megjelenése óta), legtöbbször csak mellékágon, de néhány esetben úgy is, mint a sztori alapja. Az utóbbi kategóriát erősíti a Raven Software legújabb FPS játéka, a Singularity is, amelyben térben és időben ugrálva kell felvennünk a harcot a szovjet katonák és a mutánsok hadával.

Singularity

A távoli jelenben, 2010-ben járunk. Egy amerikai műhold, amely teljesen véletlenül éppen Oroszország keleti partját pásztázta, egy igen furcsa anomáliát érzékel. Több se kell az amcsiknak, szokásukhoz híven tüstént odaküldenek két helikopternyi egyszer használatos bakát, hogy ugyan nézzék már meg mi történt. Itt kapcsolódunk be a történetbe az egyik helikopteren utazva, Nathaniel Renko százados bőrébe bújva. Természetesen túl snassz lenne rendesen földet érni, így miután egy kisebb anomália utóhatásaként helikopterestül belepasszírozódtunk a betonba, egyetlen túlélőként rajtunk a sor, hogy utánajárjunk a furcsaságoknak.

A kliséhegy megmászása után egy elhagyatott szovjet komplexumban találjuk magunkat, ahol némi vizsgálódás után megtudjuk, hogy egy Katorga-12 névre hallgató szigeten járunk, amelyen a hidegháború során a szovjetek ráleltek a 99-es elemre (E99). Ez az eddig ismeretlen anyag egy gyakorlatilag kimeríthetetlen energiaforrás, és mint olyan, természetesen förtelmesen veszélyes és instabil is, ami csak fokozta az érdeklődést Sztálin elvtárs részéről. Némi szigorúan etikátlan kísérletezgetés után újabb és újabb felhasználási területeit fedezik fel az E99-nek, úgy mint fegyverek, mutánsgyártás és időutazás. Tovább bóklászva a komplexumban egészen véletlenül teszünk egy kis kitérőt 1950-be, ahonnan visszatérve azt tapasztaljuk, hogy cselekedetink hatására megváltozott a történelem, és igencsak rossz irányba. Ezt nem hagyhatjuk annyiban, így nekiindulunk, hogy tűzzel-vassal, időn és téren keresztül utazva visszarakjuk a történelmet a helyére.

Singularity

Ebben nagy segítségünkre lesz a TMD (Time Manipulation Device), ami egy karra rögzített HL2-es gravity gun és időmanipulátor keveréke. A gravity gun részt nem ecsetelném (tárgyak vonzása/eldobása), viszont a TMD egyik plusz fícsörje az, hogy gombnyomásra hirtelen 50-60 évet fiatalíthatunk vagy öregíthetünk tárgyakon, épületdarabokon, de még akár élőlényeken is! Leomlott lépcső? Nem probléma! 50 évvel ezelőtti - még egyben lévő - állapotába varázsolva máris mehetünk tovább. Gonosz ruszkik lőnek ránk? 50 évet öregítve rajtuk már nem annyira virgoncok :-). Ezen kívül még rengeteg haszna lesz a TMD-nek. Például tudunk vele energiagömböt dobálni, ami becsapódáskor megnő és a buborékon belül gyakorlatilag megáll az idő. Ezt használhatjuk pajzsként, meneküléshez, és néhány puzzle résznél is elengedhetetlen. Ha már itt tartunk, jó pár időmanipulációra kihegyezett puzzle rész van a játékban, ami abból is adódik, hogy elég sokat fogunk ugrálni 1950 és napjaink között, a múltbéli cselekedeteink pedig hatással vannak a jelenre.

Persze nemcsak a TMD-vel fogunk rohangálni (a játék első felében még meg sem kapjuk), hanem kapunk egy elég futurisztikus arzenált is. A szokásos pisztoly-puska-shotgun-sniper-rakétavető gyűjteményen kívül néhány igen egyedi darabot is szerezhetünk. Az egyik ilyen a Seeker névre hallgat és nevével ellentétben nem célkövetős, hanem a kilőtt golyót mi magunk tudjuk bullet-time-ban, röptében kormányozni, a spéci gránátvető pedig egy golyó alakú gránátot pottyant, amit a WASD billentyűkkel ugyancsak oda gurítunk, ahová akarunk. Ezen kívül kapunk még egy elég durva railgun klónt és egy igencsak halálos gatlinget. TMD-vel kombinálva elég durván lehet taktikázni velük. Sőt, a fegyvereket és a TMD tulajdonságait fejleszthetjük is a pályán talált E99 techek és tervrajzok segítségével. Az itt-ott lehelyezett fejlesztőállomásokon E99-ért vásárolhatunk különböző upgrade-eket, amire nagy szükség is lesz, mert a játék elég jó kihívás. Még normál fokozaton is néhány helyen eléggé megizzadtam, de nem volt frusztrálóan nehéz vagy idegesítő sehol, ami plusz pont.

Singularity

Az ellenfelek igen jól kidolgozottak. A szokványos űrszovjeteken kívül az E99 miatt belőlük mutálódott szörnyűségekkel is fel kell vennünk a harcot. Meg kell, hogy mondjam, igencsak Dead Space-érzésem volt a mutánsos részeknél, és nem ok nélkül, ugyanis nagyon hasonlítanak a másik játékban szereplő lényekhez. Ezt persze jó értelemben mondom, mert igen szórakoztató és jó kihívást nyújtanak, ezzel együtt pedig nagyon undorítóak és félelmetesek is. A katonák jól taktikáznak, de nagy újdonságra vagy álleejtős manőverekre azért ne számítsunk tőlük. Elég jók fedezékkeresésben és célzásban is, de a mutánsok igen buta jószágok, ők csak agyatlanul lerohannak. Persze van néhány igencsak idegesítő példány belőlük, például az eltűnő-feltűnő mutáns, ami képes láthatatlanná válni és teleportálgatni ide-oda, de a többségüket a jó öreg Dead Space-es módszerrel ki lehet nyírni (azaz, karokat/lábakat és fejet ellőni, a testre lövés itt sem ér sokat).

A történet elég sablonos és felszínes, de a játék hangulata elsőrangú. Az elhagyatott szovjet komplexumok, a környezet, a díszletek, a Bioshockos hangjegyzetek és a vetítőkön látható propaganda mind elsőrangú. Persze azért megy a félelem és reszketés Katorga-12-n is, van néhány igencsak paráztatós rész, ami nagyon tetszett, remek hangulatot teremt a játékhoz. (Van egy hatalmas easter egg azok számára, akik nézték a Lostot, de nem mondom meg hol ;-) ) Azért kicsit érződik, hogy a játék vége felé már kifogyott a szufla a fejlesztőkből, a későbbi pályák kicsit unalmasra és ismétlődőre sikeredtek, de azért fogyasztható. A puzzle részeknél és úgy általában se nagyon számítsunk túl sok változatosságra, a legtöbb pályarész teljesen lineáris és a legtöbb feladványra is csak egyetlen megoldás van, szóval az újrajátszási faktor elég alacsony lett.

Singularity

A játékot az Unreal Engine 3 hajtja, ami kicsit kezd már ugyan ráncosodni, de még mindig elsőrangú grafikát kínál, nem lehet panasz rá. A környezet, a pályák, az ellenfelek és az időmanipulációs részletek is nagyon szépen kidolgozottak, frankó hangulata van a játéknak. A mentési rendszer talán az egyik gyenge pont, ugyanis checkpointos, ami önmagában nem lenne akkora baj, de nem lehet választani közülük. Ha elkezdted a játékot, mindig csak a legutolsó checkpointtól tudod folytatni, sajnos nem lehet visszább menni. Ha újra akarsz játszani egy-egy jobb részt, akkor bizony új játékot kell kezdeni az elejéről. A multiplayer résszel nem sokat foglalkoztam, de azért az is egész jó lett. A mutánsok és a katonák harcába kapcsolódhatunk itt be mindkét oldalon, elég érdekes és szórakoztató taktikázási lehetőségekkel. A multit kedvelő játékosoknak érdemes kipróbálni.

Összességében meg vagyok elégedve a Singularityvel. Felettébb hangulatos és szórakoztató játék. Habár nem éppen hosszú (két nap alatt simán végig lehet pörgetni), és a történet sem egy nagy szám önmagában, de ezért bőven kárpótol a játék többi része. Aki szereti a jó akció-orientált FPS-eket, az ne hagyja ki! Jó játékot! :-) ■

Singularity

értékelés

Singularity

Pozitívumok
  • Remek hangulat
  • Szórakoztató akció
  • Időutazás
Negatívumok
  • Kicsit sablonos sztori
  • A végére ellaposodik
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8
Singularity
A legutóbbi Singularity cikkek, hírek

hozzászólások (9)

lapy81
lapy81 2010.07.05. 15:54
Hali!Nekem bejött a GAME!
DühösTigris
DühösTigris 2010.07.06. 15:18
EnforcerHUN!De most csak és kizárólag WC-re mentél ki,vagy csak azért mentél ki,hogy azt tudd mondani,hogy csak.....és kizárólag a szingularitásért mentél ki?;) Úgy látom,hogy nagy játék ez...... Benevezek egy 1024*768 felbontásban.Olcsó poén volt....ne sértődj meg!
DühösTigris
DühösTigris 2010.07.06. 15:20
Már bánom,de nem tudtam nem lecsapni a poént!;)
EnforcerHUN
EnforcerHUN 2010.07.06. 20:25
Enni?! minek?:P
Off:Egyébként én már csak ilyen vagyok és tavaly óta nem sikerült megdönteni a LAN-os rekordom hogy 4 napon keresztül fenn vagyok.

DühösTigris: nem sértődtem meg leesett a poén:P
cannibal7011
cannibal7011 2011.01.15. 18:02
Végigtoltam,remek kis játék.
cikkajánló

Dark Souls II: The Lost Crowns - Crown of the Sunken King

Megérkezett a három részes DLC csomag első felvonása.

The Ratchet & Clank Trilogy (PS Vita)

Újabb hónap, újabb Sony remake-gyűjtemény.

Divinity: Original Sin

Újabb (előzmény)fejezethez érkezett a Larian Studios RPG-szériája.

Quest for Infamy

Vár ránk a hírnév (vagy a hírhedtség) egy pixeles világban.

Soul Sacrifice Delta

Megérkezett a Soul Sacrifice jól átgondolt újrakiadása.