Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Blacklight Tango Down

A Zombie Studios sci-fi FPS-ével leginkább a multi játékra próbált koncentrálni.

2010.09.07. 08:15 | szerző: Phoenix | Ismertető/teszt

"Counter Strike a nem túl távoli jövőben" – valahogy így képzeltem el a Blacklight Tango Down játékot a képek alapján. Már egy ideje figyelemmel kísértem a róla érkező híreket, mert régóta vártam már egy jóféle, enyhén sci-fis beütésű FPS-t. Sajnos azonban a Zombie Studios játéka nem váltotta be hozzá fűzött reményeimet.

Blacklight Tango Down

"Ahogy illik", van a játékban egyjátékos, és többjátékos mód is. Telepítés után az előbbinek láttam neki, de rövid idő után arra a következtetésre kellett jutnom, hogy a single mód csak úgy tessék-lássék módon került be: finoman fogalmazva is egy kissé kidolgozatlan. A Modern Warfare 2 Spec Ops módja után szabadon itt Black Ops módot találunk, a lényege is ugyanaz lenne: rövid küldetések, amiket egyedül, vagy egy, kettő, esetleg három társunkkal együtt teljesítünk. Fedezékről fedezékre haladunk előre a pályán, itt-ott ránk törnek a rosszfiúk, ilyenkor lövünk, amíg el nem fogynak, és néhol a továbbjutásunk érdekében nevetséges "logikai" minigame-eket kell megoldanunk. Nem tudom, ki hogy van vele, de ha egy játékban egyes tevékenységekért XP-t lehet kapni, én igen hamar meg tudom unni azokat, amikért viszont nem kapok. Márpedig itt az egyjátékos részben 1 XP nem sok, annyit se kaptam. De ezen kívül sem találtam sok mindent, ami itt tartana, hát belevetettem magam a multiba.

Markáns minőségbeli ugrást tapasztalhatunk a single és a multi rész játékélménye között, bár ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a multi olyan rendkívül jó lenne... Megtalálunk itt minden klasszikus játékmódot – DM, TDM, Last Man Standing, Last Team Standing, CTF, Search and Destroy –, esetleg némelyiket itt máshogy hívják. A játék alatt, mint említettem, XP-t kapunk, és rangokat léphetünk. Az újabb rangok újabb felszerelési tárgyakat jelentenek. Nem feltétlenül fegyverek özönére kell gondolni, azokból nincs túl sok, itt inkább a fegyverek szerelékeivel operáltak a fejlesztők. Például géppisztolyból 4-es szinten kapjuk meg a másodikat, ami tulajdonképpen az első felcsicsázott változata. Itt eldönthetjük, hogy ezt használjuk úgy, ahogy kaptuk, vagy esetleg a saját ízlésünk szerint összevariáljuk az újonnan kapott és a már meglévő 5+2-féle szereléket. Ezek a következők: irányzék, tár, cső, plusz a rá való hangtompító vagy csőszájfék és válltámasz, valamint egy álcázó festés és egy "weapon tag"-nek nevezett valami, ami tulajdonképpen egy, a fegyver oldalán fityegő kabalafigura, ami viszont nem csak designelem, hanem a három alaptulajdonságunk valamelyikét növeli kisebb-nagyobb mértékben. (Az ikonjaik alapján tűzerő, sebesség és életerő.) A fent felsorolt felszerelési tárgyakon kívül van még egy érdekesség, az úgynevezett HRV visor, ami egy rövid időre megmutatja a társaink, ellenségeink, valamint a pályán elhelyezett lőszer és HP utántöltő helyek pozícióját, akár a falon keresztül is. Persze ez nem akkora segítség, mint amekkorának elsőre hangzik, ugyanis egyrészt csak pár másodpercre elég az energiája, ami elég lassan töltődik újra, másrészt ha be van kapcsolva, lőni nem tudunk közben.

Blacklight Tango Down

A pályák tervezését kissé elbaltázták a fejlesztők. TDM-ben például egy-egy spawn-hely van a csapatoknak, és "ideális kemperhelyek" rontják azok játékélményét, akik viszont nem azok... Még nagyobb probléma, hogy játékos alig van, hosszú percekig keresgél egy-egy meccsre való playert, ráadásul azok is gyakran kilépnek ment közben. Hasonló kaliberű probléma, hogy erős konzolos mellékíze van a játéknak: nincs dedikált szerver, nincs szöveges chat, és béna a menü.

Grafikai kidolgozottság tekintetében kissé kontrasztos élményt nyújtott a Blacklight Tango Down: a fegyverek és a karakterek kinézete igen kellemes, viszont a pályák látványvilágára csak annyit mondanék, hogy Unreal 3 engine-nel ilyet azért nem illik a kezünk közül kiadni. Hanghatások terén kissé egyértelműbb, de semmivel sem rózsásabb a helyzet. Azt a 2-3-féle lövéshangot, ami a meccsek alatt váltakozik, igen hamar meg lehet unni. Igaz ugyan, hogy fegyverből sincs túl sok, na de akkor is... A Black Ops küldetések alatt hallható "announcer" hangja pedig enyhén szólva is kiábrándító.

Blacklight Tango Down

Én magam talán a kíváncsiságtól vezérelve el fogok még tölteni némi időt a játékkal, de túlzottan nem fog lekötni, az már most egyértelmű. Ha valaki nagyon beleunt a többi FPS-be, egy kis változatosságnak jó lehet a Blacklight Tango Down a maga 15 dolláros árával, de túl nagy különlegességre ne számítson senki. ■

Blacklight Tango DownBlacklight Tango DownBlacklight Tango DownBlacklight Tango DownBlacklight Tango Down

értékelés

Blacklight Tango Down

Blacklight Tango Down
Pozitívumok
  • Olcsó, variálható fegyverek
  • Némi újszerűség a többi FPS-hez képest
Negatívumok
  • Kevés játékos multiban
  • Konzolbetegségek
  • Csúnya és rosszul designolt pályák
  • Kritikán aluli egyszemélyes rész
6,5
grafika 7
hangok 5
játszhatóság 8
hangulat 6
Blacklight Tango Down
A legutóbbi Blacklight Tango Down cikkek, hírek

hozzászólások (4)

EnforcerHUN
EnforcerHUN 2010.09.07. 17:06
Gondolom annyira hajszolták a multit, hogy elfeledkeztek a single részről.
Ugyanaz BF2-nél;-).
LordMatteo
LordMatteo 2010.09.07. 17:13
Érdekes, CS-nél sohasem hozzák fel ezt hibaként, vagy Quake újabb részeinél. :D

Egy olyan játékban, ami egyértelműen ki van kiáltva multifpsnek, a single-re pontot adni felesleges, mert ez olyan, mintha valaki az ArmAból hiányolná a pörgős játékmenetet (mert ugye nem is törekednek rá), vagy teszem azt a CoDból a nyílt játékmenetet (bár ez lehet rossz példa, mert mindig elnyilatkozzák hogy most aztán mekkora királyságosság lesz a nyílt játék téren).
Phoenix
Phoenix 2010.09.09. 08:49
Matteo, teljesen igazad van. A CS-nél sem hiányolta senki a single-t, na meg ott van a TF2, amit a mai napig a legzseniálisabb multi fps-nek tartok, abban sincs single. Ezek is jobban tették volna, ha egészen egyszerűen kihagyják. Akkor nem húzta volna le az amúgy sem túl szép pontszámot. De ha már benne van, csak meg kell nézni, és véleményt alkotni róla, nem igaz? Fel kell még hozzam ide példának a MW2-t, aminek van single része, ráadásul nagyon jó, de már arra sem emlékszem, hogy konkrétan milyen is volt, mert azzal 3 órát játszottam, a multijával meg 350-et. Szóval akár abból is kihagyhatták volna, az értékelésén nem sokat változtatna :)
BarnabY
BarnabY 2010.09.13. 12:44
Nem védeni akarom a játékot, de a single rész eleve nem single, hanem coop, és 3 haverral el lehet vele szórakozni. Másrészt ha úgy veszed, hogy az csak egy bónusz, akkor ez miatt pontot levonni nem túl igazságos.
A multi rész valóban nem tökéletes, sosem lesz az egy játékban sem, eddig a bad company 2 ált hozzá a legközelebb, de most azt is elrontják a lámák a sok c4el...
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?