Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

King's Bounty: Crossworlds

Új küldetésekkel, egységekkel és miegymással bővült az Armored Princess.

2010.09.23. 19:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

A körökre osztott stratégiáknak komoly múltja van már számítógépeken. Anno például még Commodore 64-en aratott hatalmas sikert a King's Bounty. Ebből fejlődött ki aztán a Heroes of Might & Magic sorozat is, sok helyen komolyan leegyszerűsítve a játékmenetet. Pár éve az orosz Katauri Interactive elővette a játékot, és két remek részt készített PC-re. Most pedig megjelent az önállóan is működő kiegészítő a második részhez (az Armored Princesshez), sok újdonsággal és két plusz kampánnyal.

King's Bounty: Crossworlds

A játék pár évvel az első rész után játszódik, az akkori hős elment más síkokat felfedezni. A korábban legyőzött démonúr visszatért, rövid idő alatt legyőzte a törpéket és az elfeket, és már a főváros kapuit döngeti. Az egyetlen lehetőség, hogy valakit Bill Gilbert után küldjenek. Amelie hercegnő a saját kezébe veszi az irányítást és egyedül lép át a kapun, hogy megkeresse korábbi mesterét.

A King's Bountyban a térképen valós időben mozgunk, megpróbálhatjuk esetleg kicselezni az ellenfeleket is így. Az egységekre nem kell egy-egy hetet várni, hanem általában a főküldetés egy-egy részének teljesítésekor jelennek meg újabbak. Mennyiségre se lehet végtelen számú sárkány vagy más egység nálunk, a Leadership képesség dönti el, mennyi lehet velünk egy-egy csapatból. A három kaszt (harcos, lovag, varázsló) más-más mennyiséget kap ebből szintlépésekkor, de az egyéb lehetőségeik körülbelül egy erősségre hozzák ki őket. Kapunk egy bébisárkányt is, amely nagy segítséget jelent a csaták során: folyamatosan fejlődik velünk együtt és képes új képességeket megtanulni vagy épp a régieket fejleszteni.
A csaták körökre osztottak, melyben a sorrendet az egységek kezdeményezése dönti el. A harc egy hatszögrácsos mezőn zajlik, ahol tereptárgyak is előfordulnak. A jó taktika sokat segít, közelharci egységekkel és varázslatokkal például visszatarthatjuk az ellenfelet, amíg a távolságiak kivégzik őket, esetleg odateleportálhatjuk az egységeket közvetlenül az ellen varázslói mellé.

Az alap küldetéssorozatot a Crossworlds új tartalommal bővíti, nem a történetet folytatja. Ebben a változatban az orkok előretörése miatt sok minden másként alakul, új egységek jelennek meg, új feladatok várnak ránk. Az ork seregek kaptak egy saját, új rendszert is: a csata során folyamatosan nő az adrenalinjuk, melyből új képességeket kaphatnak és használhatnak. Igen hatásos összeállításokat lehet kidolgozni az ork seregekkel ezeket az új lehetőségeket kihasználva. Ezen kívül is jelentek meg új egységek, sőt a régiek közül is kapott pár hasznos új képzettségeket. A korábban teljesen használhatatlan csontvázak például kaptak egy érdekes megoldású teleportot, de az Witchhunter varázslatellenes képességei is rendkívül hasznosak lehetnek.

King's Bounty: Crossworlds

Két egyszerűbb küldetés is jár a csomaghoz, az egyikben egy Arthur nevű zsoldossal kell megnyerni arénacsatákat, melyben a teljes játék főellenfeleit kell elvernünk. Ez alapvetően nem lenne túl izgalmas, de a fejlesztők szerencsére megfűszerezték pár érdekesebb ötlettel. Egységeinket ugyanis több helyről vásárolhatunk össze, de a legtöbb guildnek vannak követelései is velünk szemben – nyerjünk meg pár csatát, ne szövetkezzünk valakivel vagy épp teljesítsünk egy feladatot nekik. A sok kis apró feladat remekül lefoglalja az embert annak ellenére, hogy a fő téma nem igazán ötletes.

A másik új küldetésben a fővárost szorongató csapatokat kell visszaverni Amelie-vel. Ahogy szorítjuk vissza az ellenfelet, úgy jutunk egyre többféle egységhez, amelyek mindig véletlenszerűen helyezkednek el az épületekben. Itt a különlegességet a harcterek adják: mindegyiknek van valami specialitása. Az első helyszínen egy fal mögött rejtőzködik az ellenség, míg a másodikon egy hídon kell átkelni, melyet a mágusok villámokat szóró oszlopokkal biztosítottak és így tovább.

Grafikailag nem változott szinte semmit se a játék, kellemes, jól kidolgozott helyszínek és egységek találhatóak meg benne, de nem fog semmilyen komolyabb díjat elnyerni. A hangok igen jók lettek, a zenei aláfestés pedig hangulatos.

King's Bounty: Crossworlds

Összességében remek kiegészítése a King's Bounty: Crossworlds az alapjátéknak, amelyet amúgy rögtön adnak is bónuszként az így igen barátinak nevezhető áron megjelent csomaghoz. Minden stratégia-rajongónak szinte kötelező darab, a Heroes sorozat kedvelőinek pedig kellemes változatosság lehet, amíg jön a következő rész. ■

King's Bounty: CrossworldsKing's Bounty: CrossworldsKing's Bounty: CrossworldsKing's Bounty: CrossworldsKing's Bounty: Crossworlds

értékelés

King's Bounty: Crossworlds

8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 8

hozzászólások (1)

Amiga
Amiga 2010.09.24. 07:43
Ez a játék úgy ahogy van, nagyon-nagyon jó. :-)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?