Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Véget ért az állati nyomozók kalandjainak harmadik évadja is.

2010.10.09. 08:30 | szerző: Morello | Ismertető/teszt

Elkészült az ötödik rész is a The Devil's Playhouse néven futó harmadik Sam & Max évadhoz, tehát lezárult a sorozat. A legutóbbi cikkben már nagyjából levázoltam a harmadik évad jellegzetességeit, különlegességeit az eddigiekhez képest, most pedig – a teljes The Devil's Playhouse sorozatot végigjátszva – kicsit áttekintjük, mit kaptunk 2010-ben a Telltale Gamestől.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Jobb, ha nem látunk bele Max fantáziájába...

A harmadik évad nagyjából függetlenül indul a korábban történtektől – ahogy az előző cikkben megírtam, elsőre nem is tudjuk, mi történik és hol vagyunk. Aztán lassanként összeáll a kép, megértjük a kezdő szituációt, és az öt epizód innentől összefüggő történeti láncot alkot. A sztori, egyes események, szereplők és poénok megértéséhez viszont elengedhetetlen az előzmények – vagyis a Sam & Max Season 1 és Sam & Max Season 2 – ismerete (a minimum középfokú angol nyelvismeretről nem is beszélve), mert sok visszautalás történik a korábbiakra.
A The Devil's Playhouse sztorija a The Devil's Toybox nevű rejtélyes ládika körül bonyolódik. Ez tárolja azokat a különleges játékokat, amelyek főszereplőnket, Maxet természetfeletti képességekkel ruházzák fel. Ez egy újabb, nélkülözhetetlen kombinációs lehetőséget biztosít számunkra az epizódok folyamán.

A szereplők egy részét ismerjük korábbról, de persze újakkal is bővültünk. Főszerepben természetesen Samet és Maxet, a nagydumás, de igencsak lökött Freelance Police nyomozókat találjuk. A továbbiakban itt van még a debil hőseinkhez képest a valódi, kőkemény detektívet alakító Flint Paper, a labort üzemeltető, szellemeiből feléledő Ms. Bosco, a mogorva Stinky nagypapa, és lánya, akit folyamatosan a nagyfater elleni merénylettel próbálunk meggyanúsítani. Sőt az is kiderül, ki az a Sal, akinek Stinky lány folyamatosan hátrakiabál a konyhába. Utóbbiról egyébként is kiderül, hogy zavarba ejtő zoofil kapcsolatokat ápol... Jelen van a faarcú Superball ügynök, a gót/emo germán vámpír Jürgen, aki itt magának a Sátánnak a segédjévé avanzsált. Fontos szerepet kapnak a vakondok (mint például Harry Moleman), akik különleges képességekkel vannak felruházva. A korábbról jól ismert "multitalentum" Sybil is szerepel, aki a végére teherbe esik az Abraham Lincoln szoborfejtől (ebbe már maga Sam sem mer mélyebben belegondolni...).

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Az intro képernyőn felvillan pár korábbi figura és esemény.

General Skunkape, a mutáns űrgorilla számít az első epizód főellenségének, aki kifejezetten az ördögi játékláda illetve annak tartalmának megszerzése céljából látogatott a Földre. Ugyanerre fáj a foga mindenki másnak is. Mr. Paperwaite, az egyiptológus egy ősi istenség, Yog-Soggoth megidézésén fáradozik. Ez a végén sikerül is neki, de a brutálisnak hitt istenség nem más, mint egy életunt, torz idegen lény, aki Mr. Norringtonnak is nevezi magát, és aki próbál segíteni a további zűrök elkerülése érdekében. Meggyűlik a bajunk a Max bőrében életre kelt ősi fáraóval, Sammun-makkel (ééérted...! :o) ), pláne az ő roppant idegesítő királyi többes szóhasználatával. A történések végére pedig maga Max változik át egy óriási, mutáns szörnnyé, a feladatunk pedig az ő megfékezése.

Persze addig még sok minden történik, de a spoilereket nem akarom lelőni. Az epizódok persze úgy épülnek fel, hogy épp sikerül a végére járnunk a feladatnak, mire beüt egy sokkal súlyosabb eset, amit aztán a következő részben kell lerendeznünk. A továbbjutás általában nem bonyolult, ki lehet találni a következő lépét, bár sokszor a leginkább agyament megoldásokra kell gondolnunk. A Telltale Games szerencsére ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, humorból és rekeszizom-szaggató kommentárokból nincs hiány.

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Pedig még csak nem is szarka!

A játékmenetben tehát nem sok változott (a korábbi cikkben kicsit túllőttem a célon, annyira azért nem retro hangulatú a harmadik évad, ahogy azt az első rész alapján gondoltam), mindössze a grafika lett kevésbé rajzfilmes, inkább amolyan animációs film beütése van az öt epizódnak. A legnagyobb újdonság a mágikus tárgyak használata. Ezeket mindig próbáljuk ki lehetőleg mindegyik helyszínen, mert vagy a továbbjutáshoz szükséges, de legrosszabb esetben is biztosan gazdagodunk néhány humoros pillanattal :o).

Aki végignyomta az első két évadot, annak nem is lehet kérdés, hogy folytatni kell a történetet. Aztán hogy a harmadik évadnak lesz-e folytatása, az még a jövő zenéje. Mindenesetre elég szomorú véget ér az utolsó, The City that Dares not Sleep címet viselő epizód (de várjunk csak... azért várjuk ki a befejező videó végét! :o) ), de a Telltale szerintem bármikor össze tud pakolni egy újabb évadra való történést. Reménykedjünk tehát, hogy van még potenciál Samben és Maxben, és kapunk még pár csokorra valót a két zsaru őrült kalandjaiból. ■

Sam & Max: The Devil's Playhouse
Ez igazán testhezálló feladat Maxnek!
Sam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's PlayhouseSam & Max: The Devil's Playhouse
Sam & Max: The Devil's Playhouse
A legutóbbi Sam & Max: The Devil's Playhouse cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?