Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)

Pókember most már párhuzamos világokon keresztül próbálja kivetni ránk hálóját.

2010.10.30. 14:20 | szerző: Toki (pcdome) | Ismertető/teszt

Volt idő, amikor már látatlanban is fogtuk a fejünket, ha arról szóltak a hírek, hogy éppen melyik képregényt ültetik át különböző fejlesztők a videojátékok piacára. Aztán ahogy teltek múltak az évek, egyre komolyabb darabokkal szembesülhettünk minden platformon, míg végül a tavalyi Batman: Arkham Asylum már-már a tökéletesség kapuit döngette. Aztán idén kijött egy új Transformers játék is, a War for Cybertron, amely szintén komoly változásokon ment át elődeihez képest, de jelen cikkünk tárgya, a Spider-Man: Shattered Dimensions is – a Beenox fejlesztőinek hála – egy érett Pókember kalandjait meséli el.

Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)

Az érett szó jelen esetben nem azt jelenti, hogy Pókember megsavanyodott arccal bambul a semmibe két küldetés közben, sokkal inkább az egész játék élvezhetősége rügyezett ki úgy, ahogy korábban azt egyetlen Spiderman játék esetében sem tapasztalhattuk. A Shattered Dimensions négy különböző idősíkban játszódik: Amazing (jelen), Noir (a szesztilalom korszaka), 2099 (szó szerint), Ultimate (az idő kérdéses, de itt Spidey jóval erőszakosabb, mint a többi pályán). A dolgot tovább bonyolítja, hogy ezek nem egyetlen világ idősíkjai, hanem különböző dimenzióké. Mindezt egy összetört, misztikus erejű kőtábla kovácsolja eggyé, melyet pókunk és egy Mysterio nevű elvetemült lélek múzeumi csetepatéja eredményez. Az aprónak nem nevezhető baki következtében szétrobbanó darabkák egytől egyig a különböző dimenziók gonosztevőinek kezébe kerülnek. Feladatunk tehát, hogy visszaszerezzük a köveket a rosszfiúktól és rendet teremtsünk a világunkban.

A bő tucatnyi küldetés alatt gyakorlatilag mindig ugyanazt a sémát követjük: felbukkan az aktuális rendbontónk, akiknek természetesen lila köd szállt a fejére, mi pedig mindent elkövetünk, hogy lekapcsoljuk őt. Hogy ez az üldözésesdi még véletlenül se forduljon monotonitásba, arról a dimenziók közötti váltogatás gondoskodik. A legnagyobb húzás nem is abban rejlik a fejlesztők részéről, hogy mind a négy Pókemberünk más-más tulajdonságokkal van felruházva, hanem az egyes dimenziók teljesen más vizuális megvalósításán. A Noir pályán minden sötét és a hangulat is itt ragadja meg legjobban az embert. Itt a lopakodáson van a hangsúly, rengeteg átfedést mutatva az Arkham Asylummal is. A jelenben játszódó részek próbálják megidézni a színesebb képregények világát (ebben segít a cel-shaded technika használata), a jövőben kissé bábfigurásak a szereplők, az Ultimate pedig egy hagyományosabb képi világot fest elénk.

Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)

Pókunk egyénként egy igazi kis poéngyáros, dimenzióktól függetlenül be nem áll a szája és ontja a nagyobbnál nagyobb szövegeket. Ezt leszámítva viszont mindenhol másban élhetjük ki magunkat: a Noir pályán a már említett lopakodás és a rosszfiúk csendes begyűjtésén a hangsúly; a jövőbéli Spiderman képes lelassítani az időt, az Ultimate világban pedig nagyobb erőre tehetünk szert, ha „rage” módba lépünk át. Természetesen a gyűjtögetést sem hagyták ki a fejlesztők a programból, itt úgynevezett Spider Essence-t kell felhalmoznunk magunknak különböző challange-eket végrehajtva, amiket aztán újabb képességekre vagy az életerő növelésére tudunk beváltani folyamatosan a játék alatt.

A bossharcok egyik érdekessége, hogy miután sikerült majdnem teljesen leszedálnunk az aktuális főgonosz életerejét, akkor automatikus átvált FPS nézetbe a program, alkalmat adva egy kis közelharcra, ahol ököllel fejezhetjük be a harcot. Az irányítás ezt leszámítva is szolgálhat némi meglepetéssel, bár inkább negatív irányban. Ezt leginkább a kameranézeteknél vehetjük észre, ahol néha olyan rossz szögből követjük az eseményeket, amit túl könnyen nem lehet megszokni és egy csomó bosszús pillanatot okoz a game során. Ami engem kissé zavart a játékban, hogy a fentebb már többször említett, remek hangulatú Noir pályán néha úgy érzem magam, mintha még mindig az Arkham Asylumban tölteném az időmet Batman társagában. Ugyanolyan támadási stratégiák, hasonló hőkamera és még néhány dolog erősíti bennünk a déjà vu érzést.

Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)

A játékidő elég hosszúra nyúlik, ráadásul néhány pályán talán még a legprofibb gamerek is vért izzadva fognak átjutni, szóval véletlenül sem egy olyan egy-két napos játékot kapunk a pénzünkért cserébe. A szavatossági időt pedig még a megszerezhető alternatív kosztümök, szokásos concept artok, karakter biográfiák és egyéb extrák is kijjebb és kijjebb tolják.

Én személy szerint azt gondolom, hogy a Spiderman: Shattered Dimensions sikere mindenkinél csak ízlés kérdése. Ez nem olyan játék, mint a Batman: Arkham Asylum volt, amely boldog boldogtalant magával ragadott, itt sokkal inkább a képregények világa felől közelítettek az alkotók a játék megvalósításához. Talán Pókembernek nem is állna jól, hogy szomorú hangon szólaljon meg, vagy távolba révedő szemekkel egy emberi drámát rajzoljon elénk, de ettől függetlenül én egy kicsit több komolyságot elbírtam volna viselni a játékban.
Ha a Batman: Arkham City megjelenéséig nem is húzod ki a Shattered Dimensionsszel, azért érdemes tenned vele egy próbát, hátha beleragadsz Spidey hálójába. ■

Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)
Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)Spider-Man: Shattered Dimensions (PS3)

A Spider-Man: Shattered Dimensions PlayStation 3, Xbox 360, Wii és Nintendo DS platformokra jelent meg, a teszt a PS3 verzió alapján készült.

értékelés

Spider-Man: Shattered Dimensions

Spider-Man: Shattered Dimensions
Pozitívumok
  • Változatos játékmenet
  • Élvezetes harcok, remek ugrálós részek
Negatívumok
  • Néha túl hosszú pályák
  • Sokszor rossz kamerakezelés
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8
Spider-Man: Shattered Dimensions
A legutóbbi Spider-Man: Shattered Dimensions cikkek, hírek

hozzászólások (21)

Creativ3Form
Creativ3Form 2010.12.02. 00:21
Kitolva

Gyjájjjjjj, ez valami ESZMÉLETLEN LETT! Komolyan mondom nem gondoltam volna, hogy a Batman: Arkham Asylum és az X-Men: Wolverine után lesz még egy olyan képregényhősös játék, amit ennyiredeennyire élvezni fogok! Pókember imádatom ide vagy oda. Igaz, a Spider-Man. Web of Shadows se volt rossz, de arra azért rá lehet unni. Én legalább is az uccsó 1-másfél órát, már 3-4 nap alatt vittem ki, annyira fárasztott a végére. Ez viszont, egy másodpercig nem volt unalmas számomra, sőt! Össz-vissz egy pálya volt, a Deadpool-os, ami nem tetszett, de az összes többi, HATALMAS! A múltban játszódó, film-noir stílus például aláz, de oda-vissza és könyörtelenül! Hihetetlen hangulatosak lettek ezek a részek, amikor fekete fehér képi világban kell a sötétet kihasználva, osonni az ellen után, és elkapni őket akkor és úgy, hogy nem számítanak rá. Kicsit amolyan Splinter Cell érzés, zseniális. A többi, a jelen, az alternatív jelen és a jövő nagyjából ugyan abból áll...mész, agyonversz mindenkit, majd megküzdesz a Boss-al. Igaz, a film-noirban is van Boss, de ott azzal is trükközni kell. Viszont a pályák fantasztikus hangulatot árasztanak magukból, ráadásul a sima és alternatív jelenre ráhúzták, a ma egyre népszerűbb cell-shading szűrőt, ami plusz atmoszférával ruházza fel a cuccost. De, hogy ne csak az orgazmuson utánszelétől csöpögjön a fórum, íme pár negatívum…
Az egyik, a helyenként borzalmas kameraállás. Néha annyira idegesítő, hogy minimum 2-3 alkalommal meghalsz, mire rájössz, merre hány méter, de ez igaz a „nem mindig egyértelmű, hogy mit kell csinálni” részeknél. Most felugorjak a felém tartó hajóra, vagy elmeneküljek előle? Püföljem a Boos-t a földön, vagy trükközni kell? Sajna ezek a dolgok néha frusztrálóak tudtak lenni igaz, mindig volt chekpoint előttük, így nem kellett az előtte lévő 10 perces pályaszakaszt újra bejárni. A másik negatívum, a hangok. Olyan tompák, hogy egy kis túlzással, de egy Bebe TV-n is jobb hangzás van, mint itt volt néha. Az átkötő vidikben a puffanás, robbanás, verekedés hangok stb. borzalmasan hangzanak. Meg, lentebb leírtam, hogy kicsit idétlenre vették a figurát ezekben az átkötő vidikben, kicsit több drámát el tudtam volna viselni. Meg, ahogy már említettem, a film-noir stílust leszámítva, a többi pályán csak a mész és ölsz stílusba burkolózik a játék, de még így is élvezhető, az első perctől az utolsóig.
Nagyon örülök, hogy végül kijött PC-re, és nem kell parni…közepes vason is fullon eldöcög. És a Can You Run It progi becsapós, mert nekem azt írta, hogy el se indítsam, még minimumon is reménytelen, erre fullon, döccenés mentesen toltam ki.
Szóval minden képregény rajongónak ajánlom, azon belül is a Pókember fanoknak. Vagy ha csak tetszett a Batman és a Wolverine játék, akkor ennek is adjatok egy esélyt, megéri azt a 6-6 és fél órát.;-)

9/10
Sucee
Sucee 2010.12.03. 19:26
Na, ma kipróbáltam én is. Hát, nem semmi, egyáltalán nem számítottam arra, hogy ennyire jó lesz.
Noir persze nálam is magasan üti a többit :)
Creativ3Form
Creativ3Form 2010.12.03. 19:58
Ugye? Mondjuk én a trailerek alapján azért sokat vártam, és azt meg is kaptam. De a Noir alap, hogy kiemelkedik, zseniális.
Gobiakos
Silenzio
Silenzio 2011.08.16. 01:31
Ez a játék kijött PC-re is. A cikkben frissíteni kéne.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?