Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Shaun White Skateboarding (PS3)

A világot jelentő deszkáról még sosem volt ilyen könnyű leszállni.

2010.11.16. 15:00 | szerző: Toki (pcdome) | Ismertető/teszt

Shaun White az a figura, akit a snowboard és gördeszka szerelmeseinek nem nagyon kell bemutatni. A kétszeres olimpiai bajnok extrém sportoló szinte pontosan két évvel ezelőtt adta nevét a Shaun White Snowboardinghoz, mely ugyan nem volt egy mindent elsöprő erejű játék, de a deszkás téli sportok kedvelői talán az átlagosnál nagyobb örömüket lelhették benne. A legújabb, White nevével fémjelzett cucc a Ubisoft Montreal által fejlesztett Shaun White Skateboarding, amely megpróbált valamit újat hozni a gördeszkás játékok világába, más kérdés, hogy ez sem sikerült parádésra.

Shaun White Skateboarding (PS3)

A történet szerint egy orwelliánus szervezet elrabolta Shaun White-ot, mivel túlságosan is lázadó magatartást tanúsított az aktuális rendszerrel szemben. Így hát mi más is lenne a dolgunk, mint deszkára pattanni és kiszabadítani cimboránkat a hűvösről, emellett pedig színt és életet kell lehelnünk az egyhangú, szürke, agymosott világba.
Ez így igazi kis pörgős akció-sport hibridnek ígérkezett elsőre, kár, hogy a megvalósítás már nem úgy jött össze, ahogy azt elképzelnénk. Nem kell nagyon szőrszálhasogatónak lennünk ahhoz, hogy észrevegyük, a grafika nem verdesi a plafont, sőt, a karakterek, mondjuk úgy, elég egyszerűen lettek kidolgozva. A küldetésektől sem fogjuk lerágni a körmünket, maximum akkor, ha századszor futunk neki egy trükk megvalósításának és az még mindig nem akar összejönni.

A sztori elején teljesen egyszerű pályaelemekkel és kihívásokkal találkozunk, de ahogy haladunk előre a városban, úgy bonyolódik egyre jobban a helyzet talpunk alatt. A képernyő tetején egy Flow Meter helyezkedik el, amelyet szép fokozatosan, sikeres trükkök végrehajtásával tudunk növelni. Ehhez hozzátartozik, hogy bizonyos pályaelemek (félcsövek, üzletek) is csak az után jelennek meg számunkra, ha a Flow Meter is a megfelelő szintre jutott. A játék második felében egy bizonyos Rail Shaping is boldogítja majd utunkat, amelyről azt érdemes tudni, hogy e különleges képesség segítségével tárgyakra ugorva azok megnyúlnak, így távoli, magas pontok is könnyen elérhetővé válnak számunkra.
A küldetések kapcsán sok bizalomgerjesztőt nem tudunk elmondani: monoton és sajnos unalmas pályák tömkelegén kell átflippereznünk magunkat, amelyek rendszerint még jól meg is szívatják a játékost kaotikus megvalósításukkal. Hogy azért jusson valami érdekesség is gyengécske küldetések közé, olykor magát Shaunt is irányíthatjuk majd, miközben fogva tartói mindenféle fura kísérletnek vetik őt alá.

Shaun White Skateboarding (PS3)

Van multiplayer mód is – ha találunk valakit a szerveren, akkor ugyanazt csinálhatjuk globálisan, mint amit a single játékrész kínál: pontgyűjtés, Flow növelés, free skate stb. Hosszú izgalmas órákat itt sem fogunk eltölteni, de azért egy próbát mindenképp tegyél, ha már kezedben a program.

Talán az egyik, ha nem a legfontosabb kérdés a deszkás és minden hasonló játék kapcsán, hogy mennyire sikerül az uralmunk alatt tartani az irányítást. Nos, a Shaun White Skateboarding ezen a téren jócskán okoz majd fejfást annak, aki beruház a játékba. A bal analóg karral irányítjuk főhősünket, míg a másik karral a trükköket abszolválhatjuk. Ez kb. arra emlékeztetett engem, mikor anno leültem Tekkenezni egy haverommal, aki nem volt járatos a játékban, de mivel azt a gombot nyomta gyors egymásutánban, amit csak ért, így könnyen elbánt velem. Na, most itt nagyjából ez a helyzet: csak rángatni kell vadul a jobb analóg kart, a trükkök pedig csak úgy jönnek maguktól. Van ennek persze finomabb módja is, de ez akkor sem túl koncepciózus. Persze nem lesz mindig ennyire egyszerű a dolgunk, különösen a későbbi küldetések felé akár már tanácstalanul is bámulhatunk a kontrollerünkre.

Shaun White Skateboarding (PS3)

Hogy ne feledkezzünk meg a kötelező körökről sem, a hangok teljesen rendben vannak a programban. Szól a punk és a hip-hop, itt azért olyan nagyot nem lehetett hibázni. Emellett a karakterek hangjai is rendben vannak, ezen a téren tehát tényleg nincs mibe belekötni. A grafikáról fentebb már szóltam, nem egy díjnyertes cucc. A textúrák éle szemmel láthatóan darabos, szinte már PS2-es szinten mozog. A legdurvább viszont a frame rate akadozása: hihetetlen lassulásoknak lehetünk szemtanúi, amitől azon nyomban elmegy a kedvünk az egész játéktól. Egy kicsit olyan, mintha idő előtt akarták volna összecsapni az egészet, legalábbis merem remélni, hogy a Ubisoft Montreal stúdiójában nem ez a 2010-es trend.

A Skate és a Tony Hawk sorozat sem tartozott világmegváltó kategóriába, de a Shaun White nevével fémjelzett gördeszkás játék még az ott megszokott színvonalat sem képes hozni. Ilyenkor sokszor zárjuk azzal a mondókánkat, hogy egy próbát azért megér a cucc, de jelen esetben tényleg csak az költsön erre, akit látatlanban is nagyon érdekel ez a típusú játék. A többiek inkább lapozzanak. ■

Shaun White Skateboarding (PS3)
Shaun White Skateboarding (PS3)

A Shaun White Skateboarding PlayStation3, Wii, Xbox 360 és PC platformokra jelent meg, a teszt a PS3 verzió alapján készült.

értékelés

Shaun White Skateboarding

Shaun White Skateboarding
Pozitívumok
  • Alakítható pályák
  • Jó zenék
Negatívumok
  • Gyenge grafika
  • Gyenge küldetések
  • Gyenge irányítás
5,0
grafika 4
hangok 8
játszhatóság 5
hangulat 5
Shaun White Skateboarding
A legutóbbi Shaun White Skateboarding cikkek, hírek

hozzászólások (2)

sheldon_c00per
sheldon_c00per 2010.11.19. 12:33
elolvasva a cikket, de latatlanban azt tudom mondani a jatekrol, hogy eszmeletlen bargyu. hogy lehet egyaltalan sztorit adni egy sport jateknak? mar az utobbi evek NFS reszeiben sem ertettem, mit keres ilyen gyermeteg tortenet, de itt aztan vegkepp... elraboljak Shaun-t es kiserleteznek rajta. uram isten!

a grafika tenyleg a PS2-es szinvonalat ( vagy talan annak is az also hatarat ) surolja.

mondjuk arra is kivancsi vagyok, hogy vajon az analog kar rangatasat PC-n hogy oldottak meg, mit kell hozza rangatni? az egeret? elkepzelni sem tudom.

egyebkent mi az, hogy "koncepciózus"? =)
balays82
balays82 2010.11.19. 12:38
koncepciózus = ötletes, jól átgondolt
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?