Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

James Bond 007: Blood Stone

Jó történettel és látványos játékmenettel érkezett az új Bond játék.

2010.11.26. 13:35 | szerző: Creativ3Form | Ismertető/teszt

Vodka martini
A királynőnek dolgozni jó dolog. Ok, hogy meg kell védened a világot a szupergonoszok fenyegetéseitől, de cserébe ihatod a vodka martinit, kipróbálhatod a luxus verdák tömkelegét, szebbnél szebb nőket fektethetsz meg, ráadásul jegygyűrűt se kell adnod nekik cserébe, plusz a legnagyobb poén az egészben, hogy ehhez jogod van sőt! Majdhogynem a kötelességed ez a munkamorál. Valószínűleg Jakabnak is szimpatikusak voltak ezek a feltételek, mielőtt a királynő kedvenc ügynöke lett, és mielőtt a menedzsere tanácsára kicsit megváltozatta a nevét. A nevem Bond. Jakab Bond. Enyhén szólva is kiábrándító.

James Bond 007: Blood Stone

1962-től vette kezdetét Bond dupla nullás státusza, akit olyan színészek formáltak meg, mint Sean Connery, George Lazenby, Roger Moore, Timothy Dalton, Pierce Brosnan valamint Daniel Craig. Akcióik során bejárták az egész világot, az óceán mélyét, az űr végtelen birodalmát, valamint jó pár nő lelkét is megvizsgálták... Egészen 20 éven keresztül működött a recept, amiben a Q kreálta kütyük mindig kimentették a bajból, a nők a kezdeti közömbösségüket végül mindig az ágyban vezették le, valamint a szokásos "rázva, nem keverve" mondat is kötelezően elhangzott minden egyes fejezetben. Érdekesség, hogy M először férfiként próbálta fegyelmezni a 007-est, ám a későbbiekben már nőként közölte vele, hogy rá bizony nem hat a sármja. Nem úgy Moneypenny-re, aki talán az egyetlen nő a világon, akit még csak meg sem kívánt James barátunk. Ezen a felálláson változtattak a 2006-os Casino Royale-lal, amikor is a baltával faragott arccal rendelkező Daniel Craiget kérték fel a titkosügynökök titkosügynökének szerepére. Sokak húzták a szájukat, már csak azért is, mert a megszokott Bond stílusnak nyoma veszett. Nem volt Q a kütyüivel, elmaradt a vodka martini, az idétlen vigyorgás és poénok, Bond pedig átváltozott egy két lábon járó terminátorrá, aki előbb kérdez, mielőtt leütné valaki fejét a helyéről. Szerény véleményem szerint kellett a vérfrissítés a sorozatnak, mert kezdett unalmassá válni, hogy a receptben maximum a Bondot alakító színész változik. Sokak szerint a huszadik rész után a királynő kedvenc ügynöke meghalt, és a Craig megformálta 007-es nem az igazi, de ezt döntse el mindenki maga.

A játékipar pedig úgy döntött, hogy kiaknázza ezt az új felfogást, és megcsinálták nekünk a Quantum of Solace játékot, ami enyhén szólva is kihagyott ziccer lett. Rövid, könnyű, és semmi olyan nincs benne, amit ne láttál volna máshol, ráadásul nem tudták megfelelően alkalmazni ezeket a más játékokban remekül bevált elemeket. Ezt a hibát készültek kijavítani a Bizarre Creationsös srácok, és olyan külsőnézetes James Bond kalandot alkottak meg a Blood Stone-nal, amely után nemcsak a rajongók, de a szimpla gamerek is elismerően bólintanak.

James Bond 007: Blood Stone

Shaken or stirred?
M a női megérzésének sugallatára úgy véli, hogy valami nagyon nagy dolog van készülőben. Rá is csörög Bondra, hogy ugyan ugorjon már be egy Greco nevű milliárdos luxushajójára, aki Görögországban akar eladni fegyvereket rosszfiúknak. Bond pedig haptákba vágja magát, és ad a melónak egy motorcsónakos-Aston Martinos robbanásrohamot, és ezzel olyan láncreakció veszi kezdetét, ami még a dupla nullás státusszal rendelkező ügynököknek is megfeküdheti a dolgát.

A sztoriért az a Bruce Feirstein a felelős, aki a Goldeneye, A holnap markában és A világ nem elég epizódjait is írta, és most is gondoskodott arról, hogy az utolsó utáni pillanatig fenntartsa a feszültséget. Olyannyira sikerült ez neki, hogy rengeteg pont van a játékban, amikor várná az ember a stáblistát, de ahelyett, hogy elmenne végre a jól megérdemelt pisiszünetre, újra bele kell ásnia magát az akcióba. Amihez olyan helyszínek szolgálnak, mint Isztambul, Monaco, Szibéria, Bangkok és Burma. Minden helynek megvan a maga varázsa, a maga kiaknázott lehetőségtárháza (ejj, micsoda szó :-) ), és egyszer se érzi úgy az ember, hogy ez kicsit sok, vagy hogy ide kellett volna még valami. Annyit még érdemes tudni a Blood Stone történetéről, hogy semmi köze a filmekhez, tehát nem adaptáció, és nem is egy már megírt könyv sztoriját dolgozza fel. Teljesen önálló fejezet ez a 007-es életében, és nagyon úgy néz ki, hogy az új filmekhez hasonlóan ez is egy több részen át tartó cselekményszál első epizódja volt csupán. És ha már a filmeknél tartunk, reméljük, hogy hamarosan gőzerővel kezdenek el dolgozni a 23. kalandon most, hogy az MGM mégiscsak megmenekült a csődeljárástól.

James Bond 007: Blood Stone

Ám nemcsak a történet megalkotására kértek fel egy rutinos Bond rókát, hanem magára a főszerepre is. Daniel Craiget választották ugyanis Bondnak, aki külseje mellett, hangját is adta a produkcióhoz. Ahogy Judi Dench is tiszteletét teszi M-ként. Igaz, Craig kicsit unottan adta elő a szerepét, de nézzük el neki, hiszen a filmekben remekül hozza az újragenerált Bond alakját.

Ami a játékmenetet illeti, van benne minden, ami szem szájnak ingere. Splinter Cell-féle osonás, amikor is csöndben, szinte láthatatlan szellemként kell végigmennünk egy adott pályán, miközben kiiktatjuk az őröket, vagy a ránk leselkedő kamerákat, amiket a mobilunk segítségével tudunk hatástalanítani. Plusz a csendes szellem módhoz tartozik a Splinter Cell Convictionben megismert "quick kill" mód, amikor három rosszarcút tudunk kivégezni gyors, csendes, precíz lövésekkel, miközben a hibázási faktor a nullával egyenlő. Ám ezt a képességet nem használhatjuk a végtelenségig, ugyanis fel kell tölteni, ezt pedig az ellenfelek közelharcban való kiiktatásával érhetjük el. Elég pofátlan lopás a Ubisoft remekművéből, de ahogy mondani szokták, a profiktól megéri lopni.

James Bond 007: Blood Stone

Ha viszont a lopakodós módszer befuccsol, és kezdetét veszi a hentelés, semmi ok az aggódásra, ugyan is olyan szintű fegyverarzenál áll a 007-es rendelkezésére, hogy fél hadsereg ide vagy oda, az út csakis előre vezet. Sajna ehhez a sutácska MI is hozzájárul, de hát a filmekben is maximum a főgonoszok voltak furmányosak, az alattvalókkal nem volt gondja Bondnak. Ám, hogy ne legyen unalmas az akció, a fejlesztők belevittek a történetbe motorcsónakos valamint autós üldözéseket is, amikor az adott rosszfiút kell végigüldöznünk a városban, miközben minden, ami él és mozog, felrobban körülöttünk, így nem mondhatni, hogy Bond eme kalandja a nők elcsábításával telne. Amúgy érdekes, hogy szinte minden filmben 2-3 nővel levezeti a nagy mutatványt, ám itt még csak egy kívánatos pillantás se észlelhető Craig arcán. Igaz, hogy a főcím utáni jelenetben egy hölgyike forgolódik éppen a szállodai szoba ágyán, de ez csak egy... mi van a maradék kettővel? Remélem, nem lett homokos. :-) A lényeg, hogy mind történetben, mind pedig játékmenetben változatos kalandban lesz részünk, a fejlesztők ugyan is mindent megtettek annak érdekében, hogy ne unjuk el magunkat.

Do I look like I give a damn?
Azonban mégis akadnak olyan momentumok, amelyek lerontják az amúgy ígéretes összképet. Az egy dolog, hogy a játék – a járművekkel történő üldözéseket leszámítva – semmi egyedit nem tud felmutatni, hiszen szinte egy az egyben lemásolja a Splinter Cell legújabb epizódjának játékmenetét, de sajnos az összecsapott és kiszámítható MI miatt nehezebb fokozaton sincs kihívás a végigjátszás során. Az ellenfelek mindig ugyanonnan és ugyanannyian jönnek, mindig ugyanazt a falat vagy asztalt választják ki fedezéknek, és persze, hogy úgy bújnak be mögé, hogy a fejük csak éppen annyira lógjon ki, hogy rutin legyen a headshot. Plusz a közelharc is egy előre lescriptelt video, így ha az ellen ne adj' Isten nagyobb darab is, mint Bond, semmi esélye annak, hogy lenyom közelharcban, és akkor már más lehetőséget kellene keresned a kivégzésére. Úgy érzem, kiaknázatlanul hagyták a közelharci részt, pedig a Batman: Arkham Asylum óta tudjuk, hogy lehet egy verekedés faszányos is. Plusz ehhez még hozzájön a mára már sajnos szokásossá vált 3-4 óra single kampány, ami igazából csak első kitolásra ennyi, újabb próbálkozásoknál már megvan 2 óra alatt is. Mondjuk nem biztos, hogy egy ilyen osonással vegyített akciózás szórakoztató lenne a tizedik órában is, de picivel akkor is lehetne hosszabb. Vagy ha már ennyi az egész, akkor ne kérjenek el érte 10 ropit, ugyanis az a pofátlanság netovábbja, hogy 3 óráért is 5 számjegyű összeget kell fizetnem. A filmek is ilyen hosszúak, mégse kerülnek ennyibe. Tudom, más a kettő, de akkor is.

James Bond 007: Blood Stone

Amin még csiszolhattak volna egy picit, azok az átkötő videók minősége. Mondjuk erre inkább egy rendezőt kellett volna felkérniük, de olyan szinten unalmasak és élettelenek a kis videók, hogy alig bírtam őket végignézni. Persze, ha éppen akció van, az látványos, de amikor csak csevegnek, többnyire egy autóút alatt, azokban nincs erő, nincs semmi izgalom. Mondjuk ehhez a gyengécske arcmimika is hozzájárul, bár ezen a téren én a Mass Effectek óta nagyon kritikus vagyok.
A zene viszont fantasztikus, tökéletesen hozza az utolsó két filmben megszokott dallamokat, a felvezető zene Joss Stone és Dave Stewarttól pedig zseniális lett. Messze veri a Quantum of Solace elbaltázott intróját.

Összességében tehát vegyes érzések keringenek bennem, mert bár látványos, izgalmas és változatos a játékmenet, a koppintások, a suta MI, a grafikai hiányosságok és a rendező hiánya nem teszi lehetővé, hogy klasszikus játék váljon belőle. Emlékezetesnek viszont emlékezetes, és ha ezt a vonalat követik, akkor valószínűleg nem lesz probléma a további Bond részekkel. Nem lesznek kategóriájuk királyai, de a tisztességes iparosmunka jelzőt mindenképpen megérdemlik. Én pedig minden hibája ellenére nem tudom nem szeretni, és ezerszer jobban élveztem, mint a pár hete megjelent Star Wars: The Force Unleashed II-t. ■

James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood StoneJames Bond 007: Blood StoneJames Bond 007: Blood Stone

értékelés

James Bond 007: Blood Stone

James Bond 007: Blood Stone
Pozitívumok
  • 100% Bond hangulat
  • Látványos játékmenet
  • Az akció és a lopakodás tökéletes egyensúlyban tartása
  • Jóféle történet
  • Eredeti hangok
  • Remek soundtrack
Negatívumok
  • Suta MI
  • Élettelen átkötő videók
  • Gyenge arcmimika és egyéb grafikai hiányosságok
  • 3 óra single kampány
  • Összességében csak összelopkodott játékelemek tárháza
8,0
grafika 7
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 8
James Bond 007: Blood Stone
A legutóbbi James Bond 007: Blood Stone cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Richie
Richie 2010.11.27. 00:56
Jó cikk, élvezettel olvastam. Még a havazásról is eltérítette a figyelmemet. :)
rootshaper
rootshaper 2010.11.27. 19:17
szerintem közel sem volt ilyen jó a helyzet ezzel a játékkal. az egyetlen emlékezetes momentum a metró fúrófej volt, de előtte és utána nem volt szinte semmi ami kiemelné a szürke átlagból. grafika sem valami pofás, a játékmenet végképp nem. nálam ez a játék max. 5 pontot érne... szokásos gyenge adaptáció, irreálisan rövid játékidővel.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.