Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

World of Warcraft: Cataclysm

Valami bűzlik Azerothban! - Hamarosan érkezik a harmadik kiegészítő.

2010.11.28. 22:40 | szerző: LeMon | Előzetes

Úgy tűnik, Deathwing végleg megelégelte az orkok és emberek hupákolását Azerothban, és nagy dühvel előtört földalatti rejteke alól, hogy helyre rakja a randalírozó aprónépeket. Kitörése szökőárat idézett elő, mely elmosta a part menti településeket, ő maga pedig napalmként égetett fel mindent amerre járt, előidézve a teljes kataklizmát!

World of Warcraft: Cataclysm

Erre a látványra éledtek fel a World of Warcraft játékosai a héten, miután a Blizzard aktiválta a Cataclysmre keresztelt harmadik kiegészítőt felvezető patchet. A hatodik életévét betöltő játék térképét teljesen átrajzolta az új rosszfiú érkezése, és lehet sírni, hogy végleg oda a vanília WoW, ez már így is marad. Stormwind parkja leomlott, Barrens teljesen kettészakadt, Soutshore-t eláztatták szmötyivel az undeadek, az Allisok leigázták Camp Taurajot, és még hosszasan sorolhatnám a károkat. Ugyanakkor nagyon sok területnek mind hangulatban, mind küldetésekben jót tett ez a változás. Rengeteg ötlettel dobták fel az olyan helyszíneket melyeknek régen igazán funkciója sem volt. Azshara teljesen Horda uralom alá került, és Dubaj tájépítészei ihlette mesterséges szigetekkel alakítják az egész partszakaszt Horda szimbólummá. Thousand Needlest, és Shimmering Flatset is teljesen elöntötte a víz, és egy összeeszkábált élményhajó jelzi a néhai Mirage versenypálya helyét. S mivel a kiegészítő megjelenése után a régi területeken is lehet használni a repülő hátasokat, az olyan zónák is átestek ráncfelvarráson melyeket amúgy elkerült a katasztrófa.

Természetesen mint minden eddigi kiegészítőben, most is kapnak a játékosok új területeket a szintfejlődéshez. Az új szinthatár 85-re nő a december 7-én érkező Cataclysmmel, s ehhez hat új zóna dukál, elszórva a régi kontinenseken, valamint a nagy kékségben. Ezek a területek mind erősen kapcsolódnak Deathwing előtörténetéhez. Ragnaros is visszatér a gonosz szövetségeseként és Mount Hyjalban tesz kísérletet az életfa elpusztítására. Ezzel párhuzamosan Vashj’ir víz alatti városában is megkezdhetjük utunkat az első szintlépéshez. Maelstromon keresztül aztán eljutunk Deepholmba, ahova Deathwing húzódott vissza Alextraszaval megvívott csatája után sok-sok évvel ezelőtt. Később aztán Uldumban, a Titánok földjén és Twilight Highlandsen folytathatjuk kalandjainkat. Tol Barad pedig egy Wintergrasphoz hasonló rengeteg napi küldetéssel ellátott PVP zóna lesz. Új kasztot ezúttal nem kapunk, viszont mindkét oldalhoz csatlakozik két új faj, s hozzájuk szintén tartozik új kezdőterület. Gilneas tartalmazza a Worgenek bemutatkozó küldetéseit, ami egy komor hangulatú, Bram Stroker Drakula világát idéző elátkozott királyság. A kis zöld goblinok pedig Kezan szigetén kezdenek majd egy hajótörés után Lost Isles területén éledezni. Utóbbi faj nyilván több humort és színt hordoz magával, a worgenek viszont izgalmas háttértörténetet kapnak.

World of Warcraft: Cataclysm

Ahogy a Wrath of the Lich King megjelenésekor, most is kapott a játék motorja egy-két grafikai tuningot. Annak idején ugye megannyi új jeges shader és tűz effektek mellett végre megjelentek a vetett árnyékok. Idén a leglátványosabb újítás a vizek lecserélése, valamint a dinamikus napfény effekt bevezetése lett. Hihetetlen, hogy ez a lassan retro státuszba kerülő játék még mindig tud szép lenni. Mindig hangsúlyozom, számomra nem attól lesz valami látványos és hangulatos, hogy mennyire élethűen tükröződik vissza a fényesre makkolt paripa sörényén a felkelő nap sugara. A World of Warcraft már megjelenésekor is jól megkomponált mesebeli világgal, lendületes karakter-animációkkal rendelkezett. A sok low-poly modell és a kisfelbontású textúrák ellenére egységes volt a látványvilág, és képes volt magával ragadni a környezetemben amúgy nem játékos emberkéket is. Aztán az idők folyamán a WoW technikailag is szépen lassan beérte a konkurens játékokat, és ma már tényleg csak az tud belekötni a kinézetébe, akinek nincs jobb dolga.

Már egy korábbi patchnél ugyan már bevezettek pár új dolgot a játékmenetbe, de ezek mind természetesen a Cataclysm megjelenéséhez kapcsolódnak. A legfontosabb ilyen változás a talent rendszer átszabása lett. Eltűnt az 51 pontos variálás, helyette mindenki belő magának egy ágat, ahova szétoszt 31 pontot, majd utána tudja csak a maradékot a másik két oszlopba pakolgatni. Mindemellett az adott ágakhoz tartozó speciális képességeket egyből megkapja az ember, valamint minden specializációhoz tartozik egy úgynevezett Mastery passzív képesség, mely értékét mi magunk tudjuk felszereléseinkkel növelni. Azt hiszem ezzel a rendszerrel mára már mindenki megbarátkozott, noha az elején többnyire nemtetszését hangoztatta a WoWos közösség.

World of Warcraft: Cataclysm

Még nem aktiválták ugyan, de a béta verzióban már kaptunk betekintést a továbbgondolt Guild rendszerbe. Működésbeli változtatás itt nem történt, viszont sok hasznos lehetőséget kapnak a guildek a raid és a PvP élet megkönnyebbítéséhez. Ugyanúgy tapasztalati pontokat gyűjt a csapat a különböző megmérettetések során, melyek aztán 25 szinten keresztül egész guildre kiható képességeket vált ki. Ilyen például az 5%-al gyorsabb lovaglás, azonnali mail guild társaknak, könnyebb reputációszerzés, masszív parti újraélesztés stb. Mindehhez természetesen kapcsolódnak új achievmentek is, valamint a 25. szinten mindenki kap egy speciális guildes hátast is: Allisok oroszlánt, Hordások skorpiót. Ami viszont már működik a Live szervereken, azok az új kaszt lehetőségek a régi fajokhoz. Mostantól bárki indithat Warrior Blood Elfet, Night Elf mágust, Troll druidát, Tauren paladint stb.

Lesz egy új másodlagos szakma is, az Archeology vagyis a régészet. Működése pofon egyszerű: megnézzük a térképen, hogy merre vannak lelőhelyek. Ezek elhelyezkedése folyton változik, de megmaradnak, amíg fel nem tárjuk őket. Odautazunk és a trainertől kapott kis szerkezetet lehelyezzük. Ez egyszerre mutat irányt és távolságot. Amíg pirosan világít, a megadott irányba kell tovább mennünk pár lépést, egészen addig, míg sárgára, majd zöldre nem vált a lámpa, és előkerül a lelet. Ezeket a talált elemeket aztán összekombinálva kapunk kis leírásokat az adott tárgyról és kultúráról egy külön kis könyvecskében. Attól nem kell félni, hogy mások kibányásznak előlünk valamit, mert ezek a holmik csak a saját karakterünknek jelennek meg. A régészetnek amúgy semmi létfontosságú haszna nincs, viszont sokféle petet, mountot és egyéb kütyüket tudunk vele szerezni, és amúgy szerepjátékos időtöltésnek sem rossz.

World of Warcraft: Cataclysm

Személy szerint a béta során gyűjtött tapasztalatok alapján már előre elégedett vagyok az új kiegészítővel, és alig várom, hogy újra végigcsámcsoghassam a küldetéseket. Megint sikerült a Blizzardnak annyi ötletet és olyan új világokat teremtenie, amitől a World of Warcraft továbbra is a trónon marad egy jó ideig. ■

World of Warcraft: Cataclysm
A legutóbbi World of Warcraft: Cataclysm cikkek, hírek

hozzászólások (2)

jawsika
jawsika 2010.11.29. 17:11
várós.:)
Falusi
Falusi 2010.11.29. 20:56
Lehidaltam az első kép láttán:-D Motorokról már eddig is tudtam, de hogy még pálya is legyen hozzá...:-P
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.