Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)

Ezio pengéje Rómában sem kíméli a templomosokat.

2010.12.09. 13:10 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A Ubisoft tavaly egy szinte hibátlan folytatást tett le az asztalra az Assasin's Creed második részével, amelyben a közel sem tökéletes első rész majd' minden hibáját kijavította. Hosszú játékidővel megáldott, addiktív, változatos játékmenet jellemezte, és emellett remek grafikával és érdekes történettel is rendelkezett. Alig egy évre rá már meg is érkezett a folytatás PS3-ra és Xbox 360-ra, Brotherhood alcímmel.

Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)

A történet maradt a reneszánsz Itáliában, főhősünk pedig ismét az orvgyilkos Ezio Auditore Da Firenze. Az Assassin's Creed: Brotherhood felvonultatja a második rész minden erényét, további finomításokkal polírozva az abban lefektetett kiváló játékmenetet. A sztori ott veszi fel a fonalat, ahol az előző abbamaradt, azaz Ezio a pápával való leszámolás után visszatér Monteriggioni-beli birtokára. Aztán mindjárt a játék elején bekövetkezik a fordulat, miszerint a bosszúszomjas Cesare Borgia és csatlósai rajtunk ütnek, a földdel teszik egyenlővé birtokunkat és kivégzik nagybácsinkat, Mario Auditorét. Ezio megmenekül, de a felszerelései elvesztése után újra meg kell erősödnie, és bosszút állnia a Rómát terrorizáló Cesare Borgián, valamint vissza kell szereznie az ellopott "Éden Almáját". Innentől a történet nagy része a több kerületre osztott, óriási méretekkel rendelkező olasz fővárosban játszódik. Persze ezúttal is irányítjuk közben az Animusból kilépve a csapos Desmond Milest, akinek a genetikai memóriáján keresztül éljük át a talján kalandokat. A Brotherhood sztorija továbbra is érdekfeszítő, bár sokszor él túlzásokkal, és annyira talán nem magával ragadó, mint az Assassin's Creed 2 története.

A játékmenetet tekintve ismét egy szabadon bejárható, megmászható várost kapunk, számtalan mellékküldetéssel, gyűjtögethető dologgal (Borgia zászlók, tollak, kincses ládák). A térképen felkiáltójellel jelölt, fő történeti szálat továbbgördítő missziók mellett most is vannak bérgyilkos küldetések, (elég frusztráló) célszemélyt követős feladatok, és kézbesítő küldetések, melyek egy részét a szövetséges három frakció (tolvajok, zsoldosok, kurtizánok) megbízásain keresztül kapjuk meg. Machiavelli mellett Leonardo Da Vinci ezúttal is fontos szerepet játszik a történetben, és néhány változatos, a kornál modernebb fegyverekkel végrehajtandó küldetéssel fog megajándékozni.
Pár további dologgal is igyekeztek feldobni a fejlesztők a már megszokott játékmenetet. Az egyik ilyen, hogy a területek nagy része Borgia fennhatóság alatt van, és visszafoglalásuk a kapitány likvidálásával, majd a közelben levő torony megmászása utáni felégetésével történik. Ezután újíthatjuk fel pénzért a terület boltjait, épületeit, amelyek később jövedelemforrást jelentenek. Hasonlóan működik ez, mint az előző részben a Monteriggioni birtokunk felújítása, csak ezúttal Róma épületeit pofozzuk helyre. A boltokban speciális fegyvereket is vehetünk, amelyekért először meghatározott tárgyakat kell összegyűjtenünk.
További újítás, hogy a játékban egy bizonyos ponttól lehetőségünk lesz bérgyilkosokat toborozni. A kollégák képzése egy külön menüben történik, és a segítségként történő behívásuk mellett kiküldhetjük őket európai megbízatásokra is. Toborzott társaink tapasztalatot kapnak és szinteket lépnek, ezáltal pedig fejleszthető a páncéljuk és fegyverzetük. Igazából ez a rész amellett, hogy további változatosságot visz a játékmenetbe, még kicsit kiforratlanra sikerült. Valójában nincs sokszor szükségünk a segítségükre (sőt gyakori használat esetén ez tovább könnyíti az amúgy sem túl acélos nehézséget), valamint a sztori végkimenetele szempontjából egyáltalán nincs jelentősége a maximum 12 bérgyilkosunk feltápolásának.

Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)

A harcokon is finomítottak, ezúttal egy ellentámadásból indított kivégzés után egy gombnyomással ölhetjük a következő delikvenst, így ha nem sikerül senkinek közben felénk döfnie, valóságos kivégzéshullámot hajthatunk végre. Továbbá a kitérés mellett ezúttal meg is rúghatjuk az ellenfelet, pillanatnyi harcképtelenséget okozva. Nyílpuskát is vehetünk, amivel könnyen lehet a távolból likvidálni a templomosokat, valamint a harcban elesett ellenfeleinktől az előző résztől eltérően bőséges kellékutánpótlást (például nyilakat, füstbombákat) zsákmányolhatunk. Ezen új lehetőségekre szükségünk is lesz, mivel jóval nagyobb számban és agresszívebben támadnak ránk ellenfeleink, mint korábban.
A katakombás, ugrálós küldetések ezúttal is jelen vannak, és nagyon izgalmas, jól sikerült színfoltjai a játéknak. A rejtett helyeken fellelhető logikai feladványok is megmaradtak, még komolyabb gondolkodásra ösztönző feladványokat kínálva. A jelentős távolságok miatt nagyobb szerepet kapott a lovaglás: városon belül is vágtathatunk paripán, füttyszóval bárhova hívhatjuk hátasunkat és harcolhatunk is róla (ezúttal már vannak lovas ellenfelek is). Gyors utazásra van más lehetőség is: a csatornarendszer kijáratait megnyitva közlekedési útvonalként működnek a későbbiekben. Amely újítás viszont nem tetszett, az a küldetések 100%-os elvégzéséhez tartozó, sokszor szinte teljesíthetetlen másodlagos követelmények jelenléte (például teljesítsd a küldetést 8 perc alatt, egyáltalán ne vegyenek észre, egyáltalán ne sérülj meg, kizárólag a célpontot likvidáld). Ha ez nem sikerül, csak 50%-ot kapunk, ami elég rosszul néz ki a küldetés végeztével, amikor a szigorú másodlagos feltételen kívül mindent ügyesen teljesítettünk.

A Brotherhood nagy újítása, hogy ezúttal egy kidolgozott multiplayer játékmód is helyet kapott a programban. A többjátékos módban pont az orvgyilkosok ellenségét, a templomosokat fogjuk irányítani. Az Abstergo központban folyik a templomosok kiképzése, melynek keretében több különböző játékmódban (Wanted, Advanced Wanted, Alliance, Manhunt) indulhatunk neki a küzdelmeknek. A játékmenet minden módban hasonló alapokon nyugszik: van egy kijelölt célpontunk, akit minél ügyesebben el kell tennünk láb alól, miközben mi is valakinek a célpontjai vagyunk. A kijelölt likvidálandó személyt egy (többé-kevésbe pontos) helyzetjelző mutatja, de mivel az NPC-khez hasonló a kinézete, annyira azért nem egyszerű beazonosítani. Akkor válik igazán izgalmassá a dolog, amikor ránk talál és elkezd üldözni minket a ránk küldött orvgyilkos, mi pedig az életünkért menekülünk. A sikeres gyilkolásokat követően fejlődünk, és szintlépést követően hasznos extra képességeket érhetünk el (például pillanatnyi álcázás). Alapvetően jól kidolgozta a Ubisoft a multiplayer részt, egy pörgős, izgalmas játékmenettel megáldott többjátékos élményt sikerült megalkotniuk.

Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)

A játék grafikája az Assassin's Creed 2-höz hasonlóan gyönyörű. Egy aprólékosan kidolgozott középkori Róma képe tárul elénk, olyan lélegzetelállító építményekkel, mint a Colosseum. A napszakok dinamikusan változnak, a városlakók végzik napi teendőiket, és a tőlük elvárható módon reagálnak cselekedeteinkre. Az effektek és az animációk is elsőrangúak, akárcsak a hangok, szinkronhangok és a Jesper Kyd szerezte zene. Az irányítás az előző részekkel megegyezően kézre áll, és az újonnan bekapcsolódóknak is könnyen elsajátítható.

Az Assassin's Creed: Brotherhood elődjéhez hasonlóan nagyszerű alkotás lett. Igaz, nem tekinthető egy teljesen új játéknak, inkább az Assassin's Creed 2 tovább finomított, tökéletesített kiegészítésének, amely a több mint 20 órás játékidejű egyjátékos részével és az addiktív multiplayer módjával bőven megállja a helyét önmagában is. A Brotherhood minden Assassin's Creed rajongónak kötelező vétel, amely TPS-fan pedig eddig távol maradt a sorozattól, most itt az ideje pótolnia a lemaradását! ■

Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)
Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)

Az Assassin's Creed: Brotherhood egyelőre PS3 és X360 konzolokra jelent meg, a PC-s verzió 2011 első negyedévében érkezik. A teszt a PlayStation 3 verzió alapján készült.

értékelés

Assassin's Creed Brotherhood

Assassin's Creed Brotherhood
Pozitívumok
  • Szép, hangulatos grafika
  • Minden ízében élvezetes, továbbpolírozott játékmenet
  • Izgalmas multiplayer mód
  • Sok kis újítás az előző részhez képest
Negatívumok
  • Nem mindegyik újítás sikerült jól
  • Továbbra is alapvetően túl könnyűek a harcok
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz/AMD Athlon X2 64 2,4 GHz, XP: 1,5 GB RAM Vista/Win7: 2 GB RAM, GeForce 7900/Radeon X1950 vagy jobb videokártya 256 MB memóriával, DVD-ROM, 8 GB HDD
Ajánlott konfiguráció: Intel Core 2 Duo E6700 2,6 GHz/AMD Athlon 64 X2 6000+, GeForce 8800 GT/Radeon HD4700 vagy jobb videokártya
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 9
Assassin's Creed Brotherhood
A legutóbbi Assassin's Creed Brotherhood cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Sucee
Sucee 2010.12.09. 15:11
Korrekt, reméltem, hogy legalább ilyen lesz. Jöhetne a PC-s megjelenés. :)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?