Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

World of Warcraft: Cataclysm

Az első benyomások az új kiegészítővel töltött pár nap után.

2010.12.14. 13:05 | szerző: rootshaper | Ismertető/teszt

Világszerte sokmillió játékos várta a december 7-ét, amikor majdnem két év után megjelent a World of Warcraft legújabb, szám szerint harmadik kiegészítője, a Cataclysm. Igen lelkesen vetettem bele magam az online fantasy világba, és az elmúlt pár nap során bebizonyosodott számomra, hogy a Blizzard bizony nem tétlenkedett a Wrath of the Lich King kiadása óta, és valami irtózatos méretű kiegészítőt hozott ki aranytojást tojó tyúkjához. Jelen cikkünk a főbb változásokra és újításokra szorítkozik, azokra, amelyek rögtön az indulás után szembe ötölnek. 2-3 hét további játék után aztán teljes értékű ismertető is következik a Cataclysmről.

World of Warcraft: Cataclysm

Ha a karaktergenerálásnál kezdjük, akkor az első ilyen a két új faj megjelenése. Alliance oldalon a worgennel találkozhatunk, míg a Horda seregét a goblinok erősítik. Mindkét fajjal találkozhattunk már eddig is a WoW világában, bár közülük a goblinok valószínűleg ismerősebbek lehetnek, hiszen már a kezdetek óta "közös" városokkal színesítik az amúgy sem fakó területeket. A worgenekkel a megtébolyult mágus, Arugal kapcsán futhattunk össze Shadowfang Keep területén, amelyet Arugal Baron Silverlaine-től szedett el, hogy ott folytathassa szörnyűséges tevékenységeit.

Teljesen lényegtelen azonban, hogy az új fajok közül választasz-e magadnak, vagy a már eddig is elérhetőek szimpatikusabbak, mert az átszabott Azeroth minden fajra kihatással van. Néhány zónát szinte a felismerhetetlenségig legyalult Deathwing, párat viszont viszonylag érintetlenül hagyott. Ezeket a feature-öket azok is elérhetik, akik nem ruháztak be (még :-) ) az új kiegészítőbe, hiszen a Blizzard egy izmos patch formájában őket sem hagyja Deathwing nélkül, viszont nekik a level cap még mindig 80. Ez a bizonyos patch már jó ideje elérhető, ez készítette elő a Kataklizma érkezését is. Az összes eddig lezárt kapu megnyílt, eljuthatunk Mount Hyjalba, barangolhatunk Uldumban és természetesen a Silverpine Forestben található kapu is megnyílt, amely Gilneasba vezet. Ezek közül az első kettő 80+-os zóna lett, ahol azok kalandozhatnak, akik már unalomig ismerik a Wrath of the Lich King kiegészítő összes zegzugát. Mindezeken felül ellátogathatunk még a két kontinenst (Kalimdort és Eastern Kingdomsot) elválasztó óceán közepén található Maelstromba, valamint a szintezési fázis befejezéseként Twilight Highlandsbe is.

World of Warcraft: Cataclysm

A mértéktelen változáshalmaznak köszönhetően a Blizzardos fiúk az új karaktert indítókat sem hagyták unatkozni, hiszen Deathwing terraformálásának nyomán a szintezés is meglehetősen átalakult. Néhány zónában alacsonyabb lett a mobok szintje, néhányban viszont emelkedett, így megreformálva kicsit az unalomig ismert struktúrát. Azt kell, hogy mondjam, ráfért már a játékra ez a radikális változás.

Azeroth világába is bevezették a phase rendszert, amire már Northrend kontinensén láthattunk pár meglehetősen látványos és izgalmas példát. Ez annyit tesz, hogy a területek tartalma nem állandó, hanem ahogy haladunk a küldetésekkel, sorra oldjuk meg azokat, a zónák is változnak ennek megfelelően. Erre a legjobb példa egyből Gilneas, a worgen kezdőterület, ahol a partvonalat szépen lassan maga alá temeti a felkorbácsolt tenger. Elképesztő, hogy mindezt továbbra is töltögetés nélkül oldják meg a készítők.
A vanília World of Warcraftban tapasztalható 20-as szint feletti "elanyátlanodás", azaz a magunkra maradás és tanácstalanság is megszűnik. Azt tapasztaltam, hogy sokkal inkább fogja a játékos kezét a program és próbálja tudatni vele, hogy egy adott terület befejezése után hova lenne célszerű menni, mint eddig. Adott területen belül is jobban rétegződnek a küldetések, nem küldenek el a zóna másik végébe két darab tobozért, hanem a küldetést adó NPC viszonylag közeli környezetében megtalálhatjuk az quest megoldására szolgáló mobot vagy tárgyat is. Mikor végeztünk egy zóna bizonyos szegmensével, egy olyan küldetést kapunk, mely elkalauzol a terület másik részébe, ahol folytathatjuk a fejlődést. Eastern Plaguelands befejezésével például egy goblin a rakétájával levisz egészen Badlandsig, ahol a játék történetének talán legviccesebb három karakterével találkozhatunk, de ezt a poént a világért sem lőném le előttetek. Kötelező mind a három.

World of Warcraft: Cataclysm

Igen, tudom, az állandó játékosok már csuklóig rágták a körmeiket, hogy mikor nyilatkozok végre az új vízfelületről és vele együtt a grafikai fejlődésről. Megnyugtatom őket, hogy marha jól néz ki. Nem is gondoltam volna, hogy mennyit dob az összképen, ahogyan a hegyvonulatok és a napsugarak visszatükröződnek a vízről. És még akkor bele sem csobbantunk, pedig a hullámok is nagyon szépek. Tanarisben járva szinte kedvem lett volna belevetni magam az azúrkék habok közé. Bekerült a vízen kívül még egy látványos effekt, a napsugarak szimulálása is. Természetesen ez is rendkívül szép, de viszonylag kevésszer fogjuk látni, hacsak nem keressük direkt. Leginkább naplemente illetve napfelkelte tájékán kimondottan látványos, mikor a nap a fák magassága alá süllyed, vagy épp emelkedik. A teljesen berepülhető Azeroth érdekében sok változást kellett eszközölni a zónák közti átmeneteknél is, ezt is a grafika részhez sorolnám és agyon dicsérném, mert itt is profin teljesítettek a srácok.

A legnagyobb bánatom az, hogy a feltuningolt és átszabott Azeroth után szinte hidegzuhanyként ér, mikor kijut az ember Outlandre. Iszonyatosan magasra tette a Blizzard saját magának is a lécet, és ezt az eddigi kiegészítők területei egyszerűen képtelenek megugorni. Eddig azt várta az ember, hogy végre túl legyen Azeroth rongyosra játszott területein (szinte már láttam a vastagon lerakódott port Ashenvale hatalmas fáin és Orgrimmar rendületlenül egyhelyben strázsáló őrein), mostantól viszont alig akar majd a játékos átlépni a sötét portálon.
Néhány bugra az első pár napban még felfigyelhettek a magas szintű játékosok az új területeken, de a Blizzard profizmusára jellemzően ezeket pillanatok alatt kigyomlálták a kódból és immár mind a két érintett küldetés hibátlanul szuperál és teljesíthető is. Egyszerűen több hibát nem tudok összekaparni belőle, pedig mint mondani szokták, aki nagyot akar, az nagyot is bukhat. Ez szerencsére a készítőkre nem jellemző, és minél nagyobbat álmodnak, az annál nagyobbat durran.

World of Warcraft: Cataclysm

Két-három hét múlva jelentkezem még bővebb ismertetővel is, ahol a mélyére hatolok a dolgoknak, kivesézem az új területek minden apró részletét, az új instákat, az új talent rendszert, a kasztok változásait, a balanszot és mindent, ami a mostani cikkbe nem került bele. Higgyétek el, sok van még, csak győzzek mindent kipróbálni. ■

World of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: Cataclysm

értékelés

World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft: Cataclysm
A legutóbbi World of Warcraft: Cataclysm cikkek, hírek

hozzászólások (28)

david139
david139 2011.01.07. 13:53
Gondolj a BC retri paladinokra. Sírtak? Sírtak. 2 éven keresztül használhatatlanul hagyta a Blizz? Igen.

Nem sírás alapján javítanak, pont.
jawsika
jawsika 2011.01.07. 14:36
mert mi volt a bajuk?
jawsika
jawsika 2011.01.08. 17:12
na, most már érdekel:-D
Yaho0
Yaho0 2011.01.24. 14:41
Egy broken szar volt az egész :D Én mondjuk toltam a Season 3ban Retri palával de a mana háztartás miatt használhatatlan volt jóformán bárhol. PvPben is egyetlen comboba volt helye, az a Retri Pala/Rogue volt amit jómagam is játszottam.
david139
david139 2011.01.24. 14:46
Még a resto sámli, warri, retpala is működött, a régi wf totem miatt.

De amúgy ja, pve-ben szar dps, pvpben meg nem volt heal reduction + szar dps.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.