Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Driver: San Francisco

Tanner nyomozó újabb autós ámokfutása.

2011.02.02. 16:00 | szerző: Sityi | Előzetes

Furcsa egy sorozat ez a Driver. Amikor 1999-ben megjelent az első rész, mindenki el volt tőle ájulva, hiszen gyakorlatilag egy 3D-s GTA-t kaptunk (ne feledjük, a GTA3 csak 2001-ben jelent meg) kiváló sztorival, remek irányítással, élvezetes játékmenettel, hangulatos üldözésekkel – amiket ráadásul a beépített videovágó programmal látványos filmként is lementhettünk (még egyszer hangsúlyoznám: 1999-ben jelent meg a játék!). Sajnos a többi rész már nem aratott ilyen osztatlan sikert: a második rész csak konzolokra jelent meg, és ott sem kapott olyan jó kritikákat, mint az első; a harmadik rész botrányosan pocsék lett; a negyedik rész (Parallel Lines) pedig ugyan nem volt olyan rossz, de a GTA dominanciáját esélye sem volt megdönteni.

Driver: San Francisco

A fejlesztők pontosan ezek miatt döntöttek úgy, hogy visszanyúlnak a gyökerekhez. Főhősünk, Tanner nyomozó a harmadik rész főmuftiját kergeti újra (egyben feloldva a Driv3r történetének végén elsütött cliffhangert). Rögtön a játék elején szó szerint összecsapnak, ugyanis egy autós üldözés során frontálisan ütköznek egymással. Tanner innentől fogva kómába kerül, és az ő álmát játsszuk végig… Az igazat megvallva erre felszaladt a jobb szemöldököm, de egy fontos újítás miatt szükség volt erre a blődségre: Tanner ugyanis tulajdonképp szellemként lebeg a város felett, de bármikor megszállhatja egy sofőr testét, így átvéve az irányítást a járműve felett. Ezt akár taktikázásra is felhasználhatjuk: egyrészt ha például bekapcsolódunk egy olyan autós üldözésbe, ahol – teszem azt – két rendőr kerget egy bűnözőt, és mi az egyik rendőrrel hibázunk, akkor simán átválthatunk a másikra, és lendületből folytathatjuk az üldözést; másrészt akár a forgalomban résztvevő többi járművet is bevonhatjuk – például a gyanúsított elé kigurítva egy szép kövér kamiont. Ezt a "testcserés támadás" funkciót a rendkívül eredeti és szellemes "Shift" névvel illették a Reflectionsös srácok, és természetesen nem áll végtelen mennyiségben a rendelkezésünkre: a Shift-csíkot ugyanis látványos vezetéssel tudjuk feltölteni, hogy továbbugorhassunk egy másik autóba. És ha már autókról beszélünk: a játékban több mint 100 licencelt jármű kap helyet (először a sorozat történetében) – többek között a DeLorean DMC-12 is, a Vissza a jövőbe filmek sztárautója.

A gyökerekhez való visszatérést szolgálja az is, hogy bár újraírják/újraírták a játék alapjául szolgáló motort és az autók viselkedését, a kezelést igyekeztek az első részben tapasztaltakhoz igazítani, ugyanis azt érzik a legsikerültebbnek – noha természetesen fejleszteni is akarnak rajta valamicskét. Ugyanígy az első részre hajaz az a megoldás is, hogy nincs gyalogos akció, csak az autók között ugrálhatunk (és mivel a szellemirtók úgyis New Yorkban székelnek, így különösebb értelme úgysem volna a lakosságot riogatni :D ). Akárcsak a negyedik részben, úgy most is csak egyetlen városban fogunk randalírozni, méghozzá… izé, elfelejtettem. ;) A rendezőaspiránsok is készülhetnek, a filmrendező mód benne lesz ebben a programban is, elvileg mindenféle feltöltési segédlettel megtámogatva (YouTube, Facebook stb.).

A Driver rajongóknak valószínűleg furcsa lesz, hogy egyik szereplőt sem a megszokott színészek szinkronizálják (Tannernek például Michael Madsen adta a hangját az első három részben), köszönhetően annak, hogy új felfogásban készítették el az átvezető mozikat: nemcsak a mozgást és a mimikát digitalizálták, hanem a szöveget is, így nem sima mocap technikával dolgoztak, hanem full performance capture-rel.

Driver: San Francisco

Az igazat megvallva nagyon kíváncsi leszek erre az új Driver játékra. Az első rész 12 éve letaglózott mindenkit, így remek ötletnek tűnik odáig visszanyúlni ihletért – az autóvezetés, ha nem is lesz a végletekig reális, de biztosan élvezetes lesz. A Shift nevű fícsör érdekesnek tűnik, bár az igazat megvallva elképzelni sem tudom, hogy fog ez a sztorihoz illeszkedni – és ennél a kómás marhaságnál talán valami jobbat és fantáziadúsabbat is kitalálhattak volna. A filmrendezői mód pedig utat enged kreativitásunk kiéléséhez, ha már egyszer sikerült egy annyira látványos üldözést/száguldozást összehoznunk. És ha minden igaz, még ebben a negyedévben kézhez is vehetjük.

Driver: San FranciscoDriver: San FranciscoDriver: San FranciscoDriver: San Francisco
Driver: San Francisco
A legutóbbi Driver: San Francisco cikkek, hírek

hozzászólások (10)

Gürrü
Gürrü 2011.02.04. 15:45
na erre kíváncsi vaygyok
Jazoja
Jazoja 2011.02.05. 17:43
Egy kis sportkocsival padlógázon egy páncélozott rabszállító ellen?
Akkor legalább valami baleset vagy akármi más.
Ha a játékban is ennyi értelem lesz, hát...
freezZe
freezZe 2011.02.06. 21:44
Skorpio90 én konkrétan 13 vagyok és a Driver-en nőttem fel :-)
GustyX
GustyX 2011.05.28. 11:35
CE
Creativ3Form
Creativ3Form 2011.11.04. 15:39
Mivel még nincs se ismertető, se topic, így ide írom:

A kezdeti lelkesedésemet kicsit lelombozták az uccsó két fejezetben helyet kapó, "fussunk neki negyedszer is, mert úgy a poén" agyvérzéses küldetéssorozatok, de összességében, nagyon meg vagyok elégedve. A botrányosan szar 3. és 4. rész után is hozzámertek nyúlni még a címhez, és amellett, hogy visszatértek az első rész stílusához, azaz, hogy nem szállunk ki a kocsiból, és rohangálunk valamint lövöldözünk a városban, mint egy GTA epizódban, még egy újdonságot is hozzá tudtak adni a Shift mód személyében. Tökéletesen működik, és a lentebb írt hiedelmeket eloszlatván mondhatom, hogy nem bukik meg el rajta, hanem pont emiatt lesz élvezhető, és köt le a végéig. Ugyan is a történet előrehaladtával egyre több mindent lehet vele alkotni, és az elején még egyszerű és sablon küldetések, sokkal színesebbek lesznek tőle. Pl. a versenyes küldiket az elején csak egyféleképpen lehet megoldani...mész, és győzöl. De aztán a Shift mód fejlődésével, már bizony ki is ütheted a környezet segítségével a vetélytársaidat a versenyből, majd utána szépen bekocsikázól, 40-el a célba. :-D
Igaz, a Shift mód miatt a történet az elején kissé fura, mert nem magyarázzák meg rögtön, hogy mi is ez, plusz a végére sztem kicsit szét is esik, mivel olyan dolgokat is belevisznek, illetve egy olyan dolgot, amit így igazából nem tudtam hová tenni...
SPOILER
Értem ezalatt azt, hogy a végére már Jericho is rendelkezett a Shift képességgel. Hogy? Miért? Vagy lehet, hogy ez csak a kóma kreálta depresszió miatt van így, azaz, hogy Tanner szimplán beképzeli, hogy Jericho is képes erre? Ez a része nekem kicsit sántít, mert ok, hogy Tanner képes erre, mert kómában van, de Jericho miért? És honnan tudja meg, hogy Tannernek van ilyen képessége? Szóval a vége nekem kicsit szétesett.


Összességében tehát nagyon jól szórakoztam, és bár a végére egyre gyakoribbak lettek a frusztráló küldik, valamint a történet is kicsit széthullott, de nem bántam meg azt az 5-6 órát, amit rááldoztam. Persze, ez csak a sztorivonalra vonatkozik, a 100%-os kipörgetés (mellékküldetések ugyebár) akár a duplájára is növelhetik a játékmenetet. Akik csalódtak az előző két részben, vagy csak szimplán nem igazán győzte meg őket a trailer, azok is adjanak neki egy esélyt. A sorozat rajongóinak pedig kötelező.

7/10
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.