Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Dungeons interjú

A napokban megjelenő stratégiai játékról kérdeztük a fejlesztőket.

2011.02.08. 18:00 | szerző: Wing | Interjú

A napokban kerül boltokba a Realmforge Studios új játéka. A megjelenés kapcsán kerestük meg nemrég a fejlesztőket, és tettünk fel nekik pár kérdést a Dungeonsről. Válaszaikat alább olvashatjátok.

Dungeons interjú

Kérlek, mutatkozz be, és pár szóval jellemezd a Dungeonst!
Sziasztok, a nevem Christian Wolfertstetter, és kreatív igazgatóként dolgozom a Realmforge Studiosnál.
A Dungeons egy föld alatti szimulációs-stratégiai játék, melyben a gonosz Dungeon Lord bőrébe bújva kell hősöket csábítani birodalmadba.

A Dungeonst gyakran hasonlítják a kultikus Dungeon Keeper sorozathoz. Melyek a főbb különbségek a két játék között? Harcolhatunk majd FPS-módban?
A Dungeon Keeperben a játékosnak elsősorban a szörnyeit kellett boldoggá tennie, a Dungeonsben ezzel szemben a hősök szórakoztatásán van a hangsúly.
A hősöknek ún. lélekenergiájuk van. Minél boldogabb a hős, annál több lélekenergiával rendelkezik. Így mielőtt nekiállnál ellenséges hősöket lemészárolgatni, boldoggá kell tenned őket, hogy a megölésükkel több energiához juthass. Ez nagy hatással van a játékmenetre. A DK-ban a hősök egyszerű ellenségek voltak, akiket csak meg kellett ölnöd. A legtöbb idődet az egyszerű szörnyekkel töltötted. A Dungeonsben ezzel szemben az egységeid nem többek "mezei" ágyútölteléknél, a szerepük inkább a hősök szórakoztatásán van (és persze némi védelmet is nyújtanak), haláluk után pedig újraélednek. Elsősorban a hősökre kell tehát koncentrálnod, csapdákat, szörnyeket, zsákmányt kell nekik elhelyezni a labirintusodban.
A másik jelentős különbség a Dungeon Lord személye. A DK-ban csupán a kezed állt "rendelkezésre" a képernyőn, fizikailag nem voltál jelen a játékban. Ezzel szemben a Dungeonsben jelen van fizikailag is a hős, rohangál az útvesztőkben és harcol az ellenségekkel. Ezen felül a Lord– az RPG-khez hasonlóan – fejlődési fával és különböző képességekkel is rendelkezik, melyeket a játékos saját elképzelése szerint fejleszthet.

A Dungeonsben a rosszfiúk bőrébe bújhatsz. Mennyire “komolyan” gonosz a játék főhőse?
Ő maga a megtestesült gonosz! :-) Persze a játékban, akárcsak a DK-ban, rengeteg humoros elem van, így ezt nem is kell olyan komolyan venni.

Dungeons interjú

Van a játékban összefüggő történetalapú kampány? A szokásos "ölj meg mindenkit" típusú küldetéseken kívül találkozhatunk-e másokkal is a játékban?
A Dungeons történe a valaha élt leghatalmasabb Dungeon Lord (azaz a játékos) körül forog, aki a katakombák legmélyén található kristálytrónon ülve uralkodik. Egészen addig, míg el nem árulja őt barátnője, Calypso. Az árulás után hősünk hamar a tápláléklánc legalján találja magát. A kampány során a játékos feladata lesz, hogy visszaverekedje magát a trónra, és bosszút álljon a hűtlen Calypsón.
A küldetéseknek nagyon eltérő céljaik vannak, csak egy-két "ölj meg mindenkit" jellegű pálya van. Lesz, amikor a jófiúk templomába kell beszivárognod, nyálkaszörnyeket kell megvédened, hogy utána nyálkával bombázhasd az ellent, de lesz olyan is, amikor tiszteletre méltó polgárok borospincéjét kell megsemmisítened. És persze még sok más.

A Dungeons értelemszerűen a föld alatt játszódik, de lesz lehetőségünk rendet rakni a napos felszínen, esetleg más világokban?
A Dungeons teljesen a föld alatt játszódik. Azonban, mint mindannyian tudjuk, a föld alatt is több szint létezik. A Dungeonsben három ilyen van. Az első sírok és katakombák közt játszódik, a második érzésre olyan, mint egy rég letűnt azték templom. A harmadik pedig mi más lehetne, mint maga a pokol!

Hogyan működik a gazdaság a játékban? Csak aranybányászat van, esetleg szükségünk lesz más nyersanyagokra is?
Ahogy már említettem, van lélekenergia, melyhez boldog hősök lemészárlásával juthatsz hozzá. Ezen kívül van arany is, melyet bányászattal vagy a hősöktől zsákmányolva szerezhetsz. A presztízs is igen fontos tényező, ezzel válik lehetővé ugyanis, hogy új épületeket húzhass fel, ráadásul erősíti a Dungeon Lordot is. Presztízst különleges tárgyak építésével szerezhetsz.

Dungeons interjú

Hányféle egység lesz a játékban? Lehetőségünk lesz fejleszteni őket, esetleg fejlődnek maguktól a harcok során?
15 különböző szörnyünk és 3 őrködésre használható egységünk van, nem beszélve a megbízható, hűséges munkásainkról, a goblinokról. Így vagy úgy mindegyik fejleszthető lesz a játékban.

A csapdák és az ajtók fontos és vicces elemei voltak a DK-játékoknak. Lesznek hasonló védelmi épületeink a Dungeonsban is?
Csapdákkal a Dungeonsben is találkozhatsz, ám ezeket nem csupán védelemre, hanem a hősök szórakoztatására is használhatod. A pentagramok, melyek a szörnyeket termelik, ugyancsak védelmi épületek is egyben.
Ajtók nincsenek a Dungeonsben – egyelőre.

Mikor játszhatunk leghamarabb a játékkal?
A Dungeons január végén jelent meg Németországban és február elején a világ többi részén.

Dungeons interjú

Köszönjük az interjút, sok sikert a játékhoz!
Köszönjük! ■

Dungeons interjúDungeons interjúDungeons interjúDungeons interjú
Dungeons
A legutóbbi Dungeons cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 1. rész

Sándor Csabát kérdeztük a Los Angeles-i rendezvényről.