Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kütyü+hardver

Nintendo 3DS - kipróbáltuk

Közelebbről is megismerhettük a Nintendo jövő héten megjelenő, 3D-s képet adó kézikonzolját.

2011.03.19. 13:05 | szerző: Dino | Kütyü+hardver

A múlt heti bécsi bemutatót követően kicsit alaposabban is lehetőségünk volt nyomkodni a Nintendo új kézikonzolját, a 3DS-t. Így mind a 3D-s képet adó hardverről, mind a várható játékokról is sikerült többé-kevésbé átfogó képet kapni. Első tapasztalatainkat foglaljuk most össze.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
Várakozás a bécsi bemutató előtt

A kétképernyős Nintendo kézikonzolok (DS, DSi) utódjaként érkező 3DS legjelentősebb újítása mindenképpen a háromdimenziós kép szemüveg nélküli megjelenítése. Ehhez a felső, 3,53 hüvelykes (90 mm) kijelző 800*240 pixeles felbontást kapott, amely azonban a valóságban 400*240-es képet jelent, hiszen a képkockák fele a bal, másik fele pedig a jobb szem részére tartalmaz információt. A 3D hatás a kijelző melletti csúszkával szabályozható, a kép mélységét állíthatjuk, illetve teljesen alulra csúsztatva 2D-be válthatunk. Az alsó, érintésérzékeny kijelző 320*240 pixel felbontású, 3,02 col (77 mm) képátlójú. Ezt ujjunkkal vagy a gép hátába rejtett, teleszkóposan összecsukható stylusszal használhatjuk.
Kétféle színváltozatban kerül boltokba március 25-én a Nintendo 3DS. Nálunk az "aqua blue" verzió járt, amely egy világos árnyalatú, fényesen csillogó gép, míg a másik szín a "cosmos black" fedőnevű fekete. Az alsó kijelző mellett újdonságként került bal oldalra a D-paden kívül egy analóg mini-joy is. Hardverét tekintve található még benne mozgás- és gyorsulásérzékelő is, amelyet több játék ki is fog használni. Végül megemlítendő még a wifi csatlakozás is, amelyet az internethez kapcsolódás mellett más célra is kihasznál a gép, de erre még később vissza fogunk térni. (Amúgy dicséretes módon még a rejtett wifi hálózathoz is simán kapcsolódott a 3DS, nem úgy, mint például az első Windows Phone 7-es telefonok...) A játékok kártyáit a hátsó slotba helyezhetjük (az új 3DS játékok mellett DS és DSi játékokkal is kompatibilis, igaz, ezek értelemszerűen csak 2D-ben játszhatók), ezen kívül pedig egy SD memóriakártya is berakható a 3DS-be – alapból egy 2 GB-os flash kártyával érkezik a kézikonzol. A 230 grammos gép 134*74*21 mm kiterjedésű, azaz nagyjából a DSi Lite-tal egyezik meg a mérete.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
Andreas Stadlbauer, a Nintendo osztrák forgalmazójának vezetője

A DSi-hez hasonlóan a 3DS is alapvetően két kamerát kapott: az egyik a játékost "nézi", míg a másik a hátlapon kapott helyet. Az utóbbi azonban valójában kettő lencsét és szenzort tartalmaz, annak érdekében, hogy ne csak egyszerűen 3D megjelenítésre legyen képes a kütyü, hanem háromdimenziós tartalmat – fotókat – is generálhassunk segítségével. Az egymás mellett kb. 5 centi távolságban elhelyezkedő két hátlapi lencse szemünkhöz hasonlóan kissé eltérő szögből látja a fotótémát, a 3DS ezekből rakja össze aztán a 3D-s képet. Amúgy a kamerák érzékelője egyaránt VGA felbontású (640*480 pixel), és nagy elvárásaink ne legyenek tőlük, sajnos nem készít kiemelkedő minőségű képet még nappali fényben se. Kárpótlásul viszont ha megfelelően komponáljuk képünket, a 3D hatás remekül kijön rajtuk. A fotók visszanézésére mindenekelőtt a 3DS kijelzőjén van lehetőség, de feltehetően például NVIDIA 3D Vision technológiával felszerelt PC-n is megtekinthetjük azokat háromdimenziós formában. A memóriakártyára két file kerül minden fotóból: egy JPEG az egyik lencse által rögzített képet tartalmazza, míg egy MPO kiterjesztésű file-ban található meg a 3D-s kép. Ezt megfelelő programmal ketté is lehet választani, és egy másik szoftver segítségével akár a piros-kék szemüveggel nézésre alkalmas háromdimenziós képpé is konvertálhatjuk. (Lásd alább a második képet, azt a 3DS-sel készült fotókból generáltuk PC-n.)

Nintendo 3DS - kipróbáltuk

Az előre telepített szoftverek listáján találunk két érdekes játékot is, bár inkább a techdemo a helyes kifejezés rájuk. A Face Raidersben mindenekelőtt egy arcot kell lefotóznunk (a hátsó kamera segítségével), ebből készíti el a játék elsődleges célpontunkat, 3D-ben, egy bukósisakba belehelyezve. A játék hátteréül saját környezetünk szolgál, ahol körbe kell forognunk a géppel a kezünkben, ha minden egyes ellenfelet le szeretnénk lőni. Több szinten keresztül megy a játék, egy-egy főellenséggel no meg speciális effektusokkal is bőségesen fűszerezve. A folyamatos mozgás miatt célszerűbbnek bizonyult a 3D kikapcsolása, mivel nehéz a célzás közben arra is koncentrálni, hogy a 3D hatáshoz megfelelően tartsuk a 3DS-t. Emellett kipróbálhatjuk az Augmented Reality játékot is, amelyhez a készülékhez mellékelt kártyákra is szükségünk lesz. A kamerát a megfelelő kártyára irányítva annak helyén 3D-s objektum jelenik meg, például céltáblák, amelyeket le kell lőnünk, vagy egy legyőzendő sárkány. A különböző figurákat (Mario, Kirby, Link stb.) tartalmazó kártyákra irányítva a kamerát pedig a karakterek 3D-s modellje "elevenedik meg" a kijelzőn, saját környezetünkbe helyezve. (A fenti harmadik képen egy ezzel készült fotó látható.)
A játékok mellett más alkalmazások is találhatóak még alapból a kütyün, ilyen például a Mii Maker, amelyben a Wii-ről már ismert avatarokat hozhatunk létre. Mindezt akár úgy, hogy egy fotó alapján a gép készíti el a figurát – az eredmény mondjuk nem az igazi, érdemes inkább a manuális utat választani. Wii-ről is importálhatóak amúgy Mii karaktereink.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk

Érdekes funkció a StreetPass, bár néha kicsit értetlenül álltam előtte, hogy minek, másik oldalról pedig nem hiszem, hogy ez egy hazánkban belátható időn belül elterjedten működő dolog lesz. Azt veszi ugyanis alapul, hogy sokan járkálnak az utcán alvó módban hagyott 3DS-sel táskájukban. A wifin keresztül így "egymásra találó" gépek pedig megoszthatnak egymással különböző információkat, például cserélhetnek Mii karaktereket, de egyes játékokban – mint például a Super Street Fighter IV 3D Edition – akár karaktereink is megküzdhetnek egymással, úgy, hogy mi csak utólag tudjuk meg az eredményt, amikor legközelebbi alkalommal kinyitjuk a 3DS-t. (Elképzeltem magam előtt, hogy milyen meglepetés lehet, amikor valaki hazaérve bekapcsolja a kézikonzolját, és egy kékre-zöldre vert, ezer sebből vérző Ryu fogadja a képernyőn... :-) De persze várhatóan nem így működik majd ez a funkció.)

Nintendo 3DS - kipróbáltuk

A bécsi bemutató partyn rengeteg hostess járkált fel-alá vagy álldogált egy-egy asztalnál, hogy a hozzájuk lakatolt 3DS-eken a megjelentek kipróbálhassák az első játékokat. A készülék boltokba kerülésekor 13 szoftver közül válogathatnak a gamerek. Pontosabban ez a szám 15, mivel a Nintendogs+cats mindjárt háromféle változatban érkezik, különböző kutyafajtákat kínálva a játékosnak. Plusz a címnek megfelelően macskát is. 9-9 kutyával érkezik mindegyik változat, de az összes állat unlockolható mindegyikben, szóval nincs szükség mindhárom megvásárlására. A sokak által kedvelt kisállat-simogatós tamagotchi játék 3D-ben is jól néz ki, aki az eddiginek rajongója volt, az továbbra se nyúl mellé az új változattal. A Pilotwings Resortban a Wii Sports Resortból ismerős Wuhu sziget felett repkedhetünk, sárkányrepülőtől jetpackig különböző repülő szerkezetek segítségével feladatokat teljesítve, mint például karikákon keresztül repülés.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk

A Super Street Fighter IV 3D Edition 35 karaktert vonultat fel, a 3D kijelzőt és a StreetPass funkciót is kihasználva. Autós játékok közül a Ridge Racer 3D-t próbálhattuk ki, amelyben szintén csodás háromdimenziós látványhoz volt szerencsénk, autónk ment bele a kijelzőbe, sok-sok farolás kíséretében. Autós játékból amúgy még az Asphalt 3D jön a március végi launchra. A Super Monkey Ball 3DS amellett, hogy 3D-s képet ad, kihasználja a készülék döntését figyelő érzékelőket is. Igaz, ha ezt az irányítási módot választjuk, célszerű a 3D-t kikapcsolni, különben össze-vissza kell mozgatnunk a fejünket játék közben.
A sportjátékok szerelmesei se maradnak árván, ők a Pro Evolution Soccer 2011 3D-t nyüstölhetik majd a 3DS-en. De jön a LEGO Star Wars III: The Clone Wars (teljesen jól és látványosan működött 3D-ben, a karakterek között pedig az érintőképernyő segítségével lehetett választani), a The Sims 3 (ebből csak a karaktergeneráló rész volt kipróbálható Bécsben), a Samurai Warriors: Chronicles, a Ubisofttól pedig a Rayman 3D, a Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars és a Tom Clancy's Splinter Cell 3D is, igaz, ez utóbbiakhoz nem volt még élőben szerencsénk.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
Két fotó, amelyeket a 3DS sztereó kamerája készített

Kipróbáltam viszont röviden még pár későbbre várható játékot is. A Rabbids 3D egy kétdimenziós ugrálós platformjáték, igazából elsőre nem tűnt semmi különösnek, a 3D hatást a háttér leválasztására használták ki a fejlesztők. A Dead or Alive Dimensions a Street Fighterhez hasonlóan egy verekedős játék, látványos 3D grafikával, na és a sorozathoz hűen nagymellű női harcosokkal. Az extra kombók előhozására az alsó kijelzőt is használhatjuk benne. A nyárra várható Zelda: Ocarina of Time 3D az eredeti játék 3DS-re átdolgozott, némileg kibővített változata lesz, amelyben a giroszkópot például a csúzlival célzásra használhatjuk.
Végül videó formájában lehetett még látni olyan címeket, mint a Paper Mario, a Mario Kart, az Animal Crossing, a Metal Gear Solid: Snake Eater. A felsorolás amúgy nem teljes körű, a rendelkezésre álló idő alatt sajnos nem sikerült minden egyes játék hostessét megtalálni a tömegben, de ahogy érkeznek majd a tesztpéldányok, természetesen még visszatérünk a fontosabb megjelenésekre.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
Az első képből PC-n készült, piros-kék szemüveggel nézhető változat

A rövid teszt során azt tapasztaltam, hogy a 3DS háromdimenziós megjelenítése igen jól működik, tényleg jól érzékelhető mélysége van a kijelzőn kapott képnek, legyen szó játékról vagy egy 3DS-sel készített fotóról. Igaz, volt, aki már első ránézésre rosszul volt egy kicsit tőle, és személy szerint én is kicsit furcsán éreztem magam 10-20 perc játék után. Nem véletlen, hogy rendszeres pihenőt javasol a Nintendo a 3D funkció használata során. Ha valaki pedig egyáltalán nem bírja az ilyen megjelenítést, még mindig megvan az a lehetősége, hogy kikapcsolja a 3D-t, és akkor úgy játszhat az új gépre érkező játékokkal.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
Valóságos és virtuális játékfigurák találkoznak az AR játékban

A Nintendo 3DS megjelenése már nincs messze, ahogy korábban említettük, jövő pénteken, azaz március 25-én kerül az európai – így köztük a hazai – boltok polcaira. Ára 75-80 ezer forint körül alakul, a játékok 13-14 ezer forintba kerülnek majd hozzá.

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
A Nintendo 3DS kék változata

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
A Face Raiders játék

Nintendo 3DS - kipróbáltuk
AR tesztelgetés
Nintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltukNintendo 3DS - kipróbáltuk

hozzászólások (0)

cikkajánló

Logitech G900 Chaos Spectrum

Nagyszerű gamer egér brutális áron.

Oculus Rift játékok a gamescomon

Három Oculus Touch-vezérlésű VR-játékot mutatunk be.

Scanneléstől a 3D-s nyomtatásáig - video Enji Nighttal

Megnéztük, hogyan készül el egy 3D-nyomtatott, élethű minifigura. Most Te is nyerhetsz ilyen szobrot!

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A szerencsésebbek jövő héttől játszhatnak otthonukban a Sony VR-headsetjével.

HyperX Cloud Stinger gamer headset

Belépő szintű prémium kategóriás gamer füles érkezett. Cikk és videobemutató.