Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Motorstorm: Apocalypse (PS3)

Megszakítjuk adásunkat: apokaliptikus motorvihar döntötte romba A Várost!

2011.04.10. 12:05 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Mindig nagyon nyomasztott a „nagy világégés” gondolata, így nem is tartoznak az ehhez hasonló témával foglalkozó alkotások a kedvenceim közé. Igen valószínű azonban, hogy erről az emberiség túlnyomó többsége másképp vélekedik, amit a fent említett művek igen szép száma is bizonyít. A könyv- és a film- mellett a játékipar sem maradt ki a jóból, így elektronikus játszóterünkön hosszú évek óta menthetjük meg kicsiny, a föld alá visszavonult közösségünket a Fallout sorozatban, mészárolhatjuk a mutánsok hordáit a moszkvai földalatti vonalain a Metro 2033-ban, vagy tehetünk hasonlóképpen Ukrajna atomkatasztrófa sújtotta vidékein a S.T.A.L.K.E.R. szériában, hogy a Half Life 2-t és a mostanában megjelent Crysis 2-t ne is említsem.
A Sony cheshire-i fejlesztőcsapata, a WRC játékok atyjaként ismerté vált Evolution Studios gondolt hát egy merészet, és a fentieken felbuzdulva a Playstation platform exkluzív, adrenalinnal túlfűtött, off-road stílusú versenyjáték-sorozatának legújabb epizódját az észak-amerikai sivatagok kanyonjai, a trópusi szigetek vulkánjai és az alaszkai hómezők jégtáblái után egy atomjaira bomló kozmopolita nagyváros utcáira plántálta át.

Motorstorm: Apocalypse (PS3)

A Motorstorm: Apocalypse első szembetűnő újításaként a karrier-mód ezúttal valódi kerettörténetet kapott. Eszerint a földkerekség legextrémebb versenyzői ismét összegyűlnek, hogy a világtörténelemben először nagyvárosi környezetben rendezzék meg hatalmas fesztiváljukat. Ehhez egy sebtében kiürített metropolisz, „A Város” szolgáltatja a megfelelő helyszínt, ahol az előrejelzések szerint az évezred földrengése várható. A veszély és a száguldás megszállottai, mint a szörfösök a Nagy Korallzátonynál életük hullámát, úgy lesik hát ezt a bizonyos, minden elképzelhetőnél nagyobb rengést. Közben egy filmes szegődik melléjük, és az ő elmondásából, amolyan dokumentumfilm jellegűen ismerhetjük meg a történteket, amit egy, az első versenyére készülő zöldfülű, egy profi és egy sokat megélt veterán versenyző szemszögéből mutat be.

A játék talán legnagyobb vívmánya az előző epizódokhoz képest a valós időben összeomló és átalakuló környezet, ami újabb és újabb alternatív útvonalakat nyit meg, és ennél is több akadályt állít fel a rohanó járművek előtt. A küzdelmek összesen kilenc különböző városrészben zajlanak, a kikötőtől a kertvároson és a luxusvillák negyedén át egészen az összedőlő belvárosi felhőkarcolók tetejéig. Közben alagutak szakadnak ránk, hidak roppannak össze alattunk, lépten-nyomon megnyílik a föld, tornádók és egyéb természeti csapások kerülnek utunkba. A pályatervezés ilyen módon izgalmas lehetőségeket rejt magában, amit jól ki is használtak a tervezők.

A versenysorozatban előre haladva mind több típusú viadalt és járműosztályt ismerhetünk meg. Most nem választhatunk 3-4 versenyszám közül mindjárt a fesztivál elején, hanem futamról futamra haladunk tovább. A versenymódok a körversenytől az időfutamokon át az eliminációig a hasonló játékokban már megszokott skálán mozognak, és általában nem kis kihívást jelentenek. Az előző epizódok sem tartoztak soha a legkönnyebben teljesíthető programok közé, amit most még jócskán megfejel a percről percre dinamikusan változó környezet is. Az sem könnyíti meg a dolgunkat, hogy az utánégetés során a motor túl hamar felmelegszik, amit az imitt-amott elhelyezett vizes hordók és egyebek csak módjával orvosolnak. Ezeken kívül a városban maradt maroknyi ember a túlélésért küzdve minden lehetséges eszközzel megpróbál megakadályozni bennünket a célvonal elérésében. A rendfenntartó erők persze megkísérlik megállítani ezeket a törekvéseket, így mi gyakorta – szó szerint – két tűz közé kerülhetünk. Nehezítő körülményből tehát akad bőven. Nem is szükséges feltétlenül az első helyen végezni egy-egy futamban a továbbjutáshoz, azonban ha az élen fejezünk be egy versenyt, akkor megnyílik annak szuper változata is, még gyorsabb és még keményebb ellenfelekkel.

Motorstorm: Apocalypse (PS3)

Az egyszemélyes játékmód mellett természetesen multiban is kipróbálhatjuk magunkat. Ezekben a futamokban maximum 16 versenyző mérheti össze az erejét a világ minden tájáról. A játék során kívül-belül tuningolhatjuk megszerzett járműveinket, melyek az eddiginél is több, összesen 13 járműosztályba sorolhatók. Köztük a régi ismerősökön kívül ezúttal szuperautók, szupermotorok, chopperek, izomautók és a nehezen magyarítható hot hatches monszták is helyet kaptak. A verdapolírozás mellett gyakorló és időmérő futamok is indíthatók, valamint megnézhetjük összegyűjtött csecsebecséinket és az átvezető videókat, szerkeszthetjük a zenék listáját, egyszóval a magunk képére formálhatjuk a játékot.

Az irányítás alapvetően nem sokat változott az előző részekben megszokotthoz képest. A grafika legkellemesebb oldala a sztereoszkopikus 3D képesség. Ebben a módban valóban „bekerülünk” a versenybe, és gyakorta szinte „orrba vág” bennünket egyik-másik felénk szálló törmelékdarab, vagy egy a szélvédőnkre felakadt szerencsétlen kalimpáló keze. „Hagyományos” 2D módban is igen látványosra sikerült a program, de ezt úgy gondolom a Sony saját termékétől joggal el is várhattuk. Az átvezető mozik képregényes stílusa nekem ugyan kevésbé jött be, de elismerem, hogy remekül illik a prezentáció többi eleméhez. A zenék most is nagyon hangulatosak, amikért jelen esetben a mai zenésztársadalom top DJ-i a felelősek.

A Motorstorm: Apocalypse, habár önálló egészként jócskán megállja a helyét, valahogy részleteiben nagyon ismerősnek tűnik. A valós időben összeomló épületek ötletét már tavaly elsütötte a Disney a Split/Second: Velocity esetében, csak ott mi időzíthettük és okozhattuk a rombolást. A természeti katasztrófával sújtott városban való száguldozás kicsit olyan, mintha a SimCityben próbálnánk versenyezni, miközben éppen különféle csapások rombolják le városunkat. Az átvezető videók stílusa és megvalósítása pedig nagyon emlékeztet a LucasArts hajdani kalandjátékára, a Full Throttle-re. Ettől eltekintve azonban egy jól összerakott extrém versenyjátékot kapunk, ami kiemelkedően jó pályatervezésével és – megfelelő tévéken – háromdimenziós megvalósításával emelkedhet a többi hasonló program fölé.

Motorstorm: Apocalypse (PS3)

A szomorúan aktuális témája miatt a japán székhelyű kiadó által több területen kegyeleti okokból határozatlan ideig visszatartott Motorstorm: Apocalypse biztosan kellemes órákat fog szerezni a száguldás és a villámgyors akciók szerelmeseinek. Az ismerős momentumok és a viszonylagos nehézség miatti morgásom ellenére bátran ajánlom ezt a játékot az unalomtól fűtött tavaszi estékre, ha éppen nincs kedvünk megfigyelni a rózsabimbók pattanását a Lila Akác közben. ■

Motorstorm: Apocalypse (PS3)Motorstorm: Apocalypse (PS3)Motorstorm: Apocalypse (PS3)Motorstorm: Apocalypse (PS3)Motorstorm: Apocalypse (PS3)

értékelés

MotorStorm: Apocalypse

MotorStorm: Apocalypse
Pozitívumok
  • Dinamikusan változó környezet
  • Kiváló pályatervezés
  • Villámgyors akció
  • A cipőfűzőnk is tele megy adrenalinnal
  • Sztereszkopikus 3D támogatás
  • Rekord mennyiségű járműosztály
Negatívumok
  • Az irányítás nem egyszerű
  • Nehezen teljesíthető pályák
  • Más játékokból már ismerős részletek
8,5
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 7
hangulat 8
MotorStorm: Apocalypse
A legutóbbi MotorStorm: Apocalypse cikkek, hírek

hozzászólások (8)

Indigo
Indigo 2011.04.10. 16:15
Jaja, örülök is, mint majom a farkának, hogy mostmár nem büdösödik belém! :D

(szerencsétlen idióta...)
Balanses
Balanses 2011.04.10. 17:41
Pedig igaza van, a Split Second szerintem is oltári ramatyra sikeredett. Főleg a csapnivaló irányítása miatt. ;)
Netsu
Netsu 2011.04.10. 18:59
Az még hagyján, de hogy még a MI is úgy csalt, mint még játékban soha, az már tényleg kiborító volt. Nem is maradt sokáig a gépemen.
balays82
balays82 2011.04.10. 21:19
Nálam a Motorstorm az a játék, amiből kb. egy negyed óra elég is, mert onnantól valamiért idegesítő az ész nélküli száguldozás. Az Apocalypse demója is ezt az érzést váltotta ki belőlem, meg egyébként a Split/Second is. Ami - annak ellenére, hogy neked tetszett - finoman fogalmazva sem volt egyértelmű siker. Szerintem egyébként belefér, hogy valaki leírja ide, hogy véleménye szerint gyenge játék, ahogyan emlékeim szerint te is megtetted már nem egy esetben.
Pras
Pras 2011.04.11. 11:42
Szerintem meg a Terep2, hello.

Témafüggetlenül el szoktam tűnődni azon, hogy nyilván, a "világégés" egy hálás díszlet, de adott esetben, neadj'sten úgy vigyáznék a technikára, mint a szemem fényére, nemhogy még versenyezni is vele...
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.