Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

SOCOM: Special Forces (PS3)

Csapatos taktikai lövöldözés Ázsiában.

2011.04.25. 11:00 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A SOCOM a PlayStation egyik megbízható taktikai TPS szériája. Eddigi három része PlayStation 2-n látott napvilágot a Zipper Interactive fejlesztőbrigádjának dolgos kezei alatt. Ugyan volt pár mellékhajtás a Combined Assault és a már PS3-ra érkező Confrontation képében, valamint a PSP-s változatokban, a sorozat negyedik epizódja most érkezett meg exkluzív címként a Sony aktuális konzoljára.

SOCOM: Special Forces (PS3)

Aki eddig nem találkozott a SOCOM sorozattal, annak nagy vonalakban annyit érdemes tudnia, hogy ez egy csapatirányítós, taktikai TPS lövölde jelen korunk környezetébe ágyazva. Tehát nem az ész nélküli rambózás van a középpontban, hanem a csapat képességeit kihasználó, megfontolt előrehaladás. Igaz, a sorozat negyedik része ebből a szempontból jóval akciódúsabb, tehát nem a szöszmötölős tervezésen van a hangsúly, hanem a dinamikus lövöldözésen.
A játék 14 küldetésből álló egyjátékos kampánya egy kidolgozott sztori mentén bomlik ki, mely során Délkelet Ázsiában teszünk rendet a Nagáknak hívott forradalmi csoport tagjai között. A történet középpontjában a játékos karaktere, Cullen Gray szakaszvezető áll, aki egy négyfős NATO csapatot kommandíroz végig a sztori változatos küldetésein. Csapatunk tagjai közül kettő brit nehézfegyverzetes baka, a másik kettő pedig távolról gyilkoló dél-koreai mesterlövész. Az egyjátékos mód története elég sablonos, de a küldetések során több átvezető jelenetet is kapunk és többnyire érdekesek a végrehajtandó feladatok. A karakterek kidolgozására fordíthattak volna talán több energiát, ugyanis Cullen mellett csak a dél-koreai, Forty-Five művésznévvel ellátott tüzes maca kapott markáns személyiséget. Az átvezetők során a szókimondó, céltudatos hölgy süti el az ütős egysoros poénokat, Cullen pedig jól hozza a határozott, kemény csapatvezetőt. Rajtuk kívül a másik három figura elég arctalanul, ám annál hasznosabban segít a ferdeszemű Naga populáció megtizedelésében.

Küldetésekből amúgy két fajta található meg: az egyikben meghatározott célokat teljesítve haladunk előre ötfős csapatunkkal, és fedezékről fedezékre osonva tisztítjuk meg a terepet az ellenséges erőktől. A másikban az éj leple alatt a csini Forty-Five bőrébe bújva lopakodunk, és késeljük meg a mit sem sejtő ellenfeleket, körülbelül a Splinter Cellből ismerős Sam Fisher bátyó módjára. Bár ezekben a missziókban találkozunk pár bosszantó hibával (az őrök néha akkor is észrevesznek, ha az indikátorunk által is jelzett sötét árnyékban sunnyogunk, valamint az elterelésként használt eldobott töltényes doboz sem mindig úgy működik, ahogy kéne), változatosságuk révén feldobják a játékmenetet.

A játék fő elemét adó taktikai lövöldözés jól működik, és ez a társaink MI-jét, valamint a pályaszerkesztést is dicséri. Parancsokkal pozícióba küldhetjük embereinket, és célpontokat adhatunk nekik, de az esetek nagy részében e nélkül is kiválóan elboldogulnak. Jól céloznak, (többnyire) megfelelően használják a fedezékeket, és vissza is tudják hozni a harcba az elesett bajtársakat. Mondjuk ez ránk nem vonatkozik, pár bekapott közvetlen lövés után mi menthetetlenül fűbe harapunk. Az ellenfelek MI-jével sincs gond az esetek többségében: fedezékből, csapatban mozogva lövöldöznek, aljas gránátdobásokkal igyekeznek kifüstölni fedezékünkből, ha erőfölényt éreznek, menten nyomulnak előre, vesztett helyzetben pedig a visszavonulást választják. A mesterlövészek és a rakétás ferdeszeműek külön odafigyelést igényelnek, nagyon kellemetlen helyzetekbe tudnak hozni. A taktikázáshoz hozzátartoznak a piros színű robbanó hordók és a pár lövés hatására a levegőbe repülő kocsik is, de alapvetően csapatunk jó elhelyezésén és az ügyes manővereken múlik egy ütközet sikeressége.

SOCOM: Special Forces (PS3)

A küldetések előtt mindig egy fegyverválasztó menü fogad, ahol elsődleges és másodlagos fegyvereink közül válogathatunk. A mordályok egyébként a sikeres használat függvényében öt szinten át fejleszthetőek, például egy minőségi távcsővel már jó messziről leszedhetjük a terepen kószáló Naga bakákat. Gránátokat is magunkkal cipelhetünk, melyek szintén hatásosan tudnak eldönteni egy-egy elmérgesedett nézeteltérést.

A jó 6-8 órát tartogató egyjátékos mód mellett a SOCOM: Special Forces gazdag multiplayer lehetőségeket is kínál. Az online kooperatív játékmód 6 küldetést tartalmaz kétfajta játékmódban, melyekben haverokkal vállvetve küzdhetjük le a komoly kihívást támasztó Naga ellenállást. Igazán élvezetesek ezek a térképek, csak viszonylag hamar végig lehet érni ezen a pár küldetésen. A kompetitív multiplayer rész a SOCOM hagyományoknak megfelelően szintén hangsúlyos szerepet kapott. Négy játékmódot kapunk a maximum 32 fős csatákhoz. A szokásos team deathmatch (Suppression), capture the flag (Uplink) jellegű módok mellett az igazi érdekességet a Bomb Squad szolgáltatja, ahol a csapat egyik tagja a The Hurt Locker (Bombák földjén) című filmben is látott felszerelésben cammog a többiek védelme alatt, hogy bombákat hatástalanítson. A másik csapat célja természetesen a védőruhás személy likvidálása. A multiplayer küzdelmeket realisztikusabbá is tehetjük, ugyanis van olyan opció is, hogy egyáltalán ne legyen respawn az adott meccs alatt. A fegyverek fejlesztése a multiplayer módra is érvényes, néhány komolyabb gyilkoló eszköz pedig csak szintlépések után válik elérhetővé.

A játék grafikája a fő karaktereket és a dús növényzettel ellátott környezet kidolgozását tekintve szépre sikerült, de a belső tereket és némely tereptárgyat illetően már korántsem ilyen kedvező a látvány. Korrekt a SOCOM negyedik része által kínált vizualitás, de nem nyújt semmi kiemelkedőt. A kézre álló irányítás mellett a zenék és hangok is megfelelőek, a szinkronhangok pedig remekül sikerültek.
A játék támogatja a Playstation Move-ot és a sztereoszkópikus 3D megjelenítést, megfelelő televízió esetén. A Move-os irányítást jól megoldották: a kicsit nagyobb célkereszt könnyű célzást tesz lehetővé, és alapvetően nagyobb átélési faktorral lövöldözhetünk a mozgásérzékelős kontrollerrel.

SOCOM: Special Forces (PS3)

A SOCOM sorozat negyedik epizódjával egy korrekt taktikai lövöldözős TPS-t tett le az asztalra a Zipper Interactive fejlesztőgárdája. Ugyan a kiemelkedőtől messze van a program, inkább egy tisztes iparos munka benyomását kelti. Leginkább a taktikai TPS rajongóknak fog tetszeni. ■

SOCOM: Special Forces (PS3)SOCOM: Special Forces (PS3)SOCOM: Special Forces (PS3)SOCOM: Special Forces (PS3)SOCOM: Special Forces (PS3)SOCOM: Special Forces (PS3)

A SOCOM: Special Forces kizárólag PlayStation 3-ra jelent meg.

értékelés

SOCOM: Special Forces

SOCOM: Special Forces
Pozitívumok
  • Változatos küldetések
  • Jól működő taktikus TPS játékmenet
  • Izgalmas multiplayer, online co-op
Negatívumok
  • Jellegtelen, sablonos történet
  • Frusztráló momentumok a lopakodós küldetésekben
7,5
grafika 7
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 8

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?