Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Sims Medieval

A látszat néha csal: mégis van igazán eredeti The Sims játék.

2011.05.09. 10:00 | szerző: Playbahnosh | Ismertető/teszt

Kastélyok, lovagok, varázslók, sárkányok, kalandok, egyszóval: középkor. A The Sims játékok történetében először látogatunk vissza a történelemben a modern kor előtti időkbe. Tudom, hogy sokan most felsóhajtanak, hogy "ehh, már megint egy The Sims játék". Mégis arra kérnék mindenkit (aki egyáltalán megnyitotta ezt a cikket), hogy legalább olvasson bele az ismertetőbe, mert a The Sims Medieval nem egy szokványos Sims rókabőr. Hogy miért mondom ezt? Lássuk!

The Sims Medieval

Gondolom sokakban merül fel a kérdés, hogy "csak húztak egy középkori lepedőt a The Sims 3-ra, mi ebben az eredeti?". Nos, ez nem igaz, ugyanis a Medievalnek a motoron kívül nem sok köze van a The Sims 3-hoz. Az első az, hogy a The Sims Medieval nem "sandbox" játék, tehát míg régebben kaptál egy városkát és szabadon elvoltál benne, most totál más a játék felépítése.
A Medievalben, ahogy a trailerekből és a címéből is kiderült, a középkorba látogatunk el, ahol feladatunk egy királyság felépítése, a birodalom menedzselése lesz. Az első lépés, hogy célt válasszunk birodalmunknak, például terjeszkedés, jólét, pénz stb. Először csak egy cél érhető el, mégpedig hogy sikeresen felépítsük a királyságot (ez a tutorial is egyben), a többit csak bizonyos célok elérésével nyithatunk ki, így az újrajátszási faktor garantált. Miután kiválasztottuk játékunk célját, meg kell alkotnunk uralkodónkat, aki majd vezetgeti a királyságot. A megszokott sim-szerkesztőt erre a játékra igencsak leegyszerűsítették, így "az utolsó szarkalábig testre szabhatunk mindent" rendszer helyett csak néhány dolgot (pl. testalkat, arc, haj, hajszín, ruha) állíthatunk be, de ez pont elég is ide. Eltűntek a kis és nagy életcélok, a csillagjegyek és az ízlések is, valamint a beállítható személyiségjegyek is háromra redukálódtak (két pozitív és egy negatív). Persze nem muszáj mindezt nekünk beállítani, mindenhol választhatunk előre elkészített karakterekből is. Miután ezzel megvagyunk, neki is láthatunk birodalmunk építgetésének.

Itt találkozhatunk az első hatalmas változással, ugyanis a "királyság nézetben" gyakorlatilag egy körökre osztott stratégiai játékkal találjuk szemben magunkat. Mi, a játékos, a Figyelő nevű pszeudo-istenséget alakítjuk, aki amolyan felemás Black & White stílusban abajgatja az embereket. Persze inkább hasonlít ez a modern vallások isteneihez, ugyanis közvetlenül nem tudunk belenyúlni az életükbe, csak a Hőseinken keresztül tudunk a világra hatással lenni. Itt el is érkezünk a játék másik legnagyobb változásához, ugyanis RPG is lett a The Sims Medieval. Királyságunk fejlettségi szintjét és a népjólétet négy tulajdonság jelzi: jólét, biztonság, kultúra és tudás. Királyságunk nagysága és épületeink száma befolyásolja, hogy mennyire tudnak fejlődni ezek a tulajdonságok. Kezdetben szétnézve a vidéken csak a kastély árválkodik egy hegytetőn, benne az uralkodónkkal. Később viszont építhetünk mindenfélét királyságunkba, a barakktól kezdve a piacon, kocsmán és sportpályán át egészen a templomokig és varázslótoronyig. A felépített épületek, fajtájuktól függően megnövelik az adott tulajdonságok fejlődési limitjeit. Mindehhez persze nyersanyagra lesz szükség, mit küldetések teljesítésével tudunk szerezni. Ehhez viszont szükségünk lesz hősökre is, jó RPG stílusban.

The Sims Medieval

Kezdetben uralkodónk az egyetlen hősünk, így vele kell küldetéseket teljesítenünk. Később viszont, új épületeket felhúzva kapunk majd új hősöket. A kovácsműhelybe kell egy kovács, az ispotályba kell egy javasasszony, a kocsmába egy bárd, barakkba lovag stb. Új hőseinket természetesen ugyanúgy testre szabhatjuk, vagy választhatunk előre generáltat is.
A játék, mint az már mondtam, nem folyamatos, hanem küldetésekre van felosztva. A királyság nézetben választhatunk küldetéseket, melyekre elküldhetjük hőseinket. A küldetések küldetéspontba kerülnek, amiből a játék elején egy meghatározott mennyiséget kapunk csak, így érdemes megnézni milyen küldetéseket "veszünk meg". Minden küldetés sikeres teljesítéséért kapunk nyersanyagot, melyből új épületeket/kapcsolatokat építhetünk, pénzmagot, melyből fejleszthetjük hőseinket és az épületeinket és pontokat egy vagy több birodalmi tulajdonság növeléséhez. Ezeket már a küldetés kiválasztásánál láthatjuk, így eldönthetjük, hogy éppen mire van szükségünk és megéri-e nekünk. Bizonyos küldetéseket csak meghatározott hősök végezhetnek el, másokat bárki bevállalhat, néhányra pedig csapatosan kell elmenni. A küldetések nehézsége, hossza és komplexitása változó, de szinte egyik sem lineáris. Sok esetben már a küldetésfelvételnél dönthetünk, hogyan közelítjük meg a problémát (például levadásszuk a vadkant vagy megmentjük, erővel leverjük a lázadó parasztokat vagy megpróbálunk segíteni nekik) és ennek alapján választhatunk hősöket és megoldási vonalat a küldetéshez, választásunk pedig visszatükröződik majd a sikerért kapott jutalmak fajtájában és mértékében is.

A küldetés kiválasztásával elkezdődik a játék. Ekkor megkapjuk az irányítást választott hősünk (vagy hőseink) felett és nekiállhatunk a feladatnak. Aki ismeri a The Sims 3-at, annak alapvetően ismerős lesz a kezelőfelület, azonban rendesen át is szabták. Például a kedv "hőmérő" fókuszmérővé alakult. Innentől nem hősünk kedvét jelöli, hanem azt, hogy mennyire fókuszált, összeszedett. Ezt a megfelelő cselekedetekkel és feladatok teljesítésével tudjuk növelni, viszont ha rossz hatások érik hősünket, akkor csökken. A moodlet panel megmaradt, ez jelzi számunkra milyen hatások érték hősünket és ehhez képest merre változik a fókusz. Eltűntek a szükségletek is, csak az energia és éhség csík maradt meg. A rövidtávú célok panelja pedig átalakult két kis kötelesség ikonná. Minden reggel hősünk munkájának megfelelő új kötelességeket kap, amelyeket teljesítve nő a fókusz és gyakran pénzt is kapunk, viszont ezek időkorlátosak, és ha nem teljesítjük őket időben, csökken a fókuszunk. Az összpontosítás fontos is, ugyanis ettől függ a küldetési teljesítményünk. Minél jobban, gyorsabban és jobb fókusszal teljesítjük a feladatokat, annál jobb minősítést (bronz, ezüst, arany, platina) és ezzel együtt több pénzt és pontot kapuk a küldetés teljesítésekor.

The Sims Medieval

Hőseink a küldetés alatt feladatokért és munkák elvégzéséért XP-t is kapnak és szintet is léphetnek, így egyre jobbak, gyorsabbak lesznek idővel. A küldetési feladatok teljesítése nem időkorlátos, nyugodtan félretehetjük és csinálhatunk mást, ha éppen ahhoz van kedvünk. Aktuális hősünk mesterségének megfelelő munkák elvégzéséért az XP-n kívül pénzt is kaphatunk, amit jobb felszerelésre és egyéb fejlesztésekre költhetünk. A kováccsal például kovácsolhatunk fegyvereket, páncélokat és sok mást, amivel a többi hősünket is felszerelhetjük. A dokival a népet gyógyíthatjuk, ill. gyógyitalokat készíthetünk, a kémmel kémkedni, a varázslóval pedig – nem meglepő módon – varázsolnunk kell stb.
Minden hősnek van egy vagy több különleges képessége, ami jól jön majd. A küldetések egyébként igen szórakoztatóak és jól össze lettek rakva. Először attól féltem, hogy túlságosan gyermeteg és gagyi lesz az egész, mint a Krónikák melléksorozat esetében, de kellemesen csalódtam. A középkori életérzés remekül átjön, ami néha igencsak sötét és zord, ám máskor színes és vidám. A történetek érdekesek, tele csavarokkal, sok helyen pedig mi dönthetjük el, hogy merre folytatódjon a sztori. Csak gratulálni tudok.

Ami a játék "|szimszes" részét illeti, igencsak lefaragtak a szabadságból a készítők. Építkezni például már nem lehet, minden épületet készen kapunk, maximum a falakat festhetjük át. A berendezésen ugyan változtathatunk, vehetünk hőseinknek ezt-azt, áttologathatjuk a bútorokat, díszítgethetünk, de a felhasználható cuccok száma nem túl nagy. Ezt egyáltalán nem hibának rónám fel, ugyanis nincs is szükség ezekre a Medievalben. Itt a kalandozás a lényeg, nem a lakberendezés. A grafika gyakorlatilag The Sims 3, ugyanaz a motor, viszont a készítők adtak a korhűségre, azt meg kell hagyni. A házak, a ruhák, az eszközök, minden tiszta középkor. A zenéket emelném még ki, ugyanis hihetetlenül jól megkomponálták a Medieval zenéjét, akármelyik másik (pszeudo-)középkorban játszódó játék megirigyelhetné a stratégiáktól az RPG-kig.

The Sims Medieval

Egyszóval tetszik. Érdekes csavar a Medieval A The Sims játékok tengerében, és nagyon jól kombinálja az RPG stílusú játékmenetet a "szimszezéssel". Mindenkinek ajánlom, aki érdeklődik a műfaj iránt. Jó játékot! ■

The Sims MedievalThe Sims Medieval

értékelés

The Sims Medieval

The Sims Medieval
Pozitívumok
  • Érdekes küldetések
  • RPG elemek
  • Kiváló zene
Negatívumok
  • Kicsit ismétlődő
8,5
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 8
The Sims Medieval
A legutóbbi The Sims Medieval cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?