Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Might & Magic: Heroes VI

Kipróbáltuk a Might & Magic Heroes VI zárt bétáját.

2011.07.15. 15:25 | szerző: GeryG | Előzetes

1995-ben jelent meg a Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest, mely nagyon rövid időn belül legalább akkora rajongótáborra tett szert, mint maga a Might & Magic sorozat, így nem volt kérdéses a folytatás. A mai napig összesen öt rész és a különböző epizódokhoz tartozó számos kiegészítő jelent meg. A 2006-os ötödik epizód bemutatta a játékot a harmadik dimenziónak, azóta azonban mély csend honolt a játék körül, majd tavaly a Ubisoft bejelentette, hogy készül az új rész, mely sok tekintetben szakít az elődökkel. Kezdi ezt rögtön a névvel, ugyanis a hatodik epizód már nem a Heroes of Might & Magic vonalat viszi tovább, hanem kis változtatással Might & Magic: Heroes VI címmel kerül majd a boltokba. A játék zárt bétája néhány héttel ezelőtt kezdődött, most elmesélem tapasztalataimat.

Might & Magic: Heroes VI

A Heroes VI körökre osztott játékmenete alapjában véve alig változott a korábbi részekhez képest: hőseinkkel (és azok seregével) kell bejárnunk a világot, mágikus tárgyakat felkutatnunk, bányákat kell elfoglalnunk, hogy az azokból érkező nyersanyagokat felhasználva fejleszthessük várunkat. A várban toborozhatjuk seregünk egységeit, melyek segítségével harcba szállhatunk a világban kóborló szörnyekkel és a többi nép hőseivel.

Az egyik legnagyobb újítás pont hősünket érinti. Már a korábbi részekben is folyamatosan fejlődtek, ám míg korábban ezt a fejlődést csak részben tudtuk befolyásolni, addig itt komoly skillrendszer áll rendelkezésünkre. A skilleket három nagy csoportba sorolták: erő, varázslat és taktika. Ezeken belül további alcsoportokat találunk, melyek az erőn belül a különböző hadi képességeket osztályozzák, míg a varázslatokat azok természete (tűz, föld, levegő, víz stb.) szerint csoportosítják tovább. A taktika pedig a hős speciális képességeit tartalmazza. Ezáltal hőseinket a legkülönfélébb stílusban alakíthatjuk ki a bivalyerős harcosoktól kezdve a hatalmas mágusokig.

Might & Magic: Heroes VI

Az új epizód egyik leggyengébb pontját a városok jelentik. Az ötödik részben fantasztikusan festettek a különböző népek városai (elég csak a lebegő városra, vagy épp a tó közepén álló hatalmas fára gondolnunk), és minden fejlesztésünk meglátszott rajtuk. Volt olyan is, hogy hosszú percekre belefeledkeztem a monitor bámulásába. Nos, úgy tűnik, ezt elfelejthetjük úgy, ahogy van. Ezúttal ugyanis csupán egy fantáziátlan, néhány viskóból álló város képét kapjuk, mindenféle csillogás és pompa nélkül, amin a fejlesztések se nagyon hagynak nyomot. Tény, ez önmagában csak illusztráció, de anno rengeteget dobott a hangulaton. Most legalább ennyit ront rajta. Ami még szomorúbb, hogy a korábbi városfejlesztés is rengeteget egyszerűsödött. Korábban sem volt jellemző a mély városmenedzsment, ám valahogy az új részben sokkal szegényebbnek tűnik ez a funkció. Az embert nem motiválja semmi, hogy új épületeket húzzon fel, hogy azon töprengjen, vajon a mágustorony vagy az istálló megépítésére áldozza be utolsó kőtartalékait. Meglátjuk, a kész játékban ez hogyan alakul majd.

A játékmenet másik fontos részét maguk a csaták jelentik, ezen a téren nincs sok változás az előző részhez képest. A csata szintén körökre osztva zajlik, és körönként egyszer a hősünkkel is támadhatunk (vagy épp varázsolhatunk). A küzdelem végén láthatjuk a két fél veszteségeit, és ha nem tetszik az eredmény, akár újra is kezdhetjük a harcot, hogy más taktikát választva csökkentsük halottaink számát.

Might & Magic: Heroes VI

Az új részben debütál a Conflux, mely egy mostanában egyre népszerűbb, közösségi funkciókat magába foglaló rendszer. A játék indításakor automatikusan bejelentkezünk ebbe a rendszerbe, ahol saját dinasztiát alapíthatunk, játékostársainkkal beszélgethetünk, akár Skype-on keresztül is! A többjátékos rész is ezen keresztül zajlik.

A Might & Magic: Heroes IV grafikájára nem lehet panasz. A táj színes és élettel teli, az effektek szépek, és a látvány akkor is meggyőző, ha közelebb visszük a kamerát. A tereptárgyak, a folyók és hegyek mind részletesen kidolgozottak. Az egységek is ötletesek és jól mutatnak. A fantasy hangulat szinte már az első pillantástól magába szippantja az embert. Az átvezető videók és az animációk is remekül megállják a helyüket. Emellett a teljesítményre sem volt komolyabb gond a béta során, végig szaggatásmentesen futott a játék. Egyetlen szembetűnő dologgal találkoztam, mikor a térkép betöltése után a tereptárgyak (kincses ládák, elszórt nyersanyagok, szobrok, ilyesmi) és karakterek csak jó néhány másodperces késéssel jelentek meg a képernyőn. De ezt valószínűleg a megjelenésig orvosolni fogják a fejlesztők.

Might & Magic: Heroes VI

A hazai illetőségű Black Hole Entertainment első ránézésre hozni fogja, amit elvárnak tőlük. Bár több dolgot átvariáltak a játékban, az újítások zöme előrelépésnek tűnik, és reméljük, hogy azok a hiányosságok, melyek a béta során felmerültek, a megjelenésig pótolva lesznek. A grafika szép, és a hangulat is magával ragadja az embert. Összességében elmondhatom, hogy bár a változtatásokról szóló első hírek után kicsit kétkedve vártam a folytatást, a béta meggyőzött róla, hogy alaptalan volt a félelmem. A magyar srácok egy remeknek ígérkező Heroes of Might & Magic... azaz akarom mondani Might & Magic: Heroes játékot készítenek. Már csak egy, a sorozathoz méltó színvonalú történetet kell letenniük az asztalra, hogy teljes legyen az öröm. ■

Might & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VI
Might & Magic: Heroes VI
A legutóbbi Might & Magic: Heroes VI cikkek, hírek

hozzászólások (19)

warcat
warcat 2011.07.15. 19:28
Tudtommal készül ám a városkép nem ilyennek van szánva, de 1-2 hete írták,hogy már nem tudják ígérni megjelenésre.
Valószínüleg további csúszás kellene,csak az Ubi nem akarja(az előbbiekből nekem ez jön le,nincs semmi belsös info),mindenesetre patchben berakják elvileg,ez az utolsó amit erröl hallottam.
GeryG
GeryG 2011.07.15. 19:43
Igazság szerint engem nem zavarna, ha az efféle polírozás címén mondjuk plusz egy hónapot kellene várnom rá. Ha kb úgy nézne ki a város ahogy a menü hátterében, akkor szerintem bőven megérné. :)

Egyébként nem is olyan régen egy másik játéknál megtapasztaltam, mit jelent, amikor a Ubi kitalálja, hogy márpedig most és azonnal add ki a játékot. Amit szerencsétlen IL-2 Sturmovikkal műveltek, az kimeríti a botrány fogalmát...
VodevilX
VodevilX 2011.07.17. 14:27
Egyszerűen annyira de annyira nem értem, hogy mi győzi meg az embereket ezzel a játékkal kapcsolatban. Egy az egyben Homm IV feelingem van, és biztos vagyok benne, hogy a VII. részben megint az lesz a menő, hogy nem felrúgják az egészet amitől Heroes a Heroes, hanem visszatérnek a gyökerekhez.
Rohadtul kíváncsi vagyok mennyire fogom utálni ezt a játékot, a béta is csak várat magára 28-a óta, mert 5 percnél nem voltam képes többet játszani csak úgy ai ellen, talán majd haverral beteszteljük ha kap kulcsot. Egyetlen pozitívum az AI volt, ami a régi részeket idézően gyorsan lépett, ellenben az V-el. De biztos csak én vagyok a túl konzervatív...
Ádesz
Ádesz 2011.07.19. 17:35
Katasztrófa ez a városkép... ezt még annak csúfolni is túlzás! Kár, mert ezen kívül szerintem remek lesz a játék a béta alapján.
keesz
keesz 2011.07.19. 20:07
Na Bétát ugyan még nempróbáltam, de néztem vidiket róla, szal elképzelésem már van.

Elösször várostérképet feles csúfolni, mert mint olyan nincs, az hogy berak egy kis képbe egy sablon képet az nem várostérkép. Am tényleg homm4 feelingje van elsőre, viszont sok vidi után azért feltűnik hogy komolyabbnak szánták és nem annyira meseszerű mint az. Ami viszont meglepett és nagyon nagy pozitívum számomra hogy most már nemcsak sablonosan foglaljuk el a várat, ássuk ki kincset, öljük le az ellenfél hősét van, hanem rendes bossfightok is, ami első blikkre igencsak magával ragadott. Nekem vidi alapján bejön, bétát rossz tapasztalatok miatt biztos hogy nempróbálom ki. de a kész játék egy próbát biztosan megér nálam
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.