Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát

Megnéztük, mi is az a vájatvezetéses autóverseny.

2011.07.20. 11:05 | szerző: Dino | Egyéb

A tavalyi Carrera bemutatókat követően kedvet kaptam, hogy nyugodtabb körülmények között, otthon is kipróbáljam a vájatvezetéses autóversenyzés szépségeit, így egy teszt erejéig kölcsönkértem egy készletet a forgalmazótól, hogy aztán önfeledten nyomjam a gázadás gombját a távirányítón. Mert gyereknek lenni még 30 év felett is jó.

Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát

A vájatvezetéses autóverseny (angol nevén slot car racing) egy speciális pályát igénylő autós játék, valami olyasmi, mint a villanyvasút, csak a sín a járművek közepénél van. A különböző elemeken két, általában párhuzamos vájat található, melyek peremein fém csík fut. Az autók alján lévő műanyag lap ebbe a résbe megy bele, a mellette lévő áramszedők pedig az autó motorját látják el a szükséges feszültséggel. Így a járművek önjárók, saját kerekükön gurulnak, a vájat pedig a nyomvonalon tartja azokat. Kanyarodni ugyanis nem tudunk, a vezérlő mindössze egy analóg, gázadásra szolgáló, benyomható kart és egy gombot tartalmaz (ennek funkciójáról később lesz szó). A versenypályát körbe érően kell összeraknunk, ehhez számos egyenes és görbe pályaelem áll rendelkezésünkre, melyeket műanyag pöckökkel stabilan egymáshoz rögzíthetünk. A kanyarokhoz még korlátokat is kapunk, amelyek felszerelését ne spóroljuk meg: a túl gyorsan érkező autók bizony könnyen kirepülhetnek a vájatból, és nem árt, ha valami megfogja azokat, mielőtt pár méterrel arrébb csapódnának például szekrényünk oldalának. Speciális elemnek találunk még olyat is a dobozban, melyen az egyik (vagy akár mindkét) sávból áthúzás van a másikba – a sávváltást mi szabályozhatjuk: a fentebb már említett gomb megnyomásakor, ha autónk ilyen pályaszakaszra ér, átmegy a túlsó sávba.

A tesztre kapott készletből egyfajta nyomvonal összeépítésére kaptam javaslatot a leírásban, nem is kísérleteztem mással. Számos különböző doboz létezik amúgy, ezekben más és más pályarajzolat és más autók találhatók. De mindenből vehetünk külön is: a Carrera katalógusa rengeteg autót tartalmaz, és természetesen a pályaelemekből is bármelyiket megvehetjük külön. Tavaly például a forgalmazó munkatársai a Hungaroring nyomvonalát alkották meg Carrera elemekből. A gyártó weboldalán pedig különböző autóversenypályák vonalvezetési rajzát és a hozzájuk szükséges elemek listáját is megtalálhatjuk. A már említett, egy- vagy kétirányú sávváltón kívül pedig olyan speciális részeket is vásárolhatunk, mint például a körszámláló vagy a boxutca. Az utóbbi használatakor időnként be kell hoznunk autókat a boxba, hogy feltöltődjön ismét virtuális üzemanyaggal, ezzel is tovább színesítve a játékot.

Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát

A játék megkezdése előtt célzerű néhány paramétert tetszésünk szerint beállítani. A „programozást” a vezérlők segítségével tehetjük meg, és olyan adatokat állíthatunk be, mint az autók maximális sebessége (azaz mennyire legyen gyors, ha tövig nyomjuk be a kart), a fékezési erő és a haladási irány. A sebességgel érdemes óvatosan bánni, hiszen ha túl gyorsra állítjuk, minden egyes nagy sebességgel vett kanyarnál pakolhatjuk vissza az autót a helyére, mivel nagyon könnyen kirepülnek. Itt derült ki az is, hogy kisebbeknek nem is igazán való ez a játék: 4 és 2 éves unokaöcséim folyamatosan tövig nyomták a gázkart, így mindenképpen a leglassabb fokozatot kellett beállítani, de még így is adódtak gondok, mert egyikük a sávváltó gombot is folyamatosan nyomva tartotta. Emellett meg mindenáron hozzá akartak nyúlni az autókhoz, ami azért nem volt szerencsés, mert a rajtuk lévő kis alkatrészek igen törékenyek, néha egy-egy ütközésnél is lerepülnek.

A Carrera versenypályák és autók amúgy háromféle léptékű méretben készülnek: 1:24 és 1:32 mellett 1:43 méretarányú modellek léteznek. A választék pedig igen széles, egy teljes paletta licencelt Ferrari és Sebastian Vettel Red Bull F1 autói mellett a Cars (Verdák) rajzfilm „szereplői” is fellelhetők köztük. Aki pedig a részletekre is ad, az vehet magának épületeket és kis figurákat – például szerelőket és grid girlöket – is a pálya mellé.

Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát

Nálunk amúgy a Carrera DIGITAL széria egyik készlete járt, ezen kívül létezik még az Evolution termékvonal is, melynél nem az autónak, hanem a pálya hozzánk tartozó vájatának „adunk információt”, tehát járművünk végig ugyanabban a sávban halad. Az Evolution pályáin 1:24 és 1:32 méretarányú autók versenyezhetnek. A DIGITAL sorozatból létezik 1:24, 1:32 és 1:43 méretarányú változat, végül pedig vannak a gyártó által már hatéves kortól ajánlott Go!!! készletek, 1:43 méretarányú autókkal.

Igazán jól szórakoztunk a Carrera versenypálya kipróbálása során, még felnőtt fejjel is hosszú időre le tudja kötni az embert egy ilyen. A paletta széles, úgy vélem, akit érdekel az ilyen jellegű játék, megtalálja a magának való készletet benne. Aki pedig először kipróbálná, az figyelje a forgalmazó oldalára felkerülő híreket, roadshow keretében szokott lenni lehetőség a Carrera termékek élőben megtekintésére. ■

Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát
Kipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályátKipróbáltunk egy Carrera DIGITAL versenypályát

hozzászólások (3)

Lovi Tommy
Lovi Tommy 2011.07.20. 23:06
Gyerekkoromban volt ilyenem. csak szerintem az a fapados általunk is megfizethető változat volt. emlékszem mennyire szerettem ám egyszer túl gyorsan vettem a kanyart s nekünk bizony nem volt korlát így az autó darabokban végezte a köveken.
Dark Archon
Dark Archon 2011.07.21. 12:43
Nekem is volt (vagy talán még meg is van, csak az autók nem működnek) ilyenem, természetesen a ~20 évvel ezelőtti kornak megfelelően. De azon volt korlát :) Meg hozzá egy bazi nagy trafó, aminek a maximális feszültségével lehetett állítani a max. sebességet. Néha csiszolni kellett a kocsik érintkezőjét meg a sínt, néha kicserélni, de nagyon jó móka volt :)
Lovi Tommy
Lovi Tommy 2011.07.21. 13:15
ja a trafót szerintem nagybátyámtól kaptuk kölcsön hozzá, ha jól emlékszem ő meg a terepasztalához, vonatokhoz vette anno :D
cikkajánló

John Scalzi: Vének történetei és más írások

A Vének háborúja sztori két még hiányzó része érkezett meg végre magyarul, mellettük rövidebb írásokkal.

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.