Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Risen 2: Dark Waters

RPG-jük folytatásán dolgoznak a Piranha Bytesnál.

2011.09.11. 11:11 | szerző: Retee | Előzetes

A Gothic a maga idejében rendesen megosztotta az RPG rajongókat. A német fejlesztésű szerepjáték ugyanis rengeteg jó ötletet tartalmazott, grafikája és világa felvehette a versenyt a nagyokkal, ám – talán a kevés pénznek köszönhetően – évről évre bugosabb lett. Nem csoda, hogy az amúgy fanatikus rajongók saját patcheket készítettek a játékhoz, amelyek után már aránylag elviselhető lett a helyzet, noha a tökéletes állapotot ezekkel sem sikerült elérni. Igaz, közben a Gothic fejlesztői is pakoltak és otthagyták a kiadót, majd egy új játékba kezdtek, amely a Risen címet viselte. Az új gyerek természetesen magán hordozta a Gothic jegyeit, viszont mivel a srácok újraírták a motort, az idegesítő fagyások és hibák a háttérbe szorultak – mondom háttérbe, mert azért az első feléig tökéletesen futó program a végjátékhoz érve sokaknál szaggatni kezdett. Mégis, a többség megbocsátott a Piranha Bytes fiainak, mert a Risen világa, színei, sztorija és rendszere igazi elsővonalas szerepjátékot idézett. A történet például – véleményem szerint – simán felvette a harcot a BioWare által diktált szinttel, és ha a végére kicsit össze is csapták az egészet, sokak fantáziáját elkapta.

Risen 2: Dark Waters

Ezzel pedig biztossá vált, hogy elkészül a második rész, és visszatér hősünk is, aki miután – átmenetileg? – megmentette a világot, az ünneplést kihagyva stílusosan masszív alkoholistává vált. Calderában rejtőzve azonban nem bújhat el sorsa elől, és amikor egyre több nyugtalanító hírt kap a szigetvilág történéseiről, titokzatos szörnyek felbukkanásáról, majd összefut egy régi ismerőssel, úgy dönt, hogy ismét kalandozni adja a fejét.

Az előző részben több frakció „ajánlata” közül is választhattunk, a folytatásban viszont kalózként kezdünk, amelyhez természetesen jár egy saját kalózhajó is. Ennek felszerelését, legénységét mi intézzük, s a készítők szerint büszkeségünk mobil bázisként fog funkcionálni, mint a Mass Effectben a Normandia. Természetesen ezúttal is csatlakozhatunk érdekcsoportokhoz, ezzel viszont azt is meghatározzuk, hogy milyen oktatóknál tanulhatunk és kiket hívhatunk meg a fedélzetre segítőként. A tanító pedig azért fontos, mert a második részben még kevésbé lesz beállítható kasztunk, attól függően kapjuk az XP-ket, hogy milyen fegyvereket használunk, és csak az aktív képességeink lépkednek szinteket, amelyek után a megfelelő tanárra is szükségünk lesz. Igaz, a sztori negyedénél most is lehetőségünk lesz eldönteni, hogy a mágia vagy a harc felé orientálódunk.

Risen 2: Dark Waters

Komoly változásnak tekinthető az is, hogy ezúttal már nem csak egyetlen szigeten kalandozhatunk. Az első részben ugyan nevezett földdarab tényleg hatalmas volt, több várossal, szörnyekkel, romfalvakkal, erdőkkel, hegyekkel megszórva, mégis sokakat zavart, hogy egyetlen helyre lettünk „korlátozva”. Nos, a Dark Waters kalózaként nem eshet meg velünk az a csúfság, hogy csak dísznek tartjuk a hajónkat, így aztán egész szigetvilág bejárható lesz.

A Risen 2 tehát úgy néz ki, hogy nem esik át radikális változtatásokon, de a fejlesztők igyekeztek több újdonsággal is meglepni a várakozókat, s a pozitív tulajdonságokat megtartva javítani a hibákat, továbbfejleszteni az erényeket. Ez pedig a megfelelő sztorival összekutyulva egy minőségi RPG-t eredményezhet. ■

Risen 2: Dark Waters
Risen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark WatersRisen 2: Dark Waters
Risen 2: Dark Waters
A legutóbbi Risen 2: Dark Waters cikkek, hírek

hozzászólások (2)

stero
stero 2011.09.11. 15:10
Hát szerintem a risen-ben nagyon kicsi volt a sziget. Nézzük meg a gothic 2-t pl .. ott is nagyobb területeket kaptunk a risennél vagy minimum akkorát. Egy oblivionhoz, gothic 3-hoz képest a risen egy parányi kis koszos sziget. Egyébként nagyon jó játék lett, de engem nagyon zavart a kicsi bejárható terület. Kb 10 perc alatt az egyik végéből a másikba értem. Nagyon remélem, hogy a 2 jóval nagyobb teret ad.
Playbahnosh
Playbahnosh 2011.09.14. 20:27
Már itt ülök. Tűkön. Nagyon.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.