Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Drakensang Online

A német sikerszéria online frontra vonult – kipróbáltuk a béta verziót.

2011.09.25. 17:00 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Nem tudom, ki mennyire szokta figyelni a különböző weblapok bannerein virító ingyenes online játékhirdetéseket, vagy meg szokta-e nézni a heti játékelőzetes adagokban a kisebb, elsőre radar alattinak tűnő szoftvereket. Engem ez a két útvonal vezetett el a tudomásom szerint egyik legelső nagynevű böngészős Diablo-klónhoz, a német Dark Eye franchise és azon belül a Drakensang sorozat legújabb darabjához. Kis felvilágosítás: ez a széria a németeknél olyan, mint a magyaroknál a MAGUS vagy a briteknél a Warhammer – az a kis fantasy világ, amely a nagy amerikai kolosszussal (D&D és társai) ugyan nem veszi fel a versenyt, de akik készítik és akiknek szól, azok nagyon el vannak ragadtatva tőle. Ebből kifolyólag esett meg az is, hogy az utóbbi időben megjelent játékokat a közepes sajtóvisszhang ellenére a német kollégák ellátták pár Év játéka díjjal és remek eladásokat produkáltak.

Drakensang Online

Ebbe ne menjünk bele túlságosan, a lényeg az, hogy a böngészős online cuccok királyának számító német óriás, a Bigpoint szárnyai alá vette a korábbi részek világában játszódó Drakensang Online-t. Más böngészős játékokhoz képest ez lélegzetelállító grafikával és kivitelezéssel készült (azért ha kitesszük nagy képernyőre, látható, miért olyan kicsi az ablak felbontása), valamint a többi Bigpoint játékhoz hasonlóan ezt is lokalizálták szinte minden országban, ahol megjelent (így kaptuk meg példátlan módon mi is a saját anyanyelvű változatunkat, magyar weblappal és közösséggel együtt). A játékmenet a jól ismert klikkelős hack-and-slash RPG, nagy tömegben támadó szörnyekkel, eldobott tárgyakkal, pénzzel, küldetésekkel, instákkal, főellenfelekkel és egy soványka történettel, amelynek ezt az egészet össze kell tartania.

Ha sikerült beregisztrálnunk és kiválasztanunk a szervert (a lag jelenleg még mindegyiken elég gyilkos), kissé minimalista jelleggel létrehozhatjuk karakterünket, majd egy rövid egyjátékos oktatómód bevezet minket a játék világába, arra az esetre, ha valakinek kiesett volna a Blizzard nagytiszteletű szériája. A fenti kezdési procedúra azonban nem több öt percnél, a progi folyamatosan letölti a neki szükséges adatokat úgy, hogy a játékos ebből többnyire nem is vesz észre semmit – taps a készítőknek, örülnék, ha minden játéknak ennyi lenne a telepítése.

Drakensang Online

Ha az oktatómódot elvégeztük, belecsöppenünk az első, játékosokkal teli város, Grimmagstone árusokkal és trénerekkel szegélyezett forgatagába. A küldetéseket a megszokott módon vehetjük fel, és többnyire a városon kívül tartózkodó mobok leölésével vagy egy megadott tárgy megszerzésével teljesíthetjük őket. Ha csak simán kisétálunk a városkapun, még ugyanúgy találkozhatunk más játékosokkal, mint a falakon belül, csak az instance-nak számító barlangokban maradunk magunkra, vagyis partynkra. Csakhogy itt az első – és kis túlzással az egyetlen – jelentős bökkenő a Drakensanggel kapcsolatban: a partyzás jelenleg egy nagyvolumenű katasztrófa. Semmilyen menüpont nincs csapatok, barátok, klánok menedzselésére, pusztán annyit tehetünk, hogy ha meglátunk egy nekünk szimpatikus másik játékost, beírjuk a nevét chatbe egy /invite parancs után, és ezzel elküldhetjük neki a meghívót. Biztos, hogy ezt a fejlesztők később átalakítják, de jelenleg még ezzel kell beérniük a játékosoknak, és az őszintét megvallva: a) kényelmetlen, b) nem értem, miért nem kaphatott ez a funkció olyan prioritást, hogy kész legyen a nyílt béta startolására. A többségnek pedig emiatt nincs is kedve szívózni a csapatépítéssel, inkább bevállalják egyedül a kifejezetten többjátékosra kihegyezett küldetéseket is.

Szót kell még ejtenem a mikromenedzsment-rendszerről, hiszen ingyen nem sok minden van, és jellemzően ingyenes MMO-n belül is mindig van olyan funkció, amiért fizetni kell. A Drakensangben pedig kicsit túl sok mindenért is kell. A valódi pénzt úgynevezett adamantinra válthatjuk be, amelyből egy minimális mennyiség az ellenfelektől is lootolható, de egy normális összegért már fizetnünk kell, és fizetnünk is érdemes, ugyanis jelenleg több játékos felháborodására a szokásos vikingsapkák és karácsonyfadíszek vásárlása mellett csak ezt a fizetőeszközt lehet használni olyan égetően szükséges igények kielégítésére is, mint az inventory bővítése, vagy tárgyaink fejlesztése. "Rendes", virtuális pénzből (réz, arany, ezüst) pedig hiába halmozhatunk fel tetemes összegeket, a moboktól jobb tárgyakat lehet begyűjteni, mint amiket a kovács árul, gyógylöttyöket is korrekt mennyiségben dobálnak az elhullott ellenek (külön megjegyzendő, hogy az itókák sok helyet foglalnak, be is telhet velük szűkös tárolónk elég gyorsan), így gyakorlatilag csak a tárgyak javítására tudjuk értelmesen elkölteni.

Drakensang Online

Az ellenfelek és a küldetések kellőképpen változatosak, minden új helyszín tartogat egy-két olyan új elemet a játékos számára, amelybe viszonylag gyorsan bele kell tanulnia: például Grimmagstone-t követően futottam össze boszorkányokkal, akik kisebb lényeket idéztek meg közelharcra, míg ők tisztes távolságból dobálták rám az elég súlyosat sebző átkaikat. A nehézségi szint kellemes, sőt talán még egy kicsit túlságosan enyhe is, ha a játékos kellőképpen feltápolja karakterét, az adott helyszín küldetésláncának felénél már késsel-villával fogja pusztítani a közönségesebb dögöket.

A Drakensang Online hivatalosan a nyílt béta fázisban jár. Emiatt még elég gyakran gyűlhet meg a bajunk bugokkal, de szerencsére a fejlesztők és a fórummoderátorok iszonyatosan precízek, szinte minden észlelt hiba egy héten belül javul, illetve a játékosok beleszólhatnak a tartalmi részt érintő fejlesztésekbe is. Kasztból egyelőre csak kettőt kaptunk, a közelharcos sárkányharcost és a mágiát preferáló körmágust. A hivatalos lapon két további karaktertípust sejtetnek a készítők, de a kilétüket és megjelenési dátumukat még homály fedi. A játék világtérképe is még olyan iramban bővül, mintha maga Kolumbusz akarna Indiába eljutni – csak azóta, hogy a bétában részt vettem, egy új act aktiválódott a birodalom keleti szélén, és feltűnt egy hófödte kontinens is az észak-keleti sarokban, amit úgy tűnik, hamarosan szintén felfedezhetünk.

Drakensang Online

A fentiekből úgy hiszem, mindenki számára egyértelmű, hogy ugyan a Drakensang Online-nak még van hová fejlődnie a béta végéig, egy nagyon ígéretes, korrekt, és (egyszerűen nem tudom eléggé kihangsúlyozni) magyar nyelvű online játékkal van dolgunk, amely szerintem mindenkitől megérdemel egy próbát – ha másért nem, hogy valamivel kibírjuk a Diablo III-ig. ■

Drakensang OnlineDrakensang Online
Drakensang Online
A legutóbbi Drakensang Online cikkek, hírek

hozzászólások (2)

vampywiz17
vampywiz17 2011.10.01. 02:18
Már elérhető a barátlista is, menedzselhető a partyba hívás, nincs már szükség a chat ben használt kódokra. :)

Illetve a legutóbbi patch óta elérhető a klán funkció is! Szóval szépen fejlődik a game. A következő nagyobb tartalmi frissítés pedig behozza az új karakterosztályt is.
Zoo_Lee
Zoo_Lee 2011.10.01. 23:34
Tudom, nagyon jó iramban fejlődik a rendszer, a lag is alacsonyabb, van kifejezetten PvP szerver, minden területen megduplázódott a küldetések száma...
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.